EĞİTİM
16 Aralık 2025 Salı - 17:50 OMÜ’de idari personele Kapsayıcı Üniversite Yaşam Eğitimi Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Engelli Öğrenci Birimi tarafından üniversite idari personeline yönelik "Kapsayıcı Üniversite Yaşam" başlıklı bir eğitim programı düzenlendi. Etkinlik, üniversite genelinde kapsayıcı yaklaşımın güçlendirilmesi, engellilik alanında farkındalığın artırılması ve hak temelli bakış açısının yaygınlaştırılması amacıyla yapıldı. Eğitim programı Öğr. Gör. Dr. Uygar Bayrakdar tarafından sunuldu. Sunumda; engellilik alanında değişen yaklaşımlar, yardım temelli anlayıştan hak temelli yaklaşıma geçiş, kapsayıcı dil kullanımı, sosyal model ve yetkinlik yaklaşımı çerçevesinde kapsayıcı üniversite yaşamının temel ilkeleri ele alındı. Katılımcılara, engelliliğin bireysel bir eksiklikten ziyade çevresel ve yapısal düzenlemelerle ilişkili toplumsal bir mesele olduğu vurgulandı. Etkinlik kapsamında ayrıca, engelli öğrenci temsilcilerinin katılımıyla bir panel düzenlendi. Doç. Dr. Meryem Vural Batık moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelde, engelli öğrenciler ile idari personel bir araya gelerek üniversite yaşamında karşılaşılan deneyimler, iyi uygulama örnekleri ve geliştirilmesi gereken alanlar üzerine karşılıklı görüş alışverişinde bulundu. Panel, kapsayıcı üniversite ortamının güçlendirilmesinde katılımcı ve diyaloga dayalı yaklaşımların önemini ortaya koydu. OMÜ Engelli Öğrenci Birimi tarafından düzenlenen bu eğitim etkinliği, üniversitede erişilebilir, kapsayıcı ve eşitlik temelli akademik ve idari yaşamın geliştirilmesine yönelik çalışmaların önemli bir parçası olarak değerlendirildi.
16 Aralık 2025 Salı - 16:09 Van’da Dünya Gönüllüler Günü kutlandı Van’da Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) gönüllüleri, Dünya Gönüllüler Günü dolayısıyla düzenlenen programda bir araya gelerek doyasıya eğlendi. Çağdaş ve donanımlı nesillerin yetişmesine katkı sağlamak amacıyla 30 yıldır Türkiye genelinde nitelikli eğitim desteği sunan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), Dünya Gönüllüler Günü’nü çeşitli etkinliklerle kutladı. Kuruluşundan bu yana çalışmalarını gönüllülerinin desteğiyle sürdüren TEGV, 30 yıllık süreçte 108 bini aşkın gönüllüye ulaşarak Türkiye’nin en geniş gönüllülük ağlarından biri haline geldi. Her yıl yaklaşık 8 bin gönüllü, vakfın çocuklara yönelik eğitim faaliyetlerine destek veriyor. Van Nirun Şahingiray Eğitim Parkı, Muradiye Fatma Tülin-Prof. Dr. Mustafa Gediktaş Öğrenim Birimi ile İş Bankası Ateşböceği işbirliğinde, Dünya Gönüllüler Günü dolayısıyla Van Elite World Otel’de özel bir program düzenlendi. Programa toplam 250 gönüllü katıldı. Gönüllü sunucunun açılış konuşmasıyla başlayan programda, gönüllülüğün toplumsal gelişimdeki önemine dikkat çekilerek tüm gönüllülerin Dünya Gönüllüler Günü kutlandı. Etkinlik kapsamında toplu fotoğraf çekimi yapılırken, Dünya Gönüllüler Günü pastası kesildi. TEGV Muradiye Fatma Tülin-Prof. Dr. Mustafa Gediktaş Öğrenim Birimi Sorumlusu Buket Müjde, yaptığı açıklamada, "Van Nirun Şahingiray Eğitim Parkı, Muradiye Öğrenim Birimi ve İş Bankası Ateşböceği gönüllülerimizle birlikte Dünya Gönüllüler Günü’nü kutladık. Gözleri umutla gülen çocuklarımıza ışık olan tüm gönüllülerimizin gününü yürekten kutluyoruz. İyi ki varlar" dedi. Etkinliğe katılan gönüllülerden Zeynep Karabaş ve Tamer Kaya ise organizasyon için Van Elite World Otel yetkililerine teşekkür ederek, keyifli ve anlamlı bir gün geçirdiklerini ifade etti. Programda Van Elite World Otel yönetimine çocuklara yönelik ürün takdimi gerçekleştirilirken, gönüllülere de günün anısına çeşitli hediyeler verildi. İkramlar ve canlı müzik eşliğinde devam eden etkinlikte gönüllüler keyifli anlar yaşadı.
