GENEL - 08 Ekim 2019 Salı 12:47

Başkan Kılıç, A takımıyla sahaya indi

A
A
A
Başkan Kılıç, A takımıyla sahaya indi

Buca Belediye Başkanı Av.

Buca Belediye Başkanı Av. Erhan Kılıç, icraat birimlerindeki müdürleriyle birlikte sahaya inerek, Buca’daki 47 mahalle muhtarını tek tek ziyaret etti. Projeleri sahada olgunlaştırmayı hedefleyen Kılıç, "Buca’nın tıkanan damarlarını açıyoruz" dedi.


Buca Belediye Başkanı Av. Erhan Kılıç, Buca sokaklarında ve muhtarlıklarda yoğun bir mesai gerçekleştiriyor. Göreve başladığı 6 aylık sürede vatandaşların öncelikli sorunlarına kalıcı çözümler üretebilmek için seferberlik başlatan Başkan Kılıç, icraatlarla ilgili; başkan yardımcıları, park ve bahçeler, fen işleri, temizlik işleri, tesisler, zabıta ve muhtarlık işleri müdürleriyle Buca sokaklarına indi.



47 muhtarlık ziyaret edilerek sorunlar çözüme kavuşacak


Bu kapsamda, yaklaşık iki hafta sürecek saha çalışmalarıyla Buca’da hizmet veren 47 mahalle muhtarı ziyaret edilerek çalışmalar ve taleplerin yerinde inceleneceği öğrenildi. Öte yandan Başkan Kılıç ve ekibi, çalışmalara ilk olarak Buca’nın dezavantajlı mahalleri olan; Fırat, Seyhan, Yeşilbağlar, Göksu ve İnkılap mahallelerinden başladı. Muhtarlarla yapılan görüşmelerde mevcut çalışmaların değerlendirilmesinin ardından, mahalle sorunları teker teker masaya yatırıldı. Muhtarlar, hazırladıkları dosyalarla mahallenin sorunlarını aktarırken, talepler öncelik sırasına göre belirlenerek müdürler tarafından hızlı bir şekilde planlamaya alındı.



Temizlik ve parklarda değişim teşekkürü


Yapılan görüşmelerde muhtarlar, geride kalan 6 aylık sürede özellikle temizlik ve park düzenlemelerinde atılan olumlu adımlar için Başkan Kılıç’a teşekkür etti. Mevcut konularda eksik kalan noktaları sokak sokak açıklayan muhtarlar; asfaltlama, yağmur suyu, kentsel dönüşüm, ulaşım, sosyal hizmetler, sosyal tesis gibi konularda talepleri iletti. İlçe belediyesinin yetki alanı dışında kalan konular için yetkili mercilerde takip gündemleri oluşturulurken, orta vadede gerçekleştirilmesi planlanan projeler için yerinde incelemeler gerçekleştirildi.


Muhtarlık ziyaretlerinin ardından mahalle esnaf ve hemşehrilerle bir araya gelerek sorunları dinleyen Kılıç, "Hemşehrilerimizin çok makul talepleri var. Vatandaşlarımızın en doğal isteği olan temiz ve düzenli bir çevrede yaşamak istiyor. Bu isteği gerçekleştirebilmek için 6 aylık sürede belediyenin asli görevi olan faaliyetlerinde tıkanıklıklar tespit ettik. Tıkanan ana damarları kalıcı bir şekilde açmak için kıt kaynaklarla en verimli çalışmayı yapabilmek için çalıştık. Şimdi sokak sokak gezerek tıkanan kılcal damarları da yerinde açıp sorunsuz bir Buca’yı inşa edeceğiz. Bizim asli görevlerimizi gerçekleştirmemiz bir proje değil zorunluluktur. Buca’da temizlik, park, yol gibi sorun kalmayacak" şeklinde konuştu.


