GENEL - 17 Mayıs 2017 Çarşamba 09:32

(Özel Haber) Yalova’da kentsel dönüşümle uyuşturucu meselesi de ortadan kalkacak

A
A
A
(Özel Haber) Yalova’da kentsel dönüşümle uyuşturucu meselesi de ortadan kalkacak

Yalova Belediye Başkanı Vefa Salman, il genelindeki uyuşturucu trafiğine karşı alınacak en radikal çözümün Roman mahallesindeki kentsel dönüşüm olacağını söyledi.

Yalova Belediye Başkanı Vefa Salman, il genelindeki uyuşturucu trafiğine karşı alınacak en radikal çözümün Roman mahallesindeki kentsel dönüşüm olacağını söyledi. Salman, "Yaptığımız son fizibilite çalışmasını TOKİ’ye sunduk. Acilen düğmeye basmak zorundayız” dedi.


Belediye Başkanı Salman, Yalova’yı yaşanabilir bir kent yapma yolunda hazırlayıp hayata geçirdiği mega projelerini İHA’ya anlattı. Yalova’nın Bağlarbaşı Mahallesi’nde uyuşturucu ticaretinden mustarip olduklarını dile getiren Vefa Salman, ”Bizim yıllardan bu yana problemli olan bir mahallemiz var. Öncelikle bizim Bağlarbaşı mahallesi içindeki Roman mahallesinin dönüşümünün sağlanması gerekiyor. Yalova’nın bana göre önceliklerinden biri bu. Birazda orada suç teşkil eden özellikle bonzai ve uyuşturucuyla ilgili bir sıkıntımız var. Bu uyuşturucunun üretiminin ve satışının yapıldığı bir bölge Yalova’nın genel anlamda en büyük sıkıntısı da şu anda bu gözüküyor. Çünkü dışarıdan da buraya alıcılar geliyor. Biz bunu gerek jandarma alay komutanımızla, gerek emniyet müdürümüzle, gerekse milletvekillerimiz ve vali hanımefendiyle istişare ediyoruz. Radikal çözüm içinde önce mahallenin dönüşümünün yapılması gerekiyor. Daha önce TOKİ ile yaptığımız görüşmelerde bu projeye çok sıcak baktı. Bunun bir sosyal sorumluluk projesi olduğunu, TOKİ’nin burada kar elde etme amacı gütmeyeceğini bize ifade ettiler. Biz yaptığımız son fizibiliteyi TOKİ’ye sunduk. Eli kulağındadır, bize bilgi gelir. En ivedi vaziyette düğmeye basmak zorundayız. Roman hemşerilerimizi bölge içinde bir yere konuşlandırıp diğer tarafı da halka açıp konut yapmayı planlıyor TOKİ” diye konuştu.



“Arkamdan beddua etsinler istemem”


17 Ağustos 1999 depreminde bölgede gazetecilik yaptığını, belediye meclis üyeliği döneminde ise Yalova’da yapılan binaların 4 katla sınırlandırılmasında büyük emeği olduğunu vurgulayan Salman, deprem bilimcilerle yaptığı sık görüşmeler sonrasında bundan sonrada çok katlı binaların Yalova zemininde olmayacağı kanaatine vardığını söyledi. Salman, ”Deprem bir gerçek kaç sene sonra gelir bilemeyiz. Ama deprem yine gelecek. O zaman ben arkamdan beddua ettirmek istemem. Kentin geneliyle ilgilide kentsel dönüşüme ihtiyaç var. Binalar yorgun ama asıl sıkıntımız çözemediğimiz nokta şu yan yana 3 parsel var parselin birinde bir şekilde depremde olmayan bir bina veya olup da ağır hasarlı bir bina buna 4 kat verilmiş bir yan bitişiğindeki bina 5 kat bir diğer yan bitişiğindeki 6 kat. Bitişik nizam. Tabanda bunu genişletme şansınız da yok. Nokta bazlı imar verme şansınız da yok. Öyle bir sıkıntılı durum ki bu komple bir ada içerisinde girmeniz lazım ancak böyle çözülür. Depremi çoğu insan unuttu. Evini bırakıp da gitmek istemiyor. Evinden çıkmak istemiyor. Müteahhit içinde cazip değil. Ekonomik gücü olanlar zaten konutla ilgili problemi çözdüler. Geriye düşük gelirli insanlar kaldı. Bir şekilde karı koca emekli olmuş, ailesinden kalmış, çalışmış biriktirmiş bir daire almış. Aldığı o dairede oturan insanların böyle bir problemi var. Nasıl çözülür büyük bir soru işareti. Mühendis de olsa şehir palancı da olsa buna çözüm getirmesi kolay değil. Ben de istiyorum kent komple yenilensin, ama hemen karşımıza bunun bir ekonomik boyutu çıkıyor. Bunun çözümü nasıl veya biz bunu nasıl ekonomik güçle hayata geçireceğiz bunun üzerinde çalışıyoruz” dedi



