ASAYİŞ - 02 Kasım 2024 Cumartesi 13:56

Bursa’da tek katlı dükkan alev alev yandı

A
A
A
Bursa’da tek katlı dükkan alev alev yandı

Bursa’nın Mudanya ilçesinde tek katlı bir iş yerinin depo kısmında çıkan yangın dükkanı küle çevirdi. İtfaiye ekiplerinin alevlerle mücadelesi ise kameraya yansıdı.


Yangın sabah saatlerinde Bursa’nın Mudanya ilçesi Güzelyalı’da meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, tek katlı bir iş yerinin depo kısmında çıkan yangın kısa sürede tüm dükkanı sardı. Çevredekilerin ihbarı üzerine olay yerine çok sayıda itfaiye ekibi sevk edildi. Alevlerin sardığı iş yeri kısa sürede küle dönerken, ekiplerin müdahalesiyle yangın bitişiğindeki binalara sıçramadan söndürüldü. Olayla ilgili tahkikat başlatılırken, ekiplerin alevlerle mücadelesi kameraya yansıdı.



Bursa’da tek katlı dükkan alev alev yandı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Odunpazarı Belediyesi’nden "İmece Fırını"yla dayanışma örneği Odunpazarı Belediyesi’ne bağlı Aydın Arat Halk Merkezi Dikiş Grubu üyeleri; Sevinç ve Hüsamettin Cindoruk Halk Merkezlerinin dikiş grubu üyelerini misafir ederek 71 Evler İmece Fırını’nda yaptıkları içli pideleri ikram etti. Yaklaşık 60 kişinin katıldığı buluşmada, Aydın Arat Halk Merkezi kursiyerleri misafirlerini 71 Evler İmece Fırınında yaptıkları içli pide ikramıyla ağırladı. Etkinlik boyunca sadece emek ve el işçiliği konuşulmadı, aynı zamanda merkezler arası dayanışma ve kaynaşma da güçlendirildi. Etkinliğe katılan kadınlar, halk merkezlerinin yalnızca birer eğitim alanı değil, aynı zamanda toplumsal bağları güçlendiren önemli sosyal mekânlar olduğunu vurguladı. Kadınların el emeğini, dayanışmayla harmanladığı bu buluşmalar, Odunpazarı Belediyesi’nin sosyal belediyecilik vizyonunun somut birer göstergesi olmayı sürdürüyor. Belediye, ekonomik krizin halk üzerindeki etkilerini azaltmak için de önemli adımlar atıyor. Artan gıda ve özellikle ekmek fiyatları nedeniyle, vatandaşların mutfak masraflarını hafifletmek amacıyla Emek, Erenköy, 75. Yıl, 71 Evler ve Yeni Sofça mahallelerinde "İmece Fırınları" kurdu. Bu fırınlarda vatandaşlar, kendi ekmeklerini pişirerek hem aile bütçelerine katkı sağlıyor hem de komşuluk bağlarını güçlendiriyor. Sosyal belediyeciliğin yalnızca hizmet sunmak değil, halkla birlikte üretmek ve paylaşmak olduğuna dikkat çeken belediye yetkilileri, hem dayanışma kültürünü canlı tutan sosyal etkinliklerin hem de ekonomik zorluklara karşı kolektif çözümler sunan projelerin Odunpazarı’nda hayat bulmaya devam edeceğinin altını çizdi.
