POLİTİKA - 23 Mart 2017 Perşembe 18:41

Bakan Kılıç: "CHP her şeye ’hayır’ diyor"

A
A
A
Bakan Kılıç: "CHP her şeye ’hayır’ diyor"

Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, CHP’nin her şeye ’hayır’ dediğini söyledi.

Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, CHP’nin her şeye ’hayır’ dediğini söyledi.


Bakan Akif Çağatay Kılıç, AK Parti Alaçam eski ilçe teşkilat mensuplarıyla bir araya geldi. Bafra Yenişehir Stadında incelemelerde bulunduktan sonra Alaçam’da Samsun Büyükşehir Belediyesi Alaçam Çok Amaçlı Salonunda eski parti mensuplarıyla buluşan Bakan Kılıç, burada yaptığı konuşmada CHP’ye yüklenerek, "CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu geçen gün katıldığı bir radyo programında ’cumhurbaşkanı başka partiden, başbakan başka partiden olursa kıyamet o zaman kopar’ dedi. Sayın Kılıçdaroğlu önündeki metni bir oku da ’hayır’ı neden dediğini anla. Evet derse hayır, hayır derse evet mantığı varya bunları bu noktaya getirenler bunlar. Şimdi biz evet diyoruz, o hayır diyor. 15 Temmuz Şehitler Köprüsüne hayır dediniz. Fatih Sultan Mehmet Köprüsüne hayır dediniz. Yavuz Sultan Selim Köprüsüne hayır dediniz. Marmaray’a hayır dediniz. Avrasya Tüneline hayır dediniz. Osman Gazi Köprüsüne hayır dediniz. ’Duble yol yapacağız’ dedik. Ne dediler, ’yapamazsınız’. Yaptık mı arkadaşlar. 25 bin kilometreye yaklaştı" dedi.


Konuşmanın ardından hatıra fotoğrafı çektirildi. Toplantıya Bakan Kılıç’ın yanı sıra AK Parti İl Başkanı Muharrem Göksel, Alaçam Belediye Başkanı Hadi Uyar, Bafra Belediye Başkanı Zihni Şahin ve teşkilat mensupları katıldı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Anadolu Üniversitesi ekibinden öğrencilerin eğitim hedefleri için TÜBİTAK projesi Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Köksal Büyük’ün yürüttüğü ’Türk Yükseköğretim Sisteminde Mikro-Yeterliliklerin Kredilendirilmesi İçin Gereksinimlerin Belirlenmesi’ projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazandı. Projeleri hakkında bilgi veren Prof. Dr. Köksal Büyük, “Mikro-yeterlilikler ya da diğer bir ismi ile mikro krediler öğrenme kazanımlarını, iş yükünü ve kredi değerini içeren kısa süreli eğitim programlarıdır. Öğrenciler, kendi eğitim hedeflerine uygun yeterlilikleri seçebilir ve alacakları krediyi önceden bilebilirler. Yüksek öğretim kurumları, öğrenme kredisi karşılığı olmayan okul dışı eğitim faaliyetlerini akademik krediye dönüştürmek için bugüne kadar yeterince çaba sarf etmediler. Ancak, geleceğin başarılı üniversitelerinin okul dışı öğrenmeye imkan tanıyan kurumlar olacağını net bir şekilde ifade etmeliyim. Bu açıdan, mikro-yeterlilikler büyük bir fırsattır. Konu ile ilgili olarak Avrupa Komisyonu, mikro-yeterlilikler için ortak tanımlar ve standartlar geliştirmeyi hedeflerken, Avrupa Birliği Konseyi ise hayat boyu öğrenme ve istihdam edilebilirlik adına bu yaklaşımı destekleyen kararlar almıştır. Türkiye’de ise, son zamanlarda bu yeterliliklerin yükseköğretim sistemine entegrasyonu ve uygulanması üzerine yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Bu süreçler, uluslararası öğrenci hareketliliğini destekler ve öğrenenlere kişisel ve profesyonel gelişimleri için esnek eğitim imkanları sunar" dedi. “Daha etkin bir uygulama modeli tasarlanabilecek” Projenin kapsamına da değinen Prof. Dr. Köksal Büyük, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki mikro-yeterlilik uygulamalarının mevcut durumunu ve modellerini belirlemek, farklı ülkelerdeki benzer uygulamalarla karşılaştırmalı analiz yapmak, Türkiye’nin eğitim sistemi özellikleri ve ihtiyaçlarına uygun mikro-yeterlilik ilke ve esaslarının oluşumuna katkı sağlamak önemli çıktılarımız arasındadır. Bu süreçte öğrencilerin, öğretim elemanlarının ve iş dünyasının mikro-yeterliliklere bakış açıları ve beklentileri araştırılacak, böylece daha etkin bir uygulama modeli tasarlanabilecektir. Yükseköğretimdeki tüm paydaşların yani Yükseköğretim Kurulu, üniversite yönetimleri, öğretim elemanları, idari personel, öğrenciler ve sektör temsilcilerinin mikro-yeterliliklere ilişkin hazır bulunma düzeyleri belirlenecek ve bu konudaki potansiyel direnç noktaları tespit edilecektir. Ayrıca, mikro-yeterliliklerin kredi değerlerinin belirlenmesi, kontrol edilmesi ve kabul süreçlerini içeren bir sistem tasarımı yapılacak, bu süreçlerin yükseköğretime entegrasyonu sağlanarak sistemin uygulanabilirliği arttırılacaktır. Son olarak hem eğitim sistemimize hem de öğrencilerimize katkı sağlayacak olan proje ekibimizde Anadolu Üniversitesi’nden değerli araştırmacılarımız Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, Doç. Dr. Murat Akyıldız, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden Doç. Dr. Nurcan Deniz ve ASBÜ’den Doç. Dr. Ahmet Yusuf Yılmaz yer almaktadır.”