SAĞLIK - 27 Aralık 2017 Çarşamba 15:47

Egzama nedir? Egzamanın nedenleri nelerdir, nasıl başlar?

A
A
A
Egzama nedir? Egzamanın nedenleri nelerdir, nasıl başlar?

Deride kızarıklık, şişme, kaşıntı gibi belirtilerle görülen ve bir deri hastalığı olan egzama nedir? Egzamanın nedenleri nelerdir, nasıl başlar?

Dr. Emrah Çinik, duygusal sorunların egzamaya sebep olduğunu söyledi.

Egzamanın alerjik deri hastalıkları arasında en sık rastlanan hastalıklardan biri olduğunu ifade eden Çinik Estetik Merkezinden Dr. Emrah Çinik, "Atopik egzema, derinin enflamasyonu ile oluşan kronik bir hastalıktır. Sorun; derinin kızarması ve kaşıntıyla başlar, şiddetli durumlarda kabuklanma ve sızıntı görülebilir. Egzama kaşıntı gibi rahatsızlıklara neden olmasının yanı sıra; özellikle el ve kollarda hoş olmayan bir görüntü oluşturduğu için de hastanın yaşam kalitesini olumsuz etkileyebilmektedir. Her on iki kişiden birinin, yaşamının herhangi bir döneminde egzama geçirdiği saptanmıştır" dedi.

Egzamanın genellikle alerji nedeniyle oluştuğunu kaydeden Dr. Çinik, “Ama duygusal sıkıntı da egzamaya yol açabilmektedir. Bazen de hiçbir neden yokken de kişide egzama oluşabilmektedir. Egzama en çok küçük çocuklarda ve bebeklerde görülür; ama çocuk büyüdükçe egzama genellikle kendiliğinden geçer. Egzama tehlikeli sayılabilecek ağır bir rahatsızlık değildir. Fakat rahatsızlık verebilir" diye konuştu.

Egzama olmak istemiyorsanız bunları yapmayın

Egzamalı yada egzama geçirmiş insanların derilerinin çok hassas olduğunu vurgulayan Dr. Emrah Çinik, “Bu nedenle tahriş edici maddelerden uzak durmalıdırlar. Bu tür maddelerle çalışmak zorunda olanlar yüz maskesi ve lastik eldiven kullanmalıdırlar. Genç kişiler meslek tercihi yaparken yağlar, boya maddeleri ve şampuan gibi malzemelerle çalışmak zorunda kalacakları meslekleri seçmemelidirler. Egzamanın nedeni olan alerji yapıcı madde bulunabilirse, hastanın o madden korunması yeterlidir.

