GENEL - 23 Şubat 2021 Salı 13:34

Yazıcıoğlu’nun ölümünde “delil karartma” iddiasıyla açılan dava 4 Mayıs’a ertelendi

A
A
A
Yazıcıoğlu’nun ölümünde “delil karartma” iddiasıyla açılan dava 4 Mayıs’a ertelendi

BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ve arkadaşlarının vefat ettiği olayda, E.

BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ve arkadaşlarının vefat ettiği olayda, E.K. isimli gazeteciye açılan “delil karartma ve yalan beyan” davası şahitlerin dinlenmesinin ardından 4 Mayıs’a ertelendi.



Kahramanmaraş’ta bindikleri helikopterin düşmesi sonucu şehit olan Büyük Birlik Partisi’nin (BBP) merhum Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu, yol arkadaşları ve İhlas Haber Ajansı Muhabiri İsmail Güneş’in şehit olduğu olayın aydınlatılması için açılan davalar sürüyor. 2019 yılında BTK tarafından açıklanan HTS kayıtlarında helikopterin düştüğü tarihte Sivas’ta gazetecilik yapan E.K’nın cep telefonu ile helikopterin düştüğü gün İHA muhabiri İsmail Güneş’e ait telefonla 16 kez, 14 buçuk dakikalık görüşme yaptığı ortaya çıkmıştı. HTS kayıtlarının ortaya çıkmasının ardından Yazıcıoğlu ailesi E.K. hakkında Sivas 3. Asliye Ceza Mahkemesinde “delilleri karartma ve yalan beyanda bulunma” suçlaması ile dava açtı. Davanın 3. duruşması bugün görüldü. Duruşmaya sanık E.K., tanıklar, Yazıcıoğlu’nun abisi Yusuf Yazıcıoğlu, Yazıcıoğlu’nun ablası Mavuş Ocak ve davacı Yazıcıoğlu ailesinin avukatı Kemal Yavuz katıldı. Dava, şahitlerin dinlenmesinin ardından dosyadaki eksiklerinin tamamlanması üzere 4 Mayıs tarihine ertelendi. Yazıcıoğlu ailesinin avukatı Kemal Yavuz duruşma sonrası basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.



Avukat Kemal Yavuz, sanık E.K.’nin HTS kayıtlarında çıkan görüşmeleri inkar ettiğini belirterek, “ Değerli basın mensupları, bugün merhum Muhsin Yazıcıoğlu’nun şehadetiyle ilgili süren parçalı yargılamadan biri Sivas 3. Aslı Ceza Mahkemesinde devam etti. Burada devam eden dosya, sanık E. K.’nın yalan tanıklıktan yargılamasına ilişkindir. Sanık E. K.’nın olay günü İsmail Güneşle saat 13.00 ile 15.26 dan itibaren 16 kez İsmail Güneşle görüştüğü, bazen İsmail Güneş’in aradığı bazen kendisinin aradığı toplam 14 buçuk dakika görüştüğü, toplam görüşmelerinin içerisinde görüşme süresinin 3’te 1’ i kadar görüşme süresinin olduğu. Dolayısıyla 16 kez görüşmüş olmasına rağmen bazı görüşmeleri 90 saniye, bazı görüşmeleri 78 saniye böyle uzun görüşmelerde var. Bunlar inkar edilmekte. Olayın en can alıcı zaman dilimi içerisinde böyle bir görüşmenin neden inkar edildiği, hangi suç delinin saklandığı, yargıdan neyin gizlendiğiyle ilişkin şüphe uyandırmıştır. Buna dair bizim suç delillerini karartma, yargından olayın gizlenmesiyle ilgili delillerin yok edilmesi anlamında suç duyurumuz vardı. Ana dosyada. Ana dosyadan tefrik edilerek bu dava Sivas’ta suç yeri itibarıyla açıldı. Bize göre de usul bakımından doğru bir karar değil çünkü ana dosyada bir suikast davasıdır. Muhsin Yazıcıoğlu, örgütlü bir yapı tarafından siyasi suikast düzenlenerek yok edilmiştir, yok edilmesi hedeflenmiştir” dedi.