"Armutlu-Çınarcık-Termal Çevreyolu şehir içi trafiğini rahatlatacak"


Yalova’nın meselelerinden birinin de trafik olduğunu belirten Salman, trafik sıkışıklığının ise Yalova’daki caddelerin yetersiz olmasından kaynaklandığını söyledi. Yalova’nın önceki dönemlerde 50 binlik plana göre inşa edildiğini bu yüzden belli bir bölgeye hapsolduğunu diğer bölgelerin düşünülmediğini iddia eden Salman, “Şimdi son zamanlarda imar müdürlüğüne talimatım şudur. Benim dönemimde imara açılacak her bölgede öncelikle caddeler 20 metreden aşağı asla olmayacak. Sokaklar 12 metreden aşağı olmayacak. Otoparklar, sosyal donatı alanları hepsi imar planına işlenmiş vaziyette gelecek belediye meclisinin onayına öyle sunulacak. 50 yıl sonrasını biz planlamak zorundayız. 10 yılı planladığımız zaman karşımıza bu günkü tablo çıkıyor. Bugün Yalova’da cadde dediğinizde bir tane caddeden söz edebiliyoruz o caddede aynı zamanda karayolu. Böyle bir şanssızlığımız var. Biz ne yapıyoruz üretebildiğimiz çözümlerle şehir içi trafiğini rahatlatmaya çalışıyoruz. Önümüzde şimdi 40 metrelik bir çevre yolu var. O da belli bir aşamaya geldi. Belediye meclisindeki mevzuatla ilgili bölümünü aştık. Çınarcık, Termal, Armutlu tarafından gelip Bursa yoluna iniyor 40 metrelik bir yol şehir içine girmeden ilçelerden gelecek bütün araçlar bu yolu kullanacak. Bu yol sayesinde kent içi trafik biraz nefes alacak. 242 bin nüfuslu bir Yalova’da 70 bin adet araçtan bahsediyoruz. Bu çok ciddi bir rakam. Kişi başına düşen araç sayısında Yalova büyük bir ihtimalle birinci sıradadır. Trafiğin sonu yok bazı evlerde 3 tane araç var. Araç sayısı bu kadar çok olunca otopark problemi de oluyor. Otopark planlanmamış düşünülmemiş zamanında. İster istemez şimdi otopark problemi de ortaya çıktı. Bununla ilgili bulduğumuz yerlerde otopark üretme gayreti içerisindeyiz. Yeni imara açılacak yerlerde otopark meselesi kalmayacak” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muş Muş’ta düzenlenen gençlik yürüyüşüne 1071 genç katıldı Muş Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından "19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı" etkinlikleri kapsamında düzenlenen ’Gençlik Yürüyüşüne’ 1071 genç katıldı. Muş’ta "19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı" etkinlikleri kapsamında düzenlenen ’Gençlik Yürüyüşü’ büyük bir coşku ve katılımla gerçekleşti. Muş Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından organize edilen etkinliğe, 1071 genç katılarak 19 Mayıs ruhunu hep birlikte yaşadı. Murat Nehri kenarında yaklaşık 3 kilometrelik yürüyüşün yapıldığı etkinlikte, gençlere köfte ekmek ikram edildi. Program, halayların çekilmesi, kano ve zipline etkinliği ile devam etti. Gazetecilere açıklama yapan Muş Valisi Avni Çakır, gençlerin katılımı ile keyifli bir yürüyüş gerçekleştirdiklerini belirterek, “Çok güzel bir havada, gençlik haftasında, gençliğimizin sporla, doğayla daha fazla bütünleşmesi noktasında güzel bir gençlik yürüyüşünü gerçekleştirdik. Şu an Muş’un en güzel noktalarının birinde, Tarihi Murat Köprüsü Murat Nehrinin kıyısındayız. Burada şu an buradaki gençlik merkezi noktamızdayız. 