TEKNOLOJİ - 31 Ocak 2020 Cuma 17:09

Yerli müşteri analizi sistemi Kanada'ya uzanıyor

A
A
A
Yerli müşteri analizi sistemi Kanada'ya uzanıyor

Nesnelerin interneti teknolojisi kullanılarak yerli kaynaklarla geliştirilen müşteri analiz teknolojisi Avrupa'dan sonra Kuzey Amerika'da kullanılmaya başlayacak. Türkiye'de bazı firma ve şirketler tarafından da kullanılan teknoloji, müşteri analizi yapıp istatistiki bilgiler sunuyor.

Günümüz teknoloji çağında birçok firma, teknolojiyi kullanarak karlılığını artırmak, etkili reklam çalışmaları yapmak için birçok yöntem kullanıyor. Nesnelerin interneti teknolojisiyle yerli imkanlarla geliştirilen BonCam, bu yöntemlerden bir tanesi. Özellikle perakende sektöründe etkili olan bu yöntem hakkında söz konusu teknolojinin sahibi Idea Field Yönetim Kurulu Üyesi Onur Işık bilgiler verdi. Işık, geliştirdikleri ürün ile mağaza içindeki müşteri ve personelin analitiğini çıkarttıklarını ve böylece firmanın karını daha çok artıracak ve reklamlarını yapacak bir raporlama sunduklarını söyledi.

Amsterdam'dan sonra Toronto'ya
Birçok büyük firma ile çalıştıklarını belirten Işık, aynı zamanda devlet ile Milli Saraylar'da çalıştıklarını bildirdi. Ayrıca Işık, yakın dönemde Hollanda'nın Amsterdam kentinden sonra Kanada'nın Toronto şehrinde de bir ofis hizmete alacaklarını vurguladı. Işık, Avrupa'dan sonra Kuzey Amerika'ya da açılmış olacaklarını ve büyük firmalarla anlaşma sağlayacaklarını dile getirdi.

Müşteriler kameralarla izlenerek; analiz ediliyor
Sistemin avantajına değinen Onur Işık, ''IoT (nesnelerin interneti) denilen teknolojinin yazılım ve donanım tarafını geliştiriyoruz. Bu ürün, daha çok perakende sektöründe mağaza içine konumlandırılarak müşteri ve personelin analitiğini çıkarıyor. Perakende sektörünün yöneticileri ve çalışanlarıyla paylaşıp onların karını daha çok arttıracak ve reklamlarını yapacak bir raporlama sunuyoruz'' dedi.

''Sosyal medyaların bize yaptığı pazarlama teknolojisinin fiziksel halini yapıyoruz''
Sistemin nasıl çalıştığını açıklayan Işık, ''Örneğin ürünü bir mağazaya konumlandırdığımızda; mağazanın önünden kaç kişi geçiyor. İçeriye giren kişinin profili; yaş aralığında, kadın- erkek, elinde poşet var ya da yok, bebek arabasıyla ya da bebek arabası olmadan girdi, eşiyle ya da yalnız girdi, giydiği tekstil ürünün logosu varsa markası gibi verileri konumlandırıyoruz. Artık bu verileri alıp mağazanın içinde o kişinin analizleri çıkarmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken 'Kişisel Verileri Koruma Kanunu'na takılmıyoruz. Çünkü bir mobil uygulamayla ya da ıslak imza ile izin almadığımız için kişinin kendi verilerine ulaşamıyoruz. Ama bir mobil operatör ile anlaşmamız var. Mağazaya giren kişi, o mobil uygulamayı yüklediyse ve o operatörün abonesiyse kendi rızasıyla verile ulaşmış oluyoruz. Bu andan sonda hangi reyonda ne kadar duruyor, sırasıyla hangi reyonlara gidiyor, x mağazasından y mağazasına gidip benzer reyonlara gidiyor gibi ayak izleri dediğimiz analizleri çıkartıp mağaza ve sektördeki müşterilerle paylaşıyoruz. Sosyal medyaların bize yaptığı pazarlama teknolojisinin fiziksel halini yapıyoruz'' ifadelerini kullandı.

''2 kıtada olacağız''
Teknolojini yerli olduğunu bildiren Işık, ''Bu, oldukça popüler olacağını düşündüğümüz bir trend. Türk markası olarak bunu gerçekleştirmeye başladık. Yüzde 100 yerli ve milli bir teknolojidir. İstanbul merkezli olarak tamamen kendimiz geliştiriyoruz. Yaklaşık 2 sene önce Hollanda'ya açıldık. Mart ayında Toronto'ya açılım gerçekleştireceğiz. Böylece 2 kıtada olmuş olacağız'' dedi.

