EKONOMİ - 14 Ekim 2019 Pazartesi 15:54

25 ilde 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin altyapısı Turkcell’e emanet

A
A
A
25 ilde 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin altyapısı Turkcell’e emanet

Sağlık, Polis, Jandarma, AFAD, İtfaiye, Sahil Güvenlik, Orman Teşkilatı gibi acil durum aramaları için 44 ilde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne yeni eklenecek 25 ilin teknolojik altyapısını da İstanbul’da olduğu gibi Turkcell sağlayacak.

 İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nce yürütülen proje kapsamında 112 Acil Çağrı Merkezleri’nde dört yabancı dilde hizmet, yerli yazılım, işitme kaybı olan vatandaşlara özel görüntülü görüşme ve kaza anında doğrudan çağrı iletilmesi gibi yeni nesil teknolojilerle hizmet veriliyor

İçişleri Bakanlığı’nın himayesinde 44 ilde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne yeni nesil özellikler katan 112 Acil Çağrı Merkezleri projesinin, İstanbul’dan sonra Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz bölgelerindeki 25 ilde daha altyapı, donanım ve kurulum yüklenicisi Turkcell oldu. Yapılan açıklamaya şirket açıklamasına göre böylece 25 ilde 112 Acil Çağrı Merkezlerinin erişim, iletişim, donanım ve yazılım altyapısı Turkcell tarafından sağlanacak. İçişleri Bakanlığı mühendislerince geliştirilen yerli yazılım ile 44 ilde hizmet veren 112 Yeni Nesil Acil Çağrı Merkezleri İngilizce, Arapça, Almanca ve Rusça olmak üzere dört yabancı dilde de hizmet veriyor. Ayrıca ‘Engelsiz 112’ ile işitme kaybı olan vatandaşlar görüntülü görüşme imkanı ile acil çağrı hizmeti alabiliyor. Bununla birlikte otomobillere entegre çalışan acil çağrı sistemi ‘eCall’ın (acil çağrı) altyapısı ile kaza anında 112’ye doğrudan çağrı iletilebiliyor.

Yeni nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin 25 ilde kurulumunun Turkcell tarafından yapılacak olmasıyla ilgili açıklamasında İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürü Ali Çelik, “Ülkemizde acil yardım, talep ve ihbarları, 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar, 158 Sahil Güvenlik gibi çeşitli kurumlara ait acil çağrı hatları kullanılarak yapılıyordu. Bu durum hem vatandaşlarımızın acil durumlarda muhatap olacağı çağrı hatlarını hatırlamasında zorluklara hem de birden fazla kurumu ilgilendiren çağrılarda zaman kaybına ve kurumlar arası koordinasyonda güçlüklere neden oluyordu. Bakanlığımızca, acil çağrı gerektirecek durumlarda kişilerin birden çok numara yerine tek bir numarayı (112) bilmeleri ve kullanmaları, acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmalarının sağlanması, kurumların gereksiz ve asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışmasının sağlanması için çalışmalara başlanılmıştır. Bakanımızın destekleri ile son iki yılda yoğun bir şekilde yürütülen çalışmalar sonucunda Yeni Nesil 112 Projesi kapsamında, 112 Acil Çağrı Merkezlerimiz 45 ilimizde hizmet vermeye başlamıştır.

Yabancı dil desteği
Yeni Nesil 112 Projesi ve Yazılımı İçişleri Bakanlığı mühendisleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu proje ile Türkiye’nin herhangi bir noktasında yaşayan vatandaşlar için acil çağrı hizmetlerine ulaşım kalitesi standardize edilerek, tüm vatandaşların teknolojik imkanlardan eşit derecede faydalanması sağlanmaktadır. Bu teknolojik imkanlardan bazıları, acil çağrı gerçekleştiren vatandaşlarımızın bulunduğu konumların üstün hassasiyetle acil çağrı merkezleri ile paylaşılması ve bu konumlara en hızlı ulaşılabilecek araçların GPS destekli yönlendirilmesi, e-çağrı teknolojisi ile kaza yapan araçların konum ve diğer bilgilerinin otomatik olarak acil çağrı merkezleriyle paylaşılması ile iletişim kurulması mümkün olmayan kazazedelere ulaşımın sağlanması, engelli vatandaşlarımız için mobil uygulamalar ve görüntülü işaret dili ile acil çağrı merkezlerine ulaşım, ülkemizde bulunan ve Türkçe bilmeyen kişilere yabancı dil desteği ile acil çağrı merkezlerine ulaşımının sağlanması ve Türkiye genelinde üretilen standardize veri üzerinden hizmet kalitesinde iyileşmelere yol açacak anlamlı bilgilerin yapay zeka temelli veri analitiği yöntemleri vasıtasıyla üretimi sayılabilir.

