EĞİTİM
Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğünden "Veli Buluşmaları" programı 06 Aralık 2025 Cumartesi - 10:10:12 Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde yürütülen "Veli Buluşmaları" programının dördüncüsü gerçekleştirildi. Kütahya Ticaret ve Sanayi Odası Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile TOBB Kütahya OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi velilerinin katılımıyla Beylerbeyi Konferans Salonundaki programa İl milli eğitim müdür yardımcıları, şube müdürleri, okul idarecileri, öğretmenler ve veliler katıldı. Toplantının açılış bölümünde, öğrencilerin akademik, sosyal ve kültürel gelişiminde ailelerin aktif rolünün önemi vurgulandı. İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalarda, velilerin görüş ve önerilerinin eğitim süreçlerine değerli katkılar sunduğu ifade edildi. Programda velilere hitap eden İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, dijital dünyanın oluşturduğu risklere, aile ortamının çocukların karakter gelişimindeki belirleyici rolüne ve değer temelli eğitimin önemine dikkat çekti. Konuşmasında toplumun geleceğini şekillendirecek nesillerin yetişmesinde ebeveynlere büyük sorumluluk düştüğünü belirten İl Millî Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz," Çocuklarımızı ekranlardaki sahte kahramanlardan, günübirlik artistlerden ve ahlaki çöküşün simgesi haline gelmiş sözde fenomenlerden uzaklaştırarak onları huzurlu aile ocaklarına, güven veren okullara ve değerlerimizi yaşayabilecekleri şehirlere hep birlikte kavuşturalım. Çocuklarımızı Anavatanına, yani anne yüreğine ve baba vakarına geri döndüreceğiz" dedi. "Gönül terbiyesi önemli" Programda yaptığı konuşmada gönül terbiyesinin önemini vurgu yapan Müdür Mustafa Yılmaz, "Gönül terbiyesi olmazsa akıl savrulur, nizam bozulur, birlik dağılır. Zamanı, aklı ve gönlü boş bırakamayız. Her bir çocuğumuzun yürüdüğü yolun doğruluğunu, kıblesinin belirginliğini ve hedefinin sağlamlığını ailelerimizle birlikte takip etmek zorundayız" ifadelerine yer verdi. Çocukların sadece bilgiyle değil, ahlak, edep, sorumluluk ve aidiyet şuuru ile yetiştirilmesi gerektiğine dikkat çeken Müdür Yılmaz, ailelerin çocuklarıyla istişare içinde olmalarının onların araştıran, düşünen, kendisini değerli hisseden bireyler olarak yetişmelerinde kritik bir etkisi olduğunu ifade etti. "Ahlaklı ve donanımlı bir nesil yetiştirmek en temel gayemizdir" Konuşmasında toplumsal değerlerin gelecek kuşaklara aktarılması konusundaki kararlılığını dile getiren Yılmaz, hedeflenen gençlik profilini şu sözlerle tanımladı," Amacımız, ilimde, fende, teknolojide yetişmiş, alnı secdede, milletine saygılı, vatanına aşkla bağlı; nereden geldiğini ve nereye gideceğini bilen, fedakar, cefakar, eğitimli, donanımlı, dürüst ve ahlaklı gençler yetiştirmektir. Bu hedefe ailelerimizle omuz omuza çalışarak ulaşacağız" dedi. Programın sonunda, velilerin eğitim süreçlerine ilişkin görüş ve değerlendirmeleri alınarak karşılıklı istişare gerçekleştirildi. Veliler, bu buluşmaların aile-okul iletişimini güçlendirdiğini, çocukların gelişimi adına önemli bir rehberlik sunduğunu ifade ettiler. Veli buluşması programı, eğitimde birlik, iş birliği ve ortak sorumluluk anlayışını pekiştiren verimli bir atmosferde tamamlandı.
