EĞİTİM
Dijitalleşmenin medya, pazarlama, eğitimce ekonomiye etkileri anlatıldı 18 Aralık 2025 Perşembe - 17:10:26 Bartın Üniversitesinde (BARÜ) düzenlenen sempozyumda dijitalleşmenin medya, pazarlama, eğitim ve ekonomi üzerindeki çok boyutlu etkileri disiplinlerarası bakışla anlatıldı. Bartın Üniversitesi (BARÜ) Bartın Meslek Yüksekokulu tarafından "Yeni Medya, Yeni Pazarlama: Dijital Çağın Dinamikleri" başlığıyla çevrim içi bir sempozyum düzenlendi. Etkinliğin açılış konuşmasını BARÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Akkaya yaptı. Dijital çağda üniversitelerin rolünü Rektör Prof. Dr. Ahmet Akkaya, "Günümüz çağında yeni medya etkileşimin ve hızın merkezde olduğu yeni bir iletişim kültürüdür. Bu kültür düşünme biçimlerimizi, üretim anlayışımızı ve ekonomik ilişkilerimizi etkilemektedir. Bu noktada üniversitelerin temel sorumluluklarından biri de geçmişin birikimini dijital çağın gereklilikleriyle harmanlayabilen, değişen dünya şartlarına uyum sağlayabilen dijital yetkinliklere sahip bireyler yetiştirmektir. Bu sempozyum öğrencilerimizin dijital dönüşümü akademik ve uygulamalı boyutlarıyla değerlendirmesine, güncel gelişmeleri alanın uzmanlarından takip etmesine ve üniversite-sektör-toplum etkileşiminin güçlenmesine önemli katkılar sunacaktır" dedi. Dijitalleşmenin medya, eğitim ve ekonomiye etkileri Sempozyumun oturum başkanlığını Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesinden Prof. Dr. Barış Bulunmaz yaptı. Prof. Dr. Bulunmaz, "Dijital Medya ve Kültürel Dönüşüm" başlıklı değerlendirmesinde yeni medyayı ve gelişim sürecini anlatarak dijital platformların toplumsal değerler ve kültür üzerindeki dönüştürücü rolünü ele aldı. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulundan Doç. Dr. Yasemin Bilişli, "Yapay Zekâ Çağında Influencer Ekonomisi: Dijital Güvenin Anatomisi" başlıklı sunumunda influencer ekonomisinin evriminin yapay zekâ destekli içerik üretimiyle yaşadığı dönüşümü aktardı. Bağımsız araştırmacı Dr. Hakan Öngören, "Yeni Eğitim ve Dijital Vatandaşlık" başlığı altında dijitalleşen dünyada eğitim modellerinin değişimini, dijital vatandaşlık bilincini, 21. yüzyıl becerileri ve öğretmenin rolünü anlattı. "Yapay Zekâ Pazarlaması" konusunda Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden Dr. Öğr. Üyesi Barış Armutcu, kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri ve otomasyon uygulamalarının günümüz pazarlama anlayışını nasıl dönüştürdüğünü örneklerle açıkladı. Son olarak Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden Dr. Öğr. Üyesi Nazlıcan Dindarik ise "Dijital Dönüşüm Çağında Akıllı Lojistik ve Tedarik Zinciri: Yeni Medyanın Etkileri" başlıklı konuşmasında yeni medya ve dijital teknolojilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde getirdiği yeniliklerin akıllı sistemlerde sunduğu katkılara dikkat çekti. Dijital çağın dinamiklerine ilişkin disiplinler arası bir bakış sunan sempozyum, soru-cevap bölümünün ardından sona erdi.