Bursa ART Group II. Uludağ Çevre Forumunda sürdürebilirlik vizyonunu vurguladı Türkiye’de otomotiv geri dönüşüm sektörünün lider firmalarından ART Group, "Sürdürülebilir Yarınlar İçin Kolektif Vizyon" temasıyla gerçekleştirilen II. Uludağ Çevre Forumu’na ana sponsor olarak katılarak sürdürülebilirlik vizyonunu vurguladı. Sıfır atık ve sürdürülebilir gelecek vizyonuyla atıkları değerli kaynaklara dönüştüren ART Group, Bursa Business School ev sahipliğinde sürdürülebilirlik, yeşil dönüşüm ve çevre politikaları üzerine gerçekleştirilen II. Uludağ Çevre Forumu’na ana sponsor olarak katıldı. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde düzenlenen Forum’un açılış töreni, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Bursa Valisi Erol Ayyıldız, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay ve BTSO AB Uyum ve Yeşil Mutabakat Konseyi Başkanı Vedat Kılıç’ın konuşmalarıyla gerçekleşti. "Ülkemizin Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine Destek Olmak İçin Kararlılıkla Çalışıyoruz" II. Uludağ Çevre Forumu ile ilgili değerlendirmelerini sunan ART Group Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Dursun, "Forumumuzda, sürdürülebilir finansman çözümlerinden yeşil dönüşüm ve rekabetçiliğe, otomotiv sektörünün sürdürülebilirlik vizyonundan depozito yönetim sistemine kadar pek çok başlıkta kıymetli paylaşımlar gerçekleştirdik. Kamu, özel sektör ve akademi temsilcilerinin katılımlarıyla gerçekleştirdiğimiz bu Forum, yeşil dönüşüm ve sürdürülebilirlik konusunda ortak aklın inşa edilmesi açısından son derece değerli bir platform. ART Group olarak bizler de, sadece bugünün değil, geleceğin çevre vizyonunu da şekillendirecek niteliğe sahip bu kıymetli organizasyonun ana sponsoru olmaktan gurur duyuyoruz. Sıfır atık ve sürdürülebilir gelecek vizyonumuzla ülkemizin sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sunmak için kararlılıkla çalışıyoruz. Bu doğrultuda atılacak adımların destekçisi olmaya devam edeceğiz" dedi. Forum ile ilgili teşekkürlerini de sunan Dursun, "II. Uludağ Çevre Forumu’na katılarak bizleri onurlandıran ve desteklerini sunan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Sayın Murat Kurum ve Forumumuzun öncüsü Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımız Sayın İbrahim Burkay başta olmak üzere, farklı sektör ve kurumları sürdürülebilirlik ekseninde toplayan bu önemli organizasyonda emeği geçen ve katılım sağlayan herkese teşekkürlerimi sunuyorum. Forumumuzun, çevresel farkındalığın artmasına, sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin desteklenmesine ve sektörler arası iş birliklerinin güçlendirmesine vesile olmasını temenni ediyorum" şeklinde konuştu. "2030’da Ülkemizi Temsil Eden Küresel Bir Marka Olmayı Hedefliyoruz" ART Group’un büyüme stratejilerine de değinen Gökhan Dursun, "Mevcut durumda, 24 farklı otomotiv markasına hizmet sağlıyor, Türkiye’de araç parkının yüzde 65’inin atık yönetimini gerçekleştiriyoruz. 