GÜNDEM - 18 Mayıs 2025 Pazar 11:15

112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere meşgul edenlerin cezası artırıldı

A
A
A

Kayseri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mustafa Ak; çağrı merkezini asılsız arayanlara bin 500 TL, asılsız ihbarda bulunanlara ise 15 bin TL ceza uygulanacağını söyledi. 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayarak düdüklü tencerenin nasıl açılacağını soran, asansör gelmediği için polis isteyen kişilerin olduğunu ifade eden Acil Çağrı Karşılayıcı Personel ise, vatandaşlardan gereksiz yere 112 aramamalarını istedi.

112 Acil Çağrı Merkezi’ni meşgul eden ve asılsız ihbarda bulunanlara yönelik düzenleme yürürlüğe girerken, merkezi gereksiz yere meşgul edenlere idari para cezaları uygulanacak. Günlük ortalama 5 bin çağrı aldıklarını ve gelen çağrıların yüzde 60’ının vakaya dönüştüğünü belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mustafa Ak; "İlimiz Acil Çağrı Merkezi 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vermekte. Günlük çağrı sayımız ortalama 5 bin civarında, bu da yıllık 1 milyon 750 bin civarında çağrıya tekabül eder. 2025 yılında şuana kadar yaklaşık 526 bin çağrıyı cevapladık. Bu çağrıların yüzde 60’ı vakaya dönüşen gerçek çağrılar. Yüzde 40’ı ise genellikle bilgi danışma çağrıları şeklinde sonlanan çağrılardır. Daha önce Kabahatler Kanunu’nun 42/a maddesine göre ’asılsız çağrı’ olarak tanımlanmıştı, şimdi ’asılsız çağrı’ ve ’asılsız ihbar’ olarak iki şekilde tanımlanmış durumda. Acil Çağrı Merkezi’ni vaka vermeden ısrarla gereksiz meşgul edenlere bin 500 TL idari para cezası uygulanacak, eğer vaka verilip kaynak ataması yapıldıktan sonra olay yerine ilgili ekipler yönlendirilip öyle bir olay olmadığı tutanakla tespit edilirse bunun cezası da 15 bin TL olarak uygulanacak" dedi.

112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere meşgul edenlerin cezası artırıldı

Hızlı hizmet alınması için tam ve eksiksiz adres verilmesi önemli

112 Acil Çağrı Merkezi’nde çağrı karşılayıcı olarak görev yapan personel ise, ihbarlarda vatandaşların daha hızlı hizmet alabilmesi için adresi tam ve eksiksiz vermeleri gerektiğini ifade ederek ; "İlk çağrıyı karşıladıktan sonra ilgili birimlere aktarıyoruz. Vatandaşın bizden tam anlamıyla hizmet alabilmesi için ilk önce adresini doğru bir şekilde vermesi gerekiyor; ilçe, mahalle, cadde - sokak, bina numarasını güzel bir şekilde verirse gerekli birimler hemen sevk ediliyor ve işlemler daha kısa sürede halloluyor" diye konuştu. Çok sayıda asılsız ve gereksiz ihbarlar aldıklarını kaydeden personel; "Mesela binada asansör gelmiyor, şahıs arayıp ’asansör gelmiyor, polis gelsin’ şeklinde talepte bulunuyor. Eşine sürpriz yapmak isteyen bir beyefendi vardı, kapıyı gizliden açmaya çalışmış ve eşi hırsız zannederek burayı arayarak ekip talebinde bulunmuştu. Ama olay tamamen farklı yerlere taşındı. Düdüklü tencereyi nasıl açacağını soran şahıslar da oluyor. Bu ve bunun gibi gereksiz çağrılarla karşılaşabiliyoruz" ifadelerini kullandı.

112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere meşgul edenlerin cezası artırıldı

"Vatandaşların bize yardımcı olmalarını istiyoruz"

Gereksiz yapılan çağrının o an acil için ihtiyacı olan bir vatandaşın merkeze ulaşmasını geciktirebileceğini de sözlerine ekleyen 112 Acil Çağrı Karşılayıcı personel; "Vatandaşlardan eğer gereksizse burayı aramamalarını rica ediyoruz. Çünkü, ihtiyacı olan bir kişi aradığı zaman biz onun çağrısına geç cevap verip ekiplerin gitmesi geç sürebilir. O yüzden lütfen gereksiz yere burayı aramasınlar. Vatandaşlardan bu konuda bize yardımcı olmalarını istiyoruz" dedi.

112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere meşgul edenlerin cezası artırıldı