18 Aralık 2025 Perşembe - 16:51 MEB, 811 öğrenciyi yurt dışına gönderecek Milli Eğitim Bakanlığı’nca (MEB) ‘2025 Yılı 1416 Bursları’ kapsamında 811 öğrenci, lisansüstü öğrenim için yurt dışına gönderilecek. Milli Eğitim Bakanlığınca, lisansüstü öğrenim görmek üzere 811 öğrenci yurt dışına gönderilecek. ‘2025 Yılı 1416 Bursları’ için başvurular, Bakanlık Resmi Burslu Öğrenci Sistemi (REBUS) üzerinden 19-30 Aralık tarihleri arasında alınacak. ‘1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun’ kapsamında yükseköğretim kurumlarının öğretim elemanı ile kamu kurum ve kuruluşlarının yetişmiş insan kaynağı ihtiyacını karşılamak amacıyla mecburi hizmet karşılığında lisansüstü düzeyde öğrenim görmek üzere yurt dışına burslu öğrenci gönderiliyor. 33 yaşını geçmemiş adaylar programa başvurabilecek. Bu çerçevede Milli Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğünce ‘2025 Yılı 1416 Bursları Başvuru ve Tercih Kılavuzu’ yayımlandı. Kılavuza göre başvuru tarihi bitimine kadar ilgili lisans alanlarından mezun olan, son 5 yıl içinde ALES’ten en az 75 puan alan, lisans öğrenimi ile ilgili genel akademik not ortalaması 4 üzerinden 2.50, 100 üzerinden 65 veya daha yukarı olan, yüksek lisans kadroları için 30 yaşını, doktora kadroları için 33 yaşını geçmemiş adaylar programa başvurabilecek. 2025 Yılı 1416 Bursları çerçevesinde 811 öğrenci, resmi burslu statüde lisansüstü öğrenim görmek üzere yurt dışına gönderilecek. Burs için 21 farklı kamu kurumu adına 125; Milli Savunma Üniversitesi, Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi ve Polis Akademisi dahil 72 Yükseköğretim Kurumu adına 673 ve Milli Eğitim Bakanlığı adına 13 kontenjan olmak üzere toplam 811 kontenjan ayrıldı. Bunlardan 703’ü stratejik ve öncelikli alanlardan oluştu. 45 farklı ülkede burs imkanı 2025 yılı için belirlenen 811 kontenjana 477 farklı lisans mezuniyet alanı ile başvuru yapılabilecek. Bursiyer olmaya hak kazanacak adaylar 45 farklı ülkede öğrenim görebilecek. 2025 Yılı 1416 Bursları kapsamında elektrik-elektronik mühendisliği, kontrol ve bilgisayar mühendisliği, haberleşme mühendisliği, yazılım mühendisliği, malzeme mühendisliği, uçak mühendisliği, ekonomi, iktisat, istatistik, hukuk, özel eğitim öğretmenliği öne çıkan başlıca lisans mezuniyet alanları olarak belirlendi. Almanya, Japonya, Çin, Fransa, Hollanda’nın da aralarında bulunduğu ülkelerde bursiyer olmaya hak kazanacak adayların lisansüstü öğrenim göreceği başlıca alanlar ise yapay zeka, yarı iletkenler ve çip teknolojisi, yeşil dönüşüm, uzay ve uydu teknolojileri, nükleer enerji, akıllı şehir teknolojileri, siber güvenlik ve hukuk olarak sıralandı.
Ordu’da ilkokul öğrencilerinin hediyeleşme mutluluğu
25 Kasım 2025 Salı - 10:36 Ordu’da ilkokul öğrencilerinin hediyeleşme mutluluğu Ordu’nun Ünye ilçesinde düzenlenen sosyal sorumluluk projesi kapsamında, Yenikent İlkokulu’nda okuyan 19 öğrenciye yönelik hediyeleşme etkinliği gerçekleştirildi. Kırsal bir mahallede bulunan Yenikent İlkokulu’nda okuyan 19 ilkokul öğrencisi gerçekleştirilen etkinlik sayesinde unutulmadığını hissederken, Okulun Müdür Yetkili Öğretmeni Nurdan Üstün ise proje sayesinde öğrencilerin büyük mutluluk yaşadığını dile getirdi. "Öğrencilerimiz evine gelecek misafir gibi heyecanlıydı" Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün önderliğinde güzel bir sosyal sorumluluk projesinin hayata geçirildiğini belirten Nurdan Üstün, "Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün önderliğinde, güzel bir sosyal sorumluluk projesi kapsamında öğrencilerimize hediyeleşme etkinliği düzenledik. Öğrencilerimiz bu etkinliğe çok sevindi. Kırsal bir mahallede bulunan okulumuzun unutulmaması, ziyaret edilmesi, öğrencilerimizin düşünülerek onlara özel hissettirilmesi, bu projeyi bizim için de çok değerli kıldı. Öğrencilerimiz, evlerine misafir gelecekmiş gibi heyecanlıydı. Bu nedenle okula özenerek geldiler. Çocuklar zaten küçücük bir hediyeden bile mutlu oluyorlar. Bu hediyeleşmeyi çok sevdiler ve başkalarını sevindirmenin ne kadar büyük bir mutluluk verdiğini anladılar. Biz, Yenikent İlkokulu olarak, Ünye merkeze yaklaşık 38 kilometre uzaklıkta bağlı bir okuluz. Burada iki öğretmen olarak görev yapıyoruz ve okulumuz birleştirilmiş sınıflı bir eğitim veriyor" dedi. Düzenlenen proje sonunda okulda eğitim gören 19 öğrenciye çeşitli hediyeler verildi.