2020 yılında sadece 9 çalışanla ve 500 bin dolarlık bir yatırımla yola çıktık. Bugün geldiğimiz noktada yaklaşık 50 kişilik bir ekip ve 5 milyon doları aşan bir yatırım hacmine sahibiz. Azim, kararlılık ve net hedefler ile bu başarıya ulaştık. Çevreye duyduğumuz saygı ve gelecek nesillere daha yaşanılabilir bir dünya bırakma sorumluluğuyla, her gün daha fazla noktaya erişiyor, sürdürülebilir kalkınmaya olan katkımızı artırıyoruz. 2030 yılına kadar ise, Türkiye genelinde en az 6 tesis kurmayı, 250 kişiye istihdam sağlamayı, araç filomuzu bu hedefler doğrultusunda genişletmeyi ve Avrupa ve Amerika’da tesisler kurarak yatırımlarımızı artırmayı planlıyor, ülkemizi temsil eden küresel bir marka olmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı. "Türkiye’nin Karbon Nötr Hedeflerine Ulaşabilmesi İçin Somut Adımlar Atılmalı" Forumun ikinci gününde düzenlenen "Otomotiv Sektörünün Sürdürülebilirlik Vizyonu ve Döngüsel Ekonomi" başlıklı oturumda konuşmacı olarak yer alan Gökhan Dursun, ömrünü tamamlamış araçlarla ilgili yönetmelikte eksikler olduğunun ve rekabeti olumsuz etkilediğinin altını çizerek, "Ömrünü tamamlamış araçlara ilişkin yönetmeliğin revize edilmesi zorunluluk haline gelmiştir. Hem emisyon değerleri hem de güvenlik riskleri açısından ciddi bir tehdit oluşturan özellikle 20 yaş üzeri araçların trafikten çekilmesi gerekiyor. Türkiye’de otomobiller bir yatırım aracı olarak görüldüğü için bu araçların kaynak olarak kullanılarak dönüştürülmesi zorlaşmaktadır. Bu konuda hem teşviklere hem de toplumsal bilince ihtiyacımız var. Türkiye’nin karbon nötr hedeflerine ulaşabilmesi için bu konuda somut adımlar atılmalıdır" dedi. İkinci el araç parçalarının satışına ve ana sanayinin ihtiyaç duyduğu hammaddenin sağlanması gerektiğine de dikkat çeken Dursun, "Araç güvenliğine etki eden ikinci el parçaları kullanmamalı, bu parçaların standartlara uygun bir biçimde imha edilerek geri dönüşüme katılmasını sağlamalıyız. Ana sanayinin ihtiyaç duyduğu hammaddeye ulaşması için geri dönüşüm ile ilgili kararları daha çabuk almalı, daha aktif politikalar oluşturmalı, hızlı bir şekilde aksiyon almalıyız. İhtiyaç duyulan geri dönüştürülmüş hammaddeyi ülkemizden karşılayabiliriz" şeklinde konuştu.
İstanbul "MediaMarkt Türkiye olarak, Türkiye’nin geleceğine yatırım yapmaya devam edeceğiz" 2024 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olarak büyümeye ve ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam ettiklerini söyleyen MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, Türkiye’nin Avrupa’da Almanya’dan sonra satış performansı en yüksek ikinci pazar konumuna yükseldiğini açıkladı. MediaMarkt Türkiye, 2024 yılını değerlendirerek önümüzdeki döneme dair hedeflerini paylaştı. Avrupa’da 11 ülkede 1016 mağazası ile hizmet veren MediaMarktSaturn’ün 2024 yılını 22,4 milyar euro satış geliri ile tamamladığını açıklayan MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, MediaMarkt Türkiye’nin de 102 mağaza, 4 bin çalışan ve 8 milyon MediaMarkt Club üyesiyle sektöründe lider konumda bulunduğunu belirtti. "Grubun başarısında Türkiye’nin katkısı büyük" Globalde hem fiziksel mağazalarının gücü hem de kişiselleştirme stratejileri ile perakende medya tarafında 48 milyon euro ek gelir elde ettiklerini söyleyen Acar, bu başarıda Türkiye’nin