- 14 Mayıs 2022 Cumartesi 16:02

Saç ekimi uzmanı trikolog Hatipoğlu, yeni geliştirilen teknikle saç ekimine farklı bir boyut kazandırıyor

A
A
A
Saç ekimi uzmanı trikolog Hatipoğlu, yeni geliştirilen teknikle saç ekimine farklı bir boyut kazandırıyor

Saç ekim uzmanı trikolog M.

Saç ekim uzmanı trikolog M. Haluk Hatipoğlu, organik ekim tekniği ile saç ekimine yeni bir soluk getirdi.


Uzun yıllardır saç genetiği, saç sağlığı ve saç hastalıkları üzerine çalışmalar yapan M. Haluk Hatipoğlu, ünlü doktor Bülent Cihantimur’un kurucusu olduğu Estetik International Tıp Merkezi’nde hizmet veriyor. Hem İstanbul hem de Bursa’daki merkezde sadece Türkiye’den değil dünyanın dört bir yanından hastalar kabul eden Hatipoğlu ve ekibi, Cihantimur imzalı organik saç ekimi tekniği ile saç ekimine yıllardır güçlü bir damga vurduklarını belirtti. Hatipoğlu, “Saç sağlığında kök hücre tedavilerinin önemi büyük. Organik saç ekiminin temelini de bu oluşturuyor. Karın bölgesinden kesi dikiş olmadan, özel bir cihaz yardımıyla aldığımız yağı kök hücrelerine ayrıştırıyoruz. Saç ekimine başlamadan saçlı derinin tamamına enjekte ediyor ardından ekim işlemi yapıyoruz. Bu yağdan yüksek miktarda elde edilen kök hücre hem ekilen hem de mevcut saçı güçlendiriyor ve besliyor. Böylelikle ekim alanı hızlı bir şekilde iyileşme gösterirken yüzde 100’e yakın bir başarıyla tüm saçlar çıkmış oluyor. Ayrıca ekilmeyen alandaki mevcut saçlarımızda dökülmeler azalıyor ve yeni açılmalar ve seyrelmeleri de engellemiş oluyoruz. En güzel yanı ise ekilen saçların ömürlük olması. Hiçbir dezavantajı olmayan organik saç ekiminde, saçlı deriden maksimum sayıda toplanan sağlıklı saç kökleriyle maksimum verim elde edilmektedir. Değerli hocamız Cihantimur’un geliştirdiği bu yöntem Estetik International’da uzun yıllardır tercih ediliyor” dedi.



“Normal bir ekimden farkı büyük”


Saç ekim uzmanı trikolog M. Haluk Hatipoğlu, klasik bir fue ekim yönteminde tek amacın açıklığı kapatmak olduğunu ifade ederek, “Fakat bizim organik saç ekiminde amacımız mevcut saçlara da yönelmek. Mevcut saçlarımızı ne kadar çok besler, onlara da ne kadar çok ilgi gösterirsek verimlilik de aynı oranda artacaktır. Ekilen saçın dökülmediği, aksine daha güçlü bir şekilde tutunduğu organik saç ekiminde mevcut saçlar da ömürlerine ömür katıyor. Klasik yöntemlerde ise gördüğümüz mevcut saç dökülme eğilimindeyse ekimden sonra da dökülebilecek olması. Bu nedenle klasik bir ekim yönteminden farkı çok büyük. Karın bölgesinden alınan yağ dokusu bırakın herhangi bir kimyasalı hava ile dahi temas etmeden kök hücrelerine ayrıştırılıyor ve saçlı deriye enjekte ediliyor. Bu nedenle adı organik. Son yıllarda özellikle İstanbul olmak üzere ülkemizin birçok ilinde saç ekimi ile ilgilenen kuruluşlar artış göstermiştir. Maalesef ki tabelada saç ekimi merkezi yazması onları merkez yapmıyor. Çok klişe olacak fakat merdiven altı birçok yer saç ekimi yapabildiğini iddia ediyor. Sürekli üzerinde durduğumuz gibi saç ekimi ciddi bir cerrahi operasyondur. Gelişigüzel alanlarda yapılmamalı. Özellikle İstanbul başta olmak üzere ülkemiz estetik operasyonlar ve saç ekimi alanında gerçekten kaliteli işlere imza atıyor. Burada başarılı kuruluşların etkisi göz ardı edilemez. Tabii ki bizim gibi işini ciddiye alan kuruluşlarla başarımızı paylaşmak isteriz. Fakat hizmet standardı dahi olmayan, bir apartman dairesini merkez yapmış, işin eğitimini almamış, tecrübe sahibi olmamış birçok oluşum var. Ne yazık ki bunların önüne geçmek güç. Birçok hasta buralarda yaptırdığı ve kötü sonuçlanan operasyonlar nedeniyle bizlere ulaşıyor. Beni bu durumdan kurtarın diyen birçok hasta gördüm. Elimizden geleni tabii ki onlar için yapıyoruz. Fakat hepsi şanslı olamıyor. İlkel yöntemlerle, uygun olmayan ekipmanla, uzman olmayan ellerle yapılan saç ekimlerinin çoğu zaman dönüşü olmuyor” diye konuştu.



