EKONOMİ - 03 Ağustos 2022 Çarşamba 14:21

Fuso Canter’in yenilenen modelleri tanıtıldı

A
A
A
Fuso Canter’in yenilenen modelleri tanıtıldı

TEMSA, Türkiye’de ürettiği Fuso Canter’in yenilenen modellerini tanıttı.

TEMSA, Türkiye’de ürettiği Fuso Canter’in yenilenen modellerini tanıttı.



Son dönemde yurt içinde ve yurt dışında gerçekleştirdiği önemli büyüme hamleleriyle dikkat çeken TEMSA, Türkiye’de ürettiği Fuso Canter’in yenilenen modellerini tanıttı. Farklı ön tasarımı, yüksek taşıma kapasitesi ile dikkat çeken Fuso Canter, kamu, inşaat, lojistik, gıda gibi Türkiye ekonomisinin bel kemiği olan farklı sektörlerde hizmet veriyor.



Kamyon ve kamyonette 8 farklı model


Pandemi dönemini de kapsayan 2019 ve 2020 yıllarında yaklaşık yüzde 40’lık bir daralma yaşayan fakat normalleşme adımlarıyla birlikte yeniden yükselişe geçen hafif kamyon pazarının önde gelen oyuncularından biri olan Fuso Canter’in kamyon ve kamyonet segmentlerinde toplam 8 farklı modeli bulunuyor. Aracın yapısı ve düşük araç ağırlığı sayesinde yüksek taşıma kapasitesi ve ulaşılan yakıt tasarrufu ile araç sahiplerine önemli bir maliyet avantajı sağladığı dikkat çekiyor. LED teknolojisi kullanılan gündüz farları ve sis farları ile dikkat çeken araç, kısa hava emiş menfezi ve yeni sinyal tasarımı ile estetik ve akıcı görünümüyle öne çıkıyor. Araç, opsiyonel olarak sunulan dokunmatik ekran, geri görüş kamerası ve Apple Carplay donanımları ile kabin içerisine binek araç teknolojilerini taşıyor. Araç, konsolda yer alan vites kolu ile kabin içinde ferahlık ve geçiş kolaylığı sağlıyor.



“Büyüme hikayemizde yeni bir sayfa açıyoruz"


Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan TEMSA CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, “Şirket olarak son 2 yıldır çok önemli bir dönüşüm sürecinin içerisindeyiz. Bu süreçte, ortaklarımız Sabancı Holding ve Skoda Transportation’ın desteğiyle bir yandan küresel büyüme stratejimizi güçlendirirken bir yandan da otobüslerimiz, midibüslerimiz ve Fuso Canter’imiz ile ülkemizin ekonomik büyümesine de eşlik ediyoruz. 2021 yılında ortaya koyduğumuz yüzde 122’lik büyüme performansı, şirketin bu dönemki yol haritasının aslında ne kadar doğru olduğunu; araçlarımızın yurt içinde ve yurt dışında müşteriler tarafından ne kadar sahiplenildiğini hepimize gösteriyor. Yenilenen Fuso Canter ile birlikte, bu büyüme hikayemizde yeni bir sayfa daha açıyoruz. Ticari araç pazarında, geçmiş dönemlerdeki başarımızı, yenilenen Fuso Canter modellerimizle bir kez daha göstereceğimize inanıyoruz” ifadelerini kullandı.



"Pazar bu yıl yüzde 20’ye yakın büyüyecek"


Aracın; kamu, inşaat, lojistik, gıda gibi Türkiye ekonomisinin bel kemiği olan farklı sektörlerde hizmet verdiğini sözlerine ekleyen Doğancıoğlu pazarla ilgili de şu bilgileri verdi: “Geçtiğimiz yıl toplam 3 bin 765 adet olarak gerçekleşen 3,5 ton-10 ton hafif kamyon pazarının yıl sonu itibarıyla 4 bin 400 adet civarında gerçekleşmesini bekliyoruz. Bu da pazarın yüzde 20’ye yaklaşan bir büyüme performansı sergileyeceği anlamına geliyor. Fuso Canter olarak baktığımızda ise, 2020 yılında yüzde 9,6 olan pazar payımız bugün itibarıyla yüzde 16’nın üzerine çıkmış durumda. Diğer bir deyişle, pazar payımızı son 2 yılda yüzde 66 oranında artırdık. Ama bunu yeterli görmüyoruz. Yenilenen modellerimizle, ilk etapta hedefimiz pazar payımızı yüzde 20-25 bandına yükseltmek ve ardından da 2018 yılındaki yüzde 30’lara dayanan paya yeniden ulaşmak” diye konuştu.



