GENEL - 05 Haziran 2020 Cuma 09:56

Tuzla Belediyesi dijital belediyeciliğin geleceğini tasarlıyor

A
A
A
Tuzla Belediyesi dijital belediyeciliğin geleceğini tasarlıyor

Tuzla Belediyesi, pandemi döneminde kendi iç yapısında ve belediye hizmetlerinde dijitalleşmeyi ön planda tutarak, sağlıktan, kültüre, sosyal yaşama kadar her alanda faaliyetlerini kesintisiz devam ettirdi.

Tuzla Belediyesi, pandemi döneminde kendi iç yapısında ve belediye hizmetlerinde dijitalleşmeyi ön planda tutarak, sağlıktan, kültüre, sosyal yaşama kadar her alanda faaliyetlerini kesintisiz devam ettirdi. Pandemi döneminde insan sağlığını ön planda tutan Tuzla Belediyesi Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, 7’den 77’ye on binlerce her kesimden Tuzlalı ile dijital ortamda bir araya gelerek, Tuzlalı vatandaşların kafalarındaki sorulara yanıt, sorunlarına da çözüm buldu.


Tuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, “Her alanda olduğu gibi belediyecilik hizmetlerinin de dijitale kaydığını gözlemliyoruz. Tuzla Belediyesi olarak pandemi döneminde de dijitali güçlendirmenin avantajını yaşıyoruz. Dijitalleşme bundan sonra da hayatın önemli bir parçası olmaya devam edecek. Tuzla Belediyesi olarak pandemi dönemini biraz da fırsata çevirdiğimizi düşünüyorum. Bu dönemde dijital belediyeciliğin geleceğini de tasarlamaya çalışıyoruz” dedi.


Tuzla Belediyesi olarak verilen hizmetlerin neredeyse tamamına dijitalleşmeyi kattıklarını belirten Yazıcı, “Belediye olarak iç yapımızda ve hizmetlerimizde dijitalleşmenin olanaklarından ciddi bir biçimde yararlandık. Evde geçirilen süre boyunca pandemiden kaynaklı kafasında soru işareti bulunan veya herhangi bir sorunu olan 7’den 77’ye 10 binlerce vatandaşımızla bir araya gelerek, onlara büyük destekler sağladık” diye konuştu.


“Tuzla Belediyesi olarak pandemi dönemini biraz fırsata çevirdik”


Tuzla Belediyesi Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, “Tuzla Belediyesi olarak ana odak noktamız hizmetlerimizi nasıl daha dijital hale getirebiliriz ve Tuzlalılara dijital yöntemlerle nasıl daha iyi hizmet verebiliriz oldu. Bu hedefimize ulaşabilmek için de ciddi bir teknolojik yatırıma ihtiyacımız oldu. Geçen yıllar içinde altyapı hazırlıklarını tamamladığımız E-belediyecilik hizmetleri ile desteklediğimiz IP santral, WEB, sosyal medya, Whatsapp destek hattı ve iletişim merkezi sayesinde vatandaşlarımızla 7/24 iletişim halinde kaldık. 7-8 yıldır Smart World, Smart City konusunda uygulamalarını bünyemize kattık. Böyle bir strateji belirlemiş olmamızın bize çok büyük faydaları oldu. Pandemi döneminde de bu birikimimizin verdiği rahatlıkla belediyecilik hizmetlerimizde ve vatandaşa ulaşma konusunda hiçbir sıkıntı yaşamadık. Belediye olarak iç iletişimimizi mobil uygulama ve online platformlarımız sayesinde birbirimizle sürekli diyalog halinde kaldık. Evlerde geçirilen dönem boyunca biz sahip olduğumuz dijital kaynaklarla, Tuzlalı vatandaşımıza hizmet vermeye devam ediyoruz. Her alanda olduğu gibi belediyecilik hizmetlerinin otomatik olarak dijitale kaydığını gözlemliyoruz. Tuzla Belediyesi olarak da dijitali güçlendirmenin avantajını yaşıyoruz. Kriz ortamında dijitalleşme konusu çok önemli. Dijitalleşme bundan sonra da hayatın önemli bir parçası olmaya devam edecek. Tuzla Belediyesi olarak pandemi dönemini biraz fırsata çevirdiğimizi düşünüyorum. Bu dönemde belediyeciliğin geleceğini de tasarlamaya çalışıyoruz” dedi.