TOGÜ’de Yapay zeka uygulamalarında çifte başarı
25 Kasım 2025 Salı - 10:33 TOGÜ’de Yapay zeka uygulamalarında çifte başarı Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi (TOGÜ), Samsun Üniversitesi’nin PROJEX-1. Ar-Ge ve İnovasyon Proje Pazarı’nda "AkademiSYS" ile akademisyen kategorisinde birincilik, "LEAFARA" ile öğrenci kategorisinde üçüncülük kazanarak yapay zekâ ve dijital dönüşüm alanındaki Ar-Ge gücünü ortaya koydu. TOGÜ, Samsun Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen PROJEX - 1. Ar-Ge ve İnovasyon Proje Pazarı’nda iki farklı kategoride ödül kazandı. Yapay zekâ, dijital teknolojiler ve yenilikçi çözümlere odaklanan etkinlik, Samsun Üniversitesi Ballıca Kampüsü Asmaaltı Sosyal Alanı’nda gerçekleştirildi. Akademisyen kategorisinde birincilik ödülünü, TOGÜ’den Doç. Dr. Mahmut Durgun (Turhal Uygulamalı Bilimler Fakültesi) ve Doç. Dr. Yeliz Durgun’un (Turhal Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümü) geliştirdiği "AkademiSYS: Akademisyenler İçin Bütünleşik Dijital Yönetim Platformu" projesi aldı. AkademiSYS; kişisel web sayfası, ders-sınav-not yönetimi, soru bankası ve sınav otomasyonu, optik form değerlendirme gibi süreçleri tek çatı altında toplayan yerli bir eğitim teknolojisi çözümü olarak öne çıktı. Yüksek hata toleransı ve gelişmiş analiz araçlarıyla dikkat çeken sistemin THS 8 seviyesine ulaştığı ve ticarileşmeye hazır bir EdTech ürünü olduğu belirtildi. TOGÜ’lü öğrenciden ödüllü tarım uygulaması Öğrenci kategorisinde ise üçüncülük ödülü, Doç. Dr. Mahmut Durgun danışmanlığında, Bilgisayar Mühendisliği yüksek lisans öğrencisi Arif Engin Çınar tarafından geliştirilen "LEAFARA: Çevrimdışı Mobil Yapay Zekâ ile Bitki Yaprağı Hastalık Tanılama" projesine verildi. LEAFARA; internet bağlantısına ihtiyaç duymadan sahada yaprak hastalıklarını tespit edebilen yapay zekâ tabanlı bir mobil uygulama olarak tasarlandı. MobileNet V1 mimarisi ve TFLite optimize modelleriyle geliştirilen sistemin, model boyutunu yüzde 43 küçülttüğü, netice süresini 147 ms seviyesine indirdiği ve gerçek cihaz testlerinde yüzde 92,4 doğruluk sağladığı bildirildi. Uygulamanın, küçük ve orta ölçekli üreticilerin tarlada hızlı karar almasına katkı sunması ve tarımsal verim kayıplarını azaltması hedefleniyor. TOGÜ yönetimi, ödül alan akademisyenler Doç. Dr. Yeliz Durgun ve Doç. Dr. Mahmut Durgun ile öğrenci kategorisinde dereceye giren Arif Engin Çınar’ı tebrik etti. Üniversite, yapay zekâ ve dijital dönüşüm, eğitim teknolojileri ile tarımda yapay zekâ uygulamaları alanlarında Ar-Ge kapasitesini güçlendiren yenilikçi projelerle ulusal teknoloji ekosistemine katkı sunmaya devam edeceğini açıkladı.
