2015 GENEL SEÇİM - 08 Haziran 2015 Pazartesi 10:45

Erzurum’un milletvekilleri belli oldu

A
A
A
Erzurum’un milletvekilleri belli oldu

25. Dönem Milletvekilliği Genel Seçimleri sonuçlarına göre Erzurum’da AK Parti 4, MHP ve HDP 1’er milletvekili çıkardı.

Erzurum’da resmi olmayan sonuçlara göre açılan sandıklarda milletvekillerinin isimleri şekillendi. 25.Dönem milletvekilliği seçimlerinde 6 milletvekili bulunan Erzurum’da AK Parti 4, MHP ve HDP 1 milletvekili çıkardı. Erzurum’u AK Parti’den Efkan Ala, Adnan Yılmaz, Zehra Taşkesenlioğlu, İbrahim Aydemir, MHP’den Kamil Aydın, HDP’den ise Seher Akçınar Bayar mecliste temsil edecek.

ERZURUM'UN YENİ MİLLETVEKİLLERİNİ TANIYALIM

EFKAN ALA KİMDİR? (AK Parti)
1965 yılında Erzurum’un Oltu İlçesinde doğdu. İlköğrenimini Oltu İlçesine bağlı Çanakpınar Köyü’nde, ortaokul ve lise öğrenimini Erzurum İmam Hatip Lisesi’nde tamamladı.1983 yılında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nde lisans eğitimine başladı ve buradan 1987 yılında mezun oldu. Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde İktisat alanında yüksek lisans yaptı. 1988 yılında Sakarya Valiliği’nde kaymakam adayı olarak göreve başladı. Bolu’nun Gölyaka ve Isparta’nın Sütçüler İlçelerinde Kaymakam Vekilliği görevlerinde bulunduktan sonra, yurtdışı stajı kapsamında bir yıl İngiltere’de eğitim gördü. 1991 yılında Trabzon’un Dernekpazarı İlçesi’ne Kaymakam olarak atandı. Daha sonra, ikişer yıl süre ile Ordu’nun Kabataş İlçesi Kaymakamlığı ve Tunceli Vali Yardımcılığı görevlerini yürüttü. 1999 yılında İçişleri Bakanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı Şube Müdürü olarak atandı ve sonrasında İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı olarak görev yaptı. 2001-2003 yılları arasında Turizm Bakanlığı’nda Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü ve Bakan Müşavirliği görevlerinde bulundu. 30 Ocak 2003 tarihinde Batman Valisi olarak atanan Efkan Ala, 14 Eylül 2004 tarihinde Diyarbakır Valisi olarak atandı. 8 Eylül 2007 tarihinde atandığı Başbakanlık Müsteşarlığı görevini 25 Aralık 2013 tarihine kadar yürüttü. Efkan Ala, 26 Aralık 2013 tarihinde 61. Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti’nde İçişleri Bakanı olarak atandı. Evli ve iki çocuk babası olan Efkan Ala iyi derecede İngilizce bilmektedir.

ADNAN YILMAZ KİMDİR? (AK Parti)
Adnan Yılmaz, 29 Ekim 1953'te Erzurum Hasankale'de doğdu. Babasının adı Mustafa, annesinin adı Fatime'dir. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldu. Erzurum Belediyesinde göreve başladı. 1973'te Türkiye Zirai Donatım Kurumu (TZDK) Ankara Bölge Müdürlüğüne atandı. TZDK Erzurum Bölge Müdürlüğünde Personel Şefi, Bölge Müdür Yardımcısı görevlerinde bulundu. 1992'de Erzurum Bölge Müdürü oldu. Sanayi ve Ticaret Bakanlığında Kamu Yöneticisi, Uzman, Şube Müdürü ve Teşkilatlandırma Genel Müdürlüğünde Daire Başkanı olarak görev yaptı. 2011 Genel Seçimlerinde 24. Dönem AK Parti Erzurum Milletvekili olarak seçildi. Türkiye Büyük Millet Meclisinde Kamu İktisadi Teşebbüsleri Komisyonu, Tarım Orman ve Köy işleri Komisyonu Üyeliği görevlerinde bulundu. Türkiye Azerbaycan Parlamentolar arası Dostluk Grubu Genel Sekreteri ve Türkiye Peru Parlamentolar arası Dostluk Grubu Başkanı olarak görev yapmaktadır. Orta düzeyde İngilizce bilen Yılmaz, evli ve 2 çocuk sahibidir.

