EKONOMİ
İliç’te tüm siyasi partilerin ve muhtarların ortak talebi: Çöpler Altın Madeni açılsın 05 Aralık 2025 Cuma - 15:50:16 Erzincan’ın İliç ilçesinde faaliyet gösteren Çöpler Altın Madeni’nin 22 aydır kapalı kalmasının ilçe yaşamındaki olumsuz etkisi katlanarak devam ediyor. İliç’te her partiden siyasi temsilci ortak bir basın açıklaması düzenleyerek ilçenin eski refahına kavuşması için madenin yeniden açılmasını talep etti. Çöpler Altın Madeni’nin 22 aydır kapalı olması nedeniyle, İliç ve çevre köylerde derinleşen işsizlik, gelir kaybı, göç, esnafın çöküşü ve sosyal yapının bozulması karşısında artık sürdürülebilir bir yaşam kalmadı. Siyasi parti temsilcilerinden köy muhtarlarına kadar herkes, madenin ilçenin ekonomik omurgası olduğunu, belirsizliğin toplumda psikolojik ve sosyoekonomik tahribata yol açtığını açıkladı. İliç’te herkesin ortak talebi, güvenlik ve çevresel şartlar eksiksiz sağlanmak kaydıyla madenin bir an önce yeniden açılması, halkın sesinin duyulması, mağduriyetlerin giderilmesi ve ilçenin yeniden ekonomik canlılığa kavuşması. Öte yandan şirket, gerekli tüm tedbirleri aldığını, artık kapalı devre üretimle çevre ve insan sağlığı konusunda en risksiz yöntem olan sülfit tesisi ile üretime hazır olduğunu açıklamıştı. Basın açıklamasında konuşan İliç Belediye Başkanı Mehmet Elçi, madenin kapalı kaldığı her gün yalnızca İliç’in değil, Erzincan’ın, bölge illerinin ve hatta Türkiye ekonomisinin büyük kayıplar yaşadığını söyledi. Sadece makinelerin susmadığını dile getiren Elçi, "Esnafın dükkânı sessizleşti, ocaklarda tencereler kaynamaz oldu. Esnaf iş hacmini yüzde 70 oranında kaybetti. İliç’te alternatif bir ekonomik çark yok. Nasıl ki Ege’de, Akdeniz’de turizmle; İç Anadolu’da tarımla geçim sağlanıyorsa İliç halkı da madencilik ile geçimini sağlıyor. Bu bir tercih değil, bu coğrafyanın bize sunduğu doğal bir gerçek. Bu ilçenin yeniden ayağa kalkmasını istiyorsak, esnafımızın nefes almasını istiyorsak ve en önemlisi ailelerimizin huzuru bozulmasın, gençlerimiz göç etmek zorunda kalmasın istiyorsak çevreyi ve insanı merkeze alan madencilik anlayışı ile İliç madeni yeniden açılmalı, bacası yeniden tütmelidir. Mağduriyetimiz noktasında devletimize ve hükümetimize güvenimiz tamdır" diye konuştu. "Madenin açılmasının önünde engel kalmadı" AK Parti İlçe Başkanı Ahmet Yılmaz ise Çöpler Altın Madeni’nin önce insan, sonra çevre ve ardından güvenli madencilik ilkeleri çerçevesinde, gerekli şartlar sağlandığında ülke ekonomisine yeniden kazandırılmasının önemine değindi. Yılmaz, madenin yeniden faaliyete geçmesi yönünde görüşmelerin aralıksız sürdüğünü de belirtti. Kazadan sonra maden sahasının kapanmasıyla birlikte ilçede ekonomik daralma yaşandığını bildiren Yılmaz, yapılan çalışmalar ve hazırlanan raporlar sonucunda gerekli bütün tedbirlerin alındığını, madenin yeniden açılmasının önünde bir engel kalmadığını aktardı. "Bu belirsizlik bir netliğe kavuşmalı" CHP İlçe Başkanı Gökmen Yıldırım da ilçede yaşayan herkesin Çöpler Altın Madeni’ndeki olaydan etkilenerek manevi ve ardından ekonomik olarak zor günler yaşadığını söyledi. İliç’te madenciliğin uzun süre durmasının her yaştan bireyi olumsuz etkilediğini belirten Yıldırım, CHP olarak madencilik faaliyetinin devam etmesinde insan sağlığı, iş güvenliği ve çevre bütünlüğünü öncelik olarak ele aldıklarını ifade etti. Yıldırım, "İlçe sakinlerimiz hâlen umutlarını madenciliğe bağlamış bir vaziyette ve sosyoekonomik olarak zor şartlarda yaşamını sürdürmektedir. Bu belirsizliğin bir netliğe kavuşturulması halkımızı rahatlatacaktır" dedi. "İlçemizin toplumsal ve ekonomik geleceği için önemli" Anahtar Parti İlçe Başkanı İbrahim Özhan, ilçe dışına ani göçün sosyolojik uyumsuzluk ve aile bütünlüğünde bozulmalara yol açabileceğini vurguladı. Ticari faaliyetlerin madencilik olmadan sürdürülebilirliğini yitireceğini söyleyen Özhan, "Tüm gereklilikler sağlandığında, teknik ve idari koşullar tamamlandığında madenin yeniden faaliyete geçmesi, ilçemizin toplumsal ve ekonomik geleceği için önemlidir" ifadelerini kullandı. "Vatandaşlarımızın aylarca süren mağduriyetine seyirci kalınamaz" Yeniden Refah Partisi İlçe Başkanı Hakan Gürbüz, maden faaliyetlerinin durmasıyla ilçede işsizliğin hızla arttığını söyledi. Yüzlerce ailenin gelir kaybına uğradığını ve esnafın işlerinin durma noktasına geldiğini belirten Gürbüz, "Bizler Yeniden Refah Partisi olarak hem güvenliğin eksiksiz sağlanması hem de ilçemizin yeniden ekonomik canlılığına kavuşması gerektiğini savunuyoruz. Vatandaşlarımızın aylardır süren mağduriyetine seyirci kalınamaz. Madenin yeniden faaliyete alınması süreci insan sağlığı ve çevre güvenliği temelinde ilerlemeli, ancak ilçemizin ekonomik çöküşe sürüklenmesine de izin verilmemelidir" dedi. "Çocuklar dahi etkilendi" Deva Partisi İlçe Başkanı Burhan Demir ise İliç nüfusunun büyük bir kısmının düzenli bir işleyişe sahip iş hayatının maden kazası sonrasında sekteye uğradığını