YEREL HABERLER - 21 Ocak 2012 Cumartesi 14:24

BİLİM AKADEMİSİ SINAV SONUÇLARI AÇIKLANDI

A
A
A
BİLİM AKADEMİSİ SINAV SONUÇLARI AÇIKLANDI

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kültür Sosyal İşler Daire Başkanlığı’nın 23 Ocak-14 Mart tarihleri arasında düzenleyeceği Bilim Festivali içinde gerçekleştirecek olan Bilim Akademisi sınavlarının sonuçları açıklandı.
İlköğretim öğrencilerinin katıldığı sınavı 113 kişi kazandı. Sınavı kazanan öğrenciler yarıyıl tatili boyunca Bilim Teknoloji Kulübü’ndeki bilimsel çalışmalara katılacak. Bilim Akademisi’ni kazanan öğrencilerin listesi Büyükşehir Belediyesi resmi web adresinde yayınlanmaya başladı.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile yapılan işbirliği sonucunda ilköğretim okulu öğrencileri sınavlara büyük ilgi gösterdi. Özellikle Gölcük, Karamürsel, Körfez ve Gebze’deki okullar Bilim Teknoloji Kulübü’nde yapılan sınavlara yoğun katılım oldu. Akademi çalışmaları kapsamında 23-27 Ocak tarihlerinde ilköğretim 4-5, 30 Ocak -3 Şubat tarihlerinde ise 6,7 ve 8. Sınıf öğrencileri eğitim alacak.
Öğrenciler 3 Şubat Cuma gününe kadar Bilim Akademisi’ndeki çalışmalarına devam edecek. Çalışmalarda başarılı olan öğrencilere Bilim Festivali’nin sona ereceği 14 Mart Çarşamba günü düzenlenecek törenle ödül verilecek.
Bilim Akademisi’nin çalışmalarına başlamasıyla Kocaeli Bilim Festivali’nin takvimi de işlemeye başlayacak. Bilim Teknoloji Kulübü tarafından organize edilecek olan festival 14 Mart Çarşamba gününe kadar devam edecek. Festival kapsamında Bilim Akademisi, Bilim Söyleşileri, Bilim Şovları ve çeşitli yarışmalar düzenlenecek.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya Gediz’de elektrik akımına kapılan 3 büyükbaş hayvan telef oldu Kütahya’nın Gediz ilçesine bağlı Yeşilçay köyünde yaşayan çiftçinin yetiştirdiği yaklaşık 450 bin TL değerinde 3 büyükbaş inek, elektrik çarpması sonucu telef oldu. Yeşilçay köyünde ikamet eden çiftçi Abdullah Türker’in bakımında olan açık beside dün akşam çıkan şiddetli yağmur ve rüzgarın etkisiyle ağaç dallarının elektrik tellerine zarar vermesi sonucunda elektrik akımına kapılan 4 hayvandan 3’ü yaşamını yitirdi. 35 büyükbaş, 16 küçükbaş, 10 tavuk, bir horoz ve 2 köpekten oluşan çiftlikte hayvan besiciliği yapan Türker, “Sabaha karşı 04.00 sularında çiftliğin yanında ki evimden çıkan gürültülü sesler ile uyanıp hızla hayvanların yanına gittim. Dün gece yağmurla gelen rüzgârın etkisiyle ağaçların dalları elektrik direğine ve tellerine takılarak şiddetli bir akım oluşturdu. 4 ineğe elektrik çarptı. Kalan hayvanları o alandan uzaklaştırdım. Anında müdahale ederek 4 inekten sadece birini kurtarabildik. 186’yı arayarak TEDAŞ’a arıza bildirimi yaptım. Sabah 08.30’da arıza servisi köyün elektriğini keserek gerekli onarımı tamamladı. Hiçbir hastalığı olmayan hayvanları köpekler yiyebilsin diye Emet ve Gediz belediyesini arayarak götürmelerini rica ettim. Henüz hayvan barınağının kullanıma başlamadığı bilgisini verdiler. Bu sebeple akrabalarımın yardımı ile ölen hayvanları uygun yerlere gömdük. 25 yıldır bu mesleği yaparak geçiniyoruz. 20 yıldır çalıştığım bu beside ilk kez böyle bir şey ile karşılaşıyorum. Eşimle beraber yetiştirdiğimiz, bağ kurduğumuz hayvanları kaybetmek özellikle kurban bayramı öncesi bizi çok üzdü. Şüphesiz ki her şey Allah’tan. Bizde bundan sonra önlemimizi alıp oluşabilecek tehlikelere karşı çiftliği daha güvenli hale getireceğiz” dedi.