ZEHRA TAŞKESENLİ KİMDİR? (AK Parti)
1972 yılında Erzurum da doğdu 1995 Uludağ Üniversitesi İ..B.B.F den mezun oldu Aynı yıl Marmara Üniversitesinde İktisat ana bilim dalında mastır başladı . 1997 yılında Gümrük Birliğinin Otomotiv Sektörüne etkisi tezini hazırlayarak mezun oldu . 1998 yılında Sürekli Eğitim Merkezinden Mezun oldu 2001 Yılında ABD doktora çalışmalarına başladı halen tez aşamasındadır. 2006 yılında Bahçeşehir Üniversitesin de AB İlişkileri mastırına başladı . Düzenleyici Etki Analizlerinin Müzakere Sürecinde ki Önemi ve Katı Atık Entegre direktifi uygulaması konusunda tez çalışmasına devam etmektedir. 20005 yılında ENTO dan Proje Yönetimi Eğitimlerini aldı. 1995 Yılından İtibaren yerel yönetimlerde Çalıştı. İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş. yöneticilik yaptı. İstanbul Büyükşehir Belediye başkanlığı Başkan Danışmanlığı görevlerinde bulundu. 1996 HABİTAT 2 zirvesi için oluşturulan organizasyon ekibinde yer aldı. 1997 yılında itibaren AB bölgesel Politikası , Enerji Politikası ve Türkiye’nin uyumu konusunda çeşitli araştırmalarda bulundu. Akif iş Gücü projesinde danışman olarak çalıştı. 2005 yılından itibaren Türk Yerel Yönetimlerinde ilk olan Yerel Kalkınma ve AB ilişkileri koordinasyon Merkezini Zeytinburnu’nda kurdu. Bu proje 2006 Nisan Ayında Belediyeler Arası Yapılan yarışmada ödül aldı.. Akif iş Gücü projesinde danışman olarak çalıştı Yenileşme ve Değişim İçin Türkiye de Sosyal Diyalog Güçlendirilmesi Hibe Programı Çerçevesinde Yürütülen Sosyal Diyaloga Doğru İlk Adımlar Projesinin Koordinatörlüğünü yürüttü. Türk Psikologlar Derneği tarafından Yürütülen Türkiye Üreme Sağlığı Projesi çerçevesinde Menopoz ve Andropoz Projesinde görev aldı. Dünya Bankası tarafından finanse edilen İSMEP projesinde danışman olarak görev almaktadır. Çeşitli sivil toplum kuruluşları ve Kamu Kuruluşlarında AB mali Yardımları ve Proje Döngü Yönetimi Eğitimleri vermekte, kamu kuruluşları ve yerel yönetimlere Danışmanlık yapmaktadır.

İBRAHİM AYDEMİR KİMDİR? (AK Parti)
26.02.1962 tarihinde Erzurum’da doğdu. Tahsil hayatının tamamını Erzurum’da tamamladı. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Yönetimi Bölümünden 1986 yılında mezun oldu. Mezuniyet sonrası bir süre Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir olarak çalıştı. Bu dönemde Erzurum Serbest Muhasebeci ve mali Müşavirler Odası Kurucu heyeti içinde bulundu ve ESMMMO’nun çeşitli yönetim kademelerinde görev aldı. 2014 yılında Sakarya Üniversitesinin vermiş olduğu Lisans Üstü düzeyindeki eğitimi tamamlayarak Bağımsız Denetçi oldu. Bölgede kurulan ilk özel hastane olan Özel Şifa Hastanesinin Kurucu ortaklarından oldu. Halen bu şirketin Yönetim Kurulu Başkanlığını Yürütmektedir. Aynı zamanda 1992 yılında ERZURUM Gazetesini kurarak basın yayın hayatına atıldı. Günlük yayınlanan bu gazetenin sahibidir. Eş zamanlı olarak 1993 yılından bu yana hizmet veren Kanal 25 TV’nin hem kurucusu hem de ortakları arasındadır. AK Parti’nin kuruluş aşamasında partinin Erzurum kurucu İl Yönetiminde, Tanıtım ve Medya’dan sorumlu İl Başkan Yardımcısı olarak görev üstlendi. Partinin Erzurum’daki yapılanmasında İl ve İlçe teşkilatlarının oluşturulma çalışmalarında yer aldı. 12 Haziran 2011 seçimlerinde Ak Parti Erzurum 6. sıra adayı olarak görev aldı.

