EĞİTİM - 27 Nisan 2024 Cumartesi 12:21

Uğur Okulları’dan MEB müfredat değişikliğiyle ilgili ilk değerlendirme

A
A
A
Uğur Okulları’dan MEB müfredat değişikliğiyle ilgili ilk değerlendirme

MEB Müfredat değişikliğiyle hakkında değerlendirme yapan Uğur Okulları Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, ilkokullarda çocukların okuma ve yazma sürecini hızlandıracak değişiklikler, ortaokul ve liselerde ise teoriden çok uygulamaya yönelik içerikler ile bilgiye ulaşacak becerilerin kazandırılmasının hedeflenmesinin önemli olduğunu söyledi.


Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2025 Eğitim - Öğretim Dönemi’nde okul öncesi, ilkokul birinci, ortaokul beşinci ve lise dokuzuncu sınıflardan itibaren kademeli şekilde uygulanacak yeni öğretim programını kamuoyuyla paylaşılmak üzere askıya çıkardı. “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni öğretim programları konusunda Uğur Okulları Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki yeni öğretim programlarıyla ilgili ayrı ayrı değerlendirmelerde bulundu.


Adil Kurt, ilkokul müfredatında kapsamlı bir değişikliğe gidildiğini, birinci sınıflarda gerçekleşen ses grupları değişikliğiyle dilimizde daha fazla kullanılan seslerle okuma yazma sürecine başlanacağını söyledi. Bu durumun çocukların okuma ve yazma sürecini hızlandıracağını belirten Kurt “Ses grupları ile kılavuz çizgiler üç aralıktan iki aralığa indirildi. Yine tüm sınıf kademelerinde kazanımlar yerine öğrenme çıktıları belirlendi. Kazanımların sayıları seyreltilerek daha fazla beceri temelli ve uygulamaya yönelik çıktılara yer verildi. Öğrencilerin farklılıklarını gözetmek, dersi farklılaştırmak amacıyla zenginleştirme ve destekleme çalışmaları ve örnekleri müfredata eklendi” dedi.


Yeni müfredatta sosyal, duygusal beceriler ile okuryazarlık üzerine açıklamalara yer verildiği ve becerilere yoğunlaşıldığını gördüklerine dikkat çeken Kurt, uygulama ve zenginleştirmeye dayalı programlar oluşturulduğunu belirtti. Kurt, ölçme değerlendirme ile ilgili de; ilkokulda sınavların kaldırılması ile birlikte farklı ölçme araçları kullanılmaya başlandığını ancak ölçeklerde belirli bir çerçeve çizilmediğini vurgulayarak, yenilenen programda her çıktının hangi ölçme aracı kullanılarak ölçüleceği ile ilgili bilgilerin yer aldığını söyledi.



Teoriden çok uygulamaya yönelik içerik


Adil Kurt, ortaokullar için yaptığı değerlendirmede tüm dersler özelinde bakılarak 5. Sınıf 2019 öğretim programları ile 2024 yılındakiler karşılaştırıldığında dersin kazandırması gereken değerlerde değişiklik yapıldığının görüldüğünü söyledi. Bunun yanı sıra Türkçe, sosyal bilgiler, fen bilimleri gibi derslerin kazanımlarında da azalma olduğunun göze çarptığını vurgulayan Kurt “ Bu durum ünite ve konularına da yansımıştır. Müfredatta tamamen çıkarılan konular dışında eski müfredattan gelen veya kademe geçişleri yapılan konular da dikkat çekmektedir. Bazı branşlar özelinde tema, ünite veya konu isimlerinde de değişiklik yapılmıştır. Müfredatların genelinde yenilikçi, geliştirmeye açık, öğrenci merkezli, sezdirme ve hissettirmeye dayanan, teoriden daha çok uygulamaya yönelik içeriklere yer verildiği gibi ölçme-değerlendirme, performans oluşturma, geliştirme ve takibi ile atölye çalışması üzerinde de fazlasıyla durulmuştur” şeklinde konuştu.



