EKONOMİ - 12 Şubat 2022 Cumartesi 11:07

Bakyapı’dan Demirtaş’a 6 bin yeni konut, Vişne Caddesi’ne uluslararası proje

A
A
A
Bakyapı’dan Demirtaş’a 6 bin yeni konut, Vişne Caddesi’ne uluslararası proje

Bakyapı İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Bakgör, Bursa’da bugüne kadar 30 bin konut ürettiklerini belirterek, "Demirtaş bölgesinde 4,5 yılda 4 bin 700 konut yaptık.

Bakyapı İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Bakgör, Bursa’da bugüne kadar 30 bin konut ürettiklerini belirterek, "Demirtaş bölgesinde 4,5 yılda 4 bin 700 konut yaptık. 6 bin konut daha inşa edeceğiz" dedi. Bakgör, Vişne Caddesi’nde uluslararası bir projeyi hayata geçireceklerini hatırlatarak, "300 civarında ticari alan, 150 yatak kapasiteli otel, bankalar ve bazı markaların yer aldığı dükkanlar ve yeme içme mekanlarından oluşacak. Bin araçlık kapalı bir otoparkı bulunuyor. Burasının profesyonel bir biçimde yönetilmesini ve bebe ve çocuk konfeksiyon sektörü temsilcilerinin Türkiye’deki uğrak noktası olmasını istiyoruz” diye konuştu.


Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği Bursa Şubesi, İnşaat ve Yapı Malzemeleri Sektör Kurulu Toplantısı’nı Kültürpark dernek merkezinde yaptı.


Moderatörlüğünü Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği Bursa İnşaat ve Yapı Malzemeleri Sektör Kurulu Başkanı Özgür Kavaklı’nın yaptığı toplantıda Oytaş Yıldız İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Osman Yıldız, “Bursa’da Sanayi Yapılarının İmalat Süreci ve Sonrası” ve BakYapı İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Bakgör de “Marka Proje Nasıl Üretilir” konularında dernek üyeleriyle tecrübelerini paylaştı


BakYapı İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Bakgör de “Marka Proje Nasıl Üretilir” başlıklı konuşmasında marka projeler inşa etmenin emek ve süreç gerektirdiğini vurguladı.


30 yıldır Bursa’da yaşadıklarını, kuyumculukla başladıkları iş hayatına 1990’lı yılların başında girdikleri inşaat sektörüyle devam ettiklerini belirten Veysel Bakgör, bugüne kadar 30 bin konut ürettiklerini bunların içinde hiçbir devlet işi olmadığını söyledi.


B akgör, Türkiye’de yatırımcıların proje aşamasındayken emlak aldığını, bunu fırsatı içinde barındıran bir yatırım olarak gördüklerini anlatarak, şunları kaydetti: "Türkiye’de konut sektörü çok talep görüyor. Çünkü genç nüfus yuva kuruyor ve ev alıyor. Öte yandan hâlâ yatırım aracı olarak görülüyor. Bizim konut projelerinde bir marka olmamız ise projelerimize kattığımız farklılıklardan, yeniliklerden geliyor. Biz projelerimize inovasyon kattıkça bize teveccüh de arttı. Bursa bir sanayi kenti ve sürekli göç alıyor. Bu nedenle Bursa’da konut inşaatları hiç bitmeyecek. Bugün kentimizdeki 30 bin konutun 18 binini BakYapı yaptı. Geldiğimiz noktada konut sektöründe bir marka haline geldik. Bu da emek ve süreç gerektirdi. Ve biz konutlarımızı pazarlarken marka olmanın değerini de görmüş olduk. Öte yandan tüketicinin ne talep ettiği noktasında empati yapmamız gerekiyor ki projelerimizi ona göre şekillendirelim. Son dönemde enflasyonla yaşıyoruz ve TL bazında çalışıyoruz. Dolayısıyla sadece tüketicinin getirdiği parayla işler yürümüyor, özsermaye şart.”


Veysel Bakgör, BakYapı olarak artık kat karşılığı iş yapmadıklarının altını çizerek, bu sistemin artık çöktüğünü, bugünün şartlarında maliyetlerin çok arttığını, bu nedenle gerçek bir maliyet hesabı yapamadıklarını kaydetti.


Konuşmasında Demirtaş bölgesine yaptıkları yatırımlara da değinen Bakgör, bölgede 4,5 yılda 4 bin 700 konut yaptıklarını, 6 bin konut daha yapacaklarını dile getirdi. Yine aynı bölgede bir AVM projeleri olduğunu ancak 2019’un ikinci yarısındaki kriz nedeniyle bir karar vermek zorunda kaldıklarını anlatan Bakgör, bu projelerini eğlence merkezine dönüştürdüklerini ifade etti.


Bakgör, Vişne Caddesi’ndeki projeleriyle ilgili olarak da, “Uluslararası bir proje olacak. 300 civarında ticari alan, 150 yatak kapasiteli otel, bankalar ve bazı markaların yer aldığı dükkanlar ve yeme içme mekanlarından oluşacak. Bin araçlık kapalı bir otoparkı bulunuyor. Burasının profesyonel bir biçimde yönetilmesini ve bebe ve çocuk konfeksiyon sektörü temsilcilerinin Türkiye’deki uğrak noktası olmasını istiyoruz” dedi.


Bakgör son olarak, zor bir süreçten geçildiğini ancak buna rağmen inşaatların durmaması gerektiğini vurgulayarak, duran bir işletmeyi yeniden kaldırmanın daha zor olduğunu dile getirdi.


Sektör kurulu toplantısının sonunda Dernek Başkanı Nihat Alpay, Oytaş Yıldız İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Osman Yıldız ve BakYapı İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Bakgör’e günün anısına plaket takdim etti.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.