GENEL - 07 Aralık 2018 Cuma 15:49

Prof. Dr. Akalan: "Fizyoterapide 2030 hedefimiz öğrenmektir”

A
A
A
Prof. Dr. Akalan: "Fizyoterapide 2030 hedefimiz öğrenmektir”

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında güncel bilgileri öğrencilerle paylaşmak amacıyla düzenlenen “5.

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında güncel bilgileri öğrencilerle paylaşmak amacıyla düzenlenen “5. Ulusal Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrenci Kongresi” başladı. Kongrede konuşan İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. N. Ekin Akalan, "Fizyoterapide 2030 hedefimiz öğrenmektir” dedi.


“5. Ulusal Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrenci Kongresi” İstanbul Kültür Üniversitesi ev sahipliğinde Türkiye Fizyoterapistler Derneği ve Türkiye Fizyoterapistler Derneği Gençlik Komisyonu işbirliğiyle başladı. İki gün sürecek olan kongrenin ilk gününde “Nörolojik Rehabilitasyonda Robotik Yaklaşımlar ve Görev Odaklı Eğitim”, “Salyozda Korse mi, Egzersiz mi?”, “İş yerinde Fizyoterapist ve Ergonomik Farkındalık” ve “Obezitede Egzersiz ve Fiziksel Aktivite” konuları ele alındı. Kongrenin açılış konuşmasında öğrencilere hitap eden İKÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. N. Ekin Akalan, kongreyle amaçlarının Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerini güncel fizyoterapi yaklaşımları hakkında bilgilendirmek olduğunu belirtti.



“Okumak ve öğrenmek zorundayız”


Fizyoterapi ve rehabilitasyonda 2030 hedefinin öğrenmek olduğunu ifade eden Prof. Dr. Akalan, “Aslında bakıldığında hepimiz öğrenciyiz ve hayat öğrenince güzel. Öğrenme sona erdiği zaman özellikle de mesleğimizde ilerlememiz mümkün değil. Okumak ve öğrenmek zorundayız. O nedenle 2030’da öğrenme hedefimiz var. Türkiye’deki tüm fizyoterapi okullarının ortak katılımıyla gerçekleştirilen bu etkinlikle bu alana farkındalığı arttırmayı hedefliyoruz. Kongremizde bu alanda yapılan bilimsel araştırmalar, uzmanlar tarafından ele alınarak, öğrencilere aktarılacak. Kongremiz öğrenimimiz açısından bizlere yol gösterecektir” dedi.



“Her meslek için vücudu korumak farklıdır”


Bu alanın sağlık, mühendislik, mimarlık ve yaşam bilimleri gibi birçok alana dokunduğunu kaydeden Prof. Dr. Akalan, "Her ne iş yapılırsa yapılsın uygun bir pozisyon alınmalı. Çalışırken hareketli ya da durağan durumlarda vücudu korumak lazım. Her meslek için vücudu korumak farklıdır. Mesela mühendislik; kasların, kemiklerin, dokuların ve akışkanların bizi nasıl etkilediğini öğretiyor. Bizler de onlara bu etkilerden nasıl korunacaklarını öğretiyoruz. Her birim bizimle ilintili. Çünkü biz, insanın içindeyiz. Bizler insana daha iyi olmayı öğretiyoruz. Daha iyi olursak daha iyi düşünür, karar verir ve 2030’a daha iyi gireriz” diye konuştu.


Kongre hakkında bilgi veren İstanbul Kültür Üniversitesi Arş. Gör. Gülşah Karaca ise kongrenin öğrenci temalı olduğunu belirterek, şu ifadelerde bulundu:


"Program akışı tamamen öğrencilerin isteklerine göre belirlendi. Konular belirlenirken ülke genelinde bir anket yapıldı. Ankette hangi hocadan hangi konuyu dinlemek istediklerini katılımcılara sorduk. Öğrenciler tarafından en çok merak edilen konulardan biri olan “Dünya’da ve Türkiye’de Rehabilitasyon 2030 Hedefleri” konusunu burada ele alacağız. Yoğun talep gören kongremizde Türkiye’nin birçok üniversitesinden öğrencileri ağırlıyoruz. İki gün sürecek olan etkinliğimizde toplamda 550-600 katılımcıyı ağırlamayı planlıyoruz."