“Estetik International’da operasyon olmak bir ayrıcalık”


Sadece hizmet değil bilim ürettiklerini belirten M. Haluk Hatipoğlu, saç sağlığı ve estetik cerrahi üzerine yeni çalışmalarını sürdürdüklerini de söyledi. Amaçlarının oldukları yerde saymak yerine hem ülke hem dünya genelinde faydalı bilgiler üretmek olduğunu belirten Hatipoğlu, değerli Doktor Cihantimur ile bir arı gibi sürekli çalıştıklarını söyledi. Her hastayla birebir ilgilenmeye önem veren Hatipoğlu, “Özellikle her ön saç çizgisi kişiye özeldir. Hiçbir zaman bir cetvel ile düz bir çizgi halinde çizilen bir çizgi doğrultusunda ekim yapmayız. Ön saç çizgisi kişinin yüz formuna ve yaşına göre belirlenir. Tabii ki hastalarımızın da görüşleri bizler için bu noktada çok önemli. Bir saç çizgisine karar verirken üzerinde birçok kez çalışıyor ve ortak noktayı yakalıyoruz. Böylece saçlar uzadığında oldukça doğal bir görünüm elde ediyoruz. Saç ekiminde doğallık olmazsa olmazımız. Saç çizgisinden, ekilen saçın yoğunluğuna ve saç köklerinin toplandığı donör alanın sağlıklı görünümüne kadar doğal olmalı ki hastamız memnun olabilsin. Genel bir tabir var, başarısız işlemler için çim adam görüntüsü deniyor. Bizim hastanemizde bu şekilde sonuçlanan hiçbir ekim bulamazsınız. Tabii ki her gelen ziyaretçimize kapımız açık. Fakat biz hasta konusunda seçici davranıyoruz. Yani bir hastanın saç ekimine ihtiyacı yoksa ihtiyacı olmadığını belirtiriz. Ya da bir hasta operasyondan memnun kalmayacaksa bunu belirtir ekimini yapmayız. Yetersiz bir donör alanı varsa ekim yapamayacağımızı belirtiriz. En başında da dediğim gibi bizim için hastamızın tebessümü önemli. Saçlar 6 ay sonra tam anlamıyla uzadığında hastamızın yüzünde oluşan gülümseme bizim en büyük mutluluk ve gurur kaynağımız. Kişiye özel hizmet sadece saç çizgisi ile sınırlı değil. Bir hastanın operasyonu olduğunda ekibimiz o gün sadece hastamızla ilgilenir. Üzerine örtülen battaniyesinden, terliğine, saç çizgisini çizdiğimiz kaleminden operasyondaki ekipmanına kadar her şey kendisi için özel kullanılır ve sonrasında tıbbi atık olarak imha edilir. Bizim için pandemi öncesinden beri süregelen önemli bir konu bu. Saç ekiminin olmazsa olmazı sterilizasyon. Bu nedenle bizde her şey kişiye özel” şeklinde konuştu.