KAMİL AYDIN KİMDİR? (MHP)
Kamil Aydın, 1963 yılında Erzurum'un Veyisefendi Mahallesin'de doğdu. İlkokulu 12 Mart İlkokulu'nda , ortaokulu 23 Temmuz Ortaokulu'nda ve lise tahsilini de Erzurum Lisesi'nde tamamladıktan sonra Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünden 1985 yılında mezun oldu. 1986 yılında Robert Koleji yaz okulu sertifikası aldı. Gıda ve Tarım Teşkilatı (FAO) tarafından organize edilen Doğu Anadolu Kırsal Kalkınma Projesi'nde (1985) görev aldı. 1989-1995 yılları arasında Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini İngiltere'nin Warwick Üniversitesi'nde tamamladı.1 Aralık 2008'de Atatürk Üniversitesi'nde yürüttüğü idari ve akademik görevlerde bulundu. 2001- 2009 yılları arasında Dil Merkezi Müdürü, 2006-2009 yıllarında da Etik Kurul Üyeliği görevlerinde bulunan Aydın, evli ve iki çocuk babasıdır. Aydın, iyi düzeyde İngilizce ve Almanca bilmektedir.

SEHER AKÇAYIR BAYAR KİMDİR?(HDP)
1982 yılında Adıyaman’ın Çelikhan İlçesi’nde doğdu. İlk Öğretimini burada, Orta ve Lise öğretimini Malatya'da tamamladıktan sonra 1998 yılında Dicle Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nü kazandı. 28 Şubat yönetiminin devam meden baskıcı uygulamaları Yükseköğretim Kurumu’nun başörtüsü yasakları nedeniyle üniversiteyi yarıda bıraktı. Yaklaşık 10 yıllık bir aradan sonra 2011 yılındaki 28 Şubat mağduru öğrenciler içini yapılan aftan yararlanarak kazandığı bölüme tekrar devam etti ve bölümü bitirdi. Yaklaşık on yıldır Diyarbakır’da ikamet etmektedir. İnsan Hakları Derneği vb. kuruluşlarda aktivist olarak görevlerde bulundu. Yine İnsan Hakları ve Mazlumlarla Dayanışma Derneği (MAZLUMDER) Diyarbakır Şubesi’nde şube başkanlığı ve şube başkan yardımcılığı görevlerinde bulundu. İnsan Hakları Araştırma Derneğinin kurucularındandır. Yine İHAD Diyarbakır Temsilcisi olarak faaliyetlerde bulundu. Çeşitli yayın organlarında yazılar yazan Bayar, Hür Bakış internet sitesinde yazılarına devam etmektedir. Yine, farklı basın yayın kuruluşlarında insan haklarına ilişkin çalışmalar yürütmektedir. Koma Jinan Azad (KJA) delegesi olup evli ve bir çocuk annesidir.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Öğrencilerin sağlığı için kantinlerde titiz denetim Osmangazi Belediyesi, öğrencilerin sağlıklı ve güvenilir gıdaya erişimini temin etmek amacıyla ilçe genelindeki okul kantinlerinde sıkı denetimler gerçekleştirmeyi sürdürüyor. Gelecek nesillerin daha sağlıklı ve bilinçli bireyler olarak yetişmesi için yoğun çaba harcayan Osmangazi Belediyesi, öğrencilerin en çok vakit geçirdiği ve alışveriş yaptığı kantinlerdeki hijyen ve sağlık şartlarına ilişkin kontrolleri titizlikle yürütüyor. İlçede bulunan 186 ilkokul, ortaokul ile liselerin kantinleri sık sık incelemeye tabi tutulurken, Osmangazi Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri tarafından kantinlerde ruhsat, vergi levhası, ürünlerin muhafaza şekilleri, son kullanma tarihi, ilaçlama ve havalandırma kontrolleri yapılıyor. Yapılan denetimlerde gerekli şartları sağlamayan okul kantinlerine 2 bin 950 lira idari para cezası uygulanıyor. Hijyen ve gıdalara