Saha çalışmalarına görev süresi boyunca devam edeceğini ifade eden Kılıç, son olarak şöyle devam etti:


"Bizim asıl makamımız sokaklardır. Yaptığımız çalışmaların ne kadar doğru ne kadar yanlış olduğunu buralarda görebiliyoruz. Sadece icraatlar için değil orta vadede yapacağımız projeleri de burada tartışıyoruz. ‘Ben yaptım oldu’ anlayışını benimsemeden yerinde yönetim, yerinde çözüm ilkesiyle çok güzel bir Buca’yı hemşehrilerimizle birlikte inşa edeceğiz. Atıl değil aktif projeler üreteceğiz."

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Uğur Okulları’dan MEB müfredat değişikliğiyle ilgili ilk değerlendirme MEB Müfredat değişikliğiyle hakkında değerlendirme yapan Uğur Okulları Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, ilkokullarda çocukların okuma ve yazma sürecini hızlandıracak değişiklikler, ortaokul ve liselerde ise teoriden çok uygulamaya yönelik içerikler ile bilgiye ulaşacak becerilerin kazandırılmasının hedeflenmesinin önemli olduğunu söyledi. Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2025 Eğitim - Öğretim Dönemi’nde okul öncesi, ilkokul birinci, ortaokul beşinci ve lise dokuzuncu sınıflardan itibaren kademeli şekilde uygulanacak yeni öğretim programını kamuoyuyla paylaşılmak üzere askıya çıkardı. “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni öğretim programları konusunda Uğur Okulları Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki yeni öğretim programlarıyla ilgili ayrı ayrı değerlendirmelerde bulundu. Adil Kurt, ilkokul müfredatında kapsamlı bir değişikliğe gidildiğini, birinci sınıflarda gerçekleşen ses grupları değişikliğiyle dilimizde daha fazla kullanılan seslerle okuma yazma sürecine başlanacağını söyledi. Bu durumun çocukların okuma ve yazma sürecini hızlandıracağını belirten Kurt “Ses grupları ile kılavuz çizgiler üç aralıktan iki aralığa indirildi. Yine tüm sınıf kademelerinde kazanımlar yerine öğrenme çıktıları belirlendi. Kazanımların sayıları seyreltilerek daha fazla beceri temelli ve uygulamaya yönelik çıktılara yer verildi. Öğrencilerin farklılıklarını gözetmek, dersi farklılaştırmak amacıyla zenginleştirme ve destekleme çalışmaları ve örnekleri müfredata eklendi” dedi. Yeni müfredatta sosyal, duygusal beceriler ile okuryazarlık üzerine açıklamalara yer verildiği ve becerilere yoğunlaşıldığını gördüklerine dikkat çeken Kurt, uygulama ve zenginleştirmeye dayalı programlar oluşturulduğunu belirtti. Kurt, ölçme değerlendirme ile ilgili de; ilkokulda sınavların kaldırılması ile birlikte farklı ölçme araçları kullanılmaya başlandığını ancak ölçeklerde belirli bir çerçeve çizilmediğini vurgulayarak, yenilenen programda her çıktının hangi ölçme aracı kullanılarak ölçüleceği ile ilgili bilgilerin yer aldığını söyledi. Teoriden çok uygulamaya yönelik içerik Adil Kurt, ortaokullar için yaptığı değerlendirmede tüm dersler özelinde bakılarak 5. Sınıf 2019 öğretim programları ile 2024 yılındakiler karşılaştırıldığında dersin kazandırması gereken değerlerde değişiklik yapıldığının görüldüğünü söyledi. Bunun yanı sıra Türkçe, sosyal bilgiler, fen bilimleri gibi derslerin kazanımlarında da azalma olduğunun göze çarptığını vurgulayan Kurt “ Bu durum ünite ve konularına da yansımıştır. Müfredatta tamamen çıkarılan konular dışında eski müfredattan gelen veya kademe geçişleri yapılan konular da dikkat çekmektedir. Bazı branşlar özelinde tema, ünite veya konu isimlerinde de değişiklik yapılmıştır. Müfredatların genelinde yenilikçi, geliştirmeye