06 Aralık 2025 Cumartesi - 09:58 Düzce Üniversitesi dünyada 100 basamak yükselerek büyük bir başarıya imza attı Endonezya Üniversitesi tarafından yayınlanan "UI GreenMetric Dünya Üniversiteleri 2025" sıralamasında, 100 basamak birden yükselerek 285. sıradan 185. sıraya yerleşen Düzce Üniversitesi, dünyada ses getiren büyük bir başarıya imza attı. Bu yıl 105 ülkeden bin 745 üniversitenin değerlendirildiği sıralamada Düzce Üniversitesi, geçtiğimiz yıla göre 100 basamak gibi büyük bir sıçrayış gerçekleştirerek yine dikkat çekici bir başarının mimarı oldu. Dünyadaki üniversitelerin çevresel sürdürülebilirlik performansının değerlendirildiği sıralamada, başarı grafiğini her yıl yükselten Düzce Üniversitesi, Türkiye’deki 139 katılımcı üniversite sıralamasında ise geçtiğimiz yıl 25. sırada yer alırken, bu yıl 21. sıraya yükselerek ulusal ölçekte de güçlü bir ivme yakaladı. Devlet üniversiteleri dikkate alındığında ise Düzce Üniversitesi 17. sırada yer alarak kamu üniversiteleri arasında da öne çıkan bir başarı sergiledi. Düzce Üniversitesi, Avrupa’daki üniversiteler içinde de güçlü bir konum elde ederek yükseliş trendini sürdürdü. 2010 yılından itibaren çevresel sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaların değerlendirildiği dünyanın en prestijli uluslararası sıralama sistemlerinden biri olan UI GreenMetric Dünya Üniversiteleri Sıralamaları, üniversiteleri 69 gösterge ve 6 ana kriter üzerinden inceliyor. Düzce Üniversitesi altın kümede yer aldı Bu yılki değerlendirmelerde Düzce Üniversitesi, enerji verimliliğinden atık yönetimine, eğitim–araştırma faaliyetlerinden su ve ulaşım kriterlerine kadar birçok başlıkta güçlü performans göstererek Altın Küme içinde yer alma başarısı elde etti. Altın–Gümüş–Bronz kategorileri arasında en üst seviyede yer almak, Düzce Üniversitesi’nin sürdürülebilirlik kararlılığını uluslararası düzeyde bir kez daha tescilledi. İklim, su ve ulaşım kriterleri ön planda Düzce Üniversitesi’nin bu yıl elde ettiği büyük sıçramada özellikle "Enerji ve İklim Değişikliği, Su Yönetimi ve Ulaşım" kriterleri belirleyici oldu. Bu üç alanda gösterilen yüksek performans, Düzce Üniversitesi’ni hem ulusal hem uluslararası sıralamalarda kayda değer şekilde yukarı taşıdı. UI GreenMetric 2025 sonuçlarına göre Düzce Üniversitesi 8225 puan ile sürdürülebilirlik alanında güçlü bir performans ortaya koydu. Düzce Üniversitesi alt kriterler olan; Altyapıda 1325, Enerji ve İklim Değişikliğinde 1725, Atık Yönetiminde 1275, Su Yönetiminde 750, Ulaşımda 1562.5, Eğitim ve Araştırmada 1587.5 puan aldı. Ulusal ve uluslararası alanda yükselen bir başarı grafiği Bu başarı, Düzce Üniversitesi’nin yalnızca akademik faaliyetleriyle değil; çevreye duyarlı politikaları, enerji verimliliği uygulamaları, su tasarrufu ve sürdürülebilir kampüs yaklaşımıyla da fark oluşturduğunu kanıtlamış oldu.