Başkan Sandıkçı’dan öğretmenlere güneydoğu sürprizi
25 Kasım 2025 Salı - 10:22 Başkan Sandıkçı’dan öğretmenlere güneydoğu sürprizi Samsun’un Canik Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, Öğretmenler Günü’nde ilçedeki öğretmenleri ağırlayarak "Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa turu" hediye etti. Sandıkçı, "Canik’imizde eğitim seferberliğimizi sürdürüyor, her daim öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin yanında olmaya devam ediyoruz" dedi. 24 Kasım Öğretmenler Günü vesilesiyle Canik’teki öğretmenlerle bir araya gelen Başkan İbrahim Sandıkçı, yoğun katılımla gerçekleşen programda hem yeni eğitim projelerini istişare etti hem de öğretmenlere unutulmaz bir sürpriz yaptı. Sandıkçı, öğretmenlere 2025 yılı içinde eşleriyle birlikte gerçekleştirecekleri Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa turu hediye etti. Öğretmenlerin toplumun geleceğini inşa eden birer değer taşıyıcısı olduğuna dikkat çeken Başkan Sandıkçı, "Geleceğimizin teminatı çocuklarımızı sevgiyle yetiştiren, bizlere rehberlik eden tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü kutluyorum" ifadelerini kullandı. "Eğitim dostu belediye" Konuşmasında öğretmenlerin nesilleri bilgi ve erdemle donatma görevine vurgu yapan Başkan Sandıkçı, "Canik’imizde eğitim seferberliğimizi sürdürüyor, her daim öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin yanında olmaya devam ediyoruz. ’Eğitim dostu belediye’ ünvanımızla eğitime dair örnek projelere imza atıyor, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize yönelik programlarımızı sürdürüyoruz. Öğretmenlerimiz, milli ve manevi değerlerimizi geleceğe taşıyan gönül elçileridir. Görevi başında şehadet mertebesine ulaşan tüm öğretmenlerimizi rahmetle anıyorum" diye konuştu. Öğretmenlere Güneydoğu turu Sezai Karakoç Canik Kültür Merkezi’nde düzenlenen programa Canik Kaymakamı Şeref Aydın, İlçe Milli Eğitim Müdürü Zahit Köseoğlu, Gençlik ve Spor İlçe Müdürü Tunsel Aslankoç ve şube müdürleri de katıldı. Coşkulu geçen programda Başkan Sandıkçı’nın tur müjdesi salonda büyük alkış aldı. Öğretmenler, program sonunda hem verilen hediyeler hem de eğitim projelerine sağlanan desteklerden dolayı Başkan Sandıkçı’ya teşekkür ederek hatıra fotoğrafı çektirdi.
Hem öğretmenler hem veliler yarıştı
25 Kasım 2025 Salı - 10:13 Hem öğretmenler hem veliler yarıştı Hem öğretmenlerin hem de velilerin katılım sağladığı Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen fotoğraf ve şiir yarışmasında dereceye giren eserler, düzenlenen törenle ödüllendirildi. Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, "öğretmen-veli iş birliğini güçlendirmek ve toplumda öğretmenlik mesleğinin değerini vurgulamak" amacıyla Öğretmenler Günü dolayısıyla fotoğraf ve şiir yarışması düzenlendi. Yarışma, öğretmenler arası fotoğraf, veliler arası fotoğraf ve veliler arası şiir yarışması olmak üzere üç kategoride düzenlendi. Dereceye giren eser sahiplerine başarı belgeleri Manisa Milli Eğitim Müdürü Mehmet Uğurelli tarafından takdim edildi. Uğurelli, tüm katılımcılara yarışmaya gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür etti Ayrıca, sergi için seçilen fotoğraflar Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğünde sergilendi. Dereceye giren eserler Öğretmenler arası düzenlenen fotoğraf yarışmasında Kula Mehmet ve Hüseyin Tosun Ortaokulundan Ayşe Seçil Alkan birinci, Akhisar Beyoba İhsan Ünlü İlkokulundan Said İlyas Akkuş ikinci, Sarıgöl Atatürk Ortaokulundan Selahattin Eray Barut üçüncü oldu. Veliler arası düzenlenen fotoğraf yarışmasında Polinas Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden katılan Sevgi Karaduman birinci, Şehit Ömer Halis Demir Ortaokulundan katılan İsmail Aybey ikinci, Akhisar Mehmet Keskinoğlu Ortaokulundan katılan Said İlyas Akkuş üçüncü oldu. Veliler arası düzenlenen şiir yarışmasında Soma Canlar Ortaokulundan katılan Arzu Birdal birinci, Kula Tapduk Emre İlkokulundan katılan Ü.Melis Taşpınar ikinci, Şehit Ömer Halisdemir Ortaokulundan katılan İsmail Aybey üçüncü oldu.