Yeni Nesil 112 Projesi kapsamında, her ilde ayrıca kurulmak yerine bulut teknolojisi yedekli tek konumda bulunan veri merkezi vasıtası ile bu boyuttaki bir proje için oldukça büyük bir maliyet avantajı sağlanmaktadır. Yine İtfaiye, Emniyet ve Sağlık kurumları gibi Acil Çağrı hizmeti sağlayan kurum personellerinin aynı 112 Acil Çağrı Merkezi fiziksel ortamında bulunması, sıkışmalı ve yaralanmalı bir trafik kazası gibi birden fazla kurumun müşterek müdahalesini gerektiren durumlarda, kurumlar arası koordinasyonu kuvvetlendirerek, acil durum hizmetine daha hızlı ve kaliteli ulaşım sağlamaktadır. Yine bu çağrı merkezlerinde üretilen ortak kültür içerisinde, hem acil durumda bulunan vatandaş ile iletişim hem de teknik ve teknolojik yönden üstün yetkinlikte personeller yetişmekte ve bu personeller vasıtası ile vatandaşlarımızın acil çağrı hizmetlerine ulaşım kalitesinde artış sağlanmaktadır.

2020 yılı sonu itibarıyla 81 ilimizin tamamında 112 Acil Çağrı Merkezlerimizi faaliyete geçirme hedefimiz kapsamında yapılan ihale sonucunda Turkcell’le İstanbul Acil Çağrı Merkezi Projesinde başlayan çalışmamızı, imzasını attığımız 25 il donanım sözleşmesi ile devam ettireceğiz. Ülkemizin büyük şirketlerinden biri olan Turkcell’in kurumsal kapasitesi, bilgi birikimi ve tecrübesinin 25 ilimizde 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin donanım ve kurulumunun hızlı bir şekilde bitirilerek vatandaşlarımızın hizmetine girmesine, hizmetlerin sürdürülebilir ve kesintisiz olmasına ciddi katkı sunacağına inanıyor, gerçekleşen bu ihalenin hayırlı olmasını diliyorum” ifadelerini kullandı.