06 Aralık 2025 Cumartesi - 09:24 Onyedi Eylül Üniversitesi’nde çorba dağıtımı durduruldu Balıkesir’in Bandırma ilçesinde, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi kampüsünde Bandırma Belediyesi tarafından yıllardır sürdürülen sabah çorbası ikramının üniversite yönetimi tarafından durdurulduğu bildirildi. Öğrencilerin sabah derslerine aç girmesini engellemek amacıyla yapılan ücretsiz çorba dağıtımının kaldırılması tepkilere neden oldu. Bandırma Belediye Başkanı Dursun Mirza, Genel İş Sendikasına üye kadın emekçilerin katıldığı fidan dikim etkinliğinde basın mensuplarının Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi kampüsündeki çorba dağıtımının durdurulmasına ilişkin soruları üzerine, "Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesinin tutumunu anlamakta zorluk çekiyorum. Üniversite öğrencilerinin karşı karşıya bulunduğu yemek sorununa çözüm adına üniversitede sabah saatlerinde çorba dağıtımı yapıyorduk. Nedense öğrencilerin takdirle karşıladığı çorba ikramımız üniversite yönetimini rahatsız etmiş. Rektör yardımcılarımızdan biri telefon ederek çorba stantlarımızın kaldırılmasını istedi. Bandırma Belediyesinin ismini ve logosunu görmek istemiyorlarmış. Bu kararla öğrencileri cezalandırıyorlar. Bandırma Belediyesi olarak üzgünüz. Öğrencilerin çorba içerek derse girmelerini bile çok gördüler" dedi. Üniversite yönetimi ve Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörü Muhammet Yörübülut ise gazetecilerin konuyla ilgili sorularını yanıtsız bıraktı. Üniversitenin sessizliği sürerken, öğrenciler hizmetin yeniden başlamasını talep ediyor. Öte yandan, belediyenin tamamen kendi bütçesiyle kampüs içine yapması planlanan afet koordinasyon merkezi projesinin de üniversite yönetimi tarafından iptal edildiği öğrenildi.
Edremit Körfezi Vanlılar Derneği’nden bölge çapında örnek eğitim hamlesi
26 Kasım 2025 Çarşamba - 11:03 Edremit Körfezi Vanlılar Derneği’nden bölge çapında örnek eğitim hamlesi Kuruluşunun üzerinden henüz iki yıl geçmesine rağmen gerçekleştirdiği projelerle dikkat çeken Edremit Körfezi Vanlılar Derneği, eğitim alanındaki desteklerini bu yıl önemli ölçüde artırarak büyük bir başarıya daha imza attı. Geçtiğimiz yıl 22 üniversite öğrencisine burs sağlayan dernek, bu yıl bu sayıyı 56’sı kız, 24’ü erkek olmak üzere toplam 80 öğrenciye yükseltti ve iki aylık burs ödemelerini bugün itibarıyla öğrencilerin hesaplarına aktardı. Bu başarı, derneğin bugüne kadarki en yüksek burs kapasitesi olarak kayıtlara geçti. Şeffaf yönetim modeli, güçlü organizasyon yapısı ve topluma dokunan projeleriyle bölgenin örnek sivil toplum kuruluşları arasında yer alan dernek, Türkiye’nin farklı illerinden başvuran öğrencilere sunduğu destekle eğitimde fırsat eşitliğine katkı sunmayı sürdürüyor. Edremit Körfezi Vanlılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Evren, yaptığı açıklamada eğitimin geleceğe yapılan en kıymetli yatırım olduğuna vurgu yaparak şu ifadeleri kullandı: "Derneğimiz, bölgenin ihtiyaçlarını tespit edip çözüme dönük projeler üretme misyonunu kararlılıkla sürdürmektedir. Üniversite öğrencilerine yönelik burs programımızı her yıl daha da güçlendiriyoruz. Bugün 80 öğrencimizin iki aylık burs ödemelerini tamamlamış bulunuyoruz. Bu başarının arkasında emeği geçen tüm hayırseverlere ve yönetim ekibimize teşekkür ediyorum. Önümüzdeki süreçte çok daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflemekteyiz." Başkan Evren, burs programının yalnızca maddi bir katkı olarak değil, aynı zamanda öğrencilerin akademik gelişimleri, sosyal yaşamları ve geleceğe hazırlanmaları açısından stratejik bir yatırım olduğu mesajını verdi. Dernek, önümüzdeki dönemde eğitim alanında daha kapsamlı projeler geliştirmeye devam edeceklerini, bölge gençliğine yönelik desteklerin artarak sürdürüleceğini bildirdi. Eğitimde sürdürülebilirlik, toplumsal sorumluluk ve kurumsal güven ilkelerini merkeze alan Edremit Körfezi Vanlılar Derneği, bölgedeki öncü ve örnek STK kimliğini her geçen gün daha da güçlendiriyor.