açık, öğrenci merkezli, sezdirme ve hissettirmeye dayanan, teoriden daha çok uygulamaya yönelik içeriklere yer verildiği gibi ölçme-değerlendirme, performans oluşturma, geliştirme ve takibi ile atölye çalışması üzerinde de fazlasıyla durulmuştur” şeklinde konuştu. Bilgiye ulaşacak becerilerin edinilmesi hedeflendi Adil Kurt, liselerin yeni öğretim programlarıyla ilgili yaptığı değerlendirmede ise matematik dersinde, öğrencilerin daha çok bilgi edinmesi yerine matematiksel bilgiye ulaşmasını sağlayacak becerileri edinmesi, bu beceriler sayesinde edindiği bilgiler arasındaki ilişkileri sorgulamasının hedeflendiğini söyledi. Türk Dili ve Edebiyatı dersinde de beceri odaklı bir yaklaşım benimsendiğini ve dört tema üzerinden düzenleme yapıldığını belirten Kurt, şunları söyledi: “Bu anlayış ile öğrencinin okuması, okuduğunu ve dinlediğini anlaması, duygu ve düşüncelerini yazı ile aktarması hedeflendiği görülmektedir. Fizik ve kimya derslerinde, bazı konuların sadeleştirilerek farklı sınıf düzeylerine kaydırıldığı görülmekte; biyoloji dersinde ise bütüncül bir yaklaşım benimsenerek öğrencilerin genel bir biyoloji anlayışı geliştirmesi amaçlanmıştır. Coğrafya dersinde, Coğrafi Bilgi Sistemleri’nin önemi vurgulanmış ve öğretmenlerin bu alanda yetkinleşmesi gerektiği belirtilmiştir. Bilgi aktarımı odaklı tarih öğretiminden beceri temelli tarih eğitimine geçilmiş. Siyasi tarih yerine insanı öne çıkaran, sosyal tarih konularının önemsendiği görülmekte. 11. sınıf felsefe dersinde; çevre sorunları, teknoloji-hayat ilişkisi, edebiyat-felsefe ilişkisi, hukukun doğası gibi konularda öğrencinin felsefi görüş geliştirmesini ve metin yazabilmesini amaçlayan bir müfredat tasarlanmış. Güncel konuları felsefi bir yaklaşımla değerlendirebilen, fikir ve çözüm geliştirebilen öğrenci kimliği amaçlandığı görülüyor.”
Kocaeli Sahte ilanlarla 52 milyonluk vurgun yapan 44 şüpheli tutuklandı Kocaeli merkezli 11 ilde sahte ilan ve çağrı merkezleri aracılığıyla ürün satma vaadinde bulunup çok sayıda vatandaşı 52 milyon TL dolandıran şüphelilerden 44’ü tutuklanarak cezaevine gönderildi. Kocaeli Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şubesi ekiplerinin, siber suçların men ve takibine yönelik yürüttüğü soruşturmada, liderliğini Serkan Kınalı isimli şahsın yaptığı suç örgütü üyelerinin E-ticaret ve ilan platformlarına sahte ilanlar koyarak, kurulan çağrı merkezine ait açık hatlar üzerinden müştekiler ile güven verici ve aldatıcı görüşmeler yaptıkları belirlendi. Kaparo, kargo bedeli, nakliye bedeli ve sigorta bedeli gibi bahanelerle para alan örgüt üyelerinin elde ettikleri parayı kripto para platformlarına aktardıkları ve sanal kripto para birimlerine çevirerek izini kaybettirmeye çalıştıkları tespit edildi. Belirtilen yöntemlerle aralarında deprem mağduru aileler ile engelli vatandaşların da bulunduğu 37 şahsın dolandırıldığı, suç örgütü üyesi şahısların hesaplarına 52 milyon 675 bin 400 TL para giriş çıkışı olduğu tespit edildi. 5 ayrı bölgede çağrı merkezi oluşturan suç örgütü üyelerinden üçünün toplam 23 ayrı suçtan 25 yıl kesinleşmiş cezalarının bulunduğu belirlendi. Kocaeli merkezli 11 ilde düzenlenen eş zamanlı operasyonda 56 şüpheli yakalandı. 5 şüphelinin değişik suçlardan cezaevinde olduğu, 2 şüphelinin ise ifadelerinin ardından savcılık talimatıyla serbest bırakıldığı bildirildi. Adliyeye sevk edilen 49 şüpheliden 44’ü tutuklanırken diğerleri ise adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.