Avukat Yavuz, İHA muhabiri İsmail Güneş’le görüşenin bir başkası olabileceğini belirterek, “Dolayısıyla biz bu örgütlü yapının İsmail konuşmaya başladıktan sonra paniklediği ve İsmail’in konuşmasıyla birlikte suç delillerinin ortaya çıkabileceği ihtimalini binaen de delil karartmaya başladığı. Bu delilleri tek tek yok ederken İsmail’le görüşenlere yönelikte bu yargılamanın konusu olan İsmail’le görüşenlerle ilişkinde tedbir geliştirdiği inancındayız. Dolayısıyla bu eylemin esas itibariyle bir yalan tanıklıktan ibaret olmadığının, bu yalan tanıklık olmayıp esas itibariyle eylemin gerçekleştiriliş şekline ilişkin delillerin yok edilmesi amacıyla gerçekleştirilen bir eylem olduğunu, bu sanığın ana dosyada yargılanması gerektiğini, o dosyayla bu yargılamanın birleştirilerek bu yargılamanın devamının hukuk açısından bir zaruriyet olduğu inancındayız. Delilin bu çerçevede değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Ancak yargılama müstakilen hala devam ediyor. Duruşması 4 Mayıs’a ertelendi ama yine tekraren ifade etmek isterim, örgütlü yapı tarafından İsmail’in konuşmasıyla birlikte suikastın delillerinin ortaya çıkacağı paniğiyle tedbir alınmaya çalışıldığı, alınan tedbirler içerisinde GPS’in söküldüğü, kurtarıldı geliyor açıklamasının yapıldığı, arama kurtarmanın en muhtemel yerinin önlendiği, noktasal koordinat bilindiği halde ekiplere ulaşılmadığı, arama kurtarmanın yanlış yere yönlendirildiği ve dolayısıyla enkaza ulaşılmasının bilerek, istenerek önlendiği inanç ve kanaatindeyiz. Bu çerce ve içerisinde sanığın da görüşmelerinin karartıldığı, görüşen kişi İsmail’le yakın çalışan biri neyi paylaştığına dair. Gerçekten bu telefonla sanık mı görüştü, o dahi sabit değil. Başka biride görüşmüş olabilir. Bu çerçeve içerisinde suç delilerinin bu dosya kapsamında da yok edilmeye çalışıldığı kanaatindeyiz. Hakikat er geç ortaya çıkacaktır. Muhsin Yazıcıoğlu suikastında yer alanların öncesinde, sonrasında ve olay anında yer alanların hepsinin bir gün muhakkak suretle yargının önüne çıkıp, hesap vereceği günleri bekliyoruz” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İstanbul Havalimanı’nda faciadan dönüldü, uzman isim sistemin nasıl çalıştığını gösterdi: “Daha büyük olaylarla karşı karşıya kalabilirdik” İstanbul Aydın Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pilotaj Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Salim Kurnaz, İstanbul Havalimanı’nda kargo uçağının gövde üzeri iniş yapmasıyla değerlendirdi, uçak iniş takımlarının çalışma sistemine yönelik bilgi verdi. Doç. Dr. Kurnaz, “Hidrolik borularda, kumandalarda bir tıkanıklık ya da mekanik sıkışma söz konusu olmuş olabilir. Sağ ve solundaki ana iniş takımları uçağın pistten çıkmasını biraz engellemiş gibi gözüküyor, daha büyük olaylarla karşı karşıya kalabilirdik. Pistten çıkarsa yolcuların zarar gördüğü değişik tarihlerde örnekler var, yaşanabilirdi. Dönem dönem yaşanabilen kazalar, daha kötü sonuçlananları var, genel olarak başarılı bir iniş, pilotlarımızı tebrik ediyorum” dedi. İstanbul Havalimanı’nda Paris-İstanbul seferini yapan FedEx Havayolları’na ait Boeing 763 tipi bir kargo uçağı, ön iniş takımlarının açılmaması üzerine gövde üzerine iniş