“Türkiye’nin batısıyla doğusunun aynı hizmeti almasını sağlayacağız”
Turkcell Kurumsal Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ceyhun Özata konuyla ilgili şunları söyledi: “Türkiye’nin dijitalleşmesi yolunda üstlendiğimiz öncü rolümüz ile şirketlerimizin yanı sıra kamu kurumlarının da dijitalleşme süreçlerine katkı sağlıyoruz. Bu kapsamda İçişleri Bakanlığı’nca hayata geçirilen Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi yüklenicisi olmaktan mutluluk duyuyoruz. İstanbul ve 25 ilimizde vatandaşlarımıza acil durumlarda en iyi hizmeti sunmak için kurulacak 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin planlanandan hızlı bir şekilde altyapısı ve donanımları ile kurulumlarını tamamlayarak vatandaşlarımızın hizmetine girmesi için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Projenin ilk ayağı olan İstanbul altyapısını tamamladık. Kısa bir süre içinde Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz Bölgelerimizde yer alan 25 illimizin altyapısını da hazırlayarak Türkiye’nin batısıyla doğusunun aynı hizmeti almasını sağlayacağız. İçişleri Bakanlığımızın yürüttüğü bu projenin yüklenicisi olmaktan gurur duyuyoruz.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Isparta Başkan Başdeğirmen: "Verdiğimiz bir sözü daha yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz" Isparta Çünür Mahallesi’nde dün hizmete giren yeni otogar için açılış töreni düzenlendi. Açılış töreninde konuşan Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, “Verdiğimiz bir sözü daha yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Eski otogarın bulunduğu alana da yeraltı otopark, üzeri meydan ve kütüphane yapıyoruz” dedi. Isparta Bahçelievler Mahallesi’ndeki Isparta Şehirlerarası Otogarı’ndan dün son sefer yapıldı. Çünür Mahallesi’ndeki yeni otogar da dün hizmete açıldı ve ilk otobüs seferleri gerçekleştirildi. İlk seferlerin gerçekleştiği yeni otogarın bugün de resmi açılış töreni yapıldı. Mehteran gösterisi ile başlayan törene Vali Aydın Baruş, AK Parti Isparta Milletvekili Mehmet Uğur Gökgöz, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen ve eşi Şadiye Başdeğirmen, AK Parti İl Başkanı Furkan Cem Er, MHP İl Başkanı Önder Topçu, İl Genel Meclisi Başkanı Mehmet Ali Ertuğrul, ITSO Başkanı Metin Çelik, Ticaret Borsası Başkanı Hüdai Şahin, ilçe ve belde belediye başkanları, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, esnaf ve vatandaşlar katıldı. Verdikleri bir sözü daha yerine getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirten Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, eski otogarın şehrin ortasında kaldığını ifade etti. Hiçbir yatırımın yarım kalmayacağı yönünde verdikleri söz olduğunu ve bugün de yeni otogarın faaliyete sunulduğunu aktaran Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, “Yarım kalan yatırımları tamamlayarak buraya kadar geldik ve yeni otogarı açmaktan son derece memnun olduk. Mevcut eski otogarımız şehrin içinde kaldı, trafikte zorlanılıyordu. Öncelikle yeni otogar alanımızı faaliyete geçirdik, buranın faaliyete geçirilmesine katkı sunan belediye meclisi üyelerime, personelime emek veren herkese teşekkür ediyorum” görüşlerinde bulundu. Yeni otogarın hazırlanmadan önce hem otobüs işletmecileriyle hem de esnafla bir araya geldiklerini ve projenin kendilerinin istedikleri şekilde değiştirilerek hayata geçirildiğinden bahseden Başkan Başdeğirmen, “Esnafımızın istediği şekilde burayı düzenledik. Sonucunda da esnafımız memnun oldu. Herkes çok mutlu. Yaptığımız işin kabul görmesi çok önemli” dedi. “Eski otogar alanında 86 bin metrekarelik meydan düzenlemesi ve yaşam merkezi yapacağız” Boşaltılan otogarın yeriyle ilgili de hayata geçirecekleri projeye ilişkin bilgiler veren Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, boşalan otogar alanının bulunduğu bölgede yeraltı 3 katlı otopark ve üzerinde de 2 bin öğrencinin ders çalışabileceği bir kütüphane ile etkileşim merkezi yapılacağını açıkladı. Başdeğirmen, “Böcüzade Parkı ile birleştirerek toplam 86 bin metrekarelik alanda meydan düzenlemesi ve yaşam merkezi yapacağız. Vatandaşımızın rahat nefes alabileceği meydanlar oluşturmaya çalışıyoruz. Bu dönemimizde Isparta’da 3-4 tane büyük meydan oluşacaktır. Otogar alanımızdaki otopark kısmı 30 bin metrekare, bu alanda da her türlü etkinliği yapma imkânımız olacaktır. Isparta’mıza hayırlı ve uğurlu olsun” şeklinde konuştu. Açılış töreninde konuşan Isparta Valisi Aydın Baruş, ise yeni yapılan otogarla Isparta hem misafirlerini güzel bir şekilde ağırlayacak hem de vatandaşlarına yaşam merkezi sunmanın gururunu yaşayacak dedi. Vali Baruş, “Isparta her yıl dışarıdan misafir ağırlayan bir il. Modern bir otogara çok ihtiyacımız vardı. Şehir içinde kalmış otogar bu ihtiyaca cevap veremez hale gelmişti, oradaki esnafımız da bu durumdan muzdaripti. Yeni yapılan yatırımla Isparta hem misafirlerini güzel bir şekilde ağırlayacak hem de vatandaşlarına bir yaşam merkezi sunmanın gururunu yaşayacak. Bir otogarı, bir sanayi sitesini şehir dışına taşımak çok önemli problemler doğurur. Önemli olan bu problemi hemşehrisiyle vatandaşıyla birlikte anlaşarak uzlaşarak aşmak. İşte belediye başkanımız bunu başarmış. Bu nedenle belediye başkanımızı tebrik ediyoruz. Esnafımızı mağdur etmeden vatandaşlarımıza olumsuzluğa neden olmadan bu problemi çözmüşler. Eski otogarın bulunduğu alanın hem otopark hem kütüphane hem de bir meydan olarak kullanılacak olması Isparta için çok güzel bir tasarım. Bu tesiste esnafımıza bol kazançlar diliyorum, hayırlı olsun” dedi. Konuşmaların ardından dua edildi, yeni otogarın açılış kurdelesi kesildi. Yapılan açılış töreninin ardından protokol üyeleri yazıhane ve işletmeleri ziyaret ederek, yeni otogarın hayırlı olması temennisinde bulundular.