Bilgiye ulaşacak becerilerin edinilmesi hedeflendi


Adil Kurt, liselerin yeni öğretim programlarıyla ilgili yaptığı değerlendirmede ise matematik dersinde, öğrencilerin daha çok bilgi edinmesi yerine matematiksel bilgiye ulaşmasını sağlayacak becerileri edinmesi, bu beceriler sayesinde edindiği bilgiler arasındaki ilişkileri sorgulamasının hedeflendiğini söyledi. Türk Dili ve Edebiyatı dersinde de beceri odaklı bir yaklaşım benimsendiğini ve dört tema üzerinden düzenleme yapıldığını belirten Kurt, şunları söyledi:


“Bu anlayış ile öğrencinin okuması, okuduğunu ve dinlediğini anlaması, duygu ve düşüncelerini yazı ile aktarması hedeflendiği görülmektedir. Fizik ve kimya derslerinde, bazı konuların sadeleştirilerek farklı sınıf düzeylerine kaydırıldığı görülmekte; biyoloji dersinde ise bütüncül bir yaklaşım benimsenerek öğrencilerin genel bir biyoloji anlayışı geliştirmesi amaçlanmıştır. Coğrafya dersinde, Coğrafi Bilgi Sistemleri’nin önemi vurgulanmış ve öğretmenlerin bu alanda yetkinleşmesi gerektiği belirtilmiştir. Bilgi aktarımı odaklı tarih öğretiminden beceri temelli tarih eğitimine geçilmiş. Siyasi tarih yerine insanı öne çıkaran, sosyal tarih konularının önemsendiği görülmekte. 11. sınıf felsefe dersinde; çevre sorunları, teknoloji-hayat ilişkisi, edebiyat-felsefe ilişkisi, hukukun doğası gibi konularda öğrencinin felsefi görüş geliştirmesini ve metin yazabilmesini amaçlayan bir müfredat tasarlanmış. Güncel konuları felsefi bir yaklaşımla değerlendirebilen, fikir ve çözüm geliştirebilen öğrenci kimliği amaçlandığı görülüyor.”