söyledi. Bu durumdan esnafların, ailelerin ve çocukların dahi doğrudan etkilendiğini belirten Demir, halkın istekleri ve içinde bulunduğu zor koşulların görmezden gelinmesinin ve sessiz kalınmasının mümkün olmadığını ifade etti. "Maden toplum menfaatleri gözetilerek yeniden üretime geçmeli" MHP İl Genel Meclis Üyesi Eyüp Ayçiçek, madenin yeniden açılmasının sosyoekonomik olarak elzem olduğunu belirtti. Ayçiçek, "Ancak bunun çevre ve insan hassasiyetlerini ön plana alan bir yaklaşımla yapılması gerekir. Ülkemiz ve yöre halkının isteği, madenin yeniden açılması yönündedir" ifadelerini kullandı. AK Parti İl Genel Meclisi Üyesi Mahmut Gün de yetkililerden, Erzincan’ın ve Türkiye’nin ekonomisine katkı sağlayan madenin toplum menfaatleri gözetilerek yeniden üretime geçmesini talep ettiklerini aktardı. "Neden kimse bizim sesimizi duymuyor?" Çöpler Köyü Muhtarı Celal Çoban, "Köyümüzün temel yaşam faaliyetleri dışında başka bir gelir kaynağı yoktur. Tarım arazimiz, hayvancılık için gerekli mera alanımız bulunmamaktadır. Çöpler Köyü’nün mevcut koşullarda maden kapalıyken ekonomik olarak varlığını sürdürmesi mümkün değildir. Bugün gelinen noktada maden işletmesi gerekli iyileştirmeleri yapmış ve eksiklerin giderilmesi konusunda önemli adımlar atmıştır. Köyümüzün beklentisi nettir: Maden faaliyetleri gerekli denetim ve şartlar sağlanarak bir an önce yeniden başlatılmalıdır. Bir madenin nasıl çıkarıldığını, üretimin nasıl yapıldığını bilmeyenlerin bizim adımıza karar verip ‘Maden açılmasın’ deme hakkı yok maalesef. Biz bu topraklarda yaşıyoruz, burası bir maden şehri. Neden kimse bizim sesimizi duymuyor? Maden açılmasın diyenler, neden bize hiçbir şey sormuyor? Eğer burada bir sağlık riski, bir tehlike olsaydı en önce biz karşı çıkardık. Çünkü biz bu coğrafyanın insanıyız, bu madenin çevresinde yaşıyoruz" diye konuştu. "Bölgenin kaderi bizlerin ellerinde olsun" İbrahim Çeçen Mahallesi Muhtarı Yakup Tunç, maden kapandıktan sonra bölgede işsizliğin arttığını, birçok ailenin gelir kaybettiğini ve esnafın zor günler yaşadığını söyledi. Muhtar, "Bizim talebimiz nettir: Madenin sağladığı katkının güvenli, şeffaf ve çevreye duyarlı bir şekilde devam etmesi ve yerel istihdamın tam anlamıyla desteklenmesidir. Bölgemizin kaderi başkalarının değil, bu topraklarda yaşayan bizlerin ellerinde olsun" dedi. Sabırlı Köyü Muhtarı Veysel Berşe de kazadan önce köyde 85 hane bulunduğunu, ekonomik şartların ağırlaşmasıyla bu sayının 35’e düştüğünü belirtirken, Doruksaray Köyü Muhtarı Muharrem Karaman ise, İliç’te sosyolojik yapı sarsıldığını, aile düzeninin bozulduğunu ve geçim sıkıntısının kendini gösterdiğini, hayat şartlarının zorlaştığını vurguladı. Kazım Karabekir Mahallesi Muhtarı Ömer Talanay, Çöpler Altın Madeni faaliyetlerinin durdurulmasının yalnızca bir işletmenin kapanması değil, tüm ilçenin geleceğini etkileyen ciddi bir süreç olduğunu belirterek yetkililerden madene yeniden faaliyet izni verilmesini talep etti.
05 Aralık 2025 Cuma - 15:04 OKA, gıda imalatında teknoloji ve inovasyonu destekliyor Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA), TR83 Bölgesi’ndeki gıda işletmelerinin teknik personeli ve Kadın Mühendis Okulu mezunlarıyla birlikte TÜGİP Gıda İnovasyon Merkezi’ne çalışma ziyareti düzenledi. Katılımcılar, Türkiye’nin en gelişmiş gıda Ar-Ge altyapılarından biri olan merkezde yeni ürün geliştirme, süreç iyileştirme ve gıda güvenliği alanlarında kapsamlı bilgiler edindi. Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından Orta Karadeniz Bölgesi’nde (TR83) faaliyet gösteren gıda işletmelerinin teknik personeli ile Organize Sanayi Bölge Müdürlüklerinde istihdam edilen Kadın Mühendis Okulu mezunlarının katılımıyla Türkiye Gıda İnovasyon Platformu (TÜGİP) Gıda İnovasyon Merkezi’ne çalışma ziyareti gerçekleştirildi. Kocaeli’nin Gebze ilçesinde bulunan merkez, 9 farklı pilot işleme tesisi, 200’ü aşkın işleme makinesi, ileri seviye laboratuvar olanakları ve TÜBİTAK MAM Gıda Enstitüsü uzmanlarının sunduğu teknik danışmanlık imkânlarıyla Türkiye’nin en gelişmiş gıda Ar-Ge altyapıları arasında yer alıyor. Ziyaret kapsamında katılımcılar, yeni ürün geliştirme, süreç iyileştirme, alternatif hammadde kullanımı, pilot ölçekli üretim, gıda güvenliği ve kalite yönetimi konularında kapsamlı bilgi edindi. Amasya, Çorum, Samsun ve Tokat illerini kapsayan TR83 Bölgesi’nde yaklaşık 2 bine yakın işletme ve 20 bini aşkın istihdamla temsil edilen gıda ürünleri imalatı sektörü, bölge ekonomisi için stratejik önem taşıyor. Bu nedenle teknolojik kapasitenin ve rekabet gücünün artırılması kritik bir ihtiyaç olarak öne çıkıyor. OKA’nın Katma Değerli Üretim ve İhracat Sonuç Odaklı Programı kapsamında düzenlenen çalışma ziyareti ile bölgedeki işletmelerin TÜGİP Gıda İnovasyon Merkezi’nin ileri teknolojili altyapısından yararlanması ve önümüzdeki dönemde teknik destek programları üzerinden eğitim ve danışmanlık süreçlerine yönlendirilmesi hedefleniyor.
