EKONOMİ - 24 Temmuz 2017 Pazartesi 12:41

Türk kahve şirketinin hedefi Avrupa ve dünya pazarı

A
A
A
Türk kahve şirketinin hedefi Avrupa ve dünya pazarı

Kahve sektörünün önemli markalarından Kahve Sokağı, hedefini büyüterek Avrupa ve dünya pazarına açılmayı planlıyor.

Kahve sektörünün önemli markalarından Kahve Sokağı, hedefini büyüterek Avrupa ve dünya pazarına açılmayı planlıyor.



Kahve sektörünün yeni oyuncusu Kahve Sokağı şirket yetkilileri Avrupa ve dünya pazarına açılmayı hedefliyor. Firma ve franchise sisteminin işleyişi hakkında bilgi veren Yönetim Kurulu Başkanı Osman Budak, 24’ü cadde-AVM, 4’ü kiosk olmak üzere toplam 28 şubelerinin olduğunu söyledi.


En yeni şubelerini Afyon Sandıklı’da açtıklarını kaydeden Budak, önümüzdeki günlerde ise İstanbul Marmara Park’ta bir şube daha açacaklarını dile getirdi. Balıkesir Edremit’de 2 dönümlük bir arazi içinde bulunan eski zeytin kırım fabrikasını restore ederek şube açacaklarını ifade eden Osman Budak, "Franchise başvurularının değerlendirme sürecimizin ardından projelendirilmesi, tadilatının tamamlanması ve anahtar teslimi maksimum 45 gün sürüyor. Bu da franchise yatırımcılarımızın çok kısa bir zaman diliminde yaptıkları yatırımın geri dönüşünü almaya başlamalarını sağlıyor. Bayilerimiz kendi ayakları üstünde durana kadar yanlarında bulunuyor ve yol haritalarını hayata geçirmelerinde yardımcı oluyoruz. Daha sonra ise haftalık periyotlarla iletişime geçerek diyaloğumuzu sürekli hale getiriyoruz’’ diye konuştu.


Hem lezzet, hem de hizmet kalitesinin kendileri için en önemli olgu olduğunu vurgulayan Osman Budak, "Tüm bayilerimizdeki lezzetler ve hizmet standardı, merkezimiz tarafından düzenli şekilde kontrol ediliyor. Bayilerimizdeki tüm ürünler merkezimiz tarafından tedarik ediliyor. Bu sayede bayilerimiz de tedarik sürecinde zorlanmadan en kaliteli ürünleri misafirlerimize servis etme kolaylığını yakalıyor; ayrıca kendi içimizde kurduğumuz mutfak Ar-Ge’mizde çalışmalar yaparak yeni lezzet ve ürünler geliştiriyoruz. Ürünlerimizi tedarik ettiğimiz tedarikçiler de geliştirdiğimiz lezzetleri yalnız bizim için üretiyor. Bu sayede de kahve, kurabiye ve çikolatalarımızdaki lezzetlerin kendimize has olmasını sağlıyoruz. Ayrıca dünyanın tüm yörelerine ait farklı kahveleri de yine özel tedarikçilerden yalnız kendimiz için getiriyor ve lezzet kalitemizi yükseltiyoruz’’ şeklinde konuştu.



İzmirli yatırımcılara çağrı


2007 yılından bu yana birçok kafe zincirinin kurulumunda bulunduğunu ve sektöre çok sayıda marka hediye ettiklerini hatırlatan Budak, sektörde güvenirliğin çok önemli olduğuna dikkat çekti. Deneyimli ve güvenilir ekipleriyle bayilerine franchise hizmeti vermeye devam ettiklerini ve markayı emin adımlarla büyüttüklerini söyleyen Osman Budak sözlerine şöyle tamamladı: "İzmir’e yeni bir marka kazandırmanın heyecanı içindeyiz. Yıl sonuna kadar İzmir’de 10 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz. Bu karlı yatırımda İzmirli girişimcileri ve girişimci adaylarını da İzmir’in markasına yatırım yapmaya davet ediyoruz. Kafecilik sektöründe tecrübenin rolü yadsınamaz bir gerçek. Hem ben, hem de ekibim sektörde çekirdekten yetişen ve sektörün öncülüğünü yapmış kişileriz. Bu tecrübemizi de Türkiye’nin ardından Avrupa ve dünyaya taşımayı hedefliyoruz."

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Türk Mutfağı Haftası’nda Türkiye’nin eşsiz lezzetleri ve mutfak kültürü dünyaya tanıtılacak Türk mutfağının tarihi ve kültürel mirası, 21-27 Mayıs Türk Mutfağı Haftası’nda yurt içi ve yurt dışında düzenlenecek etkinliklerle tanıtılacak. Türk mutfağının kendine özgü niteliklerine dikkat çekilecek etkinliklerde, Türk mutfağı ve kültürü hakkında bilgi verilecek. Türk Mutfağı Haftası tanıtım etkinlikleri çerçevesinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayelerinde Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde “Asırlık Tatların Buluşma Noktası: Yedi Bölgede Türk Mutfağı” temasıyla program ve sergi düzenlenecek. Etkinlikte Türk mutfağının geleneksel, sağlıklı ve atıksız kültürel mirasını vurgulayan ve Türk mutfağının zenginliğini aktaran bir video gösterilecek. 21-27 Mayıs Türk Mutfağı Haftası çerçevesinde gerçekleştirilecek etkinliklerde Türkiye’nin iklim yelpazesinin ve coğrafi çeşitliliğinin Türk mutfağının zenginliğine katkıları ile Türk misafirperverliğinin mutfak kültürüne yansımaları vurgulanacak. Türk mutfağında sadece yemeklerin değil aynı zamanda kültürün, geleneğin ve duygudaşlığın da paylaşıldığı yerli ve yabancı konukların dikkatine sunulacak. Türkiye’nin farklı bölgelerinin zengin mutfak kültürü ve özgün nitelikleri konuklarla paylaşılacak. Etkinlik kapsamında Cumhurbaşkanlığı Külliyesi Sergi Salonu’nda hazırlanan sergi ve dijital deneyim alanlarında Türkiye’nin Ege’den Doğu Anadolu’ya, Karadeniz’den İç Anadolu’ya kadar farklı coğrafi bölgelerinin sahip olduğu doğal ve kültürel miras ile tarımsal çeşitlilik beş duyuya hitap edecek şekilde sunulacak. Ayrıca Türkiye’nin tüm bölgelerinin mutfak zenginliği ve sofra kültürleri hakkında bilgi verilecek, çeşitli bölgelere ait mutfak araç gereçleri, el emeği dokuma işleri ve sofra sunumları görülebilecek. Ait oldukları yörede kültür, turizm ve ekonomi gibi pek çok alana etki ederek katma değer oluşturan coğrafi işaretli ürünler tanıtılacak. Kurulacak dijital ekranlarda Türk mutfağının hikâyesi, tarihi gelişimi ve bölgelerin kendine has dokuları izlenebilecek. 1 ay boyunca ziyaret edilebilecek sergide Türk mutfağının sahip olduğu zengin yiyecek ve içecek çeşitliliği, hazırlanma ve tüketme aşamalarındaki birlikte üretme kültürü, toplumsal dayanışma, kaynaşma ve paylaşma dinamikleri öne çıkarılacak.