EKONOMİ - 28 Ekim 2020 Çarşamba 12:38

Meltem Demir: 'Sinbo olarak amacımız tüm dünyaya yayılmak'

A
A
A
Meltem Demir: 'Sinbo olarak amacımız tüm dünyaya yayılmak'

Türkiye’nin elektrikli küçük ev aletleri konusunda lider markalarından olan Sinbo’nun Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Demir’in eşi iş kadını Meltem Demir, markanın mevcut durumu ve gelecek planlarıyla ilgili bilgi verdi. Demir kadın girişimcilere de tavsiyelerde bulundu.

Uygun fiyata ölçek ekonomisinin bütün avantajlarını kullanarak her kesimin bütçesine uygun evde ihtiyaç olan hayatı kolaylaştıran ürünleri üretmeyi hedefleyen Sinbo’nun kalite kontrol süreçlerinin başında olan Meltem Demir, sadece Türkiye değil tüm dünyanın en büyükleri arasında yer almayı amaç edindiklerini söyledi.

“İnovatif şirketler geleceğin parlayan yıldızı olacak”
“Pandeminin de etkisiyle artan işsizliğe, döviz ve bütçe yetersizliğine, istihdam sıkıntısına çözüm olacak şey üretin tesislerinin arttırılmasıdır” diyen Demir, “Herkesin şunu bilmesi lazım; Pandeminden sonraki yeni normalde üretmeyen katma değer oluşturmayan, inovasyonda geri kalan, hiçbir şirketin geleceğe dönük kalıcı olması mümkün değildir. Sadece marka sadece üretim tesisi yetmez kendi markasıyla son tüketiciye ürün satabilir ve inovativ şirketlerin geleceğin parlayan yıldızı olacağına inanıyorum” ifadelerini kullandı.

“Çalışanlarımızın yüzde 40’ı kadın”
Markanın 1000 kişiye istihdam sağladığını hatırlatan Demir, çalışanların yüzde 40’ını kadınların oluşturduğunu belirterek, “ Ayrıca 150’nin üzerinde küçük işletmeler markamıza ürün hizmeti sağlıyor. Böylece bu da yaklaşık 2000 kişiye tekabül ediyor” dedi.

“Kadınlarımız kendilerine güvenmeliler”
Demir, kadınların iş hayatında kendilerine güvenmelerinin önemli olduğunu söyleyerek, “Kadınlarımızın girişimcilik konusunda kendilerine güvenmeleri gerekiyor. Çünkü güvenmek her şeyin başında geliyor. Azimle istikrarla ulaşılamayacak hedef yoktur. Yeter ki bunlar olsun. Güven, azim ve istikrar birleştiğinde artık önünüzde hiçbir şey duramaz. Ben buna yürekten inanıyorum, tüm girişimci kadınlarımızın da inanmasını istiyorum. Sadece tüketen değil değer oluşturan iş imkanı oluşturan kadınlarımızın çoğalmasını ümidiyle” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Tarımsal girdi fiyatları yıllık yüzde 33,66 arttı Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ekim ayına ilişkin Tarımsal Girdi Fiyat Endeksi (Tarım-GFE) verilerini açıkladı. Buna göre Tarım-GFE, ekim ayında bir önceki aya göre yüzde 2,04, geçen yılın aralık ayına göre yüzde 29,06, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 33,66 ve 12 aylık ortalamalara göre yüzde 32,3 artış gösterdi. Ana gruplar incelendiğinde, bir önceki aya göre tarımda kullanılan mal ve hizmetler endeksi yüzde 2,12, tarımsal yatırıma katkı sağlayan mal ve hizmetler endeksi ise yüzde 1,57 yükseldi. Geçen yılın aynı ayına göre ise tarımda kullanılan mal ve hizmetler endeksinde yüzde 34,79, tarımsal yatırıma katkı sağlayan mal ve hizmetler endeksinde yüzde 27,19 artış kaydedildi. Alt gruplar bazında yıllık Tarım-GFE verilerine göre 6 alt grupta artış oranı ortalamanın altında, 5 alt grupta ise üzerinde gerçekleşti. Yıllık artışın en düşük olduğu alt gruplar yüzde 18,91 ile tarımsal ilaçlar ve yüzde 20,98 ile bina bakım masrafları olurken, en yüksek artış yüzde 64,33 ile veteriner harcamaları ve yüzde 47,39 ile gübre ve toprak geliştiricilerde görüldü. Aylık Tarım-GFE’ye göre ise 6 alt grup daha düşük, 5 alt grup daha yüksek değişim gösterdi. Ekim ayında aylık bazda artışın en düşük olduğu alt gruplar yüzde 0,09 ile enerji ve yağlayıcılar, yüzde 0,27 ile gübre ve toprak geliştiriciler olarak belirlendi. Buna karşılık, aylık artışın en yüksek olduğu alt gruplar yüzde 5,61 ile veteriner harcamaları ve yüzde 4,71 ile tohum ve dikim materyali oldu.