“Dijitalleşme ile birlikte on binlerce Tuzlalı vatandaşımıza ulaştık"


Başkan Yazıcı, “Pandemi dönemi öncesi binlerce Tuzlalı vatandaşımızın sorununu dinlerken pandemi döneminde dijitalleşme ile birlikte bu rakamları on binlere çıkardık. Tuzla Belediyesi olarak alt yapıdaki hazırlıklarımızın tam olması süreci etkili şekilde yönetmemizi sağladı. 7’den 77’ye herkesle ilgilendik. Evde kalan 20 yaş altı gençlerimiz için kültürel ve sosyal içerikli etkinlikler düzenledik. Gençlere Evde Kal Tuzla İçin Çal, Evdekikare, Espor gibi etkinliklerle online konserler düzenleyerek evlere misafir olduk” diye konuştu.


“Sağlık çalışanlarımızın her zaman yanında olduk”


Tuzla Belediyesi olarak sağlıkla ilgili yatırımlara her zaman öncelik verdiklerini aktaran Yazıcı sözlerini şöyle sürdürdü: “Tuzla Devlet Hastanesinin 400 yatak kapasitesine sahip olması bu süreçte Samatya’dan bile hastaların gelmesini sağladı. Pandemi hastanemize maddi manevi elimizden gelen tüm destekleri sunduk. Sağlık çalışanlarımıza konaklama yeri ayarladık. Aşevimizde düzenli olarak onlar için yemek hazırladık ve ayaklarına kadar götürdük. Hatta bu anlamda özel etkinliklerimiz oldu. Türkiye’nin ünlü şefleri ve aşçıları sağlık çalışanlarımız ile 65 yaş ve üstü vatandaşlarımız birbirinden güzel yemekler hazırladı. Emeği geçen herkese belediye çalışanlarımıza teşekkür ediyorum. İlçemizde moral ve motivasyonu yüksek tutmak için Tuzlalı vatandaşlarımızla hep iç içe olduk. Kimseyi yalnız bırakmadık. Yüz yüze görüşeceğimiz günleri özlemle bekliyoruz” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Niğde Vali Çelik, Nar, Gösterli ve Kayırlı Köylerini ziyaret etti, vatandaşların taleplerini dinledi Niğde Valisi Cahit Çelik, ilçe, belde, köy ve mahalle ziyaretleri çerçevesinde Nar, Gösterli ve Kayırlı köylerini ziyaret etti. Köy sakinleri ile bir araya gerek sorun, görüş ve talepleri dinleyen Vali Çelik, yapılan ve yapılması planlanan yatırımları da yerinde inceledi. Ziyaretlerinin ilkini Nar Köyüne gerçekleştirerek burada vatandaşlarla bir araya gelen Niğde Valisi Cahit Çelik, köydeki kültür varlıklarını ve özel idare tarafından yapılan yatırımları yerinde inceledi. Nar Köyü ziyaretinin ardından Gösterli Köyüne giden Vali Çelik, köy okulunu ziyaret ederek öğrencilerle sohbet etti, okulun fiziki durumu ve öğrencilerin eğitim durumları hakkında okul yönetiminden bilgi aldı. Daha sonra Gösterli Köyü sakinleri ile bir araya gelen Vali Çelik Kayırlı Köyüne giderek Şehit Piyade Onbaşı Ertuğrul Üstün’ün baba ocağını ziyaret etti. Kayırlı İlköğretim Okulunu ziyaret ederek öğrenci ve öğretmenlerle bir araya gelen Vali Çelik, burada da köy sakinleri tarafından iletilen sorun, görüş ve talepleri dinledi. Köy ziyaretlerinde eğitim, sağlık, tarım, su ve elektrik gibi konuların görüşüldüğü toplantılar gerçekleştiren Vali Cahit Çelik; “Valiliğimiz başta olmak üzere devletimizin tüm kurumlarının kapıları vatandaşlarımıza sonuna kadar açıktır. Bizlerde herhangi bir talep ya da sorun için merkeze gelemeyen vatandaşlarımızı dinlemek ve çözüm üretmek üzere köylerimizi ziyaret ediyor, sorunları yerince inceliyoruz. Bu ziyaretlerimizin amacı vatandaşlarımızın dertlerini yerinde dinlemek onlarla hasbihal etmektir. Bu sayede İhtiyaçları, sorunları birebir paylaşma imkânı oluyor. Zaten gerek İl Özel İdaremiz gerekse de Merkez Köylere Hizmet Götürme Birliği aracılığıyla bugüne kadar köylerimize yönelik çok önemli hizmetlerin yapıldığını görüyoruz. İnşallah bundan sonrada yapılmaya devam edecek” ifadelerine yer verdi. Yapılan toplantılarda vatandaşların ilettikleri talep, sorun ve görüşleri tek tek dinleyen Vali Çelik, sorunların ivedilikle çözümü konusunda ilgili kurum müdürlerine talimat verdi.