05 Aralık 2025 Cuma - 14:52 Yurtiçi Kargo, sektörünün ‘En İtibarlı İş Ortağı’ seçildi Yurtiçi Kargo, Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma tarafından gerçekleştirilen B2B Excellence Awards araştırmasında sektörünün ‘En İtibarlı İş Ortağı’ unvanına layık görüldü. Yurtiçi Kargo, sektörünün ‘En İtibarlı İş Ortağı’ unvanına layık görüldü. Her yıl iş dünyasının farklı kategorilerde en güvenilir markalarını belirleyen araştırmada şirket, hizmet kalitesinden dijitalleşme performansına, operasyonel başarısından iş ortaklarıyla kurduğu sürdürülebilir ilişkilere kadar birçok alanda gösterdiği istikrarlı performansla birinci oldu. Ödül töreninde şirket adına plaketi Yurtiçi Kargo Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Soner Arslan aldı. Yapılan açıklamaya göre, araştırmanın metodolojisi, verilen ödülün önemini pekiştiriyor. Kuantum Araştırma tarafından gerçekleştirilen çalışmada, Türkiye’nin önde gelen B2B şirketlerinin iş ortaklarıyla binlerce görüşme yapılırken, her marka güvenilirlik, iş birliği kapasitesi, şeffaf iletişim, çözüm üretme becerisi ve teknolojiye uyum gibi çok boyutlu kriterler üzerinden değerlendirildi. İş ortaklarının markalara duyduğu güveni ve algılanan itibarı ölçen model, tüm sektörler için özel bir ‘İtibar Performans Skoru’ oluşturdu. Bu skor doğrultusunda yapılan sıralamada, Yurtiçi Kargo kendi sektöründe en yüksek sonuçlara ulaşarak 2025 yılının en itibarlı iş ortağı seçildi. Ödülü teslim alan Soner Arslan, bu başarının uzun yıllara yayılan stratejik bir yaklaşımın ve müşteri odaklı kültürün sonucu olduğunu vurguladı. Arslan, "Bu ödül bizim için çok değerli çünkü iş ortaklarımızın gözünden nasıl değerlendirildiğimizi ortaya koyuyor. Müşterilerimizin güvenini kazanmayı, şeffaflık ve çözüm odaklılıkla pekiştirmeyi her zaman önceliğimiz haline getirdik. Dijitalleşme yatırımlarımız ve operasyonel süreçlerimizi sürekli geliştirmeye yönelik adımlarımızın sahada karşılık bulduğunu görmek bizi son derece mutlu ediyor. Bu başarıyı tüm iş ortaklarımızla birlikte büyüteceğiz" dedi. Açıklamaya göre, Türkiye’nin en geniş dağıtım ağlarından birine sahip olan şirket, teknoloji odaklı yaklaşımı, uçtan uca dijital takip sistemleri ve müşteri deneyimi süreçlerinde yaptığı yatırımlarla B2B iş dünyasında güçlü bir konum elde etmiş durumda. Şirket, lojistik sektöründe kalite standartlarını yükselten hizmet anlayışıyla hem bireysel müşteriler hem de işletmeler tarafından güvenilir bir çözüm ortağı olarak konumlanıyor.
Kasım’da en çok evcil hayvanlar ile ilgili ürünler pahalandı
03 Aralık 2025 Çarşamba - 10:26 Kasım’da en çok evcil hayvanlar ile ilgili ürünler pahalandı Kasım ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla birlikte fiyatı en çok artan ve azalan ürünler belli oldu. Buna göre, geçen ay yüzde 16,97 fiyat artışı görülen evcil hayvanlar ile ilgili ürünler en fazla pahalanan ürün olurken, en fazla ucuzlayan ise yüzde 9,52 azalışla taze sebzeler (patates hariç) oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Kasım ayı Tüketici Fiyat Endeksi verilerini açıkladı. Bu göre, TÜFE’deki değişim 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 0,87 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 29,74 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 31,07 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 35,91 artış olarak gerçekleşti. Kasım ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla söz konusu ayda fiyatı en çok artan ve azalan ürünler belli oldu. Kasım ayında en fazla fiyat artışı yüzde 16,97 ile evcil hayvanlar ile ilgili ürünlerde yaşandı. En çok ucuzlayan ise yüzde 9,52 azalışla taze sebzeler (patates hariç) oldu. En fazla fiyat artışı yaşanan bazı ürünler; havayolu ile yolcu taşımacılığı yüzde 14,27, paket turlar yüzde 12,79, patates yüzde 6,90, margarin yüzde 6,59 oldu. En çok ucuzlayan bazı ürünler; tavuk eti yüzde 8,64, yumurta yüzde 8,38, taze balık yüzde 7,07, otel, pansyion vb. yerlerde konaklama hizmetleri yüzde 5,20 olarak gerçekleşti.