“Saçsızlık bir tercihtir”


Saç ekim uzmanı trikolog M. Haluk Hatipoğlu, saç ekiminin korkulacak bir operasyon olmadığını, saç ekiminin cinsiyeti olmadığını, saç ekiminin mevsimi olmadığını, saçsızlığın bir tercih olduğunu vurguladı. Hatipoğlu, “Eğer ki daha çok saçsız kalmak istiyorsanız bu sizin tercihiniz ve saygımız sonsuz. Ama bu kadar önemli bir aksesuarı geri kazanmak istiyorsanız uzman kadromuz, teknolojinin her yeni adımıyla çepeçevre sarılmış tesislerimizle İstanbul ve Bursa’da sizleri bekliyoruz. İnstagram adresimiz mhalukhatipoglu adresinden bize ulaşabilirsiniz” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Düzce Yolcu otobüsünde binlerce silah parçası ele geçirildi: 6 gözaltı Düzce’de yaklaşık 2 yıl süren teknik ve fiziki takibin ardından düzenlenen operasyonda, İstanbul’a sevkiyatı yapılmak üzere yolcu otobüsüne yüklenen 46 bin 655 adet silah parçası ele geçirildi. Aralarında tabanca gövdeleri, namlular ve torna tezgahının da bulunduğu malzemelerle yaklaşık 2 bin 100 tabanca üretilebileceği belirlenirken, olayla ilgili 6 şüpheli yakalandı. Düzce Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde İl Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele (KOM) Şube Müdürlüğü ekipleri, kentte faaliyet gösteren silah kaçakçılarına yönelik yaklaşık 23 aydır sürdürülen teknik ve fiziki takibin ardından operasyon için düğmeye bastı. Şüphelilerin Düzce’den İstanbul’a çok sayıda silah parçası sevkiyatı yapacağı bilgisi üzerine harekete geçen ekipler, şüphelilerden M.E.K.’ye ait Tokuşlar Mahallesi’ndeki iş yeri, otomobil ve yolcu otobüsünü takibe aldı. İş yerinden silah parçalarının koliler ve torbalar içerisinde otobüse yüklendiği tespit edildi. Otoyolda durdurulan araçlarda yapılan aramalarda, toplam 46 bin 655 silah parçası ele geçirildi. Ele geçirilen malzemeler arasında; 2 bin 115 tabanca alt gövdesi, 2 bin 100 üst kapak takımı, 2 bin 100 namlu, 2 bin 100 tabanca iğnesi, 2 bin emniyet mandalı, 2 bin 100 mekanizma yatağı, 2 bin 100 üst kapak tutucu, 2 bin 100 üst kapak düşürme mandalı, 2 bin 100 iğne kontrol pimi, 2 bin 100 arpacık, 2 bin 50 tetik tutucu, 2 bin 50 iğne tutucu gibi diğer tamamlayıcı parçalar ile 1 adet silah yapımında kullanılan çok amaçlı torna tezgahı yer aldı. Ayrıca, aramada 3 adet ruhsatsız tabanca ile bu silahlara ait çok sayıda fişek ele geçirildi. Ekipler, ele geçirilen malzemelerin birleştirilmesi durumunda yaklaşık 2 bin 100 adet ruhsatsız tabanca üretilebileceğini belirledi. Operasyon kapsamında şüpheliler M.E.K., A.Ö., M.C.Ö., İ.İ., D.D. ve otobüs şoförü Z.D. gözaltına alındı. Olayla ilgili geniş çaplı soruşturma devam ediyor.
İstanbul Topkapı Sarayı’nda bir ilk: Mabeyn Yolu Çini Sanat Galerisi ziyarete açıldı Topkapı Sarayı’nda saray içi güvenlik, mahremiyet ve protokol açısından özel bir işleve sahip olan Mabeyn Yolu, kapsamlı bir hazırlık sürecinin ardından Mabeyn Yolu Çini Sanat Galerisi olarak ziyarete açıldı. Milli Saraylar Başkanı Dr. Yasin Yıldız, "Çiniler gerçekten Topkapı Sarayı başta olmak üzere Milli Saraylar Koleksiyonunun çok önemli bir parçası. Burada yaklaşık ilk etapta 250 parça çiniyi sergiliyoruz" dedi. Topkapı Sarayı’nda saray içi güvenlik, mahremiyet ve protokol açısından özel bir işleve sahip olan Mabeyn Yolu, çalışmaların