''Devletimizle beraber Milli Saraylar'da bu ürünü konumlandırdık''
Ürün daha çok perakende tarafında kullandıklarını vurgulayan Işık, ''Ciddi müşteri sayımız var. Otelcilik, sinema sektörü, market, otomotiv yani daha çok zincirlerin olduğu sektörlerde halihazırda varız. Mağaza ve şube segmentinde oldukça yaygın olarak kullanılabilecek bir ürün. Bankacılık, dünya devi otomotivde Türkiye ayağında varız. Son olarak devletimizle beraber Milli Saraylar'da bu ürünü konumlandırdık'' diye konuştu.

Adem Gürer - Muhammed Fırat Aksoy

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Karaçulha Geleneksek Keşkek Günü’ne yoğun katılım oldu Fethiye Karaçulha Gönüllüler Derneği tarafından bu yıl 9.’su düzenlenen Geleneksel Keşkek Günü etkinliğine yoğun katılım olurken, etkinlikte katılımcılara keşkek ikram edildi. Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenen Keşkek Günü Şenliği, yoğun katılımla gerçekleştirildi. Fethiye Karaçulha Gönüllüler Derneği tarafından bu yıl dokuzuncusu gerçekleştirilen geleneksel keşkek gününde, vatandaşlara keşkek ikram edilirken, etkinliğe Fethiye ve Nif Yörük Derneği Başkanları Ramazan Kıvrak ve Medet Topçu ise 30 kişilik motor grubu ile dahil oldu. Katılımcılara keşkek ikramında bulunulan program, güneşli ve güzel bir havada adeta piknik ortamında geçti. Karaçulha Gönüllüler Derneği Başkanı Halil Hancı katılımcılara ve emeği geçenlere teşekkür etti. Karaçulha Gönüllüler Derneği Başkanı Halil Hancı, etkinlik ile ilgili yaptığı açıklamada, “2014 yılında kültürümüzü ve geleneklerimizi yaşatma adına derneğimizi kurduk. Elimizden geldiğince bu görevimizi yerine getirmeye çalışıyoruz. Kayıkseki mesire alanında 9. Geleneksel Keşkek Günü için bir araya geldik. Organizasyonlarımız öncesinde yönetim kurulu olarak görev dağılımı yapıyoruz. Halkımıza güzel bir etkinlik sunabilmek için işbirliği yaptık. Katılım sağlayan ve emeği geçen herkese çok teşekkür ediyoruz. Karaçulha Gönüllüler Derneği olarak yine geleneksel hale getirdiğimiz Yayla Karaçulha Şenlikleri’nin 10’cusunu, 13-14 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştireceğiz. Bu şölenimize de tüm halkımızı davet ediyorum” dedi. Kayıkseki mesire alanında düzenlenen Geleneksel Keşkek Günü, şenliğine Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca, Fethiye Ölüdeniz Turizm Geliştirme Kooperatif Başkanı ve Cumhur İttifakı adayı Muhammet Kökten, siyasi parti ilçe başkanları, sivil toplum kuruluşları, belediye meclis üyeleri, yörük dernekleri temsilcileri ve vatandaşlar katıldı.
Balıkesir CHP PM Üyesi Umut Dikili’nin nikahını Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın kıydı Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), Parti Meclisi Üyesi Umut Dikili, yaşamını Sinem Satılmış ile birleştirdi. Çiftin Balıkesir’in Ayvalık ilçesinde gerçekleşen nikâhını Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın kıydı. CHP Parti Meclisi Üyesi Umut Dikili ve Sinem Satılmış, Ayvalık’ta gerçekleştirilen nikâh töreniyle yaşamlarını birleştirdi. Çiftin nikâhını CHP’li Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın kıydı. Başkan Ahmet Akın, nikâh öncesi yaptığı konuşmada, “Genel başkan yardımcılarımız, milletvekillerimiz, belediye başkanlarımız, parti meclisi üyelerimiz hepimiz birlikteyiz. Yani büyük bir aileyi, ‘ailem’ dediğim Balıkesir’de toplamanın büyük mutluluğunu yaşıyorum. Cennet bölgemiz Balıkesir’e, Ayvalık’a hoşgeldiniz” ifadelerini kullandı. Ayvalık’taki bir restoranda gerçekleştirilen nikah törenine; CHP Örgütlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Ensar Aytekin, CHP Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökan Zeybek, CHP Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Pınar Uzun Okakın, CHP Gençlik ve Spor Bakanlığı’ndan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Sevgi Kılıç, CHP PM üyeleri Mehmet Tüm, Semra Dinçer, Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin, Beyoğlu Belediye Başkanı İnan Güney, Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat, Bornova Belediye Başkanı Ömer Ekşi, Narlıdere Belediye Başkanı Erman Uzun ve Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu katıldı.