yaptı. Ölen ya da yaralananın olmadığı olayda 2 pilot tahliye edilirken İstanbul Aydın Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pilatoj Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Salim Kurnaz, yaşananları değerlendirdi. Doç. Dr. Salim Kurnaz, Hidrolik İniş Takımı Eğitim Seti’nde iniş takımlarının nasıl çalıştığı anlattı. “Bölgesel bir sıkıntı yaşanmış olabileceğini düşündürüyor” İstanbul Havalimanı’nda kargo uçağının ön iniş takımlarının açılmaması sonrası gövde üzeri iniş yapmasıyla ilgili konuşan İstanbul Aydın Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pilotaj Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Salim Kurnaz, “Ana iniş takımlarının açılıp burun iniş takımlarının açılmaması sadece burun iniş takımında bölgesel bir sıkıntı yaşanmış olabileceğini düşündürüyor. İniş takımları hidrolik sistemlerle kontrol edildiği için öncelikle bölgedeki hidrolik borularda, kumandalarda bir tıkanıklık ya da iniş takımları mekanik sistemler olduğu için mekanik herhangi bir sıkışma ya da açılamama söz konusu olmuş olabilir. Kış şartlarında biraz daha buzlanma tarzı şartlar düşünülebilir. Özellikle uçakların çok yüksek irtifalarda -30, -50 derecelere varan sıcaklıklarda uçtuğu düşünüldüğünde buzlanma akla geliyor ama mevsimsel olarak biraz daha düşük bir ihtimal. O yüzden öncelikli olarak hidrolik sistemlerde bir arıza ya da kumandalarda bir arıza olarak düşünebilir. Teknik ekip yaptığı inceleme sonrası daha detaylı araştırmayı yapabilecektir, bunlar sadece ilk baştaki tahminlerimiz. Bakımsal olarak bir sıkıntı yaşandığını düşünmüyorum. Yazılımsal ve mekaniki olarak bütün sistemler kontrol ediliyor, uçuş öncesi, uçuş sonrası, günlük çekler, iniş takımları kontrolleri bunların yapılmış olması gerekiyor, bir hava aracının bunlar yapılmadan uçuşa çıkması imkansız” dedi. “Yolcu olmuş olsa belki daha sıkıntılı bir süreç olabilir” Pilotların yaşanabilecek olumsuzluklara karşı eğitimli olduğunu aktaran Doç. Dr. Kurnaz, “Pilotlarımız bir uçuş esnasında başlarına gelebilecek bütün emergence prosüdürler üzerinde full hakimiyete sahip olacak şekilde eğitiliyorlar. Derslerimizin geçme notu 100 üzerinden yüzdür, 99 alsalar bile başarısız kabul edilirler. O yüzden bütün prosedürlere hakimdirler, pilotsal bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Mekaniki olarak burun iniş takımında bir sıkıntı olmuş olabilir. Ana iniş takımlarının açılması burun iniş takımlarının açılmaması merkezi bir problem değil de daha çok ilk bakışta burun iniş takımına yönelik bir arızayı düşündürüyor. Pilot inişe geçmeye başladığı, iniş takımlarını açtığı anda göstergesinde iniş takımlarının tam açıldığının sinyalini almak zorunda. Bunu alamadığı zaman kuleyle temasa geçip önce pass geçip iniş takımlarını kuleden fiziki olarak gözle kontrol ettirmesi gerekiyor. Gözle kontrol edildikten sonra kulede iniş takımının açılmadığını onayladığı anda acil durum prosedürler başlatılıyor. Normal olarak 2 iniş takımı da açılmadığı zaman pist bir köpükle kaplanıyor ki herhangi bir gövdeyi piste sürtmesi esnasında yangın çıkmasın diye. Arkada kargo da olsa yolcu olmuş olsa belki daha sıkıntılı bir süreç, yolcular arasında korkma tarzı bir şey olabilir