EKONOMİ - 07 Ağustos 2020 Cuma 18:58

ING Türkiye ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı

A
A
A
ING Türkiye ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı

ING Türkiye, 2020 yılının ilk yarısına dair konsolide finansal sonuçlarını açıkladı.

ING Türkiye, 2020 yılının ilk yarısına dair konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Bu dönemde konsolide sermaye yeterlilik oranı yüzde 24.23 olarak gerçekleşen ING Türkiye, 41.6 milyar TL’si nakdi olmak üzere toplam 50.3 milyar TL tutarında kredi büyüklüğü ile ekonomiyi destekledi. ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, “Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da bireysel ve tüzel müşterilerimizin finansmana erişimini kolaylaştırırken güçlü sermaye yapımız ve dijitalleşme stratejimiz ile ekonomiyi desteklemeye devam edeceğiz” dedi.


Sürdürülebilir bankacılık anlayışıyla müşterilerine her zaman, her yerden, kolay ve zahmetsiz hizmet sunabilmek hedefiyle faaliyet gösteren ING Türkiye, 2020 yılı ilk yarı konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Konsolide aktif toplamı 63.1 milyar TL olan ING Türkiye’nin bu dönemdeki sermaye yeterlilik oranı da yüzde 24.23 seviyesine ulaştı. Yılın ilk altı ayında toplam özkaynakları 9.2 milyar TL, mevduatları ise 38 milyar TL olan ING Türkiye, 41.6 milyar TL’si nakdi olmak üzere toplam 50.3 milyar TL kredi desteğiyle ekonomiye sağladığı katkıyı sürdürdü.


Normalleşme sürecine ‘Dörtlü Kredi Paketi’ desteği


Covid-19’un ekonomik etkilerini sınırlandırmak için ilk günden itibaren bireysel ve tüzel müşterilerinin hayatını kolaylaştıran uygulamaları devreye alan banka, normalleşmeye geçiş döneminde de bu çalışmalarına aralıksız devam etti. Müşterilerinin finansmana erişimini hızlandırmayı hedefleyen banka, Türk Lirası nakdi kredilerde konsolide bazda yüzde 10 büyüme sağladı. Tüketicilerin bütçelerine, KOBİ’lere ve ülke ekonomisine katkı vermek üzere, uygun koşullarda dört farklı kredi paketi de hazırlayan ING ayrıca, maaşını ING’ye taşıyan emeklilere de düşük faizli kredi ve nakit promosyon fırsatları sundu.


Müşteriler ile iletişimde mobilin payı yüzde 84’e yükseldi


ING müşterilerinin, özellikle pandemiyle birlikte artan mobil ve internet bankacılığı kullanımları ilk yarı rakamlarına da yansıdı. Dijital bankacılık alanındaki yenilikçi adımlarını sürdüren ING’nin müşterileri ile iletişiminin yüzde 84’ü mobil bankacılık üzerinden gerçekleşti, şube dışı kanallar olarak bakıldığında ise bu oran yüzde 98,4’e yükseldi. Dijital kanalları kullanan toplam aktif müşteriler içindeki mobil bankacılık müşteri payı yüzde 98 olurken, sadece yazışarak finansal işlemlerin yapılabildiği ve soruların yanıtlandığı akıllı bankacılık robotu INGo aracılığıyla da yılın ilk yarısında toplam 12 milyon mesaj alındı. Dijital bankacılığı hizmet aracı olmanın ötesinde, müşteri ilişkilerinin derinleşmesi ve müşteri bağlılığının artmasında en önemli güçlerden biri olarak gören ING Türkiye, bu doğrultuda özellikle büyük veri, yapay zeka ve robot teknolojileri uygulamalarını odağına aldığı çalışmalarına hız kazandırdı.


Alper Gökgöz: “Bireysel ve tüzel müşterilerimize destek elimizi uzatmayı sürdüreceğiz”


Yılın ilk yarısını değerlendiren ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, “Pandemi nedeniyle beklenmedik şartların oluştuğu bu yılın ilk yarısında bir yandan müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik adımlar atarken bir yandan da güçlü finansal performansımızı sürdürdük” dedi.


