GENEL - 12 Mayıs 2019 Pazar 11:04

Dürümlü patlamasının üzerinden 3 yıl geçti, acısı geçmedi

A
A
A
Dürümlü patlamasının üzerinden 3 yıl geçti, acısı geçmedi

Diyarbakır’ın Sur ilçesine bağlı Dürümlü mezrasında terör örgütü PKK mensuplarınca kamyona yüklenen 15 tonluk patlayıcının infilak ettirilmesi sonucu 16 kişinin hayatını kaybettiği olayın üzerinden 3 yıl geçmesine rağmen acılar ilk günkü tazeliğini koruyor.

Diyarbakır’ın Sur ilçesine bağlı Dürümlü mezrasında terör örgütü PKK mensuplarınca kamyona yüklenen 15 tonluk patlayıcının infilak ettirilmesi sonucu 16 kişinin hayatını kaybettiği olayın üzerinden 3 yıl geçmesine rağmen acılar ilk günkü tazeliğini koruyor.


Terör örgütü PKK mensupları, 12 Mayıs 2016 tarihinde Bingöl’ün Genç ilçesine bağlı Döşekkaya köyü yakınlarında yol çalışması yapan bir firmaya ait kamyonu gasp ederek yaklaşık 15 tonluk bombayı araca yüklemiş, bomba yüklü araç içindeki PKK’lılarla birlikte Sur ilçesine bağlı Tanışık Mahallesi’ne gelmişti. Köylülerin şüphelenmesi üzerine araçtaki PKK’lılar ile köylüler arasında tartışma yaşanmış, olayın ardından teröristler bomba yüklü kamyonu Dürümlü mezrasına doğru yönlendirmişti. Köylüler tarafından takibe alındığını ve kaçamayacaklarını anlayan teröristler 15 ton patlayıcı yüklü kamyonu infilak ettirmiş, olayda hepsi akraba olan 16 kişi ölmüş, 26 kişi de yaralanmıştı. Olayın üzerinden 3 yıl geçmesine rağmen acılar ilk günkü tazeliğini koruyor.



“Üzerinden 3 değil, 3 bin yıl da geçse acı aynıdır”


Patlamada 2 kardeşini, amcalarını, kuzenleri ve yeğenlerini kaybeden Hacı Çelebi Yaman, yaşadıklarını İHA’ya anlattı. Olayın üzerinden 3 yıl değil 3 bin yıl da geçse acısının aynı olduğunu belirten Yaman, “Sanki bugün olmuş gibi yaşıyoruz bu acıyı. Allah onların belasını versin. Köyde sessizlik eksilmedi, eksilmez de. Davada değişen bir durum yok, davamızın arkasındayız, devletimizin yanındayız, sırtımızı her zaman devletimize dayamışız. Allah devletimizi zeval vermesin. O günkü olaydan şöyle bahsedeyim, sanki o günü yaşıyorum. Ben orada değildim, beraberdik yasımız vardı, yasımızın son günüydü. Amcam vefat etmişti. Benim bir hastalığım vardı, o gece de migrenim tuttu ve eve gittim. Üstümü çıkardım, bununla birlikte malum olay meydana geldi. Ben dışarı fırladığımda evimin üzerine bir şey fırlattı sandım. Sessizlik vardı. Sonra kardeşimi aradım, rahmetli kardeşimi, onu aradım telefonu kapalıydı, diğerini aradım, onun da kapalıydı, en son amcamı aradım konuşamıyordu, şoktaydı. Ben babamı aradım, babam ’Sen yaşıyor musun’ dedi. Sürekli bunu söyledi. ’Ne oldu?’ dediğimde, ’Kimse kalmadı’ dedi. Sonra ben artık bir şeyler olduğunu anladım ve olay yerine gittim. Yine söylüyorum, bütün Kürt kardeşlerimden şunu istiyorum, artık uyansınlar. Kime hizmet ettiklerini, neye hizmet ettiklerini görsünler. Bugün Kürt’üm, Müslümanım diyen insanın artık uyanması lazım. Nerede saf tutacağını, kimin yanında olmasını bilmeleri gerekiyor” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Karabük Safranbolu’da çocuklar geleneksel oyunlarla büyüyecek Karabük’ün Safranbolu ilçesinde okul bahçeleri geleneksel oyun alanlarıyla tasarlandı. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan "Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu Kılavuzu" çerçevesinde öğrencilerin kılavuzda yer alan geleneksel çocuk oyunlarını oynayabilmesi amacıyla Altın Safran İlkokulu, Alibaba İlkokulu ve Mustafa Antepoğlu İlkokulunun bahçelerine "Geleneksel Çocuk Oyun Alanları ve Egzersiz Parkuru" çizimi yapıldı. İlçedeki diğer ilkokul ve ortaokulların bahçelerinin çocukların oyun faaliyetleri kapsamında eğlenebilecekleri ortamlar haline getirilmesi için de çalışmalar devam ediyor. Çizimi yapılan oyun alanlarında "Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu Kılavuzu" rehberliğinde oyunlar oynanacak. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından projenin amacının öğrencilerin bilmek, hissi, psikomotor, sosyal ve kültürel gelişimlerinin en önemli kaynaklarından olan geleneksel çocuk oyunlarını okul ortamında canlandırmak, gerek ders içi gerekse ders dışı faaliyetlerde yer vererek, öğrencilerin temel psikolojik ve fiziksel gelişiminin yanı sıra duygularını yansıtma, iletişim kurma, kendini ifade etme becerisi kazanmalarını sağlamak olduğu belirtildi. Açıklamada ayrıca öğrenci ve velilerin mücadele ettiği ekran bağımlılığı, obezite gibi birçok farklı sorunla başa çıkmanın en kolay ve eğlenceli yolunun öğrencileri geleneksel oyunlara yönlendirmekten geçtiği ifade edildi.