Nazilli’de Meslek Liselerini Tanıtım Programı düzenlendi
26 Kasım 2025 Çarşamba - 09:50 Nazilli’de Meslek Liselerini Tanıtım Programı düzenlendi Aydın’ın Nazilli ilçesinde ortaokulların 7. ve 8. Sınıf velilerine yönelik tanıtım programı yapıldı. İlçede ilk defa gerçekleştirilen program yoğun ilgi gördü. Nazilli’de ilk defa düzenlenen projeye Beşeylül ve Turan Ortaokulları ev sahipliği yaptı. Nazilli Belediyesi Mehmet Yüzügüler Kültür Merkezi Tiyatro Salonunda düzenlenen ve ev sahipliliğini Beşeylül Ortaokulu Müdürü Hüsamettin Yılmaz ve Turan Ortaokulu Müdürü Murat Turan’ın yaptığı 7. ve 8. sınıf velilerine yönelik ‘Meslek Liselerini Tanıtım Programı’ yoğun ilgi gördü. İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Arif Tokmak’ın açılış konuşması ile başlayan programda Nazilli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Faruk Al, 50. Yıl Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Fülay Küçükoğlu, Nazilli İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Nazilli Nahit Menteşe Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bölüm Şefleri, kendi okullarının ve bölümlerinin tanıtımını sunumları ile gerçekleştirdi. Turan Ortaokulu Rehber Öğretmeni Sinem Akar ve Beşeylül Ortaokulu Rehber Öğretmeni Sami Çağlar Kıvılcım da liselere giriş sınavlarıyla ilgili tercih sistemlerini anlattı. İlçedeki ortaokullarda öğrencileri bulunan velilerin yüksek katılım göstermesi okul yöneticilerini mutlu etti. İlçede ilk kez düzenlenen ve meslek liselerinin önemi anlatılan programın sonunda çiçek ve plaket takdimleri yapıldı.
Kütahya’dan Japonya’ya eğitim köprüsü
26 Kasım 2025 Çarşamba - 09:37 Kütahya’dan Japonya’ya eğitim köprüsü Kütahya’nın Tavşanlı ilçesi 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde gerçekleştirdiği uluslararası iş birliği ile Japon öğrencilere Türkiye’yi tanıttı. Okulun 9. sınıf öğrencileri, World Classroom projesi kapsamında Japonya’daki bir okulla gerçekleştirilen ortak derste hem eğlendi hem de Japon eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi oldu. İngilizce Öğretmeni Cemal Zengin, "Bu sene Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce müfredatı yenilendi. Bu kapsamda bizler de Japonya’da bir okulla karşılıklı olarak World Classroom bünyesinde iş birliği yapıyoruz. Bu çerçevede yeni maarif modelimizi, yeni müfredatımızı onlarla paylaşma, karşılıklı fikir ve görüş alışverişi yapma fırsatı bulduk. Öğrencilerimiz çok heyecanlılar, çok mutlular. İngilizcelerini geliştirmek adına güzel bir fırsat oldu" dedi. "Kültürel farkındalık kazandırdı" Okul Müdürü Özay Ünal ise çalışmanın detaylarını şu sözlerle anlattı: "Bu çalışmanın öncelikli amacı, öğrencilerimizin küresel iletişim becerilerini geliştirmek ve onları dünya ile entegre hale getirmekti. Japonya gibi eğitimde disiplin ve kalite kültürü güçlü bir ülkeyle ortak ders yapmak, öğrencilerimize yalnızca dil pratiği değil aynı zamanda kültürel farkındalık kazandırdı." Dersin tamamen etkileşimli bir şekilde gerçekleştirildiğini belirten Ünal, "Öğrenciler hazırladıkları sunumları İngilizce olarak paylaştılar; Japon öğrencilerin sunumlarını ise büyük bir ilgiyle takip ettiler. Karşılıklı soru-cevap bölümleri gerçek iletişim ortamı oluşturdu ve İngilizceyi doğal haliyle kullanmalarını sağladı" ifadelerini kullandı. Ünal, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin eğitim sistemini çağın gerekliliklerine uygun şekilde yeniden yapılandırırken öğrencileri evrensel değerlerle donatmayı hedeflediğini vurgulayarak, "Japonya ile yapılan bu ortak ders, modelin ’küresel vatandaşlık, kültürler arası iletişim ve dünya ile bütünleşme’ hedeflerinin birebir karşılığıdır. Bugün öğrencilerimiz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uluslararası bir sınıfta temsil etti ve uygulamalı bir deneyim yaşadı" dedi. "Öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" Etkinliğe katılan öğrenciler büyük heyecan yaşadıklarını ifade ederken, bir öğrenci "İlk kez İngilizcemi gerçek bir iletişim ortamında bu kadar rahat kullandım" diyerek memnuniyetini dile getirdi. Farklı bir kıtadan akranlarıyla İngilizce konuşmanın özgüvenlerini belirgin şekilde artırdığı gözlemlendi. Okul yönetimi, Amerika ve Japonya ile başlayan bu sürecin okul vizyonlarının önemli bir parçası olduğunu belirterek, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uluslararası yönünü daha fazla görünür kılmak için yeni ülkelerle de ortak dersler planladıklarını açıkladı. Ünal, "Çünkü öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.