Marmaris’te küçük oteller satışa çıktı
03 Aralık 2025 Çarşamba - 10:23 Marmaris’te küçük oteller satışa çıktı Muğla’nın Marmaris ilçesinde satışa çıkan oteller ile ilgili açıklama yapan Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Başkanı Cengiz Aygün, "Satışa çıkan tesislerin yaklaşık yüzde 80’i resmi iş yeri açma ve çalıştırma ruhsatı şartlarını karşılamayan küçük çaplı işletmeler, özellikle yangın yönetmeliğinde yapılması gereken masraflardan kaçan oteller satış listesinde yer alıyor" dedi. Marmaris’te bazı küçük ölçekli oteller, yatırım gerektiren standartlar nedeniyle teker teker satışa çıkıyor. İlan sitelerinde konum, oda sayısı ve tesis özelliklerine göre otellerin fiyatlarının 1 milyon dolardan başlayıp 10 milyon dolara kadar çıktığı görülüyor. Daha önce de bu tür ilanların olduğu, satışların yeni başlamadığı ancak özellikle ruhsat ve yangın yönetmeliği şartlarını karşılayamayan tesislerin satışa çıkarıldığı belirtildi. Özellikle, yangın önleme sistemleri, yangın merdiveni zorunluluğu ve yüksek maliyetli tadilatlar gibi yükümlülükleri karşılayamayan işletmelerin çözümü tesisi elden çıkarmakta bulduğu ifade edildi. "Masa altından gizli satış yok" Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Başkanı Cengiz Aygün, gündeme yansıyan satışların "gizli satış" olarak nitelendirilecek bir durum oluşturmadığını vurguladı. Aygün, satılık ilanlarının her zaman mevcut olduğunu belirterek, "Marmaris’te masa altından bir gizli satış söz konusu değil. Sadece zaman zaman aracılar, tesis sahiplerinin düşündükleri fiyatları öğrenmeye çalışıyor. Bu durum tüm tesislere yaygın değil’’ şeklinde konuştu. Aygün, satılık olarak görünen tesislerin yaklaşık yüzde 80’inin resmi iş yeri açma ve çalıştırma ruhsatı şartlarını karşılamayan küçük çaplı işletmeler olduğunu, özellikle yangın yönetmeliğinde yapılması gereken masraflardan kaçan otellerin satış listesinde yer aldığını ifade etti. "Marmaris’te aile işletmesi modeli satışları frenliyor" Marmaris’te tesislerin yaklaşık yüzde 95’inin arsasının işletme sahibine ait olması, satış eğilimini büyük ölçüde azaltıyor. Başkan Aygün, ilçede dışarıdan yatırımcı bulunmadığını ve tesislerin kuşaktan kuşağa ailelerin elinde kaldığını belirterek, "Az kazanayım ama işletmeye devam edeyim anlayışı hakim. Atalardan kalan işletmeyi satmak yerine faaliyetlerini sürdürmeyi tercih ediyorlar" şeklinde konuştu. "Antalya modeli Marmaris’te işlemiyor" GETOB Başkanı ve kendisi de otel işletmecisi olan Aygün, "Turizmde yatırımcı ağırlığının yoğun olduğu Antalya gibi bölgelerde işletmeler daha ticari bir bakışla yönetilirken, Marmaris’te bu yapı bulunmuyor. Verim alınamayan yönetimler değiştiriliyor, gelir hedefi tutmazsa satışa gidilebiliyor. Ancak Marmaris’te geleneksel aile işletmeciliği bu tür değişimleri yavaşlatıyor" dedi. "Sektörde bilinen sadece birkaç tesis satışta" Tur operatörleriyle çalışan büyük tesislerin satış baskısı altında olmadığını belirten Başkan Aygün, sektörde uzun zamandır bilinen sadece 2, 3 tesisin sürekli satışta olduğunu, bunun dışındaki işletmelerde gizli bir satış sürecinin bulunmadığını söyledi. GETOB Başkanı Aygün, kiralama girişimlerinin zaman zaman olsa da genellikle kapalı kapılar ardında yürütüldüğünü, tesis sahiplerinin ise kiralamada dahi yüksek bedel talep edebildiğini aktardı.
Kasım ayında yıllık enflasyon yüzde 31,07 oldu
03 Aralık 2025 Çarşamba - 10:17 Kasım ayında yıllık enflasyon yüzde 31,07 oldu Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) aylık yüzde 0,87 arttı, yıllık yüzde 31,07 oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Kasım ayı Tüketici Fiyat Endeksi verilerini açıkladı. Bu göre, TÜFE’deki değişim 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 0,87 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 29,74 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 31,07 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 35,91 artış olarak gerçekleşti. TÜFE gıda ve alkolsüz içeceklerde yıllık yüzde 27,44 arttı En yüksek ağırlığa sahip 3 ana harcama grubunun yıllık değişimleri; gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 27,44 artış, ulaştırmada yüzde 29,23 artış ve konutta yüzde 49,92 artış olarak gerçekleşti. İlgili ana grupların yıllık değişime olan etkileri ise gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 6,83, ulaştırmada yüzde 4,55 ve konutta yüzde 7,57 oldu. TÜFE gıda ve alkolsüz içeceklerde aylık yüzde 0,69 azaldı En yüksek ağırlığa sahip 3 ana harcama grubunun aylık değişimleri; gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 0,69 azalış, ulaştırmada yüzde 1,78 artış ve konutta yüzde 1,70 artış olarak gerçekleşti. İlgili ana grupların aylık değişime olan etkileri ise gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde -0,17, ulaştırmada yüzde 0,27 ve konutta yüzde 0,29 oldu. Endekste kapsanan 143 temel başlıktan (Amaca Göre Bireysel Tüketim Sınıflaması-COICOP 5’li Düzey) 2025 yılı Kasım ayı itibarıyla, 28 temel başlığın endeksinde düşüş gerçekleşirken, 7 temel başlığın endeksinde değişim olmadı. 108 temel başlığın endeksinde ise artış gerçekleşti. Özel kapsamlı TÜFE göstergesi yıllık yüzde 32,17 arttı, aylık yüzde 1,27 arttı İşlenmemiş gıda ürünleri, enerji, alkollü içkiler ve tütün ile altın hariç TÜFE’deki değişim, 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,27 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 30,64 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 32,17 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 35,69 artış olarak gerçekleşti. Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yıllık yüzde 27,23 arttı, aylık yüzde 0,84 arttı Yİ-ÜFE 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 0,84 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 26,72 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 27,23 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 25,37 artış gösterdi. Yİ-ÜFE imalat ürünlerinde yıllık yüzde 27,04 arttı Sanayinin dört sektörünün yıllık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 32,60 artış, imalatta yüzde 27,04 artış, elektrik, gaz üretimi ve dağıtımında yüzde 24,92 artış ve su temininde yüzde 57,62 artış olarak gerçekleşti. Ana sanayi gruplarının yıllık değişimleri; ara mallarında yüzde 23,09 artış, dayanıklı tüketim mallarında yüzde 33,17 artış, dayanıksız tüketim mallarında yüzde 31,65 artış, enerjide yüzde 27,40 artış ve sermaye mallarında yüzde 28,44 artış olarak gerçekleşti. Yİ-ÜFE imalat ürünlerinde aylık yüzde 1,17 arttı Sanayinin dört sektörünün aylık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 1,77 artış, imalatta yüzde 1,17 artış, elektrik, gaz üretimi ve dağıtımında yüzde 3,10 azalış ve su temininde yüzde 2,02 artış olarak gerçekleşti. Ana sanayi gruplarının aylık değişimleri; ara mallarında yüzde 1,27 artış, dayanıklı tüketim mallarında yüzde 1,08 artış, dayanıksız tüketim mallarında yüzde 0,48 artış, enerjide yüzde 0,48 azalış ve sermaye mallarında yüzde 1,54 artış olarak gerçekleşti.
Kasım ayında yıllık enflasyon yüzde 31,07 oldu
03 Aralık 2025 Çarşamba - 10:16 Kasım ayında yıllık enflasyon yüzde 31,07 oldu Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) aylık yüzde 0,87 arttı, yıllık yüzde 31,07 oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Kasım ayı Tüketici Fiyat Endeksi verilerini açıkladı. Bu göre, TÜFE’deki değişim 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 0,87 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 29,74 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 31,07 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 35,91 artış olarak gerçekleşti. TÜFE gıda ve alkolsüz içeceklerde yıllık yüzde 27,44 arttı En yüksek ağırlığa sahip 3 ana harcama grubunun yıllık değişimleri; gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 27,44 artış, ulaştırmada yüzde 29,23 artış ve konutta yüzde 49,92 artış olarak gerçekleşti. İlgili ana grupların yıllık değişime olan etkileri ise gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 6,83, ulaştırmada yüzde 4,55 ve konutta yüzde 7,57 oldu. TÜFE gıda ve alkolsüz içeceklerde aylık yüzde 0,69 azaldı En yüksek ağırlığa sahip 3 ana harcama grubunun aylık değişimleri; gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 0,69 azalış, ulaştırmada yüzde 1,78 artış ve konutta yüzde 1,70 artış olarak gerçekleşti. İlgili ana grupların aylık değişime olan etkileri ise gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde -0,17, ulaştırmada yüzde 0,27 ve konutta yüzde 0,29 oldu. Endekste kapsanan 143 temel başlıktan (Amaca Göre Bireysel Tüketim Sınıflaması-COICOP 5’li Düzey) 2025 yılı Kasım ayı itibarıyla, 28 temel başlığın endeksinde düşüş gerçekleşirken, 7 temel başlığın endeksinde değişim olmadı. 108 temel başlığın endeksinde ise artış gerçekleşti. Özel kapsamlı TÜFE göstergesi yıllık yüzde 32,17 arttı, aylık yüzde 1,27 arttı İşlenmemiş gıda ürünleri, enerji, alkollü içkiler ve tütün ile altın hariç TÜFE’deki değişim, 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,27 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 30,64 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 32,17 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 35,69 artış olarak gerçekleşti. Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yıllık yüzde 27,23 arttı, aylık yüzde 0,84 arttı Yİ-ÜFE 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 0,84 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 26,72 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 27,23 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 25,37 artış gösterdi. Yİ-ÜFE imalat ürünlerinde yıllık yüzde 27,04 arttı Sanayinin dört sektörünün yıllık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 32,60 artış, imalatta yüzde 27,04 artış, elektrik, gaz üretimi ve dağıtımında yüzde 24,92 artış ve su temininde yüzde 57,62 artış olarak gerçekleşti. Ana sanayi gruplarının yıllık değişimleri; ara mallarında yüzde 23,09 artış, dayanıklı tüketim mallarında yüzde 33,17 artış, dayanıksız tüketim mallarında yüzde 31,65 artış, enerjide yüzde 27,40 artış ve sermaye mallarında yüzde 28,44 artış olarak gerçekleşti. Yİ-ÜFE imalat ürünlerinde aylık yüzde 1,17 arttı Sanayinin dört sektörünün aylık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 1,77 artış, imalatta yüzde 1,17 artış, elektrik, gaz üretimi ve dağıtımında yüzde 3,10 azalış ve su temininde yüzde 2,02 artış olarak gerçekleşti. Ana sanayi gruplarının aylık değişimleri; ara mallarında yüzde 1,27 artış, dayanıklı tüketim mallarında yüzde 1,08 artış, dayanıksız tüketim mallarında yüzde 0,48 artış, enerjide yüzde 0,48 azalış ve sermaye mallarında yüzde 1,54 artış olarak gerçekleşti.