tamamlanmasının ardından Mabeyn Yolu Çini Sanat Galerisi olarak ziyarete açıldı. Sergi, Milli Saraylar Başkanlığı tarafından ilk etapta basın mensuplarına tanıtıldı. Topkapı Sarayı’nın Harem bölümü ile Mabeyn’i birleştiren koridor, tarihi işlevine sadık kalınarak galeri düzeninde ele alındı. Tematik yerleşim sayesinde ziyaretçiler, saray mimarisindeki kullanım bağlamını ve çini üslubundaki değişimi adım adım takip edebilecek. Modern depolama, titiz tasnif ve belgelemeyle özenle düzenlendi Topkapı Sarayı çinilerinin önemli bir bölümü, 2018’e kadar Harem’de dağınık depolarda saklanıyordu. Milli Saraylar, 2 bini aşkın kasada muhafaza edilen çinileri, Aziziye yapılarında kurduğu iki depoya taşıyarak saklama alanını 700 metrekareye çıkardı. 2021’de kurulan Çini Restorasyon Atölyesi ile tasnif ve belgeleme çalışmaları başlatıldı. 9 bin 486 fotoğrafla belgeleme yapıldı, 800 farklı desen envantere alındı Çalışmalar kapsamında 9 bin 486 fotoğrafla belgeleme yapıldı, 800 farklı desen envantere alındı. Çini galerisi seçkisi de bu çalışmaların sonucunda oluşturuldu. Restorasyon ihtiyaçları için depolarda eşleşen parçaların tespiti ise sürdürülüyor. Eserler, 3 farklı yüzyıla ait çinilerden oluşuyor Mabeyn Yolu Çini Sanat Galerisi; 16. yüzyılın İznik merkezli klasik üslubundan 17. yüzyıldaki dönüşüm ve çeşitlenmeye, 18. yüzyılda Avrupa etkilerinin belirginleştiği Kütahya üretimine uzanan çizgiyi bir arada sunuyor. Lale, karanfil, sümbül, hatâî gibi motifler ile dönemsel manzara ve figüratif sahneler, estetik evrim ve kültürel etkileşim perspektifiyle izlenebiliyor. "Çiniler gerçekten Topkapı Sarayı başta olmak üzere Milli Saraylar Koleksiyonunun çok önemli bir parçası" Galeriyle ile ilgili bilgi veren Milli Saraylar Başkanı Dr. Yasin Yıldız, çini koleksiyonun Milli Saraylar Başkanlığının önemli parçası olduğunu söyleyerek, "Burası görmüş olduğunuz gibi Topkapı Sarayı’nın gizemli kalmış köşelerinden bir tanesi. Aslında sarayın tarihi içerisinde çok önemli bir yeri var. Burası Mabeyn Yolu olarak bilinen padişahın özel kullandığı dairelerle, haremi birbirine bağlayan çok önemli bir koridor. Ama daha sonraki yüzyıllarda kullanım dışında kalmış. Ve uzun yıllar unutulmuş bir mekandı. Mabeyn ile ilgili restorasyon projelerimiz çerçevesinde bu ara geçiş güzergahını da mekanda bulunan çinilere de atıfta bulunmak amacıyla bir çini galerisi olarak düzenledik. Çiniler gerçekten Topkapı Sarayı başta olmak üzere Milli Saraylar Koleksiyonunun çok önemli bir parçası. Buradaki çinilerden kastımız dekoratif olarak mekanlarda kullanılmış olan çinileri kapsıyor" dedi. "İznik çinileri zaten koleksiyonun çok önemli bir parçasını oluşturuyor" Topkapı Sarayı’nın oldukça zengin bir çini koleksiyonuna sahip olduğunu söyleyen Yıldız, "Bilhassa inşa edildiği dönemlerde ve 16. yüzyıldaki yeniden yapılanmasında Türk çini sanatının en zirve dönemi olduğu düşünülürse, bu çeşitlilik daha iyi anlaşılabilir. Bu noktada İznik çinileri zaten koleksiyonun çok önemli bir parçasını oluşturuyor. Bununla birlikte daha sonraki yüzyıllarda devreye giren Kütahya çiniciliğini çok özel örnekleri de var. Bunlarla ilgili tabi daha sonraki yüzyıllarda kullanım gereği bazı mekanlardan kaldırılmış çiniler, depolarımızda bulunuyordu. Bu çinileri