de önemli bir payı olduğunu kaydetti. Türkiye’de en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olarak büyümeye ve ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam ederken, grubun başarısına da önemli katkılar sağladıklarını vurgulayan Acar, Avrupa’da MMSGH ülkelerinden 9’unu geride bıraktıklarını söyledi. Acar, şirket olarak perakendenin dönüşümüne liderlik ederken Türkiye’nin geleceğine de yatırım yapmaya devam edeceklerini kaydetti. Avrupa’da satış performansı en büyük ikinci pazar Türkiye 2023 için Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olma hedefini koyduklarını ve bu hedefe 2021 yılında ulaştıklarını söyleyen Hulusi Acar, "2021 yılından bu yana sektörde liderliğimizi koruyoruz. Ama biz sadece bu başarıyla yetinmeyerek globalde de Türkiye’nin gücünü gösterdik. Şu anda MediaMarktSaturn’ün stratejik bir ülkesi durumundayız ve Türkiye olarak Avrupa’da Almanya’dan sonra satış performansı en yüksek ikinci pazar konumundayız. Çalışan bağlılığında da Avrupa’da birinci sıradayız. Şirket olarak, kazandığımızı Türkiye’ye yatırım olarak geri döndürmeye, Omnichannel (Bütünleşik Kanal) vizyonumuzla dönüşüme liderlik etmeye ve her temas noktasında müşteriyle daha güçlü bir bağ kurmaya devam edeceğiz. Hedefimiz net: 2027 yılında, ana kategorilerimiz ve tüm kanallarda müşterilerimizin ilk tercihi olmak. Bu hedefe, inovasyondan, kapsayıcılıktan ve sürdürülebilirlikten ödün vermeden, birlikte çalışarak, birlikte büyüyerek ulaşacağız" dedi. Perakendenin geleceği: Pürüzsüz bir omnichannel deneyim 2025 yılında tüketici elektroniği pazarının 1 trilyon TL’yi aşacağını söyleyen Acar, "Hızla değişen dünyada güncel kalmak için en önemli şey müşterinin değişimini ve ihtiyaçlarını doğru anlamlandırmaktan geçiyor. Tüketiciler hayatı kolaylaştıracak neye alışırsa farklı markalardan da o kolaylığı devam ettirmelerini bekliyorlar. Bu yüzden de sektörümüzde sadece bir devrimden değil evrimden de geçiyoruz. Artık tüketiciler online ve offline birbirine entegre bir alışveriş yolculuğu yaşamak istiyorlar. Pandemiyle birlikte hız kazanan ve sonra bir miktar düşüşe geçen online kanallar, 2025 yılı itibarıyla yeniden ivmelenmeye geçti. Bitmeyen hatta daha da büyüyen fiziksel mağazacılığın entegre rolü ise değişen müşteri ihtiyaçlarında daha da önemli hale geliyor. Şirket olarak "Deneyim Şampiyonluğu" vizyonumuzla pürüzsüz bir omnichannel dünya oluşturuyoruz. Omnichannel deneyimi perakendenin geleceği olarak görüyor ve geleceğimize bugünden yatırım yapıyoruz. Müşterilerimizin yüzde 43’ü omnichannel alışverişi deneyimliyor ve harcamaların yüzde 61’i buradan geliyor. 2025 yılı için ağırlığı dijital kanallarımıza vermekle birlikte fiziksel mağaza yatırımlarımıza da devam edeceğiz" dedi. "Ürettiğimiz omnichannel dünyanın kalbinde mobil uygulamamız var" Omnichannel yolculuklarının kalbinde, her geçen yıl yatırımlarını artırdıkları MediaMarkt mobil uygulaması olduğunu söyleyen Acar, "Mobil uygulamamızla kullanıcılarımızla offline ve online iç içe, uçtan uca bir deneyim yaşatıyoruz. Geçen yıl baştan sona yeniledik ve daha kullanıcı dostu özellikler ekledik. 