Kütahya Türkiye Yüzyılı maarif modeli “Köklerden Geleceğe1 tanıtım toplantısı Kütahya’nın Gediz ilçesinde yeni eğitim müfredat tanıtım toplantısı yapıldı. Gediz İlçe Millî Eğitim Müdürü Mahmut Bahadur başkanlığında, Şube Müdürleri Yusuf Dağ, Murat İçel, Yaşar Kandemir ve ilçedeki tüm okul ve kurum müdürlerinin katılımıyla, Milli Eğitim Müdürlüğü toplantı salonunda “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ve yeni eğitim müfredat programının tanıtım toplantısı yapıldı. Toplantıda İlçe Milli Eğitim Müdürü Mahmut Bahadur, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde becerilerin gelişimi; zihinsel, sosyal-duygusal, fiziksel ve ahlaki boyutları içeren bütüncül bir yapıda ele alınmaktadır dedi. Bahadur, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı, alana ait bilgi kümeleri bileşenlerinden oluşan bütüncül bir modeldir. Bu yapı kapsamında, karmaşık ve soyut fikirleri eyleme dönüştürme sürecinde, ortaya çıkan mefhume beceriler ile bu becerilerin derse özgü bilgi ve becerileri içeren yapılarını temsil eden, alan becerileri ilgili derse ait alan bilgisi ve bu alana ait bilgi kümelerini temsil eden içerik çerçevesi ile bütünleşerek öğrencilerin edinmesi beklenen öğrenme çıktılarını oluşturmaktadır” dedi. Bahadur, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacaktır” ifadelerini kullandı.
Batman Öğrencilerden yaklaşınca kapağı açılıp kapanan akıllı çöp kutusu Batman’ın Sason ilçesinde ortaokul öğrencilerinin yaptığı yaklaşınca kapağı açılıp kapanan akıllı çöp kutusu görenlerin ilgisini çekti. Sason ilçesinde Yunus Emre Ortaokulu öğrencilerinin yıl boyunca öğretmenleri eşliğinde yaptıkları teknolojik cihazlar ve resimlerin yer aldığı ’Bilişim Teknolojileri, Fen ve Resim Sergisi’ büyük ilgi gördü. Okul bahçesinde açılan sergide, öğrencilerin özenle hazırladıkları resimler, bir kısmını atık materyallerden yaptıkları sensörlü cihazlar ve çeşitli alanlarda geliştirdikleri proje ve çalışmalar sunuldu. Sergide öğrencilerin hazırladığı 5 projenin yoğun ilgi gördüğünü ve geliştirilmeye müsait projeler olduğunu belirten Yunus Emre Ortaokulu Bilişim Teknolojileri öğretmeni Lokman Özkan, arduino ve robotik kodlamayı kullanarak geleceğin önemli projelerini yaptıklarını söyledi. Özkan, "Bu gün görücüye çıkardığımız projelerimizin başında sensörler sayesinde yaklaşıldığında kapağı açılan ve ardından tekrar kapanan akılı çöp kutusu, akılı otopark bariyerinin sensörleri aracılığıyla araç yaklaştığında açılıp kapanabilen bir bariyer yaptık. Bir başka projemiz, engelleri algılayarak yön değiştiren robot yaptık. Bir diğer projemiz de tarım sektöründe çiftçilerimizin önemli ölçüde işlerini kolaylaştıracak yağışlara duyarlı açılıp kapanabilen çatıdır. Diğer projemiz de akılı güneş panelleri; bu projede güneş panelleri herhangi bir yardım gerekmeksizin sürekli güneşi takip ederek daha fazla güneşten enerji alarak daha fazla yararlanmamızı sağlayacak" dedi.
Batman Öğrenciler sensör sayesinde yaklaşınca kapağı açılıp kapanan akıllı çöp kutuları yaptı Batman’ın Sason ilçesinde Yunus Emre Ortaokulu öğrencileri, öğretmenler eşliğinde yıl içerisinde yaptıkları bilişim teknolojileri, fen ve resim etkinliklerinin görücüye çıkardığı sergi yoğun ilgi gördü. Sergide öğrenciler tarafından sensör sayesinde yaklaşınca kapağı açılıp kapanan akıllı çöp kutuları görenlerin ilgisini çekti. Yunus Emre Ortaokulu bahçesinde açılan sergide, öğrencilerin birinci dönem ve ikinci dönem özenle hazırladıkları resimler, bir kısmını atık materyallerden yaptıkları bir birinden güzel sensörlü cihazları ve birçok alanda öğrencilerin geliştirdiği proje ve çalışmalar sunuldu. Sergide öğrencilerinin hazırladığı 5 projenin yoğun ilgi gördüğünü ve geliştirilmeye müsait projeler olduğunu belirten Yunus Emre Ortaokulu Bilişim Teknolojileri öğretmeni Lokman Özkan, arduino ve robotik kodlamayı kullanarak geleceğin önemli projelerini yaptıklarını söyledi. Özkan, "Bu gün görücüye çıkardığımız projelerimizin başında sensörler sayesinde yaklaşıldığında kapağı açılan ve ardından tekrar kapanan akılı çöp kutusu, akılı otopark bariyerinin sensörleri aracılığıyla araç yaklaştığında açılıp kapanabilen bir bariyer yaptık. Bir başka projemiz, engelleri algılayarak yön değiştiren robot yaptık. Bir diğer projemizde tarım sektöründe çiftçilerimizin önemli ölçüde işlerini kolaylaştıracak yağışlara duyarlı açılıp kapanabilen çatıdır. Diğer projemiz de akılı güneş panelleri, bu projede güneş panelleri her hangi bir yardım gerekmeksizin sürekli güneşi takip ederek daha fazla güneşten enerji alarak daha fazla yararlanmamızı sağlayacak" dedi.