BTÜ’de Genişletilmiş Akademik Genel Kurul Toplantısı gerçekleşti
25 Kasım 2025 Salı - 10:05 BTÜ’de Genişletilmiş Akademik Genel Kurul Toplantısı gerçekleşti Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Genişletilmiş Akademik Kurul Toplantısı gerçekleştirildi. İki oturumda düzenlenen toplantıya; öğretim üyeleri, araştırma görevlileri ve öğretim görevlileri katıldı. Rektör Çağlar, toplantıda BTÜ’nün eğitim, Ar-Ge, kalite ve toplumsal katkı alanlarındaki gelişmeleri ile yeni dönem hedeflerini paylaştı. Mimar Sinan Yerleşkesi Turkuaz Salon’da yapılan toplantı, BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar’ın konuşmasıyla başladı. BTÜ’nün güçlü bir yükseliş döneminde olduğuna vurgu yapan Rektör Çağlar, "Ar-Ge odaklı üniversite’vizyonumuzla her yıl proje sayımızı artırıyoruz. Akademisyenlerimizin hayata geçirdiği bu projeler; ülkemize, şehrimize, sanayiye ve topluma büyük fayda sağlıyor, bunun için gururluyuz. Proje ve bilimsel yayın verilerine baktığımızda üniversite olarak iyi bir ivme yakaladığımızı görüyoruz. Bunun en büyük ispatı da TÜBİTAK’ın hazırladığı Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi sonuçlarıdır. Açıklanan verilere göre üniversitemiz 4 yılda 20 basamak birden yükselerek 27’nci sırada yer aldı ve BTÜ, Türkiye’de sıralamasını en çok artıran ikinci üniversite oldu. Bu sonuçlar, doğru yolda olduğumuzun en büyük göstergesi. Hedefimiz, ilk 20 üniversite arasında yer almak" dedi. Güçlü akademik kadro ile her yıl daha çok proje BTÜ’nün başarılarla anılan ve ilklere ev sahipliği yapan üniversite olduğunu hatırlatan Rektör Çağlar, "Güçlü akademik kadromuzla iyi durumdayız ama yetmez. Her sene daha iyisini yaparak ilerlememiz şart. Özellikle ‘uluslararasılaşma’ hedefimiz doğrultusunda uluslararası projelere daha çok yönelmeliyiz" diye konuştu. Üniversitenin girişimcilik ekosistemini güçlendirmek için öğrencilere yönelik ön kuluçka merkezi kurulacağını söyleyen Rektör Çağlar, "Yeni binasına kavuşacak olan BursaTeknoparkımız ile birlikte öğrencilerimize girişimcilik eğitimleri vereceğiz. Öğrencilerimizin projelerini melek yatırımcılarla buluşturacağız ve her birinin girişiminin şirketleşmesinin önünü açacağız" ifadelerini kullandı. Öğrenci merkezli üniversiteye Öğrenci Dekanlığı BTÜ’nün öğrenci merkezli bir üniversite olduğunun altını çizen Rektör Çağlar, öğrenci-akademisyen bağını güçlendirmek amacıyla Öğrenci Dekanlığı’nın kurulduğunu ve bu sayede eğitim politikalarının güncellenmesine katkı sağlayacağını ifade etti. Ayrıca Teknoloji Yarışmaları Koordinatörlüğü’nün kurulduğunu da hatırlatan Rektör Çağlar, BTÜ öğrencilerinin TEKNOFEST ve teknoloji benzeri yarışmalarında önemli başarılar elde ettiğini belirtti. Rektör Çağlar, BTÜ’de yeni bina ve sosyal alanlarının kazandırılmasına yönelik çalışmaların hızla devam ettiğini de dile getirdi. "Başarılarımızı birlikte büyütüyoruz" Konuşmasını; "Kalite ve toplumsal katkı, tüm çalışmalarımızın temelidir. Attığımız her adımı birlikte atıyor, başarılarımızı birlikte büyütüyoruz. BTÜ’nün gücü, bu büyük ailenin birlikteliğinden geliyor" sözleriyle tamamlayan Rektör Çağlar, akademisyenlere özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ederek, üniversitenin daha büyük hedeflere hep birlikte ulaşacağını vurguladı. BTÜ 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Genişletilmiş Akademik Genel Kurulu; Rektör Prof. Dr. Naci Çağlar, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Beyhan Bayhan, Prof. Dr. Sinan Uyanık, Prof. Dr. Barış Tamer Tonguç ve Genel Sekreter Selim Uzun’un katılımcıların görüş ve önerilerini dinleyerek soruları cevaplamaları ile sona erdi. Etkinlik sonunda tüm akademik personelin katılımı ile anı fotoğrafı çektirildi.