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Samsun İlkadım’dan geleceğe temiz miras: 204 bin kilo atık toplandı Samsun’un İlkadım Belediyesi, gelecek nesillere daha yaşanabilir, daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevre bırakmak amacıyla yürüttüğü sıfır atık çalışmaları kapsamında, ilçe genelinde toplam 204 bin kilogram atık topladı. Atık oluşumunu en baştan azaltmayı, oluşan atıkları kaynağında ayrıştırmayı, mümkün olanların geri kazanımını hedefleyen ve çöpe giden atığı en aza indirmeyi amaçlayan İlkadım Belediyesi, sıfır atık çalışmalarına kararlılıkla devam ediyor. Atık toplama faaliyetlerine kararlılıkla devam eden İlkadım Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğünce, ilçe genelinde toplam 204 bin kilogram atık malzeme toplandı. İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz, "Gelecek nesillerimize daha yaşanabilir, daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevre bırakabilmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz" dedi. Toplanan atıkların uygun şartlarda saklanarak geri dönüşümünün ya da imhasının sağlandığını söyleyen Başkan İhsan Kurnaz, "Doğal kaynakların korunması, enerji ve ham madde tasarrufu sağlamak, çevre kirliliğinin azaltılması, iklim değişikliğiyle etkin mücadele ve geri dönüşümün ekonomiye katkısını da göz önünde bulundurarak sıfır atık çalışmalarımıza devam ediyoruz. İlçe genelinde yürüttüğümüz sıfır atık çalışmaları kapsamında 4 bin 620 kilogram ambalaj, bin 600 kilogram atık pil, 2 bin 121 kilogram atık yağ, 2 bin 259 kilogram atık ilaç ve 194 bin kilogram atık tekstil ürünü topladık. Topladığımız ürünlerden geri dönüşüme kazandırılacak olan atıkları geri dönüşüme kazandırıyor, imha edilmesi gereken atıkları ise bu konuda yetkili firmalara göndererek imha edilmesini sağlıyoruz. İlkadım’da sıfır atık ve temiz çevre konularında daha da önemli adımlar atacağız" diye konuştu. Sıfır atık ve geri dönüşüm konularında vatandaşların daha duyarlı olmaları, atıklarını bilinçli bir şekilde ayrıştırarak ilgili atık toplama kutularına bırakmaları gerektiğini hatırlatan Başkan İhsan Kurnaz, "Sıfır atık bilincinin yaygınlaştırılması ve sürdürülebilir çevre hedeflerimiz doğrultusunda İlkadım Belediyesi olarak, içerisinde ’Sıfır Atık Yönetim Sistemi’ projesinin de yer aldığı ’Kalkancı Sıfır Atık Mahallesi’ projemiz devam ediyor. Projemiz için aldığımız hibelerle 4 adet sıfır atık toplama aracını belediyemiz envanterine aldık. Çevre dostu projelerle hem doğal kaynaklarımızın korunmasına katkı sağlamak, gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir çevre bırakmak, belediyemizin atık toplama kapasitesini artırmak ve geri dönüşüm faaliyetlerimizi daha sistemli ve hızlı yürütebilmek için de hibe başvurularımız var. Daha temiz bir gelecek için vatandaşlarımızın da desteğiyle daha sürdürülebilir bir çevreye kavuşacağız" şeklinde konuştu.
