POLİTİKA - 25 Haziran 2018 Pazartesi 16:24

Mardin’de oy dağılımı ve milletvekili çıkaran partiler belli oldu

A
A
A
Mardin’de oy dağılımı ve milletvekili çıkaran partiler belli oldu

Mardin’de il ve ilçelerin oy dağılımları belli olurken, Halkların Demokratik Partisi (HDP) 233 bin 353 oy ile birinci olarak 4 milletvekili, AK Parti ise 114 bin 683 oy ile ikinci parti olarak 2 milletvekili çıkarmaya hak kazandı.

Mardin’de il ve ilçelerin oy dağılımları belli olurken, Halkların Demokratik Partisi (HDP) 233 bin 353 oy ile birinci olarak 4 milletvekili, AK Parti ise 114 bin 683 oy ile ikinci parti olarak 2 milletvekili çıkarmaya hak kazandı.


24 Haziran Cumhurbaşkanı ve 27. dönem milletvekili genel seçimlerinde oy sayım işlemi tamamlandı. 471 bin 225 seçmenin kayıtlı olduğu Mardin il genelinde alınan sonuçlara göre HDP birinci parti, AK Parti ise ikinci parti oldu. Cumhurbaşkanlığı başkanlık seçimine göre Mardin’de Recep Tayyip Erdoğan faktörü ön plana çıktı. Milletvekili seçimlerinde AK Parti Mardin genelinde 114 bin oy alırken, Cumhurbaşkanlığı başkanlık seçiminde Recep Tayyip Erdoğan 133 bin 375 oy aldı. Selahattin Demirtaş 227 bin 572, Muharrem İnce 20 bin 825, Meral Akşener 3 bin 106, Temel Karamollağlu 2 bin 499, Doğu Perinçek 244 oy aldı.


Mardin genelinde oyların partilere göre dağılımı ise şöyle gerçekleşti:


HDP 233 bin 253, AK Parti 114 bin 683, CHP 11 bin 31, MHP 9 bin 474, HÜDAPAR 8 bin 253, İYİ PARTİ 3 bin 997, SP 3 bin 189, Vatan Partisi 951 oy aldı. Seçimlere bağımsız milletvekili olarak giren Mahmut Aktaş 254 oy alırken, Süleyman Kart ise 96 oyda kaldı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Anadolu Üniversitesi ekibinden öğrencilerin eğitim hedefleri için TÜBİTAK projesi Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Köksal Büyük’ün yürüttüğü ’Türk Yükseköğretim Sisteminde Mikro-Yeterliliklerin Kredilendirilmesi İçin Gereksinimlerin Belirlenmesi’ projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazandı. Projeleri hakkında bilgi veren Prof. Dr. Köksal Büyük, “Mikro-yeterlilikler ya da diğer bir ismi ile mikro krediler öğrenme kazanımlarını, iş yükünü ve kredi değerini içeren kısa süreli eğitim programlarıdır. Öğrenciler, kendi eğitim hedeflerine uygun yeterlilikleri seçebilir ve alacakları krediyi önceden bilebilirler. Yüksek öğretim kurumları, öğrenme kredisi karşılığı olmayan okul dışı eğitim faaliyetlerini akademik krediye dönüştürmek için bugüne kadar yeterince çaba sarf etmediler. Ancak, geleceğin başarılı üniversitelerinin okul dışı öğrenmeye imkan tanıyan kurumlar olacağını net bir şekilde ifade etmeliyim. Bu açıdan, mikro-yeterlilikler büyük bir fırsattır. Konu ile ilgili olarak Avrupa Komisyonu, mikro-yeterlilikler için ortak tanımlar ve standartlar geliştirmeyi hedeflerken, Avrupa Birliği Konseyi ise hayat boyu öğrenme ve istihdam edilebilirlik adına bu yaklaşımı destekleyen kararlar almıştır. Türkiye’de ise, son zamanlarda bu yeterliliklerin yükseköğretim sistemine entegrasyonu ve uygulanması üzerine yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Bu süreçler, uluslararası öğrenci hareketliliğini destekler ve öğrenenlere kişisel ve profesyonel gelişimleri için esnek eğitim imkanları sunar" dedi. “Daha etkin bir uygulama modeli tasarlanabilecek” Projenin kapsamına da değinen Prof. Dr. Köksal Büyük, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki mikro-yeterlilik uygulamalarının mevcut durumunu ve modellerini belirlemek, farklı ülkelerdeki benzer uygulamalarla karşılaştırmalı analiz yapmak, Türkiye’nin eğitim sistemi özellikleri ve ihtiyaçlarına uygun mikro-yeterlilik ilke ve esaslarının oluşumuna katkı sağlamak önemli çıktılarımız arasındadır. Bu süreçte öğrencilerin, öğretim elemanlarının ve iş dünyasının mikro-yeterliliklere bakış açıları ve beklentileri araştırılacak, böylece daha etkin bir uygulama modeli tasarlanabilecektir. Yükseköğretimdeki tüm paydaşların yani Yükseköğretim Kurulu, üniversite yönetimleri, öğretim elemanları, idari personel, öğrenciler ve sektör temsilcilerinin mikro-yeterliliklere ilişkin hazır bulunma düzeyleri belirlenecek ve bu konudaki potansiyel direnç noktaları tespit edilecektir. Ayrıca, mikro-yeterliliklerin kredi değerlerinin belirlenmesi, kontrol edilmesi ve kabul süreçlerini içeren bir sistem tasarımı yapılacak, bu süreçlerin yükseköğretime entegrasyonu sağlanarak sistemin uygulanabilirliği arttırılacaktır. Son olarak hem eğitim sistemimize hem de öğrencilerimize katkı sağlayacak olan proje ekibimizde Anadolu Üniversitesi’nden değerli araştırmacılarımız Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, Doç. Dr. Murat Akyıldız, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden Doç. Dr. Nurcan Deniz ve ASBÜ’den Doç. Dr. Ahmet Yusuf Yılmaz yer almaktadır.”