1000’e yakın gencimizin katılımıyla, güzel bir havada, yaklaşık 3 kilometrelik parkurda yürüyüşümüzü gerçekleştirdik. Yarın da inşallah hep beraber, coşkuyla 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı’nızı kutlayacağız. Muş’ta gençliğimizin daha çok sporla, daha çok doğayla, daha çok böyle kütüphaneyle, eğlenceyle, buluşması noktasında gençlik haftasını hep birlikte ilgili kurum ve kuruluşlar, yoğun bir işbirliği içerisinde yaptık. Yoğun bir faaliyet içerisindeyiz. Bu etkinlik de onlardan bir tanesi diyebiliriz” dedi. Yürüyüşün sona erdiği noktada gençlerle halay çeken Vali Çakır’ın Eşi Bahar Çakır, “Gençlerimize ortak olmak beni çok mutlu etti. Gençlerimiz ile birlikte halay çektik. Güzel bir gün geçirdik. Gençlerimize sağlıklı günler ve iyi eğlenceler diliyorum” şeklinde konuştu. Tarih Murat Köprüsünün Muş Valisi Avni Çakır’ın Eşi Bahar Çakır, Garnizon Komutanı Ulaştırma Albay Ali Osman Sağlam, Vali Yardımcıları, Kurum Amirleri, vatandaşlar, öğrenciler ve siyasi parti temsilcileri katıldı.
Çankırı Turistik Tuz Ekspresi yolcuları Çankırı’ya hayran kaldı Çankırı’da 1934 yılındaki Tenezzüh Treni’nin 90 yıl sonraki devamı niteliğinde olarak başlatılan “Turistik Tuz Ekspresi” ile Çankırı’yı ziyaret eden günübirlik turistler, şehre hayran kaldı. Çankırı Valisi Mustafa Fırat Taşolar, turistik tuz ekspresine yönelik gösterilen yoğun talebin kendilerini çok memnun ettiğini söyledi. Çankırı’da 1934 yılında başlatılan ve 4 yıl sefer düzenledikten sonra kaldırılan “Tenezzüh (Gezinti) Treni” seferleri, Çankırı Valiliği koordinasyonunda Çankırı Belediyesi, TCDD, Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA), Çankırı İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Çankırı Konfederasyonu ve TÜRSAB Orta Anadolu Bölge Temsil Kuruluna bağlı seyahat acentelerinin iş birliğiyle “Turistik Tuz Ekspresi” olarak 90 yılın ardından yeniden başlatıldı. Çankırı Milletvekili Muhammed Emin Akbaşoğlu’nun işaretiyle Ankara Garı’ndan saat 07.50’de hareket eden ilk “Turistik Tuz Ekspresi”, 3 saatlik bir yolculuğun ardından Çankırı’ya ulaştı. “Turistik Tuz Ekspresi” yolcuları, "kaya tuzunun başkenti" olarak nitelendirilen Çankırı’da, büyüleyici yer altı tuz şehrini ziyaret etti. 250 yolcunun bulunduğu trende seyahat edenler, dünyanın en büyük tuz mağarası olması özelliğini taşıyan ve yerin 150 metre altında bulunan, Türkiye’nin endüstriyel mirasları arasındaki yer altı tuz şehrini gezdi. Yer altı tuz şehrine hayran kalan turistik tren ekspresi yolcuları, daha sonra Çankırı’nın önemli tarihi eserleri arasında yer alan tıbbın ve eczacılığın sembollerinin doğduğu mekan olan Taş Mescit ve Çankırı Mevlevihanesi, Buğday Pazarı Medresesi, Çivitçioğlu Medresesi, Sultan Süleyman Camii (Ulu Cami) ile tarihi Çankırı sokaklarında zamanda tarihi bir yolculuk yapma fırsatı buldu. Şehrin ilgi çekici mekanlarından olan Ferit Akalın Radyo ve İletişim Müzesinde iletişim tarihini keşfeden ziyaretçiler, 8 milyon yıllık fosillere ev sahipliği yapan Çankırı Müzesini ve imece kültürünün sergilendiği Tarihi Çamaşırhane Müzesini de gezdi. Çankırı’nın coğrafi işaretli geleneksel lezzetlerini de deneyimleme imkanı bulan ziyaretçiler, Yöresel