ASAYİŞ - 14 Mayıs 2024 Salı 13:26

Kopya çekerken yakalanan öğrenci öğretmenini bıçakladı

A
A
A

Elazığ’da sınav esnasında kopya çekerken yakalanan öğrenci, yanında getirdiği bıçakla öğretmenini yaraladı.

Olay merkezde bulunan Limak Ortaokulunda meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, Limak Ortaokulunda sınavda olan 8’inci sınıf öğrencisi A.B., kopya çekmeye yeltendi. Sınıfta bulunan sosyal bilgiler öğretmeni A.K., kopya çektiğini fark ettiği öğrenci A.B.’nin sınav kağıdını aldı. Bir süre kağıdını almak için ısrarcı olan ortaokul öğrencisi A.B., kağıdını alamayınca yanında bulunan bıçağı çıkardı. Öğrenci, yanına koştuğu öğretmen A.K.’yi bacağından yaraladı. Haber verilmesi üzerine olay yerine 112 acil sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Yaralı, olay yerinde yapılan ilk müdahalesinin ardından ambulansla Fethi Sekin Şehir Hastanesine kaldırıldı. Öğretmenin durumunun iyi olduğu öğrenildi. Olayın ardından öğrenci gözaltına alındı.

Erkan Bay

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Hem bedava binmeye çalıştılar hem de güvenlikçiyi dövdüler...Vatandaşlar çileden çıktı Bursa’da metro istasyonunda ücret ödemeden turnikelerden atlayarak geçmeye çalışan şahıslar, kendilerini engelleyen belediye özel güvenlik görevlisinin kafasına cam şişe ile vurdu. Görevliye saldıran şahıslar vatandaşlar tarafından linç edilmek istendi. Polis belediyenin özel güvenlik görevlisine saldıran kişileri hem gözaltına aldı hem de linçten kurtardı. Olay, merkez Osmangazi ilçesi Doğanbey Mahallesi Şehreküstü metro istasyonunda meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, yabancı uyruklu gençler kart basmadan metro istasyonu turnikelerinden ücretsiz geçmeye çalıştı. Gençler, geçmelerine izin vermeyen güvenlik görevlileri ile tartışmaya başladı. Gençler daha sonra kaçmaya çalıştı. Çöp konteynerinden cam şişe alan saldırganlar, şişeyi önce yere vurup ardından görevlinin üzerine koştu. Kırılan cam şişe ile güvenlik görevlisinin üstüne koşan saldırgan, şişeyi görevlinin kafasına vurdu. İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Kanlar içinde olan güvenlik görevlisi sağlık ekipleri tarafından hastaneye kaldırıldı. Saldırgan şahıslar ise polis ekipleri tarafından gözaltına alındı. Görevliye saldıran şahıslar gözaltına alındığı sırada vatandaşlar tarafından linç edilmek istendi. Olayla ilgili tahkikat sürerken, güvenlik görevlisinin kafasına dikiş atıldığı öğrenildi. Olaya karışan yabancı uyruklu şahıslar adli işlemlerinin ardından sınır dışı edildi.