2025 mali yılının ilk çeyreğinde dijital satışlar içindeki mobil uygulama gelir payımız yüzde 26’dan yüzde 41’e çıktı. Uygulamamızın indirilme oranı 3,5 katına çıktı, satışlarımız ise yüzde 208 arttı. Tüm bu yenilikler ve kurguladığımız omnichannel dünya ile müşteri sadakat programımız MediaMarkt Club üyelerini de artırmaya devam ediyoruz. Son bir yılda Club’a 2 milyonu aşkın yeni üye katıldı, tüm satışlarımızın yaklaşık yüzde 50’si Club üyelerinden geliyor" bilgisini verdi. Müşteri deneyim yolculuğunda yapay zekâ gibi son teknolojilerin gücünden yararlandıklarını söyleyen Acar, "Sunduğumuz yeni deneyimlerle müşterilerimize kişiselleştirilmiş öneriler sunarak hayatlarını kolaylaştıracak ürün ve hizmetleri onlarla buluşturuyor, iş ortaklarımız için de ürünlerini hedef kitlelerine ulaştıracak çözümler sunuyoruz. Yapay zekâyı da mobil alışveriş deneyimimizin kişiselleştirme ayağına entegre ettik. AI chatbotumuz ile merak edilen her soruya hızla yanıt veriyor, AI Hediye Bulucu ile kişiye ve bütçesine özel en uygun öneriler sunuyoruz. İşimiz satış işleminden sonra da bitmiyor, katma değerli hizmetler ile müşterilerimizi hiç yormadan aldıkları ürünün bakımını yapmaya evlerine de gidiyoruz" dedi. "Yerli üretime ve döngüsel ekonomiye destek oluyoruz" Kendi markaları olan PEAQ, KOENIC ve ISY’ı MediaMarkt kalitesi ve güvencesiyle tüm kanallarda müşterileriyle buluşturduklarını söyleyen Acar, yerli üretime destek olmaya devam edeceklerini kaydetti. Özellikle sürdürülebilir bir alternatif olarak öne çıkan yenilenmiş cihazlara talebin Türkiye’de de günden güne arttığına işaret eden Acar, "Bu evrimin Türkiye’deki öncülerinden biri olarak, yenilenmiş cihaz hizmetiyle kullanılmış akıllı telefonları yenileyerek onlara ikinci bir hayat veriyor ve döngüsel ekonomiye katkı sağlıyoruz. "Daha İyiye" vizyonumuzla yenileme amacıyla 200.000 eski cihazı ekonomiye kazandırdık ve 27 bin yenilenmiş cihazı yeniden tüketicilerle buluşturduk" dedi. Teknolojiyi herkes için erişilebilir kılmak bizim için bir sosyal sorumluluk değil, müşteri deneyim yolculuğunun bir parçası diyen Acar, "Blindlook teknolojisiyle mağazalarımızda yapay zekâ teknolojisini kullanarak görme engelli bireylere yönelik sesli destek çözümleri sunuyoruz. Tüm mağazalarımızda sesli yönlendirme sistemi mevcut. Bu teknolojiyle bugüne dek 46.000 görme engelli bireye ulaştık" dedi. Kadın istihdamında hedef yüzde 50 Gelecekte daha da eşit bir ekosistem oluşturmak için kadın istihdamını önceliklendirdiklerini söyleyen Acar, "Bizim için hiçbir sektörün olmadığı gibi teknolojinin de kadını erkeği yoktur. Bu vizyonla ülke genelindeki mağazalarımızda kadın istihdamında hedeflediğimiz oran yüzde 50" diye konuştu. Sürdürülebilirliği uzun soluklu bir yolculuk olarak tasarladıklarını söyleyen Acar, "Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliğiyle yürüttüğümüz ’Eğitimle Daha İyiye’ projesiyle geleceğimize, çocuklarımıza yatırım yapmaya devam ediyoruz. TEGV iş birliğiyle depremden etkilenen bölgelerde 4 mobil öğrenim birimi kurduk ve deprem bölgesindeki yaklaşık 8 bin çocuğumuza eğitim verdik. Hedefimiz 4 yılda 24 bin çocuğumuza ulaşmak" diye konuştu.