ama pilotlarımız bu konuda eğitimli. Arkada kargo da yolcu da olsa uçağı gövde üzerine indirebilecek eğitimleri aldıklarını düşünüyorum. O yüzden başarılı bir iş olmuş, pilotlarımızı da tebrik ediyorum. “Daha büyük olaylarla karşı karşıya kalabilirdik, pilotlarımızı tebrik ediyorum” Sözlerini sürdüren Doç. Dr. Kurnaz, “Özellikle ana iniş takımları açıldığı için sağ ve solundaki ana iniş takımları bu olayda uçağın pistten çıkmasını biraz engellemiş gibi gözüküyor. Normalde ana iniş takımları da açılmasa gövde üzerine indiği için oval bir düzlem, muhtemelen pistin sağına ya da soluna kayma tarzı bir şey gerçekleştirebilir. Daha büyük olaylarla karşı karşıya kalabilirdik, büyük de şansımız olmuş herhangi daha büyük bir olay yaşanmamış. Bu tarz gövde üzerine iniş olaylarında özellikle hava aracı pistten çıkarsa yolcuların zarar gördüğü, değişik tarihlerde olaylar ve örnekler var yaşanabilirdi. Pilotlarımız ve kule operatörlerimiz havaalanı personeli gayet uygun bir şekilde davranmış, gerekli önlemleri alıp hava aracını indirmişler. Bunlar dönem dönem yaşanabilen kazalar, dönem dönem örnekleri var. Daha kötü sonuçlananları var ama genel olarak baktığımızda başarılı bir iniş” diye konuştu. İniş takımının nasıl çalıştığını anlattı Hidrolik İniş Takımı Eğitim Seti’nde süreci anlatan Doç. Dr. Kurnaz şöyle konuştu: “Pilot ve teknisyenlerin eğitimimde kullandığımız simülasyon cihazımız iniş takımın nasıl açıldığını ve kapandığını gösteren ve tamamen uçak sistemleriyle birebir aynı olan bir sistemimiz. Öncelikle bir gösterge sistemimiz var, uçak takımları tamamen kapalı ve kilitli pozisyondaysa pilot göstergesinden görebiliyor. Hareket ettirmeye başladığı zaman iniş takımları açılsın hareketi sonrası açıldığı göstergesi ve en sonda aşağıda kilitli pozisyona geldiği zaman açıldı ikazını alıyor. Eğer açılmazsa bu ikaz ışığı yanmıyor ve aynı zamanda sesli olarak uçak pilotu iniş takımları tamamen açılmadı diye uyarıyor. Muhtemelen bu olayda da pilot ikazı aldığı için kuleyle temasa geçip ‘iniş takımlarım açılmadı’ diye acil durum bildirmiş görünüyor” dedi.
Mardin Mardin’de DİKA desteğiyle kurulan tekstil fabrikalarında 5 bin kişi istihdam edilecek Mardin’de Dicle Kalkınma Ajansı (DİKA) desteğiyle kurulan fabrikalarda 5 bin kişi istihdam edileceği belirtildi. Projesi tamamlanan Derik ve Dargeçit ilçelerinde 265 kişi istihdam ediliyor. Çalışan ve Üreten Gençler Programı çerçevesinde desteklenen bir projeye imza atıldığını belirten Dicle Kalkınma Ajansı (DİKA) Genel Sekreteri Aykut Aniç “Mardin’de sekiz tane projemiz var. Bunlardan iki tanesi tamamlandı” dedi. Derik ve Dargeçit projeleri tamamlanmış ve faaliyete geçmiş durumda olduğunu belirten Aniç, “Bir kısmının yapımı tamamlandı şu an işlemleri devam ediyor. Faaliyete geçme aşamasında bir kısmı da yapımı devam ediyor. Bu çerçevede bölgedeki iş gücünün katma değer alanına çevrilmez edilmesini destekler. Buna aracılık ediyoruz. Bunlar şu aşamada da bölgede ön plana çıkmış. Atölyeye baktığımız zaman yüksek bir kısmı gençlerden oluşuyor. Kadın istihdamına baktığımız zaman çok sayıda kadın istihdamı var. Diğer projeleri düşündüğümüz zaman Dargeçit ile birlikte şu an 265 kişi istihdam edilmiş