Bu doğrultuda, bireysel ve tüzel müşterilerin finansmana erişimini mümkün olduğunca kolaylaştırmaya odaklandıklarını anlatan Gökgöz, şöyle devam etti: “İlk altı aylık dönemde ekonomiyi desteklediğimiz 50.3 milyar TL’lik kredi büyüklüğü de bu hedefte aldığımız yolu ortaya koyuyor. Önümüzdeki süreçte de hem bireysel hem tüzel müşterilerimize destek elimizi uzatırken güçlü sermaye yapımız ve dijitalleşme stratejimiz ile ekonomiyi desteklemeye devam edeceğiz. Diğer taraftan pandemi süreci, toplumsal ihtiyaçlara duyarlılığın önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Bizim de bu kapsamda Milli Dayanışma Kampanyası’na verdiğimiz destek ve Toplum Gönüllüleri Vakfı aracılığıyla oluşturduğumuz fon ihtiyaç sahiplerine ulaşmaya başladı. Ayrıca ING Grubu’nun UNICEF ile başlattığı Covid-19 bağış kampanyasına dahil olduk. Türkiye’de yatırımlarına 2008 yılından bu yana devam eden bir kurum olarak müşterilerimize ve topluma karşı sorumluluklarımızı yerine getirmeyi sürdüreceğiz.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aydın Bozdoğan’da ’Sosyal Market’ düzenlenen tören ile açıldı Bozdoğan Meslek Yüksekokulunda (MYO) Halkla İlişkiler Uygulama Projesi dersi kapsamında ’Dolabım Dolabın Olsun’ sloganıyla yürütülen ‘Sosyal Market’ açılışı gerçekleştirildi. Etkinlik, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nuh Kılıç, Bozdoğan Kaymakamı İbrahim Gökçe, Bozdoğan MYO Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Bilginer Tuna, Belediye Meclis üyeleri, ilçe esnafı ve öğrencilerin katılımıyla gerçekleşti. Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilere destek olmayı, sürdürülebilirlik ve sıfır atık ilkesi doğrultusunda hareket etmeyi amaçlayan Sosyal Market projesi ile öğrenciler, bir sosyal sorumluluk çalışmasında yer almanın gururunu yaşadı. Proje kapsamında öğrenciler hem kamu hem de özel sektörden bağışlanan giyim, gıda, temizlik ve kişisel bakım ürünlerini ücretsiz alabilecek. Bu sayede öğrenciler desteklenirken, aynı zamanda atık azaltma ve geri dönüşüm gibi sürdürülebilirlik prensipleri de desteklenmiş olacak. Proje kapsamında 4CEO Yönetim Danışmanlığı, Hakan Okay, Zühre Tekstil, Versiyon Tekstil, Mosa Tekstil, Ricardo Ricco, Loris Parfüm, Doğuş Çay, Teknokar, Eğitim Kutusu ve Eriş Un gibi önde gelen firmalar sıfır kıyafet ve gıda yardımında bulunarak, İdari Mali İşler Daire Başkan V. Murat Durmaz, Celal Kement ve Cemal Gündüz Sosyal Marketin teknik alt yapısının kurulmasını destekleyerek projeye katkı sağladı. Sosyal Marketin açılışında konuşma yapan Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nuh Kılıç, birlik ve beraberliği kuvvetlendiren ve sürdürülebilir geleceği hedefleyen sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesinin önemine vurgu yaparak projede emeği geçen herkese teşekkür etti. Öğrencilerin sosyal sorumluluk projelerine olan duyarlılığından gurur duyduğunu ifade eden MYO Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Tuna, projenin uzun yıllar öğrencilere katkı sağlamasını amaçladıklarını belirtti.
Malatya Malatya’da büyükbaş kurbanlık fiyatları açıklandı Malatya’da Kurban Bayramı öncesi büyükbaş kurbanlıkların fiyatları belli oldu. Buna göre birinci sınıf tosun canlı kilogram fiyatı 250 TL olurken birinci kalite ineğin canlı kilogram fiyatı ise 220 TL olarak belirlendi. 16 Haziran’da başlayacak olan Kurban Bayramı öncesinde kesilecek kurbanlık fiyatları da belirlendi. Malatya’da 2024 yılı kurbanlık büyükbaşlarda birinci sınıf tosunda canlı kilogram fiyatı 250 TL olurken, randımanı yüzde 50 ve daha düşük tosunda ise canlı kilogram fiyatı 240 TL oldu. Yine birinci sınıf düve de canlı kilogram fiyatı 230 TL, birinci kalite inekte ise canlı kilogram fiyatı 220 TL olarak belirlendi. Bu yılki kurbanlık fiyatlarla ilgili açıklamalarda bulunan Malatya Kırmızı Et Üreticileri Birliği Başkanı Mehmet Taneli, “Açıkladığımız fiyatlar neticesinde kurban alacak vatandaşlarımız ve üreticilerimiz aşağı yukarı bir fiyat bilgisine sahip olabilirler” dedi. Kurbanlık fiyatlarının karkas ete göre biraz farklı satıldığını ve her hayvanın kurban olamayacağını da ifade eden Taneli, “Sebebi ise kurbanlık hayvanın kör, topal, herhangi bir uzvunun eksik olmaması ve benzeri en az iki yaşını doldurmuş olması gerekmektedir. Daha özenle bakılan hayvanlar kurban edildiği için fiyatlar biraz farklı olabilmektedir. Üreticilerimiz için kazançlı, hayırlı bir bayram olmasını diliyorum. Kurban kesecek vatandaşlarımızın kurbanlarının Allah tarafından kabul olunmasını diliyorum” ifadelerine yer verdi. Kurban ibadetini yerine getirecek vatandaşlara da uyarılarda bulunan Başkan Taneli, “Kurban kesecek vatandaşlarımızın damızlık hayvanı ve damızlık vasfını yitirmeyen hayvanların kesilmemesine dikkat etmelerini istiyoruz. Özellikle buzağı getiren, süt üretimi yapan damızlık hayvanlarımızın muhakkak kesime gitmemesi gerekiyor. Buna hem üretici dikkat etmeli hem de kurban kesen insanların damızlık hayvanı kesmemesi gerekiyor. Şu anda biz yurt dışından ithal ediyoruz. Her damızlık hayvanımız olmadığı takdirde biz Avrupa’nın, Amerika’nın işte dünyadaki bütün ithal ettiğimiz ülkelerin çiftçilerini, üreticilerini zengin ediyoruz bir nevi. Hep birlikte damızlık hayvanların kesilmemesi için dikkat etmemiz gerekiyor. Bu gerçekten bu milli bir soru. Kesinlikle dişi hayvanların, damızlık vasfını yitirmeyen hayvanların kurban kesilmemesi lazım” şeklinde konuştu. Bu yılki büyükbaş hayvan kesim fiyatlarına değinen Kasaplar Odası Başkanı Yusuf Güçer ise bu yıl bazı illerde fiyatların 8 ila 10 bin TL aralığında olduğunu belirterek, “Tabii biz de Malatya’mızın geçirmiş olduğu bu afetlerin bu sıkıntıdan dolayı 8 bin lira diye düşünüyoruz. Tabii bu 8 bin lira boğazlayıp, 7 pay edip kurban sahibine teslim etmek şeklinde olacak. Küçükbaşı da 700-800 TL arası bir kesim fiyatı belirledik” dedi.