EKONOMİ - 10 Eylül 2024 Salı 15:49

Yemeksepeti, yeni marka yaklaşımı ve gelecek planlarını açıkladı

A
A
A
Yemeksepeti, yeni marka yaklaşımı ve gelecek planlarını açıkladı

Yemeksepeti, kullanıcılarına ve iş ortaklarına sunduğu hizmetlerdeki yenilikleri ve geleceğe yönelik hedeflerini açıkladı. Basın buluşmasında, markanın yeni sloganı “Keyfin Yerine Gelsin” ile şekillenen marka stratejisi ve başlattığı reklam kampanyası tanıtıldı.



Türkiye’de hızlı ticaretin öncü markalarından Yemeksepeti, kullanıcılarına ve iş ortaklarına sunduğu hizmetlerdeki son gelişmeleri ve geleceğe yönelik hedeflerini İstanbul’da düzenlediği basın toplantısında paylaştı. Toplantıda, şirket yöneticileri Yemeksepeti’nin sektördeki konumunu pekiştiren güncel verileri ve hizmetlerdeki yenilikleri aktarırken, tüketici beklentileriyle ilgili araştırma sonuçlarına da yer verdi. Ipsos, Futurebright, ThinkNeuro gibi araştırma şirketlerinin verileri üzerinden, kullanıcıların markaya dair algıları ve platformun tüketicilerin hayatına nasıl dokunduğu detaylı şekilde paylaşıldı.



Toplantının öne çıkan konularından biri, şirketin yeni sloganı “Keyfin Yerine Gelsin” etrafında şekillenen yenilenen marka stratejisi ile bu kapsamda başlattığı reklam kampanyası oldu. Bu yeni yaklaşım ile şirketin tüketicilere hızlı ve pratik hizmetler sunduğu anlatıldı.



‘‘2024’ün ilk yarısında sipariş sayısı yüzde 25 arttı’’


Gazetecilerle bir araya gelen Yemeksepeti CEO’su Mert Baki, IPSOS verilerine göre, Türkiye’de yeme-içme sektörünün 2024’ün ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6 büyüdüğünü belirtti. Eve teslim siparişlerde ise yüzde 13’lük bir artış yaşandığını vurgulayan Baki, özellikle pandemi sonrası dönemde online yemek siparişi kategorisinde ciddi bir dönüşüm olduğunu söyledi. 2020 yılında eve teslim yemek siparişlerinin yüzde 14,3’ünün online platformlardan gelirken, bu oranın 2024’te yüzde 56,3’e yükseldiğini paylaştı. Ayrıca, bu değişimin Yemeksepeti’nin online platformdaki lider konumunu daha da güçlendirdiğini sözlerine ekledi.



Şirketin, Türkiye’de yeme-içme sektörünün yüzde 4’ünü oluşturduğunu söyleyen Mert Baki, ‘‘Şirket olarak tedarikçi ağımızı 100 binin üzerine çıkarmamız, sadece tüketici tarafında değil, iş ortağı restoran ve esnaf işletmeleriyle de geniş bir ekosistemde faaliyet gösterdiğimizi ortaya koyuyor. 2024’ün ilk yarısında sipariş sayımızı yüzde 25 artırarak sektördeki genel büyümenin üzerine çıktık. Özellikle hızlı ticarete adaptasyon gösteren kullanıcılarımız, sipariş frekanslarını ve işlem hacimlerini üç katına çıkararak platform ekosistemimize büyük katkıda bulunuyor’’ diye konuştu.