İzmir Ekonomi, geleceği mikro-yeterliliklerle kuruyor
25 Kasım 2025 Salı - 09:45 İzmir Ekonomi, geleceği mikro-yeterliliklerle kuruyor İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), dijital dönüşüm alanında büyük bir adım daha atarak dünyanın önde gelen üniversitelerinin yer aldığı Digital Credentials Consortium (DCC) ağına Türkiye’den üye olan ilk ve tek üniversite oldu. İEÜ Mikro-Yeterlilikler Ofisi Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Donald Staub, öğrencilerin 21’inci yüzyıl becerilerini görünür ve uluslararası ölçekte tanınır hale getirmeyi hedeflediklerini söyleyerek, "DCC üyeliğimiz sayesinde bu süreci uluslararası güven standartlarıyla destekliyor, Türkiye’nin dijital yeterlilik dönüşümüne öncülük ediyoruz" diye konuştu. MIT, Harvard, University of Toronto ve TU Delft gibi dünyanın en saygın üniversitelerinin yer aldığı DCC’ye üye olan İzmir Ekonomi Üniversitesi, mikro-yeterliliklerin güvenilirliği ve birlikte çalışabilirliği konularında uluslararası bir referans noktası haline geldi. Ofisi kuran ilk üniversite Türkiye’de mikro-yeterlilik ofisini kuran ilk üniversite ünvanına sahip olan İzmir Ekonomi, dijital yeterlilik dönüşümünü hızlandıracak açık rozet (Open Badge v3) ve blockchain tabanlı doğrulama altyapılarını üniversite ekosistemine entegre etmeyi, bununla birlikte dijital öğrenme ve tanınırlık süreçlerinde dönüşüm gerçekleştirmeyi hedefliyor. "Farklı becerilerle mezun olmalılar" Mikro-yeterliliklerin üniversite eğitiminin geleceğini yeniden tanımladığını belirten Dr. Öğretim Üyesi Donald Staub, "Bir mikro-yeterlilik, belirli bir alanda küçük kapsamlı, odaklanmış ve ölçülebilir bilgi ya da beceri kazanımını belgeleyen, yapılandırılmış öğrenme çıktısıdır. Genellikle kısa süreli ve hedefe yönelik eğitimler sonucunda elde edilir. Bireye, belirli bir yetkinliği resmi ve doğrulanabilir bir şekilde kanıtlama imkânı sunar. Yazılım geliştirme, mesleki ve teknik alanlar, lojistik, sağlık ve yapay zekâ gibi pek çok alanda mikro-yeterlilikler edinmek mümkün. Üniversite olarak öğrencilerimizin yalnızca diploma almasını değil, aynı zamanda farklı alanlarda doğrulanabilir becerilere sahip olarak mezun olmalarını hedefliyoruz. Bu doğrultuda, öğrencilerimizin mikro-yeterliliklere erişimini genişletmeyi, çeşitli eğitim programlarıyla onlara yeni fırsatlar sunmayı ve gençlerimizin geleceğini güçlendirmeyi temel önceliklerimiz arasında görüyoruz" diye konuştu. "İstihdam avantajları sağlıyoruz" Dr. Staub, sözlerini şöyle sürdürdü: "Mikro-yeterlilikler, bireyin öğrenme sürecini görünür kılarken, iş dünyasıyla akademi arasında güçlü bir köprü oluşturuyor. Ofis olarak öğrenme, istihdam ve yaşam boyu gelişim arasında bağ kurmayı da çok önemsiyoruz. Öğrencilerimizin farklı alanlarda geliştirdikleri becerileri mikro-yeterliliklerle belgelendirerek, ulusal ve uluslararası iş piyasalarında yetkinlik bazlı tanınırlık kazanmalarını istiyoruz. Bu sayede gençlerimizin istihdam avantajları elde etmesini hedefliyoruz." "Geleceğe yön veriyorlar" İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TQF) ve Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (EQF) ile uyumlu yapıya sahip olduğunu ve bunun da yükseköğretimde kalite güvencesi ve yenilikçilik adına örnek teşkil ettiğini belirten Dr. Staub, "Üniversitemizde mikro-yeterlilikleri, sadece bir sertifikasyon aracı değil, kurumsal öğrenme kültürünün merkezinde konumlandırıyoruz. Fakülteler, kamu kurumları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarıyla kurulacak iş birlikleriyle öğrenme merkezli, kapsayıcı ve sürdürülebilir bir beceri ekosistemi oluşturmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda, yenilikçi mikro-yeterlilik programları, öğrencilerimizin akademik ve profesyonel gelişim yolculuğuna yön veriyor" dedi.