ilişkin büyük özen gösterdiğini kaydeden okul kantini işletmecisi Belgin Alaca, "Buradaki çocuklarımızı, kendi çocuğum gibi görüyorum. Burayı evin bir mutfağı gibi kullanmaya çalışıyorum, her şeye dikkat ediyorum. Bu noktada zabıtanın kontrolleri de bence gayet iyi, çok şükür bir problem yaşamadık. Para için kimsenin günahına girmemek gerekiyor diye düşünüyorum" diye konuştu. Bir diğer kantin işletmecisi Hafize Aksu da, denetimlerin her zaman olması gerektiğinin altını çizerek, "Çocuklar bizim geleceğimiz. Çocukların sağlıklı beslenmesi önemli. Sağlıklı gıdayı tavsiye ediyorum. Denetimlerimiz çok güzel geçti. Bence sık sık denetimlerin yapılması gerekiyor" ifadelerini kullandı. İlçede bulunan okul kantinlerinin denetimleri, 2025-2026 eğitim ve öğretim yılı boyunca Osmangazi Belediyesi ekipleri tarafından en ince ayrıntısına kadar sürdürülecek.
Kocaeli Başiskele’deki "koridor" projesinde geofoam teknolojisiyle 350 milyon lira tasarruf Kocaeli’de Başiskele ile İzmit arasındaki trafiği rahatlatacak dev ulaşım projesinde kullanılan "geofoam" blokları sayesinde 350 milyon lira tasarruf sağlandı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesince D-130 kara yolu üzerindeki trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla hayata geçirilen ve yapımında sona yaklaşılan "Başiskele Kavşağı Koridor Projesi"nde fiziki ilerleme yüzde 38’e ulaştı. Haziran ayında yapımına başlanan ve 16 kilometrelik ulaşım koridorunu kapsayan projede, zemin iyileştirme, geogrid-geokompozit malzeme serimi ve yol üstyapı imalatlarına devam ediliyor. Proje kapsamında inşa edilecek 9 köprü için öngörülen fore kazık imalatlarının yüzde 93’ü, zemin iyileştirme çalışmalarının ise yüzde 90’ı tamamlandı. Geofoam teknolojisi maliyeti düşürdü Projede zemin dolgusu olarak kullanılan hafif ve dayanıklı "geofoam" blokları sayesinde, ilk yatırım maliyetinden yaklaşık 350 milyon lira tasarruf sağlandı. Yaklaşık 100 bin metreküp geofoamın kullanıldığı teknoloji sayesinde 9 bin tırın trafiğe çıkmasının önüne geçildi. Bu sayede trafik yükü hafifletilirken, yaklaşık 14 milyon liralık yakıt ve 26 bin 912 saatlik zaman tasarrufu elde edildi. 9 köprü ve 7 menfez inşa ediliyor D-130 kara yoluna nefes aldıracak projede 9 köprü, 7 menfez ve 2 yaya üst geçidi yer alıyor. Güney yan yolda (İzmit istikameti) geofoam dolgu ve askeriye alt geçit köprüsünün betonarme işlemleri tamamlanarak güzergah bütünlüğü sağlandı. Kuzey yan yolda (Gölcük istikameti) ise dolgu çalışmaları devam ediyor. Toplamda 30 bin metreküp beton ve 5 bin 500 ton nervürlü demirin kullanılacağı projede, trafik güvenliği için 13 bin metre yağmur suyu hattı ile 11 bin 500 metre oto korkuluk imalatı gerçekleştirilecek. Öte yandan, enerji tasarrufu sağlamak amacıyla yeni nesil LED armatürlerin kullanıldığı aydınlatma çalışmalarında yüzde 95 seviyesine gelinirken, elektrik hatlarının yer altına alınma işlemleri de sürüyor.