Mutfak ve Kültür Evi’nde Çankırı Valisi Mustafa Fırat Taşolar ile bir araya geldi. Vali Taşolur ile bir süre sohbet eden ziyaretçiler, Çankırı gezisini tamamladıktan sonra Çankırı Tren Garı’ndan saat 19.40’da Ankara’ya dönüş yapmak üzere hareket etti. İlk seferinde yoğun talep gören Turistik Tuz Ekspresi, Ankara-Çankırı-Ankara güzergahında 25 Mayıs, 1 Haziran ve 8 Haziran tarihlerinde günübirlik olarak ziyaret gerçekleştirebilecek. "İkinci tren seferinde de yüzde 80 doluluğa ulaşmış bulunuyoruz” Düzenlenen turdan duyduğu memnuniyeti dile getiren Çankırı Valisi Mustafa Fırat Taşolar, “Turistik Tuz Ekspresinin yolcularını ağırlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Herkes adına bu projenin hayata geçirilmesinden dolayı teşekkür ediyorum. Ben, 12 yıl Ankara’da yaşamış birisi olarak hep günübirlik Safranbolu’ya, Beypazarı’na ve Amasya’ya geçerek kendi adıma bunu turist olarak yaşamıştım. Bundan sonra Çankırı’nın, Ankaralıların iç turizmi olarak günübirlik ziyaret edebilecekleri bir merkez olabileceğini gördükten sonra bu anlamda hep beraber çalışmalara başladık. Bugün de bunun ilk meyvesini topluyoruz. İnşallah bundan sonrası için özellikle Ankara’da yaşayan misafirlerimiz için Çankırı’nın güzel bir turizm merkezi olmasını ümit ediyoruz” dedi. "İlk trenimiz tamamen doldu, ikinci trenimizde yüzde 80 doluluğa ulaştı" Çankırı Valiliği olarak Ankara’dan Çankırı’ya 4 sefer yapılması üzerine turistik tuz treni seferi planladıklarını belirten Vali Taşolar, “Bu seferler birer hafta ara ile Cumartesi günleri olacak. İlk trenimiz tamamen doldu, ikinci trenimizde yüzde 80 doluluğa ulaştı. Diğer tren seferlerinde de doluluk oranına ulaşacağımıza inanıyorum. Seferlerin duyurulmasında da basının bizlere desteği oldu. Ümit ediyoruz ki Çankırı, iç turizm anlamında hak ettiği yerlere gelecektir” diye konuştu. “Hititlerden günümüze kadar gelen yer altı tuz mağarasının turizme açılmasından mutluluk duydum” Ankara’dan Çankırı’yı gezmek için gelen Şirin Doğan ise, “Turistik trenle geldik. Çankırı’nın tarihi ve turistik yerlerinin tanıtılması için iyi bir fırsat olmuş. Aslında geç kalınmış bir proje. İnşallah bundan sonrası için Çankırı’nın gelişmesine ivme kazandıracaktır. Şehir de çok güzel, çok beğendim, tuz mağarasını da çok beğendim. Hititlerden bu yana bir mağaranın turizme açılmasını destekliyorum. Tuz mağarasının ambiyansı çok güzel, verilen bilgiler oldukça faydalı, hem sağlık hem kültür turizmi açısından oldukça verimli buldum” şeklinde konuştu. Ziyaretçilerden Ahmet Mahmut Şen de, “Bu bir gezinti treniydi. Ankara’dan Çankırı’ya 90 yıl sonra aynı tren ile yolculuk yaparak Çankırı’yı keşfetmek güzeldi. Çankırı’nın güzelliklerini tüm Türkiye’ye tanıtmamız gerekiyor. Öncelikle en yakınımızdaki başkent Ankara’ya tanıtmamız lazım. Ben bu kadar büyük ve devasa bir tuz mağarası olduğunu tahmin etmiyordum. Devasa kamyonların buradan geçebileceğini gördüm. Hititler döneminden itibaren kullanılan bir tuz mağarası olduğundan bahsettiler. Şu anda yerin 150 metre altındayız. Dünyanın en büyük tuz mağarasının içerisinde bulunuyoruz. Heyecanlanmamak elde değil gerçekten” şeklinde konuştu.