durumda. İlçelerimiz bir şu anda projelerimiz var bunları da dahil ettiğimiz zaman bölgemizdeki diğer illerle birlikte toplamda 26 tekstil atölyesinin faaliyete geçirmiş ve toplamda 5 bin üzerinde istihdam sağlamış olacağız bunlardan bir bir tanesi Derik ilçemizdir. Burada bir çok genç istihdam edilen bir tesistir” ifadelerini kullandı. İlçede kurulan tekstil fabrikasında özellikle kadın ve gençlerin istihdam edilmesinden memnuniyet duyduklarını belirten Derik Kaymakamı Evren Çakır, “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Mehmet Fatih Kacır ve Gençlik Spor Bakanımız Dr. Osman Aşkın Bak iş birliğinde, il düzeyinde ise valiliğimiz, kaymakamlığımız ve Dicle Kalkınma Ajansının girişimleri ile 150 kişi istihdam ediliyor. Çalışan ve Üreten Gençler Programı çerçevesinde önemli bir işe imza atıldı. Bu çerçevede baktığımız zaman 9 dönüm üzerine kurulmuş bir tesisten bahsediyoruz. 3 bin metre kareye yakın kapalı alanı bulunmaktadır. Ve içerisinde sosyal alanları ile kadınlarımızın ve gençlerimizin istihdam edildiği, önceliklendiği, hem ilçe ekonomisi hem ilimizin ekonomisinde ve nihayetinde ülke ekonomisini önemli hizmetleri sağlayacağımızı düşündüğümüz, ülkemizin bilindik markalarının üretimini yapan bir tesis söz konusudur. Özellikle buraya geldiğimiz zaman bunun bir sosyal çıktısını görmek vatandaşımızın meslek edindiğini görmek bu anlamda biz de mutlu ediyor. Kamu kurum ve kuruluşlarının desteği ve ön açmasıyla beraber güzel bir hizmet sağladığımızı düşünüyoruz. Bu vesile de emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.
Uşak Uşak’ta öğrencilere kırmızı düdük dağıtıldı Uşak’ta “Karayolu Trafik Güvenliği ve Karayolu Trafik Haftası” kapsamında 15 Temmuz Şehitler Meydan’ında program düzenlendi. Uşak İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı Trafik birimlerince Haftası etkinlikleri kapsamında 15 Temmuz Şehitler Meydan’ında etkinlik düzenlendi. Etkinlikte Uşak Valisi Turan Ergün, trafik ekiplerinden, trafikte kullanılan ekipmanlar hakkında bilgiler alırken, protokol üyeleri ile birlikte öğrencilere kırmızı düdük ile bilgilendirici trafik dergileri dağıttı. Burada konuşma yapan Uşak Valisi Turan, emniyet kemerinin önemine vurgu yaparak “Bu etkinliklerde özellikle vatandaşımızın dikkatini çekmek ve bu konuda bir farkındalık oluşturma gayreti içinde oluyoruz. Kıymetli vatandaşlarımızdan biz şunları istiyoruz, emniyet kemeri takmış olmak araç içinde meydana gelen ölümleri yüzde 45 ağır yaralanmalarda ise yüzde 50 oranında azaltıyor” dedi. Vali Ergün, trafik kurallarına uymanın zor olmadığını ve Uşak’ta trafiğin halen istedikleri düzeyde olmadığını dile getirerek “Aslında trafik kuralları zor kurallar değildir. Bütün dünyada kabul edilmiş, denenmiş herkes tarafından bu kuralların kaza riskini azalttığı yaşama şartlarının arttırdığı değerlendirilmiş ve bütün dünyada trafik kuralların standart işaretlenip konulmuş. Uşak’ta halen trafik konusunda istediğimiz düzeyde değiliz. Bunu hep birlikte aşmamız lazım. Bu konuda sadece polis ve jandarma ekiplerin uygulaması yeterli değil. Bunun için bütün ve tek başına alacağımız tedbirleri de el birliği içinde konuya hassasiyet göstermesi ve bütün kurallara uyması önemlidir.” dedi. Vali