ziyaretçilerin görme şansı pek fazla bulunmuyordu. Bu galeride bu çinileri bir bütün halinde bir seçki halinde ziyaretçiyle buluşturmayı hedefledik. Çünkü sarayın tarihinin ve koleksiyonlarının bu önemli parçası görülmeden bu saraya bir bütün olarak anlamak çok mümkün olmayacaktı" şeklinde konuştu. "Burada Osman Gazi’den Sultan 2. Selim’e kadar yaşamış olan Osmanlı Sultanlarının isimlerinin olduğu çini eserleri var" Serginin galeri duvarlarında padişahların isimlerinin olduğu çinilerin olduğunu söyleyen Başkan Yasin Yıldız, "Yer olarak buranın seçilmesinin önemi de buradan kaynaklanıyor. Bu içinde bulunduğumuz Mabeyn Yolunda hemen kameraların arkasındaki duvarda görmüş olduğunuz uzun bir yazı dizisi var. Burada Osman Gazi’den Sultan İkinci Selim’e kadar yaşamış olan Osmanlı Sultanlarının isimleri bir bütün halinde dolayısıyla bir 16. yüzyıl çinisinde yazılmış olduğunu görüyoruz. Bütün bu boyutlarıyla ziyaretçilerimize özellikle harem bölümüyle mabeyni bir araya bağlayan bu önemli noktada böyle bir gazeleyi kazandırmış olmaktan dolayı fevkalade mutluyuz" ifadelerini kullandı. "Çalışmalar, bir bütün olarak yaklaşık 3 yılımızı aldı" Mabeyn Yolundaki restorasyon çalışmalarının 3 yılda yapıldığını söyleyen Başkan Yasin Yıldız, "Restorasyon çalışmaları oldukça uzun sürüyor. Mabeyndeki padişah daireleriyle ilgili çalışmalarımızda sona geldik. Padişahın kullanmış olduğu Aynalı Oda, Valide Sultan Dairesi bunların hepsi yakın zamanda ziyarete hazır hale gelecek. Burayı haremle bağlayan bu içinde bulunmuş olduğumuz galeri haline dönüştürdüğümüz koridor ise bugünden itibaren ziyaretçi tarafından gezilebilecek. Çalışmaların bir bütün olarak yaklaşık 3 yılımızı aldığını söyleyebilirim" dedi. Sergide ilk etapta 250 eser sergileniyor Açılışı gerçekleştirilen sergide 16. yüzyıldan 19. yüzyıla kadar ait eserlerden ilk etapta 250 eserin sergilendiğini söyleyen Başkan Yasin Yıldız, "Belki eser sayısından önce özellikle giriş bölümünde Nahvin’in yazmış olduğu ve 19. yüzyıl çinilerine işlenen çok önemli bir kaside var. Bu koleksiyonumuzun çok müstesna bir parçasıdır. Bir bütün halinde burada sergileyebiliyoruz, çok sayıda çiniden oluşuyor. Burada yaklaşık ilk etapta biz 250 parça çiniyi sergiliyoruz. Çiniler yaklaşık söylemiş olduğum gibi 16. yüzyıl ve 19. yüzyıl arasını kapsıyor. Dolayısıyla 19. yüzyıla varması nedeniyle bunların içinde bir miktar saraya ithal çinilerin geldiği dönemi de kapsadığını düşünürsek aslında Osmanlı sarayında kullanılmış olan bir bütün çini geleneğini burada yerli olsun yabancı olsun göstermiş oluyoruz" ifadelerini kullandı. "Hatıralar Yolu": Kitabeler ve Panolar Serginin galeri duvarlarında Osman Gazi’den Sultan 2. Selim’e uzanan padişah adlarının sıralandığı iri yazılı çiniler bulunuyor. "Mihrabiye" motifli üç pano arasında görülen "Soffa-i ali" ve "Hamam-ı âli" ifadeleri, bu panoların vaktiyle Hünkâr Sofası ve Hünkâr Hamamı’ndan taşındığını düşündürüyor. Böylece Mâbeyn Yolu, bir sergileme alanının ötesinde, saray hafızasını taşıyan bir "hatıra galerisi" işlevi de üstleniyor. "Kaside-İ Münferice" Çinileri de galeride yer alacak Ziyaretçiler, Mabeyn Yolu Çini Sanat Galerisi boyunca Kaside-i Münferice’den seçilmiş beyitlerin işlendiği çinileri de görebilecek. 