Müdür Yılmaz: "Telefonla oyalandığı kadar çocuğuna ilgi göstermeyen velilerimiz var"
25 Kasım 2025 Salı - 09:26 Müdür Yılmaz: "Telefonla oyalandığı kadar çocuğuna ilgi göstermeyen velilerimiz var" Kütahya Merkez Yenidoğan İlkokulunu ziyaret ederek öğrenciler, öğretmenler ve velilerle bir araya gelen İl Millî Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, telefonla oyalandığı kadar çocuğuna ilgi göstermeyen veliler olduğunu, bu çocukların heba olduğunu ifade etti. Yenidoğan İlkokulunu ziyaretine okul bahçesinde öğrencilerin oyunlarına eşlik ederek başlayan İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, özellikle 3. sınıf öğrencileriyle keyifli dakikalar geçirdi. Öğrencilerle yakından ilgilenen Müdür Mustafa Yılmaz, onların eğitim süreçleri ve sosyal gelişimleri hakkında öğretmenlerden bilgi aldı. Öğretmenler odasında okulun öğretmenleriyle bir araya gelen İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli üzerine değerlendirmelerde bulundu. Modelin şu anda ilkokullarda birinci ve ikinci sınıflarda uygulandığını hatırlatan Müdür Mustafa Yılmaz, bu modelde öğrenci merkezli yaklaşımın temel alındığını belirtti, modelin millî ve manevi değerleri daha görünür kıldığını ifade etti. "EBA ve MEBİ uygulamaları önemli" Milli Eğitim Bakanlığının dijital eğitim altyapıları olan EBA ve MEBİ uygulamalarının önemine de değinen İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, bu platformlarda ders içeriklerinden soru bankalarına kadar zengin bir kaynağın bulunduğunu belirterek çocukların bu imkânlardan faydalanması gerektiğinin altını çizdi. Dijital dünyanın getirdiği risklere işaret eden Müdür Yılmaz, "Çocuklarımız dijital tehlikeyle karşı karşıya kalıyor. Eğer hep birlikte çaba göstermezsek kaybeden biz oluruz" dedi. Ailelerin çocuklarının eğitim sürecindeki rollerine dikkat çeken İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, anne ve babaların sorumluluklarını yerine getirdiğinde çocukların çok daha kolay kazanılabileceğini belirterek, bu süreci "çocuğu özüne, anavatanına döndürmek" şeklinde ifade etti. "Çocuklara ilgi göstermek onları hayata hazırlamak açısından kritik öneme sahip" Ziyaret kapsamında okulda yürütülen veli eğitim programına katılan velilerle de görüşen Müdür Mustafa Yılmaz, eğitimlere gösterilen ilgiden dolayı teşekkür etti. İlgili velilerin çocuklarının akademik ve davranışsal açıdan daha başarılı olduğuna dikkat çeken Müdür Yılmaz, çocuklara ilgi göstermenin onları hayata hazırlamak açısından kritik öneme sahip olduğunu söyledi. Bazı velilerin dijital cihazlarla ilgilenirken çocuklarını ihmal ettiğini üzülerek dile getiren Müdür Mustafa Yılmaz, "Telefonla oyalandığı kadar çocuğuna ilgi göstermeyen velilerimiz var. Bu çocuklar heba oluyor" ifadelerini kullandı. Konuşmasında tevekkül kavramına da değinen Müdür Yılmaz, insanın yalnızca temenni ile sonuca ulaşamayacağını, gayret ve çabanın da şart olduğunu belirtti. Zorlukların birlik ve beraberlik içinde aşılabileceğini vurgulayan Yılmaz, ziyaretin sonunda okul bahçesinde çocuklarını bekleyen velilerle sohbet ederek onların görüş ve taleplerini dinledi.