EĞİTİM - 04 Temmuz 2015 Cumartesi 13:49

Özel yetenek yerini LYS-2’ye bıraktı

A
A
A
Özel yetenek yerini LYS-2’ye bıraktı

ÖSYM’nin bu yıl verdiği karar ile özel yetenek sınavları kalktı. Öğrenciler, YGS puanı ve özel yetenek sınavı ile alındıkları bu bölümlere bu yıl LYS 2’den bölümün puan türüne göre tercihlerini yapacaklar.

ÖSYM’nin özel yetenek sınavlarını kaldırmasının ardından fakültedeki değişiklikleri İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Tasarımı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Deniz Yenğin aktardı. Doç. Dr. Deniz Yenğin, “Sanat Tasarım Fakültesi olarak öğrenci alımlarımız sürüyor. Fakültemizde iletişim sanatları, iletişim tasarımı, iç mimarlık ve çevre tasarımı, sanat yönetimi ve sinema-televizyon olmak üzere 5 bölüm bulunuyor. Daha önce 4 bölümden, 2 bölüm merkezi yerleştirme, 2 bölüm özel yetenek sınavı ile öğrenci alımı gerçekleştirilmekteydi, ancak artık YÖK’ün vermiş olduğu bilgiler doğrultusunda fakültemiz bölümlerinin hepsi artık merkezi yerleştirme ile öğrenci alacak” dedi.


BÖLÜMLER KILAVUZDA YER ALDI
İletişim tasarımı ve iç mimarlık ve çevre tasarımı bölümlerinin bu yıl kılavuzla öğrenci alacağını söyleyen Doç. Dr. Deniz Yenğin, öğrencilerin merkezi yerleştirme ile tercih yaparken dikkat etmelerini belirtti. Deniz Yenğin, tercihlerle ilgili dikkat edilecek noktaları şu şekilde sıraladı: “YGS’den 140 puan ve üzeri alan öğrenciler, bu puanının herhangi bir alanıyla özel yetenek sınavlarımıza başvurabiliyorlardı. Ancak özel yetenek sınavları kalktığı için ikinci basamaktaki LYS ile öğrenci almaya başladık. Öğrenciler kılavuzla tercih yapacakları için puan türlerine dikkat etmek durumundalar” dedi. Bölümlerin puan türleri ve kontenjanları hakkında da bilgi veren Yenğin, “Sanat yönetimi bölümü TS 2, iç mimarlık ve çevre tasarımı bölümü TM 1, iletişim tasarımı bölümü TS 1, iletişim sanatları bölümü TS 1,sinema ve televizyon bölümü TS 1 puanıyla öğrenci alacak. İletişim Sanatları 80 öğrenci, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı 55, Sanat Yönetimi 45, İletişim Tasarımı 100 öğrenci, yeni açılan Sinema Televizyon bölümü ise 30 öğrenci alacak” diye konuştu.