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Tahliye kararıyla evden atılan Çolak ailesi 2 gündür sokakta yaşıyor Eskişehir’de geçirdiği iş kazasının ardından çalışamadığı için kirasını ödeyemeyen ve yeni ev sahibi tarafından tahliye kararıyla evinden çıkarılan Murat Çolak, eşi ve 11 yaşındaki çocuğuyla 2 gündür sokakta yaşıyor. Tepebaşı ilçesinde bulunan Çamlıca Mahallesi Yeniköy Sokak’ta eşi ve 11 yaşındaki kızıyla birlikte yaşayan Murat Çolak, geçen yıl çalıştığı inşaatta kaza geçirdi. Gerekli ameliyatları olamadığı için iyileşemeyen, şuanda da yüzde 14 engelli raporu bulunan Murat Çolak, oturduğu evin kirasını ödeyemez hale geldi. Eski ev sahibi mağduriyeti anlayışla karşılarken, Çolak da eline para geçtikçe yaptığı ödemelerle kira borcunu kapattı. Ancak evin satılmasıyla aile daha zorlu günler geçirmeye başladı. Evi satın alan kişiyle anlaşmazlık yaşadığını ve iyileşip çalışmaya başlayacağını söylemesine rağmen ev sahibinin imzalattığı sözleşmenin ardından icrayla karşı karşıya kaldığını söyleyen Murat Çolak, 2 gün önce zorla evden çıkarıldı. Eşi ve 11 yaşındaki kızıyla birlikte tahliye edildikleri evin önünde yaşayan ve komşularının desteğiyle beslenme ihtiyaçlarını karşıladıklarını belirten Murat Çolak, yardım istedi. "2 gündür dışarda kalıyoruz, komşular yardımcı oluyor" Evlerinden çıkarıldıktan sonra eşyalarıyla birlikte sokakta yaşamaya başladıklarını söyleyen 35 yaşındaki Murat Çolak, "Bacağımda rahatsızlık var, ameliyat olamadım. Geçtiğimiz yıl iş kazası geçirdim. Diğer ev sahibimiz mağduriyetimi kabul etmişti. Ona kira borcum da yoktu. Daha sonra evini sattı. Yeni ev sahibine mağduriyetimi anlattım, çalışıp ödeyeceğimi söyledim. Kendimi toparlayana kadar müsaade etmelerini istedim. Bize sözleşme imzalattılar. Daha sonra bizi icraya verdiler ve 1 buçuk ay sonra tahliye kararı geldi. Mağduriyetimi söylememe rağmen ısrarla evi boşaltmamı istediler. Son geldiklerinde çilingirle girerek zorla çıkarttılar. 2 gündür bu haldeyiz. Dışarda kalıyoruz, komşular yardımcı oluyor. Bundan önce de gelirim olmadığı için komşularım yardımcı oluyordu. Şuradaki kanepede yatıp kalkıyoruz. Yeme içmeyi komşularımız getiriyor. Kendimiz bir şey yapamıyoruz. Çayımızdan kahvaltımıza kadar komşularımız getiriyor. Yetkililerden bize yardımcı olmalarını, ev sağlamalarını talep ediyoruz. En azından ben ameliyat olana kadar yardımcı olurlarsa iyi olacak. Herhangi bir sigortam veya gelirim yok. Hasta olmama rağmen iş arıyorum. Her şeyi göze aldım. Eşim ve çocuğum dışarda kalmasın istiyorum.”
İstanbul Mili taekwondoculardan 6 madalya Avrupa Taekwondo ve Para Taekwondo Şampiyonası’nın ilk gününde milli sporcular, 1 altın, 4 gümüş ve 1 bronz olmak üzere 6 madalya kazandı. 19 yaşındaki sporcu Furkan Ubeyde Çamoğlu, Avrupa şampiyonu oldu. Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da düzenlenen şampiyonanın ilk gününde Türkiye’yi taekwondo ve para taekwododa 4’er olmak üzere 8 sporcu temsil etti. Taekwondocular, 1 altın, 3 gümüş madalya kazanırken, para taekwondocular günü 1 gümüş ve 1 bronz madalya ile tamamladı. -Furkan Ubeyde Çamoğlu’ndan altın madalya Milli taekwondoculardan erkekler 54 kiloda Furkan Ubeyde Çamoğlu altın, 63 kiloda Hakan Reçber, kadınlar 49 kiloda Merve Dinçel Kavurat ve 73 kiloda Sude Yaren Uzunçavdar gümüş madalya kazandı. Furkan Ubeyde Çamoğlu, erkekler 54 kilo ilk turda Fransa’dan Amine Boukarnia’yı, ikinci turda Sırbistan’dan Relja Ivkovic’i, çeyrek finalde İsrail’den Tom Paschovsky’i, yarı finalde Hırvatistan’dan Josip Teskera’yı mağlup ederek finale yükseldi. 19 yaşındaki sporcu finalde Yunanistan’dan Konstantinos Dimitropoulos’u yenerek Avrupa şampiyonu oldu. Erkekler 68 kiloda mücadele eden Hakan Reçber, ilk turu maç yapmadan geçtikten sonra ikinci turda İngiltere’den Jamie McIntosh’u, çeyrek finalde İtalya’dan Daniel Lo Pinto’yu, yarı finalde ise Danimarka’dan Tobias Hyttel’i mağlup ederek adını finale yazdırdı. Avrupa ve dünya şampiyonu sporcu finalde Macaristan’dan Omar Gergely Salim’a sakatlık yaşadığı maçta mağlup olarak gümüş madalyanın sahibi oldu. Kadınlar 49 kiloda tatamiye çıkan Merve Dinçel Kavurat, ilk turu maç yapmadan geçtikten sonra ikinci turda İngiltere’de Jodie McKew’i, çeyrek finalde Danimarka’dan Jade Theresa Castillo’yu, yarı finalde Hırvatistan’dan Bruna Duvancic’i yenerek finale yükseldi. Avrupa ve dünya şampiyonu sporcu finalde İspanya’dan Adriana Cerezo Iglesias’a mağlup olarak şampiyonayı gümüş madalya ile tamamladı. Kadınlar 73 kiloda Sude Yaren Uzunçavdar, ilk turda Portekiz’den Joana Costa Cardoso’yu, çeyrek finalde Çekya’dan Iveta Jirankova’yı, yarı finalde ise Almanya’dan Yanna Scheneider’i mağlup ederek finale yükselmeyi başardı. 19 yaşındaki sporcu finalde dünya 1 numarası Fransa’dan Althea Laurin’e 2-1 yenilerek gümüş madalyanın sahibi oldu. Para taekwondo Erkekler K44 58 kiloda Türkiye’yi eden Ali Can Özcan, çeyrek finalde İspanya’dan Rachid El’i, yarı finalde bireysel sporcu Askhat Akmatov’u geçerek finale yükseldi. Finalde İsrail’den Asaf Yasur’a mağlup olan sporcu şampiyonayı gümüş madalya ile tamamladı. Kadınlar K44 47 kiloda tatamiye çıkan Nurcihan Ekinci, çeyrek finalde bir diğer sporcu Büşra Emire’yi yenerken, yarı finalde bireysel sporcu Dzhetsun-Sholbana Kara-Ool’a yenilerek bronz madalyanın sahibi oldu. Şampiyonanın ikinci gününde 4 taekwondo ve 4 para taekwondocu madalya mücadelesi verecek.