Egzamaya yol açan nedenler

Duygusal sorunlar, stres ve sıkıntı egzamanın yinelenmesine neden olabilir. Hastalığın tedavi yöntemleriyle ilgili olarak, hastaların her safhada nemlendirici kullanmalarının yararlı olduğunu, alevlenmelerin şiddetlenmesi halinde antienflamatuar ilaçlar alınmasının gerekli olduğu söylenebilir. Hastalığın tedavisi için birkaç yıl öncesine kadar sadece topikal steroidler kullanılıyordu. Kortizon içeren bu ilaçların uzun süreli kullanımında; derinin incelmesi, atrofi ve taleanjektazi, yani damarların yüzeyde belirginleşmesi gibi yan etkiler oluşabilmektedir. Egzama tedavisinde son yıllarda kullanılan yöntemlerden biri de fototerapidir. Egzamalı kişiler şunlardan kaçınmalıdırlar; Döküntüyü daha kötü ve kaşıntılı hale getireceğinden, ovma ve kaşıma, cilt kuruluğu nedeniyle sabun, deterjan ve parfümlü ürünler kullanma, egzamalı yerleri su ile çok fazla yıkama, cildi daha fazla tahriş ettiği ve kuruttuğu için uzun süre sıcak su banyosu veya sıcak duş yapma, aşırı soğuk ya da sıcak, yün gibi vücuda batan giysiler giyme, battaniye-halı gibi. Yünlülerle doğrudan temas olmamalı.” 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Pegasus Hava Yolları, CFM LEAP-1B motor siparişini duyurdu Pegasus Hava Yolları ve CFM International, şirketin gelecekteki Boeing 737-10 model filosunu güçlendirecek 300 adede kadar LEAP-1B motoru için bir anlaşma yaptıklarını duyurdu. Sözleşme ayrıca yedek motorları ve uzun vadeli bir bakım anlaşmasını da içeriyor. Pegasus Hava Yolları ile CFM International, Pegasus’un gelecekteki Boeing 737-10 filosunu güçlendirecek 300 adede kadar LEAP-1B motoru için bir anlaşma imzaladı. Yedek motorlar ve uzun vadeli bakım hizmetlerini de kapsayan anlaşma, daha yüksek yakıt verimliliği ve düşük emisyon hedefleriyle şirketin sürdürülebilir büyüme stratejisini desteklerken, Aralık 2024’te duyurulan Pegasus Hava Yolları’nın bugüne kadarki en büyük uçak siparişi kapsamındaki uçak teslimatlarını da destekleyecek. Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk yaptığı açıklamada, "Operasyonlarımıza başladığımız 1990 yılından bugüne kadar CFM motorları, Pegasus’un yolcularına hizmet veren güvenilir ve daha verimli bir filo oluşturmasında önemli bir rol üstlendi. LEAP motor ailesinin operasyonel performansından son derece memnunuz ve aynı performansla operasyonel istikrarı Boeing 737-10 filomuza da taşımayı hedefliyoruz. LEAP-1B motorunun daha düşük emisyon değerleri ve daha yüksek yakıt verimliliği hem 2030 karbon azaltım hedefimize hem de sektörün 2050 net sıfır emisyon hedefine önemli katkı sağlayacaktır" dedi. CFM International Başkanı ve CEO’su Gaël Méheust, "Bu anlaşma Pegasus Hava Yolları ile uzun yıllara dayanan ve son derece başarılı iş birliğimizin önemli ölçüde genişletilmesini temsil ediyor. Pegasus’un bugüne kadar CFM International’dan beklediği ve güvendiği destek seviyesini sağlamayı sürdürecek olmaktan memnuniyet duyuyoruz. LEAP motorları ile donatılmış 737 MAX 10 uçaklarının, daha uzun menzil, daha düşük emisyon değerleri, üstün yakıt verimliliği ve eşsiz güvenilirlik sağlayarak Pegasus Hava Yolları’nın devam eden büyüme stratejisine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz" açıklamasını yaptı. Yapılan açıklamaya göre; şirket, LEAP motorunu dünyada kullanan ilk operatör olarak Temmuz 2016’da İstanbul-Antalya hattında ilk ticari uçuşunu gerçekleştirdi. CFM56-3 motorları ile ticari operasyonlarına başlayan hava yolu firması, CFM56-5B ve CFM56-7B motorları ile güçlendirilmiş filoları da bünyesine dahil ederek büyümesini sürdürdü. Şirket, bugün hem LEAP-1A hem de LEAP-1B motorlarıyla çalışan en yeni nesil uçaklarla büyümeye devam ediyor. Hava yolu şirketinin filosunda bulunan uçakların ortalama yaşının 4.9 olmasının, Türkiye’nin en genç filolarından biri ve dünyanın en genç ikinci filosu olmasını sağladığı belirtildi. CFM LEAP motorları, 4 binden fazla uçağın teslim edilmesi ile ticari havacılık tarihindeki en hızlı devreye alma süreçlerinden birine imza attı. Kompozit fan kanatları ve seramik matris kompozitler gibi ileri üretim teknolojileri sayesinde, önceki nesil CFM56 motorlarına kıyasla yüzde 15 daha yüksek yakıt verimliliği ve aynı oranda daha düşük karbon emisyonu sağlıyor. Gelişmiş durum izleme sistemleri ve açık bir MRO ağıyla desteklenen LEAP motorları, kanıtlanmış kalkış güvenilirliği sunarak dar gövdeli uçaklar için en yüksek operasyonel kullanım oranlarına ulaşıyor.
Aydın Başkan Gençay, tezgahlar konusunda konuştu: "Devir ve kiralama yok" Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, ilçede kurulan pazar yerlerindeki tezgahların kiralanması ve devriyle ilgili tüm insiyatifin belediyede olduğunu bu konuda atılacak adımların kendilerine ait olduğunu söyledi. Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, ilçedeki pazar yerlerindeki tezgahlarla ilgili yaşanan yer sorunuyla ilgili basın toplantısı düzenledi. Toplantıda konuşan Başkan Gençay yaptığı açıklamada, "Pazar yerleriyle ilgili yürüttüğümüz süreçler hakkında, kamuoyunda yapılan bazı açıklamalar üzerine basınımızı, halkımızı ve esnafımızı doğru bilgilendirme ihtiyacı duyduk. Öncelikle şunu net olarak ifade etmek isterim. Belediyemiz ve şahsım tarafından bu konuyla ilgili yapılmış herhangi bir görüşme bulunmamaktadır. Yürüttüğümüz süreçler hakkında da herhangi bir değişiklik yoktur. Burada yaptığımız tüm açıklamalar Didim’deki tüm pazar yerleri için geçerlidir. Didim’de pazar yerlerine ilişkin tüm değerlendirmeler, mevzuata uygun şekilde ve fiilen çalışma esasına dayalı olarak yapılmaktadır. Belediyemizden pazar yeri tahsisi alan bir kişi, kendisine tahsis edilen bu alanı başkasına kiralayamaz, devredemez. Bu konu açık ve nettir. Bu kapsamda, yıllar önce tahsis edilmiş ancak fiilen kullanılmayan veya devredilmiş durumda olan tezgahların tespiti için çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi. "Pazar yerleri ile ilgili her türlü işlem belediyemize yapılır" Başkan Hatice Gençay "Pazar yerleriyle ilgili her türlü işlem ve başvuru yalnızca belediyemize yapılır, başka bir başvuru noktası bulunmamaktadır. Biz bu konuda özellikle hassasız. Çünkü üreticimizin emeğinin aracıya takılmadan doğrudan pazarda halkımızla buluşmasını istiyoruz.