11. yüzyılda Tunuslu şair İbnü’n Nahvi tarafından kaleme alınan kaside, her sıkıntının ardından bir ferahlığın geleceğini vurgulayan mesajıyla tanınıyor. Halk arasında "kurtuluş getiren" bir metin olarak ün kazanan kaside, yüzyıllar boyunca zor zamanlarda dua niyetiyle okunmuş. Osmanlı döneminde de sevilen kasidenin Türkçe tercümeleri arasında 18. yüzyıl şairi Ebubekir Kani’nin manzum çevirisi öne çıkıyor. Çini Sanat Galerisi, Topkapı Sarayı’nın kapalı olduğu salı hariç, haftanın her günü 09.00-17.00 saatleri arasında ziyaret edilebilecek. Ziyaretçiler, Harem bölümünde yer alan Mabeyn Taşlığı’ndan Mabeyn Yolu’na girdikten sonra Topkapı Sarayı çinilerini ve Tekfur Sarayı’ndan günümüze ulaşan bazı çini örneklerini; bir sonraki bölümde ise "Kaside-i Münferice" çinilerini görebilecek. Galeri, Harem bölümü bileti ile gezilebilecek, ilave ücret ödemek gerekmeyecek.
Tokat Tokat’ta Kızık kilimi özel ihtiyaçlı çocuklarla yeniden hayat buldu Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi (TOGÜ) öncülüğünde hayata geçirilen "Özel Eğitimin Elinden Tarih Dokunuyor, Kızık kilimi" projesiyle özel ihtiyaçlı çocuklar Tokat’ın coğrafi işaretli kültürel mirasına dokunarak hem sosyal hayata katılıyor hem de geleneksel kilim dokuma geleneğini yaşatıyor. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi öncülüğünde hayata geçirilen "Özel Eğitimin Elinden Tarih Dokunuyor: Kızık kilimi" projesinin açılışı gerçekleştirildi. Tokat’ın önemli kültürel değerlerinden biri olan Kızık kiliminin yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılmasını amaçlayan proje, özel eğitim öğrencilerinin aktif katılımıyla dikkat çekti. TOGÜ Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Toplumsal Katkı ve Sosyal İnovasyon Koordinatörlüğü, Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Tokat Halk Eğitim Merkezi iş birliğinde hazırlanan projenin açılışı, TOGÜSEM Binası Taşlıçiftlik Kampüsü’nde düzenlendi. Proje kapsamında özel ihtiyaçlı bireyler, geleneksel el sanatlarından biri olan Kızık kilimi dokuma sürecine dâhil edilerek hem mesleki hem de kültürel kazanımlar elde etti. Etkinlikte, kilim dokuma tezgâhlarında yapılan çalışmalar katılımcıların beğenisine sunuldu. "Özel ihtiyaçlı çocuklar kültürel mirasa dokunuyor" Projenin özel eğitim alanında farkındalık oluşturduğunu belirten TOGÜ Rektörü Prof. Dr. Fatih Yılmaz, Tokat’a özgü Kızık kilimi geleneğinin yaşatılmasına önemli katkı sağladığını ifade ederek, "Biliyorsunuz coğrafi işaretli Tokat’ın kültürel mirası olan Kızık kilimini sosyal sorumluluk vizyonumuz özelinde birleştirerek Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile iş birliği halinde bir projeye dönüştürdük. Burada başta unutulmaya yüz tutmuş somut olmayan kültürel mirasımız olan Kızık kilimini tekrar canlandırmak ve gün yüzüne çıkartmak amacıyla özel öğretim bölümü öğrencilerimizin de desteğiyle özel ihtiyaçlı çocuklarımıza burada eğitimler veriliyor. Kızık kilimi dokuma ustaları sınırlı. Bu alanda da bir ihtiyaç var. Geleneğimizin yaşatılması gerekiyor. Bunu daha önemli kılan özel ihtiyaçlı çocuklarımızın eliyle yapmaları oldu. Özel ihtiyaçlı çocuklarımız okullarını bitirdikten sonra sosyal yaşamdan uzaklaşıyorlar. Bunların sosyal yaşama katılmaları açısından bu projeyi çok kıymetli buluyorum" dedi.