Nazilli’de Meslek Liselerini Tanıtım Programı düzenlendi
26 Kasım 2025 Çarşamba - 09:50 Nazilli’de Meslek Liselerini Tanıtım Programı düzenlendi Aydın’ın Nazilli ilçesinde ortaokulların 7. ve 8. Sınıf velilerine yönelik tanıtım programı yapıldı. İlçede ilk defa gerçekleştirilen program yoğun ilgi gördü. Nazilli’de ilk defa düzenlenen projeye Beşeylül ve Turan Ortaokulları ev sahipliği yaptı. Nazilli Belediyesi Mehmet Yüzügüler Kültür Merkezi Tiyatro Salonunda düzenlenen ve ev sahipliliğini Beşeylül Ortaokulu Müdürü Hüsamettin Yılmaz ve Turan Ortaokulu Müdürü Murat Turan’ın yaptığı 7. ve 8. sınıf velilerine yönelik ‘Meslek Liselerini Tanıtım Programı’ yoğun ilgi gördü. İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Arif Tokmak’ın açılış konuşması ile başlayan programda Nazilli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Faruk Al, 50. Yıl Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Fülay Küçükoğlu, Nazilli İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Nazilli Nahit Menteşe Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bölüm Şefleri, kendi okullarının ve bölümlerinin tanıtımını sunumları ile gerçekleştirdi. Turan Ortaokulu Rehber Öğretmeni Sinem Akar ve Beşeylül Ortaokulu Rehber Öğretmeni Sami Çağlar Kıvılcım da liselere giriş sınavlarıyla ilgili tercih sistemlerini anlattı. İlçedeki ortaokullarda öğrencileri bulunan velilerin yüksek katılım göstermesi okul yöneticilerini mutlu etti. İlçede ilk kez düzenlenen ve meslek liselerinin önemi anlatılan programın sonunda çiçek ve plaket takdimleri yapıldı.
Kütahya’dan Japonya’ya eğitim köprüsü
26 Kasım 2025 Çarşamba - 09:37 Kütahya’dan Japonya’ya eğitim köprüsü Kütahya’nın Tavşanlı ilçesi 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde gerçekleştirdiği uluslararası iş birliği ile Japon öğrencilere Türkiye’yi tanıttı. Okulun 9. sınıf öğrencileri, World Classroom projesi kapsamında Japonya’daki bir okulla gerçekleştirilen ortak derste hem eğlendi hem de Japon eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi oldu. İngilizce Öğretmeni Cemal Zengin, "Bu sene Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce müfredatı yenilendi. Bu kapsamda bizler de Japonya’da bir okulla karşılıklı olarak World Classroom bünyesinde iş birliği yapıyoruz. Bu çerçevede yeni maarif modelimizi, yeni müfredatımızı onlarla paylaşma, karşılıklı fikir ve görüş alışverişi yapma fırsatı bulduk. Öğrencilerimiz çok heyecanlılar, çok mutlular. İngilizcelerini geliştirmek adına güzel bir fırsat oldu" dedi. "Kültürel farkındalık kazandırdı" Okul Müdürü Özay Ünal ise çalışmanın detaylarını şu sözlerle anlattı: "Bu çalışmanın öncelikli amacı, öğrencilerimizin küresel iletişim becerilerini geliştirmek ve onları dünya ile entegre hale getirmekti. Japonya gibi eğitimde disiplin ve kalite kültürü güçlü bir ülkeyle ortak ders yapmak, öğrencilerimize yalnızca dil pratiği değil aynı zamanda kültürel farkındalık kazandırdı." Dersin tamamen etkileşimli bir şekilde gerçekleştirildiğini belirten Ünal, "Öğrenciler hazırladıkları sunumları İngilizce olarak paylaştılar; Japon öğrencilerin sunumlarını ise büyük bir ilgiyle takip ettiler. Karşılıklı soru-cevap bölümleri gerçek iletişim ortamı oluşturdu ve İngilizceyi doğal haliyle kullanmalarını sağladı" ifadelerini kullandı. Ünal, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin eğitim sistemini çağın gerekliliklerine uygun şekilde yeniden yapılandırırken öğrencileri evrensel değerlerle donatmayı hedeflediğini vurgulayarak, "Japonya ile yapılan bu ortak ders, modelin ’küresel vatandaşlık, kültürler arası iletişim ve dünya ile bütünleşme’ hedeflerinin birebir karşılığıdır. Bugün öğrencilerimiz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uluslararası bir sınıfta temsil etti ve uygulamalı bir deneyim yaşadı" dedi. "Öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" Etkinliğe katılan öğrenciler büyük heyecan yaşadıklarını ifade ederken, bir öğrenci "İlk kez İngilizcemi gerçek bir iletişim ortamında bu kadar rahat kullandım" diyerek memnuniyetini dile getirdi. Farklı bir kıtadan akranlarıyla İngilizce konuşmanın özgüvenlerini belirgin şekilde artırdığı gözlemlendi. Okul yönetimi, Amerika ve Japonya ile başlayan bu sürecin okul vizyonlarının önemli bir parçası olduğunu belirterek, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uluslararası yönünü daha fazla görünür kılmak için yeni ülkelerle de ortak dersler planladıklarını açıkladı. Ünal, "Çünkü öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.