‘‘Yemeksepeti, 2023’te 3,2 milyar TL’lik ekonomik değer sundu’’


Ipsos’un Türkiye’yi Anlama Kılavuzu-2024 Raporu’na göre, her 10 kişiden 7’si alım gücünün azaldığını belirtiyor. Bu doğrultuda şirket, sektörde yeni kampanyalar uygulamayı hedefliyor. Şirketten alınan bilgilere göre, 10 yıl önce başlatılan Joker İndirimi, kullanıcı memnuniyetini artırmanın yanı sıra platforma olan bağlılığı da güçlendirdi. 2023 yılında çeşitli kupon ve indirimlerle toplamda 3,2 milyar TL’lik ekonomik değer sunan şirket, bu yıl başlattığı “Sepette TL” kampanyası ile kullanıcılarına seçili restoranlardan anında 100 TL veya 50 TL indirim fırsatları sağlıyor. Ocak ayından bu yana devam eden kampanya şu ana kadar 9 milyondan fazla kez kullanıldı.



Yeni ana sayfa tasarımıyla hızlı ve kolay erişim


Değişen tüketici davranışlarına ve restoran beklentilerine hızla uyum sağlamak amacıyla arayüzünde yeniliğe giden şirket, kullanıcı dostu ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunan yeni ana sayfa tasarımını hayata geçiriyor. Şirket bu yenilikle birlikte, kullanıcıların kampanyalara daha hızlı ve kolay erişim sağlamasını, sevdikleri yerel işletmelere ve marketlere tek tıkla ulaşabilmelerini sunmayı amaçlıyor.



Şirket yetkililerinden verilen bilgilere göre; Ekim ayı sonuna kadar tüm Yemeksepeti kullanıcılarının deneyimleyeceği yeniliklerle, restoran listeleme sayfası artık ana sayfa haline getiriliyor. Dikey giriş karoları kaldırılırken, yerine daha kullanışlı dikey kısayollar getiriliyor. Filtreleme ve sıralama seçenekleri, kullanıcıların kolayca erişebileceği şekilde kısayolların hemen altında yer alıyor.



Şirket, hızlı ticarette de çıtayı yükseltti


Yemeksepeti Market ve Yemeksepeti Mahalle hizmetleriyle, kullanıcıların günlük ihtiyaçlarını hızlı ve ekonomik şekilde karşılama imkanı sunulduğunu belirten şirket yetkilileri, aynı zamanda yerel esnafa da destek sağladıklarını belirtti. Toplantıda şirketin bugüne kadar 10 binden fazla yerel işletmenin dijital dönüşümüne katkıda bulunduğu ve bu sayede mahalle esnafının daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmasını sağladığı ifade edildi. Toplantıda verilen bilgilere göre; hızlı ticaret, şirketin iş hacminin yüzde 10’unu oluşturuyor. Market hizmeti ile 2024 yılı karlılık hedeflerine ulaşan şirket, depo başına sipariş sayısında yüzde 35, ortalama sepet tutarında ise yüzde 44 büyüme kaydetti.


IPSOS tarafından hazırlanan Yeme İçme Paneli ve Türkiye’yi Anlama Kılavuzu araştırmasına göre, katılımcıların yüzde 49’u kendini yorgun, yüzde 39’u ise bıkkın olarak tanımlıyor.



Basın toplantısında konuşan Yemeksepeti CMO’su Selin Süzer ise markanın yeniden konumlanma yolculuğunda attıkları adımları ve bu süreçteki çalışmaları detaylandırarak, kullanıcı odaklı stratejilerinin nasıl şekillendiğine dair önemli açıklamalarda bulundu.



“Amacımız, her siparişle ’günün rövanşı’ hissini vermek”


Selin Süzer, “Keyfin Yerine Gelsin” sloganıyla, yalnızca hızlı ve pratik bir hizmet sunmayı değil, aynı zamanda tüketicilerin zor anlarında onlara küçük kaçışlar yaşatmayı amaçladıklarını söyledi. Selin Süzer, “Günlük hayatın stresi, koşturmacası ve belirsizlikleri hepimizin üzerine büyük bir yük bindiriyor. Biz de şirket olarak, kullanıcılarımıza sadece bir sipariş platformu değil, aynı zamanda nefes alabilecekleri bir rahatlama alanı oluşturmak istiyoruz. Yemeksepeti’ni sadece pratik bir çözüm aracı değil, insanların keyif alacağı, hayatlarına anlam katacak bir deneyim sunan bir marka olarak konumlandırıyoruz. Bizim için önemli olan, kullanıcılarımızın yalnızca fiziksel ihtiyaçlarını karşılamak değil, onlara duygusal bir bağ sunarak keyifli bir deneyim yaşatmak. Her siparişle onlara ’günün rövanşı’ hissini vermek ve yüzlerinde küçük bir gülümseme oluşturmak bizim en büyük motivasyonumuz” şeklinde konuştu.



