EKONOMİ - 25 Ocak 2013 Cuma 16:39

Coca-Cola ‘bi dünya mutluluk’ dağıtacak

A
A
A
Coca-Cola ‘bi dünya mutluluk’ dağıtacak

Coca-Cola’nın “Bi Dünya Mutluluk” sloganıyla başlattığı Coca-Cola Dünyası’nın dev çadırı, Adana’da açıldı. Coca-Cola Türkiye Marka İletişim Müdürü Sibel İpek, Coca-Cola Dünyası’nın markayı kucaklayan sevenlerine bir teşekkür niteliğini taşıdığını ifade etti.

EREN BOZKURT - SEZGİN PANCAR

Coca-Cola’nın Türkiye geneline yayılmış en kapsamlı ve en uzun soluklu projelerinden biri olan Coca-Cola Dünyası’nın, markayı geçmişten günümüze getiren ve geleceğe taşıyacak değerleri buluşturduğu 1000 metrekarelik dev çadırı, Adana M1 Merkez Alışveriş Merkezi otoparkında açıldı. Ziyaretçiler, çadırda Coca-Cola Dünyası’nda, markanın 1886’dan günümüze uzanan tarihine tanıklık edip sürdürülebilirlik vizyonuna ortak olmanın yanı sıra, birbirinden renkli ve eğlenceli interaktif uygulamalara da katılabilecekler. “Bi Dünya Mutluluk” sloganıyla ilk kez 8 Kasım’da İstanbul’da kapılarını ziyarete açan Coca-Cola Dünyası, 5 yıl boyunca, THEPARTNERS organizasyonu ile il il gezerek, markanın sevenleriyle kucaklaşmayı hedefliyor.

Coca-Cola Dünyası’nın Adana açılışında konuşma yapan Coca-Cola Türkiye Marka İletişim Müdürü Sibel İpek, Coca-Cola olarak Türkiye’de faaliyete başladıkları 1964 yılından beri markayı sevenlere mutlu dolu anlar yaşatmak için yola çıktıklarını ifade etti. İpek, projenin bu mutluluk anlarını çoğaltmak için ortaya çıkarılan bir proje olduğunu belirterek, “Aslında proje, markayı en çok seven ülkelerin başında gelen Türkiye’deki sevenlere bir teşekkür niteliği de taşıyor. Coca-Cola dünyası toplamda 5 yıl boyunca 28 ili 35 noktayı ziyaret edecek. Bu da demek oluyor ki bizim Coca-Cola olarak 50. yılımızı da içine alacak bir proje olacak. Üstelik 1964 yılında İstanbul Taksim’deki bir konvoyla başlayan hikayemiz, 2014’te 50. yılımızı kutlamaya hazırlanırken Coca-Cola dünyası ile devam ediyor olacak” dedi. Tanıtım yapılan çadırın 3 bölümden oluştuğunu kaydeden İpek, şunları söyledi:

“Çadırımız, markanın geçmişini, bugününü ve geleceğe bakışını temsil ediyor. İlk bölümde markanın geçmişten günümüze hikayesi yer alırken, ikinci bölümde ise Coca-Cola’nın üretim süreci ve kalite standartlarıyla ilgili bilgi verilmesinin yanı sıra, hayatımızdaki yeri interaktif oyun ve aktivitelerle ziyaretçilerin deneyimine sunuluyor. Üçüncü bölümde de ziyaretçiler, Coca-Cola’nın sürdürülebilirlik yaklaşımına interaktif uygulamalarla tanıklık ediyorlar. Ziyaretçiler, Coca-Cola Hayata Artı Vakfı’nın yürüttüğü toplumsal projeler hakkında bilgi de alabiliyorlar.”