Kütahya’dan Japonya’ya eğitim köprüsü
26 Kasım 2025 Çarşamba - 09:33 Kütahya’dan Japonya’ya eğitim köprüsü Kütahya’nın Tavşanlı ilçesi 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde gerçekleştirdiği uluslararası iş birliği ile Japon öğrencilere Türkiye’yi tanıttı. Okulun 9. sınıf öğrencileri, World Classroom projesi kapsamında Japonya’daki bir okulla gerçekleştirilen ortak derste hem eğlendi hem de Japon eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi oldu. İngilizce Öğretmeni Cemal Zengin, "Bu sene Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce müfredatı yenilendi. Bu kapsamda bizler de Japonya’da bir okulla karşılıklı olarak World Classroom bünyesinde iş birliği yapıyoruz. Bu çerçevede yeni maarif modelimizi, yeni müfredatımızı onlarla paylaşma, karşılıklı fikir ve görüş alışverişi yapma fırsatı bulduk. Öğrencilerimiz çok heyecanlılar, çok mutlular. İngilizcelerini geliştirmek adına güzel bir fırsat oldu" dedi. "Kültürel farkındalık kazandırdı" Okul Müdürü Özay Ünal ise çalışmanın detaylarını şu sözlerle anlattı: "Bu çalışmanın öncelikli amacı, öğrencilerimizin küresel iletişim becerilerini geliştirmek ve onları dünya ile entegre hale getirmekti. Japonya gibi eğitimde disiplin ve kalite kültürü güçlü bir ülkeyle ortak ders yapmak, öğrencilerimize yalnızca dil pratiği değil aynı zamanda kültürel farkındalık kazandırdı." Dersin tamamen etkileşimli bir şekilde gerçekleştirildiğini belirten Ünal, "Öğrenciler hazırladıkları sunumları İngilizce olarak paylaştılar; Japon öğrencilerin sunumlarını ise büyük bir ilgiyle takip ettiler. Karşılıklı soru-cevap bölümleri gerçek iletişim ortamı oluşturdu ve İngilizceyi doğal haliyle kullanmalarını sağladı" ifadelerini kullandı. Ünal, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin eğitim sistemini çağın gerekliliklerine uygun şekilde yeniden yapılandırırken öğrencileri evrensel değerlerle donatmayı hedeflediğini vurgulayarak, "Japonya ile yapılan bu ortak ders, modelin ’küresel vatandaşlık, kültürler arası iletişim ve dünya ile bütünleşme’ hedeflerinin birebir karşılığıdır. Bugün öğrencilerimiz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uluslararası bir sınıfta temsil etti ve uygulamalı bir deneyim yaşadı" dedi. "Öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" Etkinliğe katılan öğrenciler büyük heyecan yaşadıklarını ifade ederken, bir öğrenci "İlk kez İngilizcemi gerçek bir iletişim ortamında bu kadar rahat kullandım" diyerek memnuniyetini dile getirdi. Farklı bir kıtadan akranlarıyla İngilizce konuşmanın özgüvenlerini belirgin şekilde artırdığı gözlemlendi. Okul yönetimi, Amerika ve Japonya ile başlayan bu sürecin okul vizyonlarının önemli bir parçası olduğunu belirterek, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uluslararası yönünü daha fazla görünür kılmak için yeni ülkelerle de ortak dersler planladıklarını açıkladı. Ünal, "Çünkü öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.