Kasım ayında yıllık enflasyon yüzde 31,07 oldu
03 Aralık 2025 Çarşamba - 10:10 Kasım ayında yıllık enflasyon yüzde 31,07 oldu Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) aylık yüzde 0,87 arttı, yıllık yüzde 31,07 oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Kasım ayı Tüketici Fiyat Endeksi verilerini açıkladı. Bu göre, TÜFE’deki değişim 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 0,87 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 29,74 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 31,07 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 35,91 artış olarak gerçekleşti. TÜFE gıda ve alkolsüz içeceklerde yıllık yüzde 27,44 arttı En yüksek ağırlığa sahip 3 ana harcama grubunun yıllık değişimleri; gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 27,44 artış, ulaştırmada yüzde 29,23 artış ve konutta yüzde 49,92 artış olarak gerçekleşti. İlgili ana grupların yıllık değişime olan etkileri ise gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 6,83, ulaştırmada yüzde 4,55 ve konutta yüzde 7,57 oldu. TÜFE gıda ve alkolsüz içeceklerde aylık yüzde 0,69 azaldı En yüksek ağırlığa sahip 3 ana harcama grubunun aylık değişimleri; gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 0,69 azalış, ulaştırmada yüzde 1,78 artış ve konutta yüzde 1,70 artış olarak gerçekleşti. İlgili ana grupların aylık değişime olan etkileri ise gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde -0,17, ulaştırmada yüzde 0,27 ve konutta yüzde 0,29 oldu. Endekste kapsanan 143 temel başlıktan (Amaca Göre Bireysel Tüketim Sınıflaması-COICOP 5’li Düzey) 2025 yılı Kasım ayı itibarıyla, 28 temel başlığın endeksinde düşüş gerçekleşirken, 7 temel başlığın endeksinde değişim olmadı. 108 temel başlığın endeksinde ise artış gerçekleşti. Özel kapsamlı TÜFE göstergesi yıllık yüzde 32,17 arttı, aylık yüzde 1,27 arttı İşlenmemiş gıda ürünleri, enerji, alkollü içkiler ve tütün ile altın hariç TÜFE’deki değişim, 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,27 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 30,64 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 32,17 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 35,69 artış olarak gerçekleşti. Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yıllık yüzde 27,23 arttı, aylık yüzde 0,84 arttı Yİ-ÜFE 2025 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 0,84 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 26,72 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 27,23 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 25,37 artış gösterdi. Yİ-ÜFE imalat ürünlerinde yıllık yüzde 27,04 arttı Sanayinin dört sektörünün yıllık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 32,60 artış, imalatta yüzde 27,04 artış, elektrik, gaz üretimi ve dağıtımında yüzde 24,92 artış ve su temininde yüzde 57,62 artış olarak gerçekleşti. Ana sanayi gruplarının yıllık değişimleri; ara mallarında yüzde 23,09 artış, dayanıklı tüketim mallarında yüzde 33,17 artış, dayanıksız tüketim mallarında yüzde 31,65 artış, enerjide yüzde 27,40 artış ve sermaye mallarında yüzde 28,44 artış olarak gerçekleşti. Yİ-ÜFE imalat ürünlerinde aylık yüzde 1,17 arttı Sanayinin dört sektörünün aylık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 1,77 artış, imalatta yüzde 1,17 artış, elektrik, gaz üretimi ve dağıtımında yüzde 3,10 azalış ve su temininde yüzde 2,02 artış olarak gerçekleşti. Ana sanayi gruplarının aylık değişimleri; ara mallarında yüzde 1,27 artış, dayanıklı tüketim mallarında yüzde 1,08 artış, dayanıksız tüketim mallarında yüzde 0,48 artış, enerjide yüzde 0,48 azalış ve sermaye mallarında yüzde 1,54 artış olarak gerçekleşti.
Hepsiburada, Efsane Kasım Z raporunu paylaştı
03 Aralık 2025 Çarşamba - 09:54 Hepsiburada, Efsane Kasım Z raporunu paylaştı Efsane Kasım, bu yıl da yoğun ilgi gördü. Hepsiburada, Efsane Kasım’da ziyaret rekoru kırarak tüm zamanın en yüksek trafiğini elde ettiğini duyurdu. Kampanya süresince dakikada 532 ürün satıldı. Türkiye genelinde 100 bini aşkın iş ortağının yer aldığı Efsane Kasım kampanya döneminde sipariş sayısı geçen yıla kıyasla yüzde 16 oranında arttı. Cep telefonu, küçük ev aletleri ve bilgisayar en çok tercih edilen kategoriler oldu. Hepsiburada, Türkiye’de alışveriş nabzının tutulduğu ve yoğun geçen Efsane Kasım kampanya döneminin ardından; kullanıcıların kategori ve ürün tercihlerinden illere göre sipariş dağılımına uzanan kapsamlı bir Z raporu paylaştı. Veriler, iş ortaklarının katkılarından HepsiJET’in teslimat performansına kadar pek çok başlığı ortaya koyuyor. Sipariş sayısında yüzde 16 artış Hepsiburada’da Kasım ayında trafik rekoru kırıldı. Bu yıl Efsane Kasım’ın en yoğun günü 11 Kasım oldu. Kullanıcılar en çok 21.00-23.00 saatleri arasında alışveriş yaptı. Dönem boyunca 300 binden fazla kişi Hepsiburada’dan ilk kez alışveriş yaptı. Türkiye genelinde kampanya süresince dakikada 532 ürün satıldı. Platformda bu sene Efsane Kasım kampanya döneminde verilen siparişlerin sayısı geçen seneye kıyasla yüzde 16 oranında arttı. Alışverişlerin yüzde 90’ı mobil uygulama üzerinden gerçekleştirildi. Türkiye’nin alışveriş haritası Kasım ayı boyunca sipariş ve satış dağılımı iller bazında farklılaştı. Alışverişin en yoğun olduğu bölgeler en büyük üç ilin ardından Bursa, Kocaeli ve Antalya olarak belirlendi. En fazla satış yapan iller ise yine en büyük üç ilin ardından Kocaeli, Bursa ve Gaziantep oldu. Geçen yıla göre satışlarını en çok artıran iller ise Ardahan, Hakkari ve Osmaniye oldu. Satışların yüzde 72’si iş ortakları tarafından yapıldı Platformda satış yapan işletmeler Efsane Kasım boyunca toplam iş hacminin yüzde 72’sini oluşturdu. 