THEPARTNERS Kurucu Ortağı Fırat Kasapoğlu ise projenin tüm Türkiye’yi kucaklamayı hedeflediği için projenin ilk şehir dışı ayağı olan Adana’nın kendileri için çok önemli olduğunu kaydetti. Kasapoğlu, çadırın özelliklerine de değinerek, “Çadır, hava ile havada duruyor diyebiliriz. Bunu da 20 milibarlık bir basınçla sağlıyoruz. Özel bir tasarım. Öte yandan, proje kapsamında 22 TIR’lık bir malzeme geziyor ve 80 kişilik bir ekip var. Küçük bir organizasyon değil hele süreye bakarsanız 2017 sonuna kadar baya yoğun ve yorucu bir proje olacak ama biz bundan çok memnunuz. Markanın hedefleri doğrultusunda hayatımızdaki Coca-Cola'yı insanlara gösterebileceğimize inanıyoruz” şeklinde konuştu.

“COCA-COLA DÜNYASI ÖZEL OLARAK TASARLANDI, İÇ DİZAYNINI ÜNLÜ TASARIMCILAR YAPTI”

Coca-Cola sisteminde bir ilk olan Coca-Cola Dünyası çadırı, Coca-Cola için özel olarak tasarlandı. 6 ayda tamamen el işçiliğiyle yapılan çadıra Coca-Cola’nın baloncuk formu esin verdi. Özel bir teknoloji ile üretilen Coca-Cola Dünyası çadırı, her türlü hava koşuluna, delinme, kesilme gibi dış unsurlara dayanıklı. Coca-Cola Dünyası’nın iç tasarımı ise, “Ejderha Dövmeli Kız” filmi başta olmak üzere bir çok film ve dizide görev yapan İsveçli ünlü tasarımcı Mikael Varhelyi direktörlüğünde İsveçli ve Türk tasarımcılar tarafından planlanıp uygulandı. Işık tasarımları ise bir çok televizyon şovu ve programının yanı sıra, önemli mekanı ışıklandıran ünlü tasarımcı Per Sundin tarafından gerçekleştirildi.

Coca-Cola Dünyası, 5 yıl boyunca 80 kişiye sabit, ziyaret edeceği illerde ise toplamda 2500 otuz yaş altı gence geçici istihdam sağlayacak. Coca-Cola Dünyası’nın Adana’da bulunduğu tarihlerde geçici olarak istihdam edeceği genç sayısı 70 olacak.

Ziyaretçiler, 1922 yılından bu yana Coca-Cola ile özdeşleşerek bir ikon haline gelen, aile bağlarını ve ferahlığı temsil eden kutup ayısıyla tanışıp fotoğraf çektirme imkanına da sahip olacaklar. Coca-Cola Dünyası’nda ayrıca, onlarca Coca-Cola lisanslı ürününün satıldığı Coca-Cola Dükkanı da bulunuyor.