İstanbul Girişimlerin 2024 yılında doğum oranı 15,8 oldu Girişimlerin 2024 yılında doğum oranı 15,8 oldu. Bu girişimlerin istihdam oluşturma payı yüzde 4,9 oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024 yılı Girişimcilik ve İş Demografisi verisini açıkladı. Girişimlerin 2024 yılında doğum oranı 15,8 oldu. Bu girişimlerin istihdam oluşturma payı yüzde 4,9 oldu. Girişimlerin 2023 yılındaki doğum oranı ise yüzde 15,5 ve istihdamdaki payı yüzde 4,9 olarak gerçekleşti. Doğan girişimler incelendiğinde, 2024 yılında en yüksek payı yüzde 32,1 ile toptan ve perakende ticaret; motorlu kara taşıtlarının ve motosikletlerin onarımı sektörü aldı. Bu sektörü sırasıyla, yüzde 16,8 ile ulaştırma ve depolama ve yüzde 10,1 ile inşaat sektörleri takip etti. İllere göre 2024 yılında doğan girişimlerden en yüksek payı yüzde 25,8 ile İstanbul aldı İstanbul’u sırasıyla yüzde 7,5 ile Ankara ve yüzde 6,5 ile İzmir takip etti. Girişimlerin 2022 yılında ölüm oranı yüzde 12,9 oldu Ölen girişimlerin istihdamdaki payı ise 2022 yılında yüzde 4,2 oldu. Girişimlerin 2021 yılındaki ölüm oranı yüzde 11,9 iken istihdamdaki payı yüzde 4,1 olarak gerçekleşti. Ölen girişimler incelendiğinde, 2022 yılında en yüksek payı yüzde 35,0 ile toptan ve perakende ticaret; motorlu kara taşıtlarının ve motosikletlerin onarımı sektörü aldı. Bu sektörü sırasıyla, yüzde 16,3 ile ulaştırma ve depolama ve yüzde 10,6 ile konaklama ve yiyecek hizmeti faaliyetleri sektörleri takip etti. İllere göre 2022 yılında ölen girişimlerden en yüksek payı yüzde 25,7 ile İstanbul aldı İstanbul’u sırasıyla yüzde 7,0 ile Ankara ve yüzde 6,0 ile İzmir takip etti. Girişimlerden 2023 yılında doğanların yüzde 78,3’ü 2024 yılında hayatta kaldı Girişimlerin 2022 yılında bir yıllık hayatta kalma oranı yüzde 75,2, iki yıllık hayatta kalma oranı yüzde 58,6 olarak gerçekleşti. Hızlı büyüyen girişimler oranı 2024 yılında yüzde 14,4 oldu Aynı yıl için ceylan girişimler oranı ise yüzde 2,4 oldu. Hızlı büyüyen girişimlerin 2024 yılında yüzde 23,5’i imalat, yüzde 20,5’i toptan ve perakende ticaret; motorlu kara taşıtlarının ve motosikletlerin onarımı ve yüzde 15,2’si ise inşaat sektöründe faaliyet gösterdi. Ceylan girişimlerin 2024 yılında yüzde 27,0’ı imalat, yüzde 15,2’si toptan ve perakende ticaret; motorlu kara taşıtlarının ve motosikletlerin onarımı yüzde 12,4’ü ise inşaat sektöründe faaliyet gösterdi. İmalat sanayinde 2024 yılında doğan girişimlerin yüzde 57,8’i düşük teknoloji ürünleri üretti İmalat sanayinde 2024 yılında doğan girişimlerin yüzde 29,6’sı orta düşük, yüzde 11,7’si orta yüksek, yüzde 0,9’u ise yüksek teknoloji düzeyine sahip ürünleri üreten girişimler oldu. Kuruluş yılı 2016-2020 arası olan girişimlerin 2024 yılındaki ciro payı yüzde 16,6 oldu En yüksek ikinci ciro payına ise yüzde 14,1 ile 2011-2015 yılları arasında kurulan girişimler sahip oldu. Kuruluş yılı 2016-2020 arası olan girişimlerin 2024 yılındaki istihdam payı yüzde 20,1 oldu Girişimlerden 2021 ve sonrasında kurulanlar ise yüzde 17,4’lük istihdam payına sahip oldu. Kuruluş yılı 1990 ve öncesi olan girişimlerin 2024 yılındaki ihracat payı yüzde 17,3 oldu Girişimlerden 1996-2000 arasında kurulanlar ise yüzde 16,3’lük ihracat payı ile ikinci en yüksek orana sahip oldu. Kuruluş yılı 1990 ve öncesi olan girişimlerin 2024 yılındaki ithalat payı yüzde 28,4 oldu Girişimlerden 1996-2000 arasında kurulanlar ise yüzde 16,3’lük ithalat payı ile en yüksek orana sahip oldu.