2 bin 500’ün üzerinde işletme ise ilk kez Efsane Kasım’da e-ticarete başladı. Kasım ayının favorileri belli oldu Kasım döneminde elektronik ve mobil kategorilerinde cep telefonu, laptop, robot süpürge ve LCD televizyon öne çıktı. Bu dönemde yatırım amaçlı alışverişlerde de e-ticaret öne çıktı; 22 ayar altın bilezikler yoğun ilgi gördü. Giyim tarafında sweatshirt ön plana çıkarken; sağlık ve güzellik kategorisinde sporcu besinleri dikkat çekti. Ev-yaşam kategorisinde yastık, züccaciye kategorisinde düdüklü tencere tercih edildi. Temel tüketimde tuvalet kâğıdı, gıda ve içecek kategorisinde fındık kreması; kozmetikte ise nemlendirici krem öne çıktı. En çok görüntülenen ürünler cep telefonu modelleri olurken, spor ayakkabılar, sweatshirtler ve laptoplar da yoğun ilgi gören diğer ürünler oldu. En çok aranan ürünler ise iPhone 15, lego, termos, düdüklü tencere ve kahve makinesi oldu. Kullanıcıların en fazla favorilere eklediği ürün çocuklar için manyetik ahşap bloklar oldu. Geçen yıla kıyasla en çok büyüyen kategoriler çocuk kitapları, robot süpürgeler, tabletler ve hava temizleyiciler oldu. Birlikte satın alımlarda en sık görülen kombinasyonlar ise kağıt havlu ile tuvalet kağıdı, eşofman ile sweatshirt, saç bakım ürünü ile şampuan şeklinde gerçekleşti, edebiyat kitapları alanlar ise beraberinde çocuk kitapları aldı. HepsiJET’in Kasım mesaisi Kasım boyunca HepsiJET araçları toplam 14,5 milyon kilometre yol kat etti. Aynı gün içinde teslim edilen 130 bin sipariş kullanıcıların hayatını kolaylaştırdı. En hızlı teslim edilen sipariş ise 1 saat 48 dakika içinde müşteriye ulaştırıldı. Siparişlerin yüzde 71’i Premium üyeleri tarafından verildi Hepsiburada Premium kullanıcıları, bu yılın en yoğun alışveriş dönemi olan Kasım’da Hepsiburada’nın sunduğu teslimat, özel indirimler ve ekstra avantajlardan faydalandı. Efsane Kasım kampanyaları döneminde toplam siparişlerin yüzde 71’i Premium üyeleri tarafından verildi.
Orta Karadeniz’in kalkınma rotası: OKA, bölgenin dönüşümüne yön veriyor
03 Aralık 2025 Çarşamba - 09:26 Orta Karadeniz’in kalkınma rotası: OKA, bölgenin dönüşümüne yön veriyor Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda çalışmalarını sürdüren Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA), Amasya, Çorum, Samsun ve Tokat illerini kapsayan TR83 Bölgesi’nde ekonomik, sosyal ve mekânsal dönüşüme yön veren projeleriyle bölgenin kalkınma süreçlerine güçlü katkı sunuyor. Mali destek programlarından uluslararası girişimlere, büyük ölçekli merkezi programlardan analiz ve strateji çalışmalarına kadar geniş bir yelpazede faaliyet yürüten OKA, imalat sanayinden turizme, yenilenebilir enerjiden kırsal kalkınmaya kadar pek çok alanda bölgenin gelişim ivmesini artırıyor. Kuruluşundan bu yana kadın odaklı kalkınmayı temel çalışma alanlarından biri haline getiren OKA, kadınların üretimde, girişimcilikte ve teknolojik dönüşümde daha görünür olmasını sağlayan bütüncül bir model geliştirdi. Bu kapsamda verilen eğitimler, teknik destekler, kurum ortaklıkları ve girişimcilik faaliyetleri sayesinde kadınların mesleki becerilerinin güçlendiği kapsamlı bir gelişim ekosistemi oluşturuldu. Kalkınma Ajanslarının 2025 yılı teması çerçevesinde ortaya çıkan bölgesel başarı hikâyeleri, söz konusu modelin etkisini daha da görünür hale getirdi. Kadın istihdamını artırmak amacıyla Samsun Valiliği, Samsun Büyükşehir Belediyesi, Samsun Ticaret ve Sanayi Odası ve TOBB Kadın Girişimciler Kurulu arasında imzalanan iş birliği protokolü doğrultusunda Ajans koordinasyonunda hayata geçirilen Kadın Mühendis Okulu, bölgenin sanayi ve teknoloji alanındaki dönüşümüne önemli katkı sundu. Nisan ayında düzenlenen açılış töreniyle başlayan eğitimlerde kadın mühendisler dört hafta boyunca yalın üretim teknikleri ve dijital dönüşüm alanlarında kapsamlı bir programdan geçerken, saha uygulamaları ve sanayi örnekleriyle desteklenen eğitimler kadın mühendislerin mesleki yetkinliklerini artırdı. Katılımcılar ayrıca YODA Analizi Eğitimi ile işletmelerde sürekli iyileştirme süreçlerine katkı sağlayabilecek bilgi ve beceriler edindi. Eğitim sürecini tamamlayan kadın mühendisler, Orta Karadeniz Bölgesi’ndeki beş işletmede toplam on hafta süren saha uygulamalarına katıldı. Programın sonunda bazı katılımcılar bölgedeki organize sanayi bölgelerinde, Samsun Model Fabrika’da ve özel sektör işletmelerinde istihdam edildi. Eylül ayında düzenlenen mezuniyet