Kahramanmaraş Kahramanmaraş’ta yıkım oranı yüzde 95 Asrın felaketi 6 Şubat depremleri sonrası Kahramanmaraş’ta hasar alıp yıkım kararı verilen yerlerin yanı sıra rezerv alanlardaki konut ve iş yerlerinde devam eden yıkım oranı yüzde 95 seviyesine ulaştı. Depremin merkez üssü Kahramanmaraş’ta bir yıkı işlemleri devam ediyor. Bir taraftan kalıcı konutların tamamlanıp teslim edilmesi ve devam eden inşaat çalışmalarının yanı sıra, bir taraftan da ağır hasarlı ve rezerv alanlarda bulunan binalarda yıkım çalışmaları sürüyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinesinde yürütülen yıkım işlemleri yüzde 95 seviyesine ulaştı. İl geneli devam eden yıkımlar sonrası moloz yığınlarının kaldırılması için Japonya fonundan Kahramanmaraş’a 2.4 milyon dolar destek gelmişti. Şehrin son durumu ise dron ile görüntülendi. Azerbaycan Bulvarı ve Trabzon Bulvarı ile şehir merkezinde devam eden inşaat çalışmaları gözlemlendi. Şehir merkezindeki eski yapılar da yerinde dönüşüm ve kentsel tasarım çalışmaları ile yıkılıyor. Yusuflar Mahallesi’nde yıkıma metruk binalardan başlanırken il genelinde döküm sahalarına taşınan yaklaşık 6 milyon metreküp molozun geri dönüşümü sağlanacak. Fatih Kuruçay, “Allah razı olsun yerinde gerekenler yapılıyor. Bu metruk evler boştu boş gezenler gelip burada bizlere rahatsızlık veriyorlardı. Çoğu evimiz sağlam ancak yıkılıp yeni evlerin yapılacak olması bizleri sevindiriyor” dedi. Selahattin Gökdeniz, "Mahallemizde kentsel dönüşüm ve yerinde dönüşü çalışmaları ile yıkımlar başladı. Bizim mahallemizde çökmüş bir yol var buranın da elden geçmesini talep ediyoruz” ifadesini kullandı.
İstanbul Küçükçekmece tekne mezarlığına döndü Küçükçekmece’de tekne mezarlığına dönen Menekşe Deresi havadan görüntülendi. Bakımsızlıktan batan onlarca tekne çevre kirliliğine sebep olurken, vatandaşlar ise batıkların kaldırılmasını istiyor. Küçükçekmece Gölü’nün Marmara Denizi’ne bağlanan kısmında Menekşe Deresi çevresinde bulunan teknelerin birçoğu bakımsız durumda. Onlarca tekne yıllardır batık halde kurtarılmayı bekliyor. Çevrede balıkçılık yapanlar, genelde ortaklı olan teknelerin battığını ve bir daha kaldırılmadan yıllarca batık şekilde kaldığını ifade etti. Ortalama batık bir tekneyi karaya çıkarmanın özel vinçler ile maliyeti yaklaşık 5 bin Türk Lirası, karaya çıkarttıktan sonra ise bakım ve onarım maliyetleri teknenin hasarına göre değişiklik gösteriyor. Yakın mesafede batan tekneler yüzünden bazı tekne sahipleri karaya çıkmakta zorluk çekiyor. Batan tekneler hem deniz hem de görüntü kirliliğine sebep oluyor. Çevredeki vatandaşlar ise belediyenin bir an önce batıkları kaldırması gerektiğini belirtti. Öte yandan tekne mezarlığına dönen Menekşe Deresi çevresi havadan görüntülendi. “Batanların çoğunun 2 veya 3 ortaklı sahipleri oluyor” Balıkçılık yapan Ömer Levent Akkor, “Burada görmüş olduğunuz batıklar 5 yıldır burada duruyor. 100 metre içerisinde gördüğünüz 5-6 adet batık tekne var. Pislik olarak burada duruyorlar, birçoğunun motoru yok ama görüntü göz zevkimizi bozuyor. Batanların çoğunun 2 veya 3 ortaklı sahipleri oluyor. Bu yüzden birisi geliyor diğeri gelmiyor. Herkes birbirine atıyor o tamir ettirsin diyor. Hemen yanımızda kırmızı tekne sahibi gelmiyor. İçerisinde motoruna kadar malzemeleri ile birlikte 3 yıldır batık olarak duruyor. Yanımızdaki birçok tekne batma noktasına geldi. Birçoğu her gün 2-3 santim batıyor. 