“ADANA’DAN SONRA SIRA İZMİR’DE”
5 yıl boyunca Türkiye’yi dolaşacak olan Coca-Cola Dünyası 28 ilde, toplam 38 noktada ziyaretçilerle buluşacak. Coca-Cola Dünyası’nın rotasında Adana’dan sonra İzmir var.
Coca-Cola Dünyası, 3 adet kapak veya açma halkası, anlaşmalı satış noktalarından 3 TL’lik Coca-Cola ürünü alındığını gösteren satış fişi veya ürün karşılığında verilecek bilet ile gezilebiliyor. Ayrıca, Coca-Cola Kırmızı Kasa kodu gibi bir çok alternatif arasından uygun olan seçenek kullanılarak da giriş yapılabiliyor. Girişte bilet almak isteyenler ise, kişi başı 3 TL ya da 4 kişilik aile için 10 TL karşılığında da Coca-Cola Dünyası’nı ziyaret edilebiliyor. Coca-Cola Dünyası, 26 Ocak - 17 Şubat tarihleri arasında, Adana M1 Merkez Alışveriş Merkezi otoparkında ziyaretçilere açık olacak.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzurum Başkan Sekmen; "Yerli üretimi güçlendireceğiz" Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Tortum ve Uzundere ilçelerinde incelemeler yaptı, "Her mahallemize dokunmak için gece gündüz demeden çalışıyoruz" dedi. Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, konu ile ilgili yaptığı değerlendirmede "AK Parti Erzurum İl Başkan Yardımcımız Halil Ergün ve AK Parti Tortum İlçe Başkanımız Hasan Yazıcı kardeşlerimle Tortum ilçemizin Kale Mahallesi’nde yürüttüğümüz çalışmaları yerinde inceledik. Devam eden hizmetlerimizi adım adım takip ederken, kıymetli hemşehrilerimizle de hasbihâl eyledik. Her fırsatta hemşehrimizin yanında olmayı, onların taleplerini dinlemeyi ve gönül gönüle yol yürümeyi en büyük vazife kabul ediyoruz. Erzurum’umuzun her köşesine hizmet götürmek, her mahallemize dokunmak için gece gündüz demeden çalışıyoruz" dedi. Büyükşehir Belediyesinin iştiraklerinden ÇETAŞ A.Ş. bünyesinde, Uzundere’de kurulan ÇETAŞ Fidan Üretim Merkezini de gezerek incelemelerde bulunduklarını vurgulayan Başkan Sekmen, " Bu topraklar; emekle yoğrulmuş, alın teriyle değer kazanmış ve geleceğe umut taşıyan en kıymetli varlıklarımızdandır. Tarımın ve üretimin olduğu her yerde bereket, emek ve gelecek vardır. Yerli üretimi güçlendiren, toprağı yeniden umutla buluşturan bu kıymetli çalışmada emeği geçen tüm mesai arkadaşlarıma gönülden teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
İstanbul İstanbul 2026’da 25 bin tıp kongresi turisti ile 100 milyon dolar kazanacak İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Başkanı Şekib Avdagiç, "ICVB olarak İstanbul’un ‘kongre turisti lobicisiyiz’. Tıp kongrelerini bir şehre kazandırmak, dünyanın her yerinde çok prestijli kabul edilen bir faaliyet. Paydaş çalışmalarımızla İstanbul, 2026’da 25 bin tıp kongresi turisti ile 100 milyon dolarlık bir geliri garantiledi" ifadelerini kullandı. İstanbul Ticaret Odası’ndan (İTO) yapılan açıklamaya göre İstanbul, küresel kongre pazarında büyük ivme kazanırken, kent sağlık turizminden sonra tıp kongreleriyle de öne çıkıyor. 2026 yılı, büyük ölçekli uluslararası tıp kongreleriyle İstanbul’a rekor getirecek. ICVB’nin paydaşlarıyla birlikte yaptığı çalışmalarla 25 bin tıp kongresi turisti garantilenirken, 2026’da İstanbul’a diğer kongrelerle gelecek kongre turisti sayısının 2024’teki 48 bin rakamını geçmesi bekleniyor. İstanbul’da 2026’da gerçekleşecek tıp kongreleri, kentin gelecekte daha büyük organizasyonları çekme kapasitesini de güçlendirecek. 2026 yılında İstanbul’da özellikle tıp ve sağlık bilimleri alanında büyük çaplı uluslararası kongreler gerçekleşecek. "Kongre turistinin harcaması 4 bin doları buluyor" Açıklamada görüşlerine yer verilen İTO ve ICVB Başkanı Şekib Avdagiç, "Tıp kongreleri kongre turizminin en üst segmenti. 