Yemeksepeti, yeni marka yaklaşımı ve gelecek planlarını açıkladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Konya Çocuğun kafasına taşla vuran çocuk yeniden tutuklandı Konya’da 8 Aralık tarihinde okul arkadaşının kafasına taşla vurduğu iddia edilen çocuk, tutuklanarak adli kontrol şartıyla serbest kalmasının ardından savcılık talimatıyla yeniden gözaltına alınarak tutuklandı. Olay, 8 Aralık 2025 günü saat 15.30 sıralarında Aşkan Mahallesi Yeni Meram Caddesi üzerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, okul arkadaşı olan Hasan Berat G. (13) ile T.F. (13) arasında yürürken tartışma çıktı. Mağdur Hasan Berat G.’nin ifadesine göre, arkadaşı T.F. önce ağaç dalı ile ayağına vurdu, ardından taş attı. Hasan Berat G.’nin "Neden böyle yapıyorsun?" diyerek tepki göstermesi üzerine T.F., yerden aldığı büyük bir parke taşını arkadaşının başına vurdu. Hastanede tedavi altına alınan çocuğun parçalanan kafatası ise titanyum parçalarla yeniden oluşturuldu. Olay sonrası ailesiyle birlikte şikayetçi olan Hasan Berat G.’nin beyanı üzerine soruşturma başlatıldı. Şüpheli çocuk yeniden tutuklandı Emniyet birimlerince yakalanan suça sürüklenen çocuk T.F., 9 Aralık’ta sevk edildiği adli makamlarca tutuklandı. Yaklaşık bir hafta cezaevinde kalan çocuk, 15 Aralık’ta haftada bir kez imza atma ve yurt dışı çıkış yasağı şeklinde uygulanan "adli kontrol" kararıyla tahliye edildi. Ancak soruşturmayı yürüten Cumhuriyet Savcılığı’nın 19 Aralık tarihli yeni talimatı doğrultusunda T.F. tekrar gözaltına alındı. Adliyeye sevk edilen T.F., çıkarıldığı mahkemece yeniden tutuklanarak cezaevine gönderildi.
İstanbul Domenico Tedesco’dan, Eyüpspor maçında 2 değişiklik Fenerbahçe Teknik Direktörü Domenico Tedesco, son oynadıkları Konyaspor maçı 11’ine göre Eyüpspor müsabakasına 2 değişiklik ile çıktı. Trendyol Süper Lig’in 17. haftasında Fenerbahçe, Atatürk Olimpiyat Stadyumu’nda Eyüpspor ile karşılaşıyor. Fenerbahçe Teknik Direktörü Domenico Tedesco, ligde son oynanan Konyaspor maçı 11’inden 2 değişiklikle sahaya çıktı. Son karşılaşmada sakatlık yaşayan Archie Brown’un yerine Levent Mercan, orta sahada da Edson Alvarez’in yerine İsmail Yükek görev aldı. Fenerbahçe’nin 11’i Fenerbahçe mücadeleye; Ederson, Mert Müldür, Milan Skriniar, Jayden Oosterwolde, Levent Mercan, İsmail Yüksek, Fred, Marco Asensio, Anderson Talisca, Kerem Aktürkoğlu ve Jhon Duran 11’i ile başladı. Sarı-lacivertlilerde İrfan Can Eğribayat, Tarık Çetin, Çağlar Söyüncü, Yiğit Efe Demir, Kamil Efe Üregen, Bartuğ Elmaz, Sebastian Szymanski, Oğuz Aydın ve Haydar Karataş ise yedek bekledi. Sarı-lacivertlilerde eksikler Sakatlıkları bulunan Archie Brown ile Nelson Semedo’nun tedavileri devam ediyor. Afrika Uluslar Kupası için ülkelerine giden