Niğde Niğde’de 11 hırsızlık şüphelisi yakalandı Niğde İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü ekipleri nisan ayında meydana gelen hırsızlık olaylarını aydınlattı. Mal varlığına karşı işlenen suçlarla mücadele kapsamında Niğde merkezde Nisan ayında meydana gelen hırsızlık olaylarıyla ilgili Niğde İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü ekiplerince yapılan çalışmalarda 11 hırsızlık şüphelisi yakalandı. 5 ayrı açıktan hırsızlık olayı ile ilgili olarak, olayı gerçekleştirdikleri tespit edilen 5 şüpheli, 2 ayrı evden hırsızlık olayı ile ilgili olarak, olayı gerçekleştirdikleri tespit edilen 2 şüpheli, motosiklet hırsızlığı olayı ile ilgili olarak, olayı gerçekleştirdikleri tespit edilen 3 şüpheli, işyerinden hırsızlık olayı ile ilgili olarak, olayı gerçekleştirdiği tespit edilen 1 şüpheli olmak üzere 11 hırsızlık şüphelisi yakalandı. Suça konu hırsızlık malzemeleri ise sahiplerine teslim edildi. Öte yandan, çalıntı kaydı girilen 2 otomobil bulunarak ilgili birime, kaybolmuş veya hata sonucu ele geçmiş eşya üzerinde tasarruf suçu ile ilgili olarak 1 adet bisiklet bulunarak sahibine teslim edildi. Hakkında bilişim sistemleri banka veya kredi kurumlarının araç olarak kullanılması suçundan aranma kaydı bulunan 1 şahıs ise ekipler tarafından yakalandı. Yapılan açıklamada, "İlimiz genelinde vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğinin sağlanması konusunda tedbirlerimiz ve meydana gelen olayların aydınlatılması ve faillerin yakalanmasına yönelik çalışmalarımız hassasiyetle sürdürülmektedir.’’ ifadelerine yer verildi.
İstanbul İTO Başkanı Avdagiç’ten S&P’nin Türkiye’nin notunu artırmasına ilişkin değerlendirme İTO Başkanı Şekib Avdagiç, S&P’nin Türkiye’nin kredi notunu yükseltmesine ilişkin yaptığı açıklamada, “Gelen ve ufuktaki artışlar piyasa motivasyonuna ve Türkiye’ye bakış açısına büyük katkı verecek. Not artışlarında ihtiyacımız olan yeni mesafeleri almak için uyguladığımız ekonomi programını istikrarla sürdürmemiz çok önemli” dedi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, sosyal paylaşım platformu X’te yaptığı açıklamada, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Standard & Poor’s (S&P), Türkiye’nin kredi notunu ’B’den ’B+’ya yükseltirken, kredi notu görünümünü ’pozitif’ olarak korumasına ilişkin değerlendirmede bulundu. “Enflasyonla mücadelemiz eşgüdümle ve kararlılıkla sürdükçe kazanan Türkiye ekonomisi olacak” Avdagiç, paylaşımında Fitch’in ardından S&P Global’in de Türkiye’nin kredi notunu ’B’den ’B+’ya yükseltti ve kredi notu görünümünü ’pozitif’ olarak koruduğunu hatırlattı. Şekib Avdagiç, şunları söyledi: “Özellikle yılın ikinci yarısında ‘dezenflasyon’ sürecinin de başlamasıyla hem yurtiçinde hem de yurtdışında ekonomiye olan güven daha da artacak, dış sermaye akışı hızlanacaktır. Enflasyonla mücadelemiz eşgüdümle ve kararlılıkla sürdükçe kazanan Türkiye ekonomisi olacak. Gelen ve ufuktaki artışlar piyasa motivasyonuna ve Türkiye’ye bakış açısına büyük katkı verecek. Not artışlarında ihtiyacımız olan yeni mesafeleri almak için uyguladığımız ekonomi programını istikrarla sürdürmemiz çok önemli.”