Bolu Bu kareler film setinden değil, ilkokuldan Bolu Köroğlu İlkokulu’nda okul binasının iç kısmında bulunan atıl alanda "Yaşayan Müze" projesi hayata geçirildi. 2. sınıf öğrencileri, yeni oluşturulan bu alanda Bolu’nun geçmişini, kültürünü ve mutfağını canlandırarak ziyaretçileri tarihi bir yolculuğa çıkardı. Çıkınlar Mahallesi’nde bulunan Köroğlu İlkokulu’nda, Yerli Malı Haftası ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli etkinlikleri kapsamında dikkat çeken bir projeye imza atıldı. 2/B sınıfı öğretmeni Esengül Acar ve velilerin iş birliğiyle, okul binasının iç kısmında bulunan ve bugüne kadar atıl durumda olan üstü kapalı boş alan, etkinlik alanına dönüştürüldü. Okula kazandırılan bu yeni sosyal alanda, 2. sınıf öğrencileri ve Sınıf Öğretmeni Esengül Acar koordinesinde "Yaşayan Müze" etkinliği düzenlendi. Miniklerden geçmişe vefa Okulun mimarisine kazandırılan yeni alanda kurulan müzede, 1970 ve 1980’li yılların Bolu yöresel kıyafetlerini giyen minik öğrenciler, adeta zamanı geriye sardı. Öğrenciler, hazırlanan özel dekorlar eşliğinde buğday öğütme, yün eğirme, halı dokuma ve yöresel çeyiz hazırlama gibi unutulmaya yüz tutmuş geleneksel el sanatlarını uygulamalı olarak canlandırdı. Miniklerin performansı, veliler ve öğrenciler tarafından ilgiyle izlendi. Yöresel lezzetler tanıtıldı Etkinlikte kültürel canlandırmaların yanı sıra gastronomi şöleni de yaşandı. Öğrenci ve velilerin imece usulüyle hazırladığı Bolu mutfağının demirbaşları; keşli cevizli erişte, kızılcık tarhanası, kabaklı gözleme, kanlıca mantarı, kaşık sapı, acem pilavı, lahana sarması ve Kıbrıscık kürülü sergilendi. Okulun yeni atmosferinde sunulan ikramlar, ziyaretçilere eski günleri hatırlattı. Etkinliğe katılan Bolu İl Milli Eğitim Müdürü Fatih Öncü, okula kazandırılan alanda kurulan stantları tek tek gezdi. Öncü, yöresel kıyafetler içindeki öğrencilerle sohbet ederek, sergiledikleri performanslardan dolayı tebrik etti. "Bolu’muza ait yöresel ne varsa hepsini canlandıracağız" Etkinliğin yürütücüsü Köroğlu İlköğretim Okulu 2/B sınıfı öğretmeni Esengül Acar, etkinlik öncesinde yaptığı açıklamada, "2025 yılının Aile Yılı olduğunu vurgulamak için velilerimizle birlikte Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, Yerli Malı Haftası etkinlikleri çerçevesinde Bolu’muzun tarihi ve kültürel yönlerini tanıtmak amacıyla Yaşayan Müze sergimizi hazırlamış olduk. Hazırlamış olduğumuz bu sergide Bolu’muzun tarihi, yöresel yemekleri ve kıyafetleri tüm okulumuzun öğrencilerine tanıtılmıştır. Şimdi burada öğrencilerimiz, serginin bütün bölümlerini sizlere canlandıracaklar. Bir kısmı yöresel türkülerimizi söyleyecek, yöresel yemeklerimizin tanıtımı yapılacak. Eskiden değirmenlerde buğday öğütülürdü, bunu canlandıracaklar. Yün eğirecekler, halı dokuyacaklar. Eskiden yöresel çeyiz sermelerimiz olurdu, onları canlandıracağız. Aklımıza gelebilecek Bolu’muza ait yöresel ne varsa hepsini canlandıracağız. Bu etkinliği okulumuzda ilk kez yapıyoruz. Okulumuzun tüm öğrencilerinin yararlanması, Bolu’muzun tarihi kıyafetlerini ve yöresel yemeklerini görmeleri ve öğrenmeleri amacıyla, okulumuz genelini kapsayacak şekilde bu etkinliği düzenledik. Bu konuda destek olan bütün velilerime teşekkür ederim" ifadelerini kullandı.