15 gün sonra tamamen batacağını düşünüyorum. Sahibi burada yok Isparta’da gece bekçiliği yapıyor” diye konuştu. “Suyun içerisinde çürüyüp gidiyor” Kendisine ait 1 teknenin battığını ifade eden Hüseyin Gün, ”Buraya belediyenin yapması gerekenler var. İskele, tel örgü çevirmek teknelerin hiç birisi güvende değil, hırsızlık olayları çok oluyor. Batık bir tekneyi karaya çıkartmanın maliyeti 5 bin Türk Lirası oluyor. Hayat şartları zor olduğu için millet batan teknesini de çıkartamıyor. Böyle olunca da suyun içerisinde çürüyüp gidiyor. Bunlar düzenli bir şekilde kaldırılsa daha güzel bir görüntüye sahip olunur” dedi. “Batık tekneler yüzünden dere pisleniyor” Teknesinin batmaması için bakım onarım yapan Coşkun Er, “Benimde teknem delindi, batmak üzere onu kurtarmaya çalışıyoruz. Teknemi karaya çıkartıp altına bakım yapacağım. Belediyenin batan teknelere el koyması lazım. Pislik görüntü oluyor, şimdi yanına yanaşmaya kalksan sivrisinek dolu etrafı rahatsız ediyor. Tekneleri sahiplensinler yoksa belediye gelip kaldırıp götürsün. Batık tekneler yüzünden dere pisleniyor” ifadelerini kullandı.
Adana Bindiği Mercedes hayatını kararttı Adana’da Mercedes marka otomobiliyle otoyolda giderken birden direksiyon kitlenip araç 180 derece döndüğü esnada çelik bariyerlere vurunca omurga kemiği kırılan ve 10 platin takılan şahıs hukuk mücadelesi başlattı. Aydın Aras, 2019 yılında yeni aldığı Mercedes marka otomobiliyle otoyoldan Adana-Mersin istikametine 80 kilometre hızla giderken birden direksiyon kilitlendi. Otomobil 180 derece döndüğü esnada çelik bariyerlere vurdu. Kaza sonrası olayı gören vatandaşların haber vermesi üzerine Aras, özel bir hastaneye kaldırıldı. Omurga kemiği kırıldığı tespit edilen Aras’a 10 platin takıldı. 3 ay süren tedavi sonrası Aras, ayağa kalkabildi. Bu arada otomobil kaza sonrası tamir edilmek üzere bayiye götürüldü. Aras, iyileştikten sonra aracını almaya gitti ancak takılan farda bir gariplik olduğunu fark edip araştırma yaptığında orijinal olmadığını çıkma parça takıldığını ve takıldı denilen 11 parçanın da takılmadığını tespit etti. Aras, araçta teknik bir problem olduğunu bu nedenle aynısının sıfırının kendisine verilmesini istedi. Ancak bu durumu Mercedes kabul etmeyerek bir alt modelliğini vereceğini söyledi. Aras, Mercedes’in kendi hatasından dolayı kaza yaptığı için bu teklifi de reddedilince hukuk mücadelesi başlattı. “Kazaya ESP sistemi neden oldu” Aras’ın başlattığı hukuk mücadelesi sonrası hem çıkma parça takılması hem de takıldı denilip takılmayan parçalar için, ayrıca kazanın neden olduğunun tespiti için bilirkişi atandı. Atanan bilir kişi önce kazanın neden olduğunu araştırdı yapılan incelemede bilir kişi kazanın sebebini şöyle açıkladı: “Kaza yerindeki yol durumu, zemin durumu ve özellikleri, aracın otoyol gişelerine yaklaşık 150 metre mesafede kaza yapmış olması ve gişe girişindeki araç trafiğinde olabilecek maksimum hız göz önüne alınarak, heyet olarak yapmış olduğumuz incelemeler, tespitler ve