Yousef En-Nesyri ve Dorgeles Nene’nin yanı sıra bahis soruşturması kapsamında tutuklanan Mert Hakan Yandaş da kadroda yer almadı. Hafif sakatlığı bulunan Edson Alvarez ise riske edilmedi. İrfan Can Kahveci, Cenk Tosun ve Rodrigo Becao’nun da kadro dışı durumları devam ediyor. Taraftarlardan destek Atatürk Olimpiyat Stadyumu’nda oynanan müsabakada Fenerbahçeli taraftarlar da tribündeki yerlerini aldı. Yaklaşık 15 bin sarı-lacivertli taraftar soğuk havaya rağmen karşılaşmayı tribünden takip etti. Mücadelenin ilk düdüğüyle birlikte yaptıkları tezahüratlarla takımlarına destek oldu.
Samsun Samsun’da kendi kendine yeten belediyecilik modeli Kendi kendine yeten belediye misyonunu benimseyerek çalışmalarını sürdüren Samsun’da Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, üretim tesislerini ziyaret etti. Başkan Doğan, "Üretim gücümüz sayesinde altyapıdan üstyapıya tüm çalışmalarımızı hızlı ve etkin bir şekilde yürütürken, elde ettiğimiz tasarrufu daha fazla hizmete dönüştürüyoruz. Kaynağını koruyan, hizmetini büyüten bir anlayışla çalışıyoruz. Üretim tesislerimiz, kendi kendine yeten belediyecilik vizyonumuzun sahadaki en güçlü yansımasıdır" dedi. Samsun Büyükşehir Belediyesi asfalt üretiminden hasır çelik üretimine, kilit parke üretiminden beton santrallerine birçok alanda üretim yaparak altyapı ve üstyapı yatırımlarına hız kazandırırken, şehrin ekonomisine de katkı sunuyor. Samsun Büyükşehir Belediyesi’nin taş ocakları, konkasör tesisleri, doğaltaş elemanları fabrikası, beton santralleri, PMT santrali, asfalt plentleri, kilit parke ve bordür fabrikası, hasır ve çelik fabrikası gibi üretim tesisleri bulunuyor. Bu tesislerde 2025 yılında 1 milyar 99 milyon 663 bin 340 TL’lik üretim yapılırken Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan üretim tesislerini ziyaret ederek görevlilerden bilgi aldı. Başkan Doğan; Doğaltaş Üretim Fabrikası, Adalar Şantiyesi, Toybelen Asfalt Plenti, İlkadım Beton Santrali, Canik Yılanlıdere Şantiyesi, Tekkeköy Kilit Parke Bordür ve Çelik Hasır Fabrikası’nı ziyaretinde çalışanlarla sohbet etti, yürütülen çalışmaları yakından takip etti. Ziyaretlerin ardından değerlendirme yapan Başkan Halit Doğan, "Büyükşehir Belediyemize bağlı birçok üretim tesisimiz ile şehrimize değer katmaya devam ediyoruz. Kendi kendine yeten belediye vizyonumuzla çalışmalarımıza yön veriyoruz. Kendi üretim gücümüz sayesinde maliyetleri düşürüyor, yatırımlarımızı hızlandırıyoruz. Üretim gücümüz sayesinde altyapıdan üstyapıya tüm çalışmalarımızı hızlı ve etkin sürdürürken elde ettiğimiz tasarrufu ise daha fazla hizmete dönüştürüyoruz. Kaynağını koruyan, hizmetini büyüten bir anlayışla çalışıyoruz. Üreten belediye güçlü şehir anlayışıyla çalışmaya devam edeceğiz" diye konuştu.