Kütahya’dan Japonya’ya eğitim köprüsü
26 Kasım 2025 Çarşamba - 09:33 Kütahya’dan Japonya’ya eğitim köprüsü Kütahya’nın Tavşanlı ilçesi 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde gerçekleştirdiği uluslararası iş birliği ile Japon öğrencilere Türkiye’yi tanıttı. Okulun 9. sınıf öğrencileri, World Classroom projesi kapsamında Japonya’daki bir okulla gerçekleştirilen ortak derste hem eğlendi hem de Japon eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi oldu. İngilizce Öğretmeni Cemal Zengin, "Bu sene Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce müfredatı yenilendi. Bu kapsamda bizler de Japonya’da bir okulla karşılıklı olarak World Classroom bünyesinde iş birliği yapıyoruz. Bu çerçevede yeni maarif modelimizi, yeni müfredatımızı onlarla paylaşma, karşılıklı fikir ve görüş alışverişi yapma fırsatı bulduk. Öğrencilerimiz çok heyecanlılar, çok mutlular. İngilizcelerini geliştirmek adına güzel bir fırsat oldu" dedi. "Kültürel farkındalık kazandırdı" Okul Müdürü Özay Ünal ise çalışmanın detaylarını şu sözlerle anlattı: "Bu çalışmanın öncelikli amacı, öğrencilerimizin küresel iletişim becerilerini geliştirmek ve onları dünya ile entegre hale getirmekti. Japonya gibi eğitimde disiplin ve kalite kültürü güçlü bir ülkeyle ortak ders yapmak, öğrencilerimize yalnızca dil pratiği değil aynı zamanda kültürel farkındalık kazandırdı." Dersin tamamen etkileşimli bir şekilde gerçekleştirildiğini belirten Ünal, "Öğrenciler hazırladıkları sunumları İngilizce olarak paylaştılar; Japon öğrencilerin sunumlarını ise büyük bir ilgiyle takip ettiler. Karşılıklı soru-cevap bölümleri gerçek iletişim ortamı oluşturdu ve İngilizceyi doğal haliyle kullanmalarını sağladı" ifadelerini kullandı. Ünal, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin eğitim sistemini çağın gerekliliklerine uygun şekilde yeniden yapılandırırken öğrencileri evrensel değerlerle donatmayı hedeflediğini vurgulayarak, "Japonya ile yapılan bu ortak ders, modelin ’küresel vatandaşlık, kültürler arası iletişim ve dünya ile bütünleşme’ hedeflerinin birebir karşılığıdır. Bugün öğrencilerimiz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uluslararası bir sınıfta temsil etti ve uygulamalı bir deneyim yaşadı" dedi. "Öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" Etkinliğe katılan öğrenciler büyük heyecan yaşadıklarını ifade ederken, bir öğrenci "İlk kez İngilizcemi gerçek bir iletişim ortamında bu kadar rahat kullandım" diyerek memnuniyetini dile getirdi. Farklı bir kıtadan akranlarıyla İngilizce konuşmanın özgüvenlerini belirgin şekilde artırdığı gözlemlendi. Okul yönetimi, Amerika ve Japonya ile başlayan bu sürecin okul vizyonlarının önemli bir parçası olduğunu belirterek, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uluslararası yönünü daha fazla görünür kılmak için yeni ülkelerle de ortak dersler planladıklarını açıkladı. Ünal, "Çünkü öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.