Ergün sözlerine, “Kurallar çok basit ve bu kurallar trafik işaretlerine ve görevlilerin uyarılarına uymak, hız sınırlarına dikkat edeceğiz, kırmızı ışıkta geçmeyeceğiz, yaya ve bisiklete mutlaka dikkat ederek bunlara öncelik vermek zorundayız, araç kullanırken yorulmasak bile çok uzun süre araç kullanmayalım ve araç kullanırken yorgun olduğumuzu hissettiğimizde belli aralıklarla mola verelim ve araçta cep telefonu kullanmayalım çünkü cep telefonu bir şekilde dikkat dağıtarak kazalara sebep oluyor. Onun için bizde araçla trafiğe çıktığımızda hem kendimize hem karşıdakine hem de yayaya ne olur elimizden geldiği kadar son derece kibar ve nazik olarak acele etmeyelim. Çok acele etseniz de bir yere varacağınız zaman inanın yüzde 10 kazanç sağlıyorsunuz ama hayatınızı çok çok riske atmış oluyorsunuz. Ben vatandaşlarımıza şunu tavsiye ediyorum ki arkadaşlar lütfen kurallara uyalım çünkü ‘Hayatla Yarışılmaz’.” dedi. Düzenlenen etkinliği Uşak İl Emniyet Müdürü Mehmet Ali Kolcu, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Fahri Semiz, trafik ekipleri, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı.
Isparta Başkan Başdeğirmen: "Yaşlı vatandaşlarımıza kucak açıyorsunuz" Huzurevi Derneği Başkanı Merdan Özkahraman, Huzurevi Vakfı Başkan Vekili Serap Özkahraman ve Huzurevi Müdürü Alperen Sözen ile yönetim kurulu üyeleri, Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’i ziyaret etti. Huzurevi Vakfı Başkan Vekili Serap Özkahraman, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’e bugüne kadar hem huzurevine hem de Isparta’ya yaptığı hizmetlerden dolayı teşekkür etti. Özkahraman, “İnşallah bu dönemde yine birlikte güzel şeyler yaparız” dedi. Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’in geçen dönemde huzurevinin soğuk hava deposu ihtiyacını giderdiğini ve destek olduğunu belirten Huzurevi Derneği Başkanı Merdan Özkahraman, “Şükrü başkanımıza teşekkür ederiz. Yeni döneminde de kendisine hayırlı olsun diyoruz. Huzurevimizin peyzaj gibi birtakım ihtiyaçları var, bunları da yapacağından kuşkumuz yok” ifadelerine yer verdi. Heyete ziyaretleri için teşekkür eden Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen de Huzurevi yönetiminin yapmış olduğu hizmetlerin çok kutsal olduğunu söyledi. Başkan Başdeğirmen, “Yaşlı ve engelli vatandaşlarımıza kucak açıyorsunuz, fedakârca yanlarında olduğunuzu hissettirerek onların güzel, sağlıklı, kaliteli yaşayabilmeleri için çok gayret gösteriyorsunuz. Hiçbir maddiyat beklemeden manevi güçle, sevginizden kaynaklanan güzelliklerle bu insanlarımıza güzel işler yapıyorsunuz. Böyle bir hizmetin yanında, yanınızda olmak sizlere destek vermek bizim için büyük bir onur oluyor. Yapmış olduğunuz güzel çalışmalardan dolayı sizlere çok teşekkür ediyorum. İhtiyacı olan bir insanın yanında olmak güzel bir şey. Sizler yıllarca fahri olarak buraya emek veriyorsunuz. Bunlar örnek alınacak çalışmalar. Bizler de bundan sonra da elimizden geldiğinden daha fazlasını yaparak dezavantajlı vatandaşlarımıza, yaşlılarımıza ihtiyaç sahibi olan herkesin yanında olmak için sizlerin yanında olacağız. Bizlere vermiş olduğunuz desteklerden dolayı da sizlere çok teşekkür ediyorum" görüşlerinde bulundu.