töreninde, ikinci dönem Kadın Mühendis Okulu’nun lansmanı yapılırken farklı mühendislik bölümlerinden seçilen 17 yeni aday programın yeni dönemine dahil edildi. Kadın istihdamı ve girişimciliğini desteklemeye yönelik bir diğer önemli çalışma ise Kuzeyin Dijital Yıldızları programı oldu. Üç ay süren eğitim sürecinde Amasya, Çorum, Samsun ve Tokat’tan 50 kadın, uluslararası standartlara göre hazırlanan iş analizi, veri analizi, veri görselleştirme ve güncel dijital araçlar üzerine kapsamlı bir müfredattan yararlandı. Hem çevrim içi hem de yüz yüze formatlarda yürütülen eğitimler; liderlik, öz denetim, vizyon oluşturma ve mentorluk görüşmeleriyle zenginleştirildi. Eğitimleri başarıyla tamamlayan 44 kadın sertifika almaya hak kazanırken, bazı katılımcılar bilişim, sağlık, eğitim ve imalat gibi farklı sektörlerde istihdam edildi. Program, dijital alanda kariyer hedefleyen kadınlar için TR83 Bölgesi’nde önemli bir kilometre taşı oldu. Sanayide sürdürülebilir dönüşümü destekleyen OKA, bölgedeki organize sanayi bölgelerinin Yeşil OSB Sertifikasyon Sistemi’ne uyumunu hızlandırmak amacıyla İl Valilikleri ve Türk Standartları Enstitüsü iş birliğiyle önemli bir dönüşüm programı başlattı. Nisan–Ekim 2025 döneminde düzenlenen eğitimlerde bölgedeki 21 organize sanayi bölgesinin yönetimlerine çevre ve enerji yönetim sistemleri, kalite yönetimi ve entegre iç tetkik alanlarında kapsamlı eğitimler verildi. Yerel paydaşların geniş katılımıyla düzenlenen "Yeşil OSB ile Sanayide Dönüşüm Webinarı"nda sürecin tüm aşamaları ele alınırken, eğitimlerin ardından OSB yönetimleri kendi belgelendirme altyapılarını oluşturmaya başladı. Çorum OSB yıl bitmeden Enerji Yönetim Sistemi denetimini tamamlayarak süreçte önemli bir aşama kaydetti. Programın 2026 yılında su ayak izi ve sera gazı raporlaması modülleriyle devam etmesi planlanıyor. OKA, aynı zamanda bölgenin uluslararası tanıtımını güçlendirmek amacıyla Körfez ülkelerinden turizm acentelerini ağırlayan önemli bir etkinliğe imza attı. THY ve TGA iş birliğiyle düzenlenen programda Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar ve Suudi Arabistan’dan gelen 23 turizm acentesi temsilcisi, 22–26 Mayıs 2025 tarihleri arasında Orta Karadeniz’in doğal, kültürel ve gastronomik değerlerini yerinde inceledi. Şahinkaya Kanyonu, Amasya şehir merkezi, Boraboy Gölü, Kapıkaya ve Ayvacık Baraj Göleti gibi öne çıkan destinasyonlarda gerçekleştirilen tanıtım turları kano, tekne ve yamaç paraşütü gibi deneyimlerle desteklendi. Programın son gününde düzenlenen B2B buluşmada bölgeden yaklaşık 100 turizm profesyoneli Körfez ülkelerinden gelen acentelerle bir araya gelerek iş birliği fırsatlarını değerlendirdi. Organizasyon, hem ulusal basında hem de Körfez ülkelerinin medya mecralarında geniş yer buldu.
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, TŞOF Genel Başkanı Yiğiner’i kabul etti
02 Aralık 2025 Salı - 23:02 Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, TŞOF Genel Başkanı Yiğiner’i kabul etti Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Genel Başkanı Mehmet Yiğiner ve beraberindeki heyeti makamında kabul etti. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Genel Başkanı Mehmet Yiğiner, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Bakan Yardımcıları Dr. İsmail İlhan Hatipoğlu ve Zekeriya Kaya, Gelir İdaresi Başkanı Bekir Bayrakdar ile Başkan Yardımcısı Mehmet Arabacı’yı ziyaret etti. Ziyarette; TŞOF Yönetim Kurulu Üyesi ve TÖHOB Başkanı Ercan Soydaş, Ankara Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı İlyas Aktürk ile TŞOF Genel Müdürü Sezgin Cüneyt Yeşilkaya da hazır bulundu. Taksi, minibüs, servis ve özel halk otobüsü esnafının talepleri en üst düzeye doğrudan iletildiği belirten TOFŞ yetkilileri toplantıya ilişkin; büyükşehirlerde şehir içi yolcu taşımacılığı alanında faaliyet gösteren taksi, minibüs ve servis esnafını doğrudan ilgilendiren basit usulden gerçek usule geçiş ön gören karar, özel halk otobüsçüsü esnafının gelir desteğinin artırılması talebi ile mevcut vergi uygulamalarına ilişkin değerlendirmeler ve çözüm önerileri, Mehmet Yiğiner tarafından Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’e kapsamlı şekilde aktarıldığı belirtildi. "Sorunların çözümü noktasında ilgili kurumlarla istişare ve temasları kararlılıkla sürdüreceğiz" Toplantı sonrası değerlendirmede bulunan TŞOF Genel Başkanı Mehmet Yiğiner; Bakan Şimşek’in konulara gösterdiği ilgi, çözüm odaklı yaklaşım ve hassasiyetten duyduğu memnuniyeti ifade ederek, sektörünün sürdürülebilirliği adına karşılıklı görüş alışverişinde bulunulduklarını belirtti. Yiğiner ayrıca, sorunların çözümü noktasında ilgili kurumlarla istişare ve temasların kararlılıkla sürdürüleceğini vurguladı. "Esnafımızın ayakta kalması, sektörün geleceği için önceliğimizdir" Esnafın ayakta kalması, sektörün geleceği için öncelikleri olduğunu ifade eden TŞOF Genel Başkanı Mehmet Yiğiner, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’e nazik kabulleri, ilgileri ve misafirperverlikleri dolayısıyla teşekkür etti.