Mersin Mersin OSB Başkanı Tekli: "Yalın üretim, israfı azaltarak maliyetleri düşürüyor" Mersin OSB Başkanı Sabri Tekli, yalın üretimin, israfı azaltarak maliyetleri düşürdüğünü ve verimliliği artırdığını söyledi. Mersin Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Mersin Model Fabrika ve Yenilik Merkezi ile Tarsus Üniversitesi iş birliğiyle ’yalın üretim’ eğitimi gerçekleştirildi. Teorik ve uygulamalı oturumlarla gerçekleştirilen eğitimin sonunda katılımcılar için sertifika töreni düzenlendi. Mersin OSB Konferans Salonunda düzenlenen törene, Mersin OSB Başkanı Sabri Tekli, Bölge Müdürü Halil Yılmaz, Tarsus Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Osman Murat Özkendir, Mersin OSB Teknik Bilimler Yüksekokul Müdürü Doç. Dr. Salih Hakan Yetgin ve Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Fatma Ulusal katıldı. Törende konuşma yapan Mersin OSB Başkanı Tekli, yalın üretimin, israfı azaltarak maliyetleri düşürdüğünü ve verimliliği artırdığını söyledi. Şirketlerin, yalın üretimle daha kısa sürede kaliteli ürünler sunabildiğini ifade eden Tekli, bu yöntemin, müşteri memnuniyetini yükseltirken, rekabet gücünü de artırdığını kaydetti. Konuşmasında öğrencilere seslenen Tekli, şöyle devam etti: "Sizlerin Mersin OSB içerisinde eğitim almanız, teorik bilgilerinizi pratikle pekiştirme imkanı sunuyor. Bu uygulama, öğrencilerin mezuniyet sonrası iş hayatına daha hazır bireyler olarak adım atmalarını sağlıyor. Sanayi ile iç içe geçen eğitim, sektör ihtiyaçlarına uygun nitelikli iş gücü yetişmesine katkı sunuyor. Aynı zamanda öğrenciler, iş dünyasıyla erken tanışarak kariyer fırsatlarını erkenden değerlendirme şansı buluyor. Bu anlamda Mersin Organize Sanayi Bölgesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nun bölgemiz içerisinde faaliyet göstermesi sizler için de bizler için de çok önemli. Eğitim programına katılarak bugün sertifikalarını alan öğrencilerimizi kutluyorum."
Giresun Eynesil’de bilim şenliği ilgi gördü Giresun’un Eynesil ilçesinde düzenlenen Bilim Fuarı’nda, Şehit Şahin Abanoz Ortaokulu’nun hazırladığı 15 proje büyük ilgi gördü. İki gün sürecek etkinlik, ilk günden yoğun katılımla başladı. Fuarın açılışı, Giresun İl Milli Eğitim Müdürü Özgür Tokgöz, Eynesil Kaymakamı Erkut Pamuk, Belediye Başkan Vekili Gürsel Yılmaz ve Ören Belde Belediye Başkanı Soner Erkan tarafından yapıldı. Protokol üyeleri, kurdele kesiminin ardından öğrencilerin projelerini yakından inceledi. Fuarda sergilenen projeler, daha ilk gününden yoğun ilgi gördü. Katılımcılar bilim stantlarını tek tek gezerek öğrencilerden bilgi aldı, projelere yönelik sorular yöneltti. Öğrenciler, çalışmalarını anlatırken büyük bir heyecan yaşadı. Giresun İl Milli Eğitim Müdürü Özgür Tokgöz, öğrencilerin sergilediği performanstan duyduğu memnuniyeti dile getirerek "Her biri özenle hazırlanmış bu projeler, gençlerimizin potansiyelini açıkça ortaya koyuyor. Öğrencilerimizi ve onları yönlendiren öğretmenlerimizi tebrik ediyorum. Bilimi erken yaşta sevdirmek, geleceğimiz adına en doğru yatırımdır" dedi. Eynesil Kaymakamı Erkut Pamuk ise fuarın önemine vurgu yaparak, "Bu fuar sadece bir sergi değil, çocuklarımızın araştıran, sorgulayan ve üreten bireyler olarak yetişmesine katkı sağlayan kıymetli bir adımdır. Emeği geçen herkesi kutluyor, başarılarının devamını diliyorum" diye konuştu.