Turan Bulut

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Bakan Uraloğlu: "İsrail’in İran’a yönelik saldırıları sonrası bölgedeki hava sahası kısıtlamaları devam etmektedir" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 13 Haziran’da başlayan İsrail’in İran’a yönelik saldırıları sonrası bölgedeki hava sahası kısıtlamalarının devam ettiğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "13 Haziran 2025 tarihinde başlayan İsrail’in İran’a yönelik saldırıları sonrası bölgedeki hava sahası kısıtlamaları devam etmektedir. 24 Haziran itibarıyla güncel durum şu şekildedir: İran - Tahran uçuş bölgesi 25 Haziran 10.30’a, İsrail - Tel Aviv uçuş bölgesi 25 Haziran 03:59’a kadar uçuşa kapalı durumdadır. Havayolu işletmelerimizden Türk Hava Yolları’nın 2 uçağı geri çağırılarak İstanbul’a yönlendirilmiş, Kuveyt, Dammam, Bahreyn, Doha, Abu Dabi, Dubai ve Maskat seferleri iptal edilmiştir. Umman hava sahasının kapalı olması nedeniyle Jakarta ve Denpasar çıkışlı iki uçuş Bakü’ye yönlendirilmiş, yakıt ikmalinin ardından İstanbul’a devam etmiştir. An itibarıyla Körfez bölgesine uçuşlar normale dönmüş; İran, Irak ve Suriye uçuşları ise halen iptaldir. Ajet’in Dubai, Dammam ve Sharjah seferleri, SunExpress’in Dubai, Beyrut ve Erbil seferleri, Pegasus’un Bahreyn, Cidde, Medine, Riyad, Dammam, Doha, Dubai, Abu Dabi, Sharjah, Kuveyt, Maskat ve Karaçi seferleri iptal edilmiştir. Bölgede operasyonları bulunan BBN, ACT, MGA, MNG, Freebird, Airanka, ULS, Southwind ve Corendon’a ait uçak ya da görevli personel bulunmamaktadır. Planlı iptaller ve rota değişiklikleriyle operasyonlar sürdürülmektedir. Bakanlığımız ve ilgili tüm kurumlarımız gelişmeleri yakından takip etmekte, seyahat güvenliği ve uçuş emniyeti için tüm önlemleri almaya devam etmektedir" ifadelerine yer verdi.
Çorum Hititli gençler TEKNOFEST’e kilitlendi: 24 takım final için gün sayıyor Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon nabzını tutan TEKNOFEST’e bu yıl Hitit Üniversitesi’nden 24 takım katılıyor. Hitit Üniversitesinde farklı bölümlerden öğrencilerin oluşturduğu 24 takım, hazırladıkları projelerle TEKNOFEST’e hazırlanıyor. Sağlıktan yapay zekaya farklı kategorilerde yarışmaya katılan öğrenciler, hazırladıkları projelerle TEKNOFEST’e finalde mücadele etmeyi hedefliyor. TEKNOFEST’te hazırlanan takımlar, çalışmalarını üniversite bünyesinde oluşturulan fikir atölyesinde sürdürüyor. Fikir atölyesinde danışman hocalarıyla beraber projelerine yoğunlaşan öğrenciler, elde ettikleri başarıyı finale kalarak taçlandırmak istiyor. Fikir Atölyesinde çalışmalarına devam eden öğrencilere üniversite yönetiminden de motivasyon ziyaretleri gerçekleştiriliyor. Hitit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Osman Öztürk ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nurcan Baykam, öğrencilerle bir araya gelerek başarı dileklerini ilettiler. Hitit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Osman Öztürk, öğrencilerin yaptıkları çalışmalar ve gösterdikleri özveriden dolayı gurur duyduklarını belirtti. Öğrencilerin, hazırladıkları projelerle Hitit Üniversitesini en iyi şekilde temsil edeceklerine inandıklarını ifade eden Rektör Öztürk, "Geçen yıl TEKNOFEST’te ilk derecelerimizi aldık. Öğrencilerimiz Türkiye 2’ncliği ve 3.’üncülüğü ile bizleri gururlandırmıştı. Öğrencilerimiz, bu yıl daha kalabalık bir ekiple, TEKNOFEST’e başarılarıyla imza atmak için çalışmalarını sürdürüyor. Proje kültürünün yaygınlaştığı üniversitemizde birlikte üretmek ve birlikte başarmak için her zaman öğrencilerimizin yanındayız. Takımlarımıza, şimdiden başarılar diliyorum" dedi.
Isparta Bayılan yolcu için güzergâhı değil, vicdanın yolunu izledi Isparta’da sabah saatlerinde özel halk otobüsünde fenalaşarak baygınlık geçiren kadın yolcu, şoförün dikkati ve hızlı müdahalesi sayesinde hastaneye ulaştırıldı. Kadının sağlık durumunun iyi olduğu öğrenilirken şoför olay anını anlatarak, "O an yolcuların ’kaptan ne olursun hastaneye sür’ dediklerini duydum ve hiç düşünmeden hattımın dışına çıkarak hastaneye sürdüm ve yolcumuzu yetiştirdik. Sağlık durumunun iyi olduğunu öğrenince çok mutlu oldum" dedi. Olay, sabah saat 08.45 sıralarında Isparta şehir merkezinde seyir halindeki özel halk otobüsünde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, otobüste ayakta yolculuk eden bir kadın aniden fenalaşarak yere yığıldı. Panikleyen yolcular, şoföre seslenerek "Kaptan hastaneye sür" diyerek yardım istedi. Olayı fark eden halk otobüsü şoförü Musa Bayındır, sefer güzergâhını terk ederek aracını hızla Isparta Şehir Hastanesi’ne yönlendirdi. Baygın halde hastaneye ulaştırılan yolcu, sağlık ekiplerine teslim edildi. Yapılan ilk müdahalenin ardından kadının sağlık durumunun iyi olduğu bildirildi. "Elimden geleni yaptım ve çok mutluyum" Yaşananlarla ilgili konuşan şoför Musa Bayındır, "Otobüsümde bir yolcumuz baygınlık geçirdi. Yolcular hemen ’kaptan ne olursun hastaneye sür’ dedi. Ben de hiç düşünmeden hattımın dışına çıkarak hastaneye sürdüm. Elimden geleni yaptım. Durumunun iyi olduğunu öğrendim, çok mutlu oldum" ifadelerini kullandı. Bayındır, benzer bir durumda herkesin aynı şekilde davranması gerektiğini belirterek, "O an bayılan kişi çocuğumuz bile olabilirdi. Kim olursa olsun can güvenliğini sağlamak bizim görevimiz" dedi.