2026’da gelecek 25 bin üst düzey katılımcı yerel ekonomiye 100 milyon doların üzerinde bir katkı sağlayacak" bilgisini paylaştı. Avdagiç, "Cem Yılmaz’ın hafızalara kazınan ‘Doktor bu ne?’ repliğine yanıtı 2026’da İstanbul verecek: Doktor bu İstanbul" ifadelerini kullandı. Kongre turistlerinin harcamalarının klasik tatil turistine göre 3 - 4 kat daha fazla olduğunu ve kişi başı harcamalarının 4 bin doları bulduğunu hatırlatan Avdagiç, İstanbul’un bu kongrelerle yalnızca turizmde değil; bilgi ekonomisinde, akademik üretimde, Ar-Ge ekosisteminde ve uluslararası iş ağlarında da büyüyen bir merkez haline geldiğini belirtti. Şekib Avdagiç, "2026’da şehrimize gelecek yaklaşık 25 bin üst düzey katılımcı, İstanbul’un marka değerini doğrudan güçlendirecek, kongre sektöründe ise sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğü oluşturacak. Kongre turistlerinin Türkiye’ye ve İstanbul’a duydukları hayranlık, bu deneyimi aileleri ve arkadaşlarıyla paylaşarak yeniden gelmeleri için de bir başlangıç oluşturuyor. Bu durum, kongre turizminin yüksek katma değerini açıkça ortaya koyuyor" değerlendirmesinde bulundu. "Her bir kongre, şehrimizin küresel rolünü daha görünür kılıyor" ICVB Başkanı Şekib Avdagiç, İstanbul’un bugün dünya sahnesinde kendi ligini oluşturan, çok katmanlı bir marka şehir konumuna yükseldiğini vurguladı. Avdagiç, şöyle devam etti: "2026 için kazandığımız büyük ölçekli uluslararası kongrelere, yalnızca birer organizasyon olarak bakamayız. Bunlar İstanbul’un küresel itibarını ve stratejik konumunu güçlendiren yüksek etkili yatırımlar. Her bir kongre, şehrimizin bilim, inovasyon, sağlık, teknoloji ve ticaret alanlarındaki küresel rolünü daha görünür kılıyor. Bizim için temel amaç, İstanbul’un sahip olduğu benzersiz marka gücünü küresel pazarlarda daha da büyütmek ve şehrimizi dünyanın ilk tercih edilen toplantı destinasyonlarından biri haline getirmek." İstanbul’da 2026’da büyük çaplı 4 tıp kongresi düzenlenecek İTO’nun açıklamasında İstanbul’un dünyanın en önemli küresel kongre birliği olan Uluslararası Kongre ve Toplantılar Birliği (ICCA) tarafından ilk kez yayınlanan "2024 yılı tıp bilimleri toplantıları için dünyadaki en iyi 8 şehir" listesinde 8’inci sırada yer aldığı hatırlatıldı. 2026 yılında İstanbul’a üst düzey profesyonelleri getirecek prestijli ve büyük çaplı uluslararası 4 tıp kongresi şunlar: 22-25 Nisan 2026’da düzenlenecek Asya Pasifik Karaciğer Çalışmaları Derneği Bilimsel Toplantısı’na (APASL) 2 bin 500 katılımcı bekleniyor. Avrupa Alerji ve Klinik İmmünoloji Akademisi Kongresi (EAACI), 12-15 Haziran 2026 tarihleri arasında 6 bin 500 katılımcıyı ağırlayacak. Dünya Buiatri Kongresi (WBC), 3 bin katılımcı ile 6-10 Eylül 2026’da gerçekleştirilecek. Dünya Kulak Burun Boğaz Kongresi’ne (IFOS), 9-13 Eylül 2026’da 10 bin üst düzey profesyonel katılacak. ICVB son 3 ayda 3 kongre kazandırdı İstanbul Ticaret Odası ve ICVB’nin yaptığı çalışmalar sonucunda, son 3 ayda İstanbul’a 2027, 2028 ve 2030 yılları için 3 uluslararası büyük çaplı kongre kazandırıldı. Son 3 ayda İstanbul’a kazandırılan kongreler şunlar oldu: Avrupa’nın en prestijli kongrelerinden biri olan 6 bin katılımcılı Avrupa Klinik Beslenme Kongresi (ESPEN 2027). Dünyanın en büyük derneklerinden Uluslararası Pediatrik Onkoloji Derneği’nin (SIOP) 2028 yılı kongresine 3 bin katılımcı bekleniyor. İsmi açıklanmak istemeyen dünyanın en önemli uluslararası tıp derneklerinden birinin 2030 yılı küresel kongresi 3 bin katılımcı ile İstanbul’a kazandırıldı.