EKONOMİ - 11 Şubat 2022 Cuma 11:13

DefineX, pazarlama teknolojileri şirketi Madwords’ü satın aldı

A
A
A
DefineX, pazarlama teknolojileri şirketi Madwords’ü satın aldı

Türkiye’nin ve bölgenin önde gelen şirketleri için önemli dönüşüm projelerine imza atan danışmanlık şirketi DefineX, pazarlama teknolojileri şirketi Madwords’ü satın aldı. Şirket, bu hamlesi ile yükselen pazarlama dönüşümü hareketine öncülük etmeyi amaçlıyor.

Danışmanlık alanında her biri uluslararası deneyime sahip 150 kişilik bir ekiple 2019’da kurulan DefineX, Türkiye’nin ilk performans pazarlaması ajansı olarak kurulan Madwords’ü bünyesine kattığını açıkladı. Şirket, artık dijital pazarlama alanında da hizmet vermeye başlayacak.

Tüketici yolculuğunun tüm süreçlerinde hizmet veren bir deneyim tasarımı

Şirketten yapılan açıklamaya göre, alanında lider pek çok markaya stratejik yönetim ve teknoloji danışmanlığıyla rehberlik eden şirket, çizdiği yol haritalarını hayata geçirirken, mevcut analitik ve teknik yetkinlikleri ile uygulamada da elini taşın altına koyuyor ve markaların dijital dönüşümünü sürdürülebilir hale getiriyor. Bugün bu hizmetlerine bir yenisini daha ekleyen şirket, gerçekleştirdiği satın almayla birlikte, dijital pazarlama alanında etkili oyunculardan olmak adına DFX Digital’i kurduğunu duyurdu.

DFX digital sayesinde dijital pazarlama yatırımları çok daha verimli ve etkili olacak

Sosyal medya ve arama motoru reklamcılığı alanında hizmetler ve çözümler üreten Madwords, 2007’de kurulmasının ardından geliştirdiği servislerle adından söz ettirmeyi başarmıştı. Özellikle Advermind platformu ile sosyal ağlar ve arama motorları üzerinde reklam verenlerin daha etkili ve verimli reklam kampanyaları yönetmesini sağlayarak, dikkatleri üzerine çekmişti. Teknolojik çözümlerin yanı sıra benzersiz bir operasyon deneyimi tasarlamaya odaklanan pazarlama teknolojileri şirketi, artık danışmanlık şirketinin bir parçası haline geldi ve DFX Digital adını aldı.

Günümüzün sürekli değişen ve ezber bozan teknoloji arenasında, Metaverse gibi yeni olgular, yeni pazarlama uygulamaları, hatta yeni yasal düzenlemeleri ile markalara devamlı yeni gereksinimler doğuran bir ekosistem oluştu. DFX Digital hem sunduğu danışmanlık hizmetleri hem de yenilikçi ve üretici çözümleri ile markalara bu ekosistemde doğru ve stratejik hamleler için yol gösterecek.

İş birliğini değerlendiren Madwords Kurucusu Bora Akman, “Dijital dönüşümün temelinde teknolojiyle dönüşen şirketler ve gelişen iş yapış şekilleri değil müşterinin hızla değişen ihtiyaç ve davranışları yer alıyor, bu hikâyenin gerçek kahramanı müşterinin ta kendisi. İşte bu müşteri merkezli yaklaşımımız, veriye dayalı çalışma modelimiz ve ileri seviye teknolojik çözümlerimizle birlikte, tüm işletmeleri bekleyen pazarlama dönüşümü yolculuğunda onların en büyük destekçisi ve iş ortağı olmak için yola çıktık'' şeklinde konuştu.

