YEREL HABERLER - 28 Ocak 2016 Perşembe 11:36

Evrensel Seramik Kursu

A
A
A
Evrensel Seramik Kursu

Kırklareli iline bağlı Babaeski Halk Eğitim Merkezi tarafından açılan seramik kursuna, Meksikalı ve Türk öğrenciler haricinde ileri yaştaki erkekler de katılarak yeteneklerini geliştiriyorlar.
Yetkililerden alınan bilgilere göre, seramik kursu çalışmaları Neslişah Barlas hoca eşliğinde 17 kursiyerin katılımıyla devam ediyor. Kurstaki öğrencilerin temposunun iyi ve güzel gittiğini ifade eden yetkililer, “Seramik kursu 26 Aralık tarihinde başladı. Kursta genellikle kullanım amaçlı eşyalar yapılıyor. Kursta yapılan eşyalar değişik yöntemlerle yapılıyor. Gerçekleşen seramik kursunda hem aksesuar hem endüstriyel kullanım amaçlı ürünler çıkarılıyor” şeklinde bilgi verdi.
SERAMİK KURSUNDA MEKSİKALI KURSİYER
Seramik kursuna katılan öğrenciler açısından yetkililerden alınan bilgilere göre, Seramik kursunda Neli Hernandez adında Meksika’dan gelen kursiyer de var. Meksikalı kursiyer, yaptığı ürünlerde kendi kültürünü yansıtıyor. Yetkililer, Meksikalı kursiyerin çok başaralı olduğunu, temiz çalıştığını ve sürekli derse katılım yaptığını söylendi.
“BURADA STRES ATIYORUM”
Burada Türkçe öğrenmek istediğini belirten Meksikalı Hernandez, “Kendim burada stres atıyorum ve başka arkadaşlar ediniyorum” dedi.
Kursiyerlerden 55 yaşında olduğunu aktaran Ercan Yücel ise, “Hobilerle uğraşmaktan zevk alıyorum. Seramik kursunu çok severek sürdürüyorum. Hocamız çok iyi, iyi bir öğretici. Severek yapıyoruz. Önemli olan hem Türk sanatını temsil etmek oradaki formları ortaya çıkarmak” diye konuştu.
“ÇOK İMKANI OLAN BİR TEKNİK”
Seramik kursuna büyük istekle katıldığını aktaran Füsun Sünnetçioğlu, “Ben de engelli çocuklara heykel çalışmaları yaptırtmak istiyorum. Bu hamurlarla, killerle bir takım parmak gelişimleri kendi çalışma tekniklerinin artması için bunlarla ilgili çalışmalar yapmak istiyorum. Kendi hayal gücünüzü zorluyorsunuz, değişik şeyler çıkarabiliyorsunuz. Çok imkanı olan bir teknik, Neslişah Hocayla çalışmak çok keyifli” ifadelerini kullandı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Anadolu Üniversitesi ekibinden öğrencilerin eğitim hedefleri için TÜBİTAK projesi Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Köksal Büyük’ün yürüttüğü ’Türk Yükseköğretim Sisteminde Mikro-Yeterliliklerin Kredilendirilmesi İçin Gereksinimlerin Belirlenmesi’ projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazandı. Projeleri hakkında bilgi veren Prof. Dr. Köksal Büyük, “Mikro-yeterlilikler ya da diğer bir ismi ile mikro krediler öğrenme kazanımlarını, iş yükünü ve kredi değerini içeren kısa süreli eğitim programlarıdır. Öğrenciler, kendi eğitim hedeflerine uygun yeterlilikleri seçebilir ve alacakları krediyi önceden bilebilirler. Yüksek öğretim kurumları, öğrenme kredisi karşılığı olmayan okul dışı eğitim faaliyetlerini akademik krediye dönüştürmek için bugüne kadar yeterince çaba sarf etmediler. Ancak, geleceğin başarılı üniversitelerinin okul dışı öğrenmeye imkan tanıyan kurumlar olacağını net bir şekilde ifade etmeliyim. Bu açıdan, mikro-yeterlilikler büyük bir fırsattır. Konu ile ilgili olarak Avrupa Komisyonu, mikro-yeterlilikler için ortak tanımlar ve standartlar geliştirmeyi hedeflerken, Avrupa Birliği Konseyi ise hayat boyu öğrenme ve istihdam edilebilirlik adına bu yaklaşımı destekleyen kararlar almıştır. Türkiye’de ise, son zamanlarda bu yeterliliklerin yükseköğretim sistemine entegrasyonu ve uygulanması üzerine yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Bu süreçler, uluslararası öğrenci hareketliliğini destekler ve öğrenenlere kişisel ve profesyonel gelişimleri için esnek eğitim imkanları sunar" dedi. “Daha etkin bir uygulama modeli tasarlanabilecek” Projenin kapsamına da değinen Prof. Dr. Köksal Büyük, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki mikro-yeterlilik uygulamalarının mevcut durumunu ve modellerini belirlemek, farklı ülkelerdeki benzer uygulamalarla karşılaştırmalı analiz yapmak, Türkiye’nin eğitim sistemi özellikleri ve ihtiyaçlarına uygun mikro-yeterlilik ilke ve esaslarının oluşumuna katkı sağlamak önemli çıktılarımız arasındadır. Bu süreçte öğrencilerin, öğretim elemanlarının ve iş dünyasının mikro-yeterliliklere bakış açıları ve beklentileri araştırılacak, böylece daha etkin bir uygulama modeli tasarlanabilecektir. Yükseköğretimdeki tüm paydaşların yani Yükseköğretim Kurulu, üniversite yönetimleri, öğretim elemanları, idari personel, öğrenciler ve sektör temsilcilerinin mikro-yeterliliklere ilişkin hazır bulunma düzeyleri belirlenecek ve bu konudaki potansiyel direnç noktaları tespit edilecektir. Ayrıca, mikro-yeterliliklerin kredi değerlerinin belirlenmesi, kontrol edilmesi ve kabul süreçlerini içeren bir sistem tasarımı yapılacak, bu süreçlerin yükseköğretime entegrasyonu sağlanarak sistemin uygulanabilirliği arttırılacaktır. Son olarak hem eğitim sistemimize hem de öğrencilerimize katkı sağlayacak olan proje ekibimizde Anadolu Üniversitesi’nden değerli araştırmacılarımız Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, Doç. Dr. Murat Akyıldız, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden Doç. Dr. Nurcan Deniz ve ASBÜ’den Doç. Dr. Ahmet Yusuf Yılmaz yer almaktadır.”