ÖĞRENCİLER, UYGULAMALI EĞİTİM ALIYOR
Öğrencilerin okurken sahip olacakları imkanlara da değinen Doç. Dr. Deniz Yenğin, “Zorunlu stajlarını bizim dış paydaşlarımızla yapacakları için sonrasında hiçbir zorluk çekmiyorlar. Ayrıca öğrenciler kulüplerini kurarak bilgisayar, bilişim, yeni medya, reklamcılık, halkla ilişkiler alanlarından istedikleri çalışmaları yapabiliyorlar. Ayrıca, bu yıl açılan sinema televizyon bölümüne gelen 30 öğrenci bizim çekim ekibimizde yer alacak. Burada 365 gün etkinliğimiz oluyor, öğrencilerimiz fiilen bu etkinliklerde yer alıyor ve çalışıyorlar. Burada hem uygulamalı eğitim alıyor, hem de bunları deneyimleyebiliyorlar” ifadelerine yer verdi.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Memur-Sen Genel Başkanı Yalçın’dan 28 Şubat mağdurlarının haklarının iadesi için ’kurul tesis edilmesi’ önerisi Memur Sendikaları Konfederasyonu (Memur-Sen) Genel Başkanı Ali Yalçın, “28 Şubat mağdurları ve hak sahipleri yönünden, geçmişe dönük hakların iadesi ve mali hakların tazminine yönelik tespit ve tazmin, telafi, hak iadesi kararı alacak bir kurulun tesis edilmesi gerektiği bir zorunluluktur” dedi. Memur-Sen ve birçok sivil toplum kuruluşu tarafından 28 Şubat mağdurlarının yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri düzenlenen çalıştaylarda ele alınmıştı. Çalıştayın sonucunda ortaya çıkan rapor ise Memur-Sen Konfederasyonu Genel Başkanı Ali Yalçın tarafından yapılan basın toplantısında kamuoyuna sunuldu. Basın toplantısında konuşan Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, ‘Kapanmayan Yara, 27. Yılında 28 Şubat Mağdurların Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı’nda önemli tespitlerin yapıldığını ve çözüm önerilerinin ortaya çıktığını ifade etti. Yalçın, 28 Şubat mağdurlarının yaşadıkları hak ihlalleri karşısında devletin, mağdurların maruz kaldıkları ihlalleri ve failleri tespit etmesi, mağduriyetleri tazmin etmek veya zararı telafi etmesi ve hak ihlallerinin tekrarlanmaması için kurumsal reform niteliğinde gerekli adımları atması gerektiğini vurgulayarak, mağduriyetin giderilmesi adına yapılması gerekenleri şu şekilde sıraladı: “Eğitim hayatına ara vermek durumunda kalmış ancak daha sonra eğitim hayatına devam edenlerin, ara verilen dönemden kaynaklı olarak ortaya çıkan dezavantajlı durumları giderilmelidir. Kamu hizmetlerine giriş sınavlarını kazandıktan sonra iptal edilen sınavlar nedeniyle halen hak ettiği kadro ve pozisyonlarına girememiş olanlara ilişkin atanma hakkı tanınmalıdır. Kamu görevine atanma veya yeniden atanma yönünde verilen kararlarda ilgilinin hak ihlali tespiti yapılmış tarihte geçerli kamu görevine giriş şartları haricinde başkaca bir şart aranmamalıdır. Geç atanma veya yeniden atanma nedeniyle emsallerine göre hizmet süresi eksik kalan kamu görevlilerinin açıkta geçen sürelerinin kurumda geçmiş sayılarak aylık ve çalışma/hizmet sürelerinin buna göre belirlenmeli, bu süreler meslekî ilerlemelerine yansıtılmalı, sigorta primi ve emekli kesenekleri kurumlarınca karşılanmalıdır.” Yalçın, benzer mağduriyetlerin giderilmesi için geçmişten bugüne kadar devletin hak ve hukuk ihlalleri karşısında sorumluluğundan hareketle çıkarılan belli başlı kanunların, “Kapanmayan Yara, 27. Yılında 28 Şubat, Mağdurların Sorunları ve Çözüm Önerileri” başlıklı raporda değerlendirildiğini aktardı. “28 Şubat mağdurlarının geçmişe dönük hakların iadesi kararı alacak bir kurulun tesis edilmesi zorunluluktur” Rapor çerçevesinde belirli önerilerin sunulduğunu açıklayan Yalçın, “Raporumuzda 28 Şubat mağdurlarının ve mağduriyetlerinin niceliksel ve niteliksel çeşitliliği dikkate alınarak, takdir hakkı ekseninde, somut mağduriyetler özelinde tasarrufta bulunacak, daha hakkaniyetli ve adil bir sonuç üretecek, etkin giderime imkân tanıyacak bir komisyonun kurulması önerilmiştir. Komisyonun teşekkülünü sağlayacak kanunda bir yetki çerçevesi önerisi getirilmiştir. Bu bağlamda, 28 Şubat mağdurları ve hak sahipleri yönünden, geçmişe dönük hakların iadesi ve mali hakların tazminine yönelik tespit ve tazmin, telafi, hak iadesi kararı alacak bir kurulun tesis edilmesi gerektiği bir zorunluluktur” değerlendirmesinde bulundu. Yalçın, oluşturulacak komisyonun doğrudan Cumhurbaşkanlığına bağlı olması gerektiğini ve objektif, adil, hakkaniyete uygun, hukukî denetime elverişli kararlar alabilmesine imkân tanıyacak şekilde tarafsız ve bağımsız bir kuruluş olarak teşekkül edilmesi gerektiğini vurguladı. Yalçın, Memur-Sen ve çalıştay bileşenleri olarak, ortaya koydukları raporun 28 Şubat’ın mağduriyetlerinin çözümü noktasında önemli bir adım olacağına inandıklarını sözlerine ekleyerek, mağduriyetlerin giderilmesi ve bu tartışmaların tamamen bitirilmesi adına önemli bir çaba sarf ettiklerini dikkati çekti.
Kütahya Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Bu millet sırtını terör örgütlerine dayayanlara en güzel dersi sandıklarda verdi” Kütahya’da düzenlenen mitingde konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Bu millet tarihine, kültürüne, inancına saldırarak, sırtını terör örgütlerine dayayanlara en güzel dersi sandıklarda verdi” dedi. Kütahya’ya gelen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, NG Kütahya Seramik Fabrikası açılışı öncesi düzenlenen mitingde şu ifadeleri kullandı: “Kütahya’da 31 Mart seçimleri için adaylarımızı Cumhur İttifakı olarak ortak göstermedik. Eser ve hizmet siyasetinde yarışmak için ayrı adaylarla seçime girdik. Hayırda yarış olarak gördüğümüz bu centilmence rekabetin şehrimiz için en güzel şekilde neticelenmesini diliyorum. Hangi partiye mensup olursa olsun bu ülkenin her bireyinin, her Kütahyalı vatandaşımın bizim gönlümüzde ayrı bir yeri var. Seçimler gelir geçer ama muhabbet baki kalır. Gök kubbedeki bir hoş ada misali hep devam eder. Rabbim birliğimizi beraberliğimizi dirliğimizi kardeşliğimizi daim eylesin diyorum. Ülkemizin güvenliğine istikrarına kazanımlarına hedeflerine göz dikenlere asla fırsat vermeyeceğiz. Bu millet tarihine, kültürüne, inancına saldırarak, sırtını terör örgütlerine dayayanlara onlara en güzel dersi sandıklarda verdi. Şimdi beraber yol yürüyerek hükümette ve belediyede iktidar hülyalarına kapılanları rüyalarından uyandırmaya var mıyız? Bunu yapacağınıza ben inanıyorum.”