Şirket bu satın alma ile öncelikle hizmet verdiği finans ve bankacılık sektörlerinde, regülasyonlar sebebiyle değişen yeni iş kurallarına hızla uyum sağlayacak, dijital reklamcılık alanında verimliliği artıracak yeni fırsatlar oluşturmak üzere harekete geçti. Aynı zamanda perakende sektörüne de yoğunlaşan DFX Digital, çözümleri ile dijital kanallarda son tüketiciye en verimli şekilde ulaşmayı sağlayacak hedefleme hizmetleri için kolları sıvadı. Şirket bu son atılımı ile markaların dijital kanallardan elde ettiği gelirleri arttıracak ve yeni gelir kaynakları oluşturacak ürünler geliştirerek, büyük bir pazarlama dönüşümü hareketine öncülük etmeyi hedefliyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Samsun İlkadım’dan geleceğe temiz miras: 204 bin kilo atık toplandı Samsun’un İlkadım Belediyesi, gelecek nesillere daha yaşanabilir, daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevre bırakmak amacıyla yürüttüğü sıfır atık çalışmaları kapsamında, ilçe genelinde toplam 204 bin kilogram atık topladı. Atık oluşumunu en baştan azaltmayı, oluşan atıkları kaynağında ayrıştırmayı, mümkün olanların geri kazanımını hedefleyen ve çöpe giden atığı en aza indirmeyi amaçlayan İlkadım Belediyesi, sıfır atık çalışmalarına kararlılıkla devam ediyor. Atık toplama faaliyetlerine kararlılıkla devam eden İlkadım Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğünce, ilçe genelinde toplam 204 bin kilogram atık malzeme toplandı. İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz, "Gelecek nesillerimize daha yaşanabilir, daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevre bırakabilmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz" dedi. Toplanan atıkların uygun şartlarda saklanarak geri dönüşümünün ya da imhasının sağlandığını söyleyen Başkan İhsan Kurnaz, "Doğal kaynakların korunması, enerji ve ham madde tasarrufu sağlamak, çevre kirliliğinin azaltılması, iklim değişikliğiyle etkin mücadele ve geri dönüşümün ekonomiye katkısını da göz önünde bulundurarak sıfır atık çalışmalarımıza devam ediyoruz. İlçe genelinde yürüttüğümüz sıfır atık çalışmaları kapsamında 4 bin 620 kilogram ambalaj, bin 600 kilogram atık pil, 2 bin 121 kilogram atık yağ, 2 bin 259 kilogram atık ilaç ve 194 bin kilogram atık tekstil ürünü topladık. Topladığımız ürünlerden geri dönüşüme kazandırılacak olan atıkları geri dönüşüme kazandırıyor, imha edilmesi gereken atıkları ise bu konuda yetkili firmalara göndererek imha edilmesini sağlıyoruz. İlkadım’da sıfır atık ve temiz çevre konularında daha da önemli adımlar atacağız" diye konuştu. Sıfır atık ve geri dönüşüm konularında vatandaşların daha duyarlı olmaları, atıklarını bilinçli bir şekilde ayrıştırarak ilgili atık toplama kutularına bırakmaları gerektiğini hatırlatan Başkan İhsan Kurnaz, "Sıfır atık bilincinin yaygınlaştırılması ve sürdürülebilir çevre hedeflerimiz doğrultusunda İlkadım Belediyesi olarak, içerisinde ’Sıfır Atık Yönetim Sistemi’ projesinin de yer aldığı ’Kalkancı Sıfır Atık Mahallesi’ projemiz devam ediyor. Projemiz için aldığımız hibelerle 4 adet sıfır atık toplama aracını belediyemiz envanterine aldık. Çevre dostu projelerle hem doğal kaynaklarımızın korunmasına katkı sağlamak, gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir çevre bırakmak, belediyemizin atık toplama kapasitesini artırmak ve geri dönüşüm faaliyetlerimizi daha sistemli ve hızlı yürütebilmek için de hibe başvurularımız var. Daha temiz bir gelecek için vatandaşlarımızın da desteğiyle daha sürdürülebilir bir çevreye kavuşacağız" şeklinde konuştu.