"İhracat adetlerimizin artacağını düşünüyorum"


Doğancıoğlu, "Fuso Canter Türkiye’de 30 yıldır üretiliyor. 90 binin üzerinde araç Türkiye’de üretildi. Aracın, yakıt tüketimi, taşıma kapasitesi ve kullanım konforu ön plana çıkıyor. Ticari aracın doğası gereği binek araçtan daha konforlu olması gerekiyor. Kullanıcı neredeyse bir gününü orada geçiriyor. Yenilenen aracımız daha çevreci bir motora sahip. İhracat adetlerimizin artacağını düşünüyorum. Özellikle Türki Cumhuriyetlere ihracatımız artacak" dedi.



"Artık önemli olan sahip olma maliyeti"


Araçlarla ilgili detaylı bilgiler paylaşan TEMSA Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Hakan Koralp ise şunları söyledi: “3,5 tondan 8,5 tona kadar uzanan yelpazede 7 farklı modeli bulunan araç, özellikle yüksek taşıma kapasitesi ve düşük araç ağırlığı ile rakiplerine göre araç sahiplerine ciddi bir maliyet avantajı sağlıyor. Günümüzün ekonomik konjonktüründe, sahip olma maliyeti ilk yatırım maliyetinden çok daha önemli bir konuma gelmiş durumda. Biz de yenilenen aracımızda bu maliyet unsuruna çok önem veriyoruz. Taşıma kapasitesi üzerinde durmamızın temel sebeplerinden biri şu; yüzde 5’lik bir taşıma kapasitesi farkı, ortalama 20 seferde, fazladan bir araç anlamına geliyor. Bu hem zaman hem de maliyet tarafında araç sahipleri için çok önemli bir tasarruf imkanı oluşturuyor. Bunların yanında, araçların optimum dönüş yarıçapının getirdiği yüksek manevra kabiliyeti ve sürücü kabini ergonomisi de özellikle araç kullanıcıları için çok önemli birer avantaj. Tüm bu özellikleriyle, Fuso Canter araçlarımızın pazara çok yeni bir hava getireceğine inanıyoruz.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Elazığ Eğitmeninden ’astroloji’ vurgusu, ’medyum’ yanılgısı Astrologların medyum olarak görüldüğünü, astroloji denince insanların aklına fal, büyü ve cadılık gibi yanlış bilginin geldiğini ifade eden astroloji eğitmeni Yüsra Öztürk, astrolojinin, M.Ö. 4000’li yıllara dayandığını söyledi. Astroloji eğitmeni Yüsra Öztürk, gökyüzü bilimi ve astroloji hakkında toplumda doğru olarak kabul edilen yanlışlar konusunda açıklamalarda bulundu. Öztürk, astrolojinin, gökteki gezegenlerin hareketleriyle, dizimleriyle, güneş sisteminin varlığı ve yokluğuyla, dereceleriyle alakalı bir bilim dalı olduğunu kaydetti. Özellikle astrologların, medyum, falcı ve cadı olarak tanımlanmasının yanlış olduğunu ifade eden Öztürk, yaşam koşullarını, hayat kalitesini ve yaşamın sürdürebilirliği için evrenle sürekli bağlantı halinde olunması için insanlara, astrolojiyi araştırma ve öğrenme önerilerinde bulundu. ’’Gezegenlerin hareketleri ile dünyadaki sarsılmalar eş zamanlı’’ Astrolojinin tarihsel gelişimine değinen astroloji eğitmeni Yüsra Öztürk, ’’Astrologlar medyum olarak görülüyor. Batıya göre doğu tarafında astroloji hiç gelişmemiş. Astroloji denince insanların aklına fal, büyü ve cadılık geliyor. Bizim yaşadığımız toplumda bizlere çok garip bir gözle bakılıyor. Batıda astroloji, bir ilim bir bilim olarak kabul edildi ama doğuda bu şekilde değil. Astroloji, haram bir şey olarak görülüyor. Aslında astroloji, Kur’an’da da geçen, fizikte de kanıtlanmış ve matematik hesapları ile ortaya çıkan bir bilim dalıdır. Astroloji, M.