Mersin Trafik sigortasında ’sürücü temelli’ sistem iddiası Son günlerde basında yer alan ve 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe gireceği öne sürülen ’sürücü temelli trafik sigortası’ modeliyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Özhedef Sigorta Kurucu Ortağı Abdulcelil Alkış, kamuoyuna yansıyan bilgilerin henüz resmi bir düzenlemeye dayanmadığını vurguladı. Alkış, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından yayımlanmış herhangi bir tebliğ, genelge ya da Resmi Gazete kararı bulunmadığını belirterek, mevcut sistemin aynen devam ettiğini söyledi. "Hasarsızlık hakkı araçla birlikte kaybolmamalı" Sürücü temelli bir sistemin muhtemel etkilerine ilişkin görüşlerini paylaşan Alkış, "Bugün yürürlükte olan sistem araç bazlı. Sürücü aracını sattığında, yıllarca kazandığı hasarsızlık indirimini de kaybediyor. Oysa bu hak, aracın değil sürücünün davranışının sonucu. Sürücü temelli bir model hayata geçirilirse, bu yapısal adaletsizlikler ortadan kalkabilir" dedi. Kurallara uyan sürücülerin ödüllendirilmesi gerektiğini vurgulayan Alkış, "Riskli davranış sergileyen sürücüler ise gerçek maliyetleriyle karşılaşmalı. Sigorta sisteminin temel mantığı da budur" ifadelerini kullandı. "Sigorta sadece fiyatlayan değil, güvenliği artıran bir mekanizma olmalı" Basına yansıyan iddialar arasında yer alan eğitim ve rehabilitasyon uygulamalarına da değinen Alkış, sigortanın yalnızca prim hesaplayan bir yapı olarak görülmemesi gerektiğini söyledi. Alkış, "Riskli sürücüler için sadece yüksek prim uygulamak yeterli olmayabilir. Psikoteknik değerlendirme, zorunlu eğitim ve davranış geliştirme programları gibi önleyici adımlar, trafik güvenliğine daha kalıcı katkı sunabilir. Bu yaklaşım cezalandırıcı değil, rehabilite edici olmalıdır" diye konuştu. Basına yansıyan iddialar Henüz resmi olarak doğrulanmamış iddialara göre, ilerleyen dönemde trafik sigortasında araç bazlı hasarsızlık sistemi yerine sürücü kimliği ve sürüş geçmişini esas alan bir yapı gündeme gelebilir. Bu modelde; hasarsızlık indirimi ve sürprim uygulamalarının plaka yerine sürücünün T.C. kimlik numarası ve risk profiline bağlanması, iyi sürücüler için daha avantajlı primler, sık kazaya karışan sürücüler için ek yükümlülükler uygulanması konuşuluyor. Sektörel veriler dikkat çekiyor Türkiye Sigorta Birliği’nin geçmiş dönemlerde paylaştığı verilere göre, trafikteki araçların yaklaşık yüzde 80’i hasarsızlık indiriminden yararlanırken, toplam hasar maliyetlerinin büyük bölümünün yüzde 20’lik riskli sürücü grubundan kaynaklandığı belirtiliyor. Ayrıca 2024 yılında trafik sigortası hasar maliyetlerinin, artan yedek parça ve işçilik giderleri nedeniyle yüzde 70’in üzerinde yükseldiği ifade ediliyor. Yetkililer, kamuoyunda oluşabilecek yanlış algılara karşı uyarıda bulunarak, şu an için zorunlu trafik sigortasında herhangi bir sistem değişikliği olmadığını vurguluyor. Poliçe yenilemeleri mevcut basamak yapısına göre devam ediyor.