Bolu Bu kareler film setinden değil, ilkokuldan Bolu Köroğlu İlkokulu’nda okul binasının iç kısmında bulunan atıl alanda "Yaşayan Müze" projesi hayata geçirildi. 2. sınıf öğrencileri, yeni oluşturulan bu alanda Bolu’nun geçmişini, kültürünü ve mutfağını canlandırarak ziyaretçileri tarihi bir yolculuğa çıkardı. Çıkınlar Mahallesi’nde bulunan Köroğlu İlkokulu’nda, Yerli Malı Haftası ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli etkinlikleri kapsamında dikkat çeken bir projeye imza atıldı. 2/B sınıfı öğretmeni Esengül Acar ve velilerin iş birliğiyle, okul binasının iç kısmında bulunan ve bugüne kadar atıl durumda olan üstü kapalı boş alan, etkinlik alanına dönüştürüldü. Okula kazandırılan bu yeni sosyal alanda, 2. sınıf öğrencileri ve Sınıf Öğretmeni Esengül Acar koordinesinde "Yaşayan Müze" etkinliği düzenlendi. Miniklerden geçmişe vefa Okulun mimarisine kazandırılan yeni alanda kurulan müzede, 1970 ve 1980’li yılların Bolu yöresel kıyafetlerini giyen minik öğrenciler, adeta zamanı geriye sardı. Öğrenciler, hazırlanan özel dekorlar eşliğinde buğday öğütme, yün eğirme, halı dokuma ve yöresel çeyiz hazırlama gibi unutulmaya yüz tutmuş geleneksel el sanatlarını uygulamalı olarak canlandırdı. Miniklerin performansı, veliler ve öğrenciler tarafından ilgiyle izlendi. Yöresel lezzetler tanıtıldı Etkinlikte kültürel canlandırmaların yanı sıra gastronomi şöleni de yaşandı. Öğrenci ve velilerin imece usulüyle hazırladığı Bolu mutfağının demirbaşları; keşli cevizli erişte, kızılcık tarhanası, kabaklı gözleme, kanlıca mantarı, kaşık sapı, acem pilavı, lahana sarması ve Kıbrıscık kürülü sergilendi. Okulun yeni atmosferinde sunulan ikramlar, ziyaretçilere eski günleri hatırlattı. Etkinliğe katılan Bolu İl Milli Eğitim Müdürü Fatih Öncü, okula kazandırılan alanda kurulan stantları tek tek gezdi. Öncü, yöresel kıyafetler içindeki öğrencilerle sohbet ederek, sergiledikleri performanslardan dolayı tebrik etti. "Bolu’muza ait yöresel ne varsa hepsini canlandıracağız" Etkinliğin yürütücüsü Köroğlu İlköğretim Okulu 2/B sınıfı öğretmeni Esengül Acar, etkinlik öncesinde yaptığı açıklamada, "2025 yılının Aile Yılı olduğunu vurgulamak için velilerimizle birlikte Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, Yerli Malı Haftası etkinlikleri çerçevesinde Bolu’muzun tarihi ve kültürel yönlerini tanıtmak amacıyla Yaşayan Müze sergimizi hazırlamış olduk. Hazırlamış olduğumuz bu sergide Bolu’muzun tarihi, yöresel yemekleri ve kıyafetleri tüm okulumuzun öğrencilerine tanıtılmıştır. Şimdi burada öğrencilerimiz, serginin bütün bölümlerini sizlere canlandıracaklar. Bir kısmı yöresel türkülerimizi söyleyecek, yöresel yemeklerimizin tanıtımı yapılacak. Eskiden değirmenlerde buğday öğütülürdü, bunu canlandıracaklar. Yün eğirecekler, halı dokuyacaklar. Eskiden yöresel çeyiz sermelerimiz olurdu, onları canlandıracağız. Aklımıza gelebilecek Bolu’muza ait yöresel ne varsa hepsini canlandıracağız. Bu etkinliği okulumuzda ilk kez yapıyoruz. Okulumuzun tüm öğrencilerinin yararlanması, Bolu’muzun tarihi kıyafetlerini ve yöresel yemeklerini görmeleri ve öğrenmeleri amacıyla, okulumuz genelini kapsayacak şekilde bu etkinliği düzenledik. Bu konuda destek olan bütün velilerime teşekkür ederim" ifadelerini kullandı.