Ö. 4000’li yıllara dayanan, en büyük gelişimini İslamiyet sayesinde gerçekleştiren bir bilim dalıdır” dedi. Astrolojinin yıldızları inceleyen gökyüzü bilimi olduğunu belirten Öztürk, “Biz de uzman astrologlarımız gibi sürekli, depremleri, heyelanları, doğa olaylarını, insanların ruh halini ve hastalıklarını anlatıyorlar. Astroloji, yalan değildir. Astroloji, gökteki gezegenlerin hareketleriyle, dizimleriyle, güneş sisteminin varlığı ve yokluğuyla, dereceleriyle alakalı bir bilim dalıdır. Örneğin, pandemi döneminde balık burcu dolunayı etkisi altındaydı. Balık burcu astrolojide sağlık demektir. Pandemi döneminde balık burcu dolunayı komple Türkiye ve dünyanın sağlığını derinden etkiledi. Depremlerin hepsi önceden gökyüzünde biliniyor. Çünkü gezegenlerin hareketleri ile dünyadaki sarsılmalar eş zamanlı” şeklinde konuştu. ’’Evrenin hareketleri bizi etkiler’’ Astrolojinin araştırılması ve doğru bilinmesi gerektiğini vurgulayan Öztürk, “Bizim yaşam koşullarımız, hayat kalitemiz ve yaşamımızı sürdürebilmemiz için evrenle sürekli bağlantı halinde olmamız gerekmektedir. Evrenin hareketleri bizim günlük hayatımızı, duygularımız, düşüncelerimizi, ruh halimiz ve sağlığımızı çok derinden etkiler. Astrolojiyi, araştırmaktan öğrenmekten çekinmeyin. Astroloji, bir fal değildir veya medyumlarla alakalı bir şey değildir. Astroloji tamamen yıldız bilimidir, gökyüzü ile alakalıdır. İnsanlar, astrolojiyi araştırmaya, öğrenmeye daha çok meylederse doğuda da batıda da astroloji hayatımızın her alanında kolaylıklar sağlayacak bir ilimdir” diye konuştu.
İstanbul Galatasaraylı Sporcular Derneği’nin dayanışma yemeği düzenledi Galatasaraylı Sporcular Derneği, birlik ve beraberlik mesajı vermek adına dayanışma yemeği düzenledi. Şişli’de bir otelde düzenlenen organizasyona, Galatasaraylı Sporcular Derneği Başkanı Levent Nazifoğlu, Galatasaray eski başkanlarından Alp Yalman ile Burak Elmas, sarı-kırmızılı kulübün eski ikinci başkanlarından Ergun Gürsoy, Divan Kurulu eski Başkanı İrfan Aktar, mevcut Divan Kurulu Başkanı Aykutalp Derkan, Galatasaray Kadın Futbol Takımı Teknik Direktörü Metin Ülgen ve oyuncular ile davetliler katıldı. Galatasaraylı Sporcular Derneği Başkanı Levent Nazifoğlu, burada yaptığı konuşmada, “Bu gece, futbolla ilgili önümüzdeki çok önemli maçlarda bütün camianın bir arada olduğunu göstermek için yapılan bir gecedir. Galatasaray Kadın Futbol Takımı’nın da bu hafta sonu maçı var. Kazandıkları takdirde ilk kez şampiyon olacaklar ve direkt Şampiyonlar Ligi’ne katılacaklar. Takımın bu maçı kazanmasını istiyoruz" dedi. Nazifoğlu, konuşmasının ardından Galatasaray eski başkanlarından Alp Yalman ile Burak Elmas’a, sarı-kırmızılı kulübün eski ikinci başkanlarından Ergun Gürsoy’a, Divan Kurulu eski Başkanı İrfan Aktar’a, mevcut Divan Kurulu Başkanı Aykutalp Derkan’a, Galatasaray Kadın Futbol Takımı Teknik Direktörü Metin Ülgen’e ve oyunculara desteklerinden ötürü plaket takdim etti.