değerlendirmeler neticesinde, kazanın meydana geldiği yer E90 otobanı olup, yol yapısı ve eğimi dikkate alındığında aracı kaydıracak ve direksiyon hakimiyetini engelleyecek şekilde su birikmesine uygun olmadığı, yolun, aracın gidiş yönündeki drenaj kanalına doğru meyilli olduğu ve yolda su birikmeyeceği gibi kaza anındaki fotoğraflar incelendiğinde su kanalında dahi suyun olmadığı, araç üzerinde bulunan lastiklerin profil derinliği standartlara uygun olduğundan kazanın meydana gelmesinde lastiklerin olumsuz bir etkisinin olmadığı, aracın, otobanda iki bariyer arasında, gidiş istikametine göre 180 derece "U" dönüşü yapıp, gidiş yönünün ters istikametine dönmesinin mümkün olmayacağı gibi böyle bir durumda da dahi ESP sisteminin bu durumu önlemesi gerektiği, ancak bu kazada bu aktivasyonun gerçekleşmediği ve kazanın ESP sisteminden kaynaklandığı kanaatine varılmıştır.” “ESP Nedir?” Kazaya neden olan "Electronic Stability Programme" (ESP) ne işe yarar: “Bu sistem temel olarak araçtaki sensörleri ve direksiyon hareketliliğini karşılaştırarak aracın sürücünün istediği yönde gidip gitmediğini kontrol etmektedir. Aracın hareketlilik yönü ile direksiyonun hareketi uyuşmadığında aracı kontrolünün birkaç saniye içerisinde toparlanmasını sağlar. Bu sayede araç savrulmadan ve kontrol kaybı yaşanmadan normal şekilde ilerlemeye devam eder. ESP bir güvenlik ağıdır. ESP sürekli olarak sürüşü takip eder. Küçük bir mikroişlemci saniyede 25 kez aracın farklı bölgelerine yerleştirilen sensörlerinden bilgi toplar. Bu bilgilerin arasında tekerleğin dönüş hızı ya da dönüş açısı gibi hayati veriler de bulunmaktadır. ESP bu veriler sayesinde aracın gidiş yönünün direksiyonun yönüyle uyumlu olup olmadığını kontrol eder. Araç ve sürüş yönü uyumsuz olduğu durumlarda ESP sistemi otomatik ve bağımsız bir şekilde ters yönde gitmeye neden olan tekerlere fren yapar ve aracın kayma yönünün aksine hareket ederek kontrol altına alınmasını sağlar. Sistem aracın yönünü değiştirebilmek isin motor torkunu da düşürmektedir. Tüm bunlar birkaç saniye içerisinde gerçekleştirilir ve araç ters yöne savrulmaktan kurtulur.” “Bilirkişi parça çıkma, 11 parça da takılmamış” Ayrıca bilirkişi otomobile kazadan sonra takılan parçaların çıkma olup olmadığını ve takıldı denilen 11 parçanın takılıp takılmadığını da inceledi. Yapılan incelemede takılan farın orijinal parça olmadığını belirledi. Bilirkişi takıldı denilen 11 parçanın da takılmadığını raporunda açıkta belirtti. Aras, teknik hata yüzünden ölümden döndüğünü 10 platin ile yaşamak zorunda kaldığını belirterek, “Ortalama 3 ay boyunca tedavi sürecim devam etti. Omurga kemiğim kırıldı ve şuan hala 6 buçuk santim boyunda 10 tane çelik platin var. Dik durabilmem için çelik vidalar var. Ancak onların sayesinde ayakta durabiliyorum. 2019 yılında meydana geldi kaza ve bana araba artı para teklif ettiler. Bende, aynı arabanın birebir aynısı ya da bir üst modeliyle değiştirilmesini istedim. İlk önce bir alt modelini vermeyi teklif ettiler. Üstüne de para verelim dediler. Ben bunları kabul etmedim, zararımın giderilmesini istiyorum. Bayiyi hurda parça takmaktan dolayı şikayet ettim. Arabayı imal eden Mercedes’i de dava ettim” diye konuştu.