EĞİTİM
KBÜ’de LEOS, uluslararası öğrencilere tanıtıldı 17 Aralık 2025 Çarşamba - 11:18:26 Karabük Üniversitesi (KBÜ) Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından geliştirilen LEOS sistemi, uluslararası lisansüstü öğrenciler için İngilizce ve Arapça eğitimle tanıtıldı. Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından, lisansüstü öğrencilerin akademik işlemlerini dijital ortamda yürütebildiği Lisansüstü Eğitim Otomasyon Sistemi (LEOS) için uluslararası öğrencilere yönelik kullanıcı eğitimi düzenlendi. Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından geliştirilen LEOS sistemi, uluslararası lisansüstü öğrenciler için İngilizce ve Arapça eğitimle tanıtıldı. KBÜ İlahiyat Fakültesi Türkistan Ahmet Yesevi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen eğitime, farklı ülkelerden gelen uluslararası lisansüstü öğrenciler katıldı. Eğitim programında LEOS sistemi öğrencilere İngilizce ve Arapça olmak üzere iki dilde tanıtıldı. Eğitim kapsamında öğrencilere başvuru işlemleri, ders ve danışmanlık süreçleri, tez izleme aşamaları ile akademik modüllerin sistem üzerinden nasıl yürütüldüğüne ilişkin uygulamalı bilgiler verildi. Sistemin etkin kullanımını sağlamak amacıyla örnek senaryolar üzerinden bilgilendirme yapıldı. KBÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından geliştirilen LEOS ile lisansüstü eğitimde akademik ve idari süreçlerin tek bir dijital platformda yürütülmesi hedefleniyor. Sistem, hâlihazırda 800 lisansüstü öğrenci, 200 kurum içi akademisyen, 43 kurum dışı akademisyen ve enstitü yöneticileri tarafından aktif olarak kullanılıyor.
17 Aralık 2025 Çarşamba - 10:28 Samsun’da MESEM ve Halk Eğitim kurslarına 117 binin üzerinde katılım Samsun’daki Mesleki Eğitim ve Halk Eğitim kurslarına 117 binden fazla kişi katıldı, en çok ilgi gören alanlar arasında üretim ve bilişim kursları yer alıyor. Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Mesleki Eğitim Merkezleri (MESEM) ile Halk Eğitim Merkezleri, eğitim ve üretim alanında önemli bir potansiyele ulaştı. Samsun genelinde İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı toplam 8 Mesleki Eğitim Merkezi bulunurken, bu merkezlerde eğitim gören öğrenci sayısı 8 bin 845 olarak kayıtlara geçti. MESEM’lerde en çok talep gören alanlar ise motorlu araçlar teknolojisi, güzellik ve saç bakım hizmetleri ile elektrik-elektronik teknolojisi oldu. 117 bin 611 kursiyer Öte yandan, Samsun’da 17 Halk Eğitim Merkezi ve 1 Olgunlaşma Enstitüsü ile hayat boyu öğrenme faaliyetleri de yoğun ilgi görüyor. Bu kapsamda açılan kurslardan faydalanan toplam kursiyer sayısı 117 bin 611 olurken, toplam açılan kurs sayısı ise 6 bin 597 olarak açıklandı. Halk Eğitim Merkezlerinde en fazla talep gören kurslar arasında giyim/üretim teknolojileri, bilişim teknolojileri ve kuaförlük alanları ilk sıralarda yer aldı. Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, mesleki ve hayat boyu öğrenme eğitimlerinin hem istihdama katkı sağladığını hem de bireylerin kişisel ve mesleki gelişimlerine önemli katkılar sunduğunu ifade etti.
Uluslararası Sürdürülebilirlik ve Matematik Performansı ödüllendirildi
26 Kasım 2025 Çarşamba - 09:03 Uluslararası Sürdürülebilirlik ve Matematik Performansı ödüllendirildi Gökkuşağı Cambridge International School, uluslararası standartlardaki kurumsal yönetim anlayışı doğrultusunda yürüttüğü çalışmaların sonuçlarını iki farklı küresel platformda elde ettiği başarılarla ortaya koydu. Okul, STEM temelli "Sürdürülebilir Gelecek" projesiyle Global Sustainability Awards 2025’te ödüle layık görülürken öğrencileri de Uluslararası Abaküs Matematik Olimpiyatı’nda (IAO) "Very Good Performance (Çok İyi Performans)" derecesi elde etti. Okulun yönetim felsefesi adına açıklama yapan Genel Müdür Mesut Döner, bu çifte başarının duygusal bir tesadüf değil, veri odaklı ve analitik yönetim sistemlerinin doğrudan çıktısı olduğunu vurguladı. "Global Sustainability Awards 2025’teki liderlik ödülümüz, eğitimi bir yönetim bilimi olarak ele alan sistemimizin ve IB’nin etik liderlik felsefesinin uluslararası alanda ne kadar etkili olduğunu gösteriyor. Bu yönetim sistemi; planlı, ölçülebilir ve sürdürülebilir bir kaliteyi esas alır. Bu kurumsal yaklaşımımızın bir sonucu olarak, öğrencilerimizin IAO’daki çok iyi performansı da, sistemimizin analitik düşünceye yaptığı yatırımın somut bir ROI (Yatırımın Geri Dönüşü) belgesidir. Başarı, tesadüfi değil, yönetilen bir süreçtir" açıklaması yaptı. Analitik zekâ ve etik liderlik taahhüdü Mesut Döner, "Sürdürülebilirlik projesindeki liderlik ödülü, Gökkuşağı’nın çevre ve sosyal sorumluluğa olan bağlılığını küresel düzeyde kanıtlarken, IAO başarısı da STEM alanındaki üstün yetkinliklerinin somut bir göstergesi oldu. Bu çifte zafer, okulun hem analitik zekâ hem de etik liderlik alanında ne kadar iddialı olduğunu ortaya koydu" dedi. Mesut Döner sözlerini, okulun 5 şehirdeki stratejik taahhüdünü yineleyerek tamamladı: "Bu ödüller, Gökkuşağı’nın Ankara, Bursa, İzmir, Antalya ve İstanbul’daki tüm kampüslerinde aynı yüksek kalite standardını sürdürme hedefimizin bir sonucudur. ’We promise the world, TOMORROW will be better than YESTERDAY!’ taahhüdümüz, uluslararası başarılarla tescillenmiştir. Geleceğin küresel liderlerini yetiştirmeye, kanıtlanmış bir sistemle devam edeceğiz." Eğitimde uluslararası standartlar 1997 yılından bu yana Türkiye’nin stratejik merkezlerinde IB ve Cambridge International programlarını uygulayan Gökkuşağı Kolejleri, eğitimi uluslararası standartlarda bir yönetim bilimi olarak ele alıyor. Kurum, öğrencilerini analitik düşünceye sahip, küresel ölçekte başarılı liderler olarak yetiştirmeyi amaçladığını belirtiyor.
TEÇ-SEN ve DMK üyelerinden ‘Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği’ sınavları ile ilgili düzenleme talebi
25 Kasım 2025 Salı - 18:13 TEÇ-SEN ve DMK üyelerinden ‘Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği’ sınavları ile ilgili düzenleme talebi Tüm Eğitim Çalışanları Sendikası (TEÇ-SEN) ile Devlet Memurları Konfederasyonu (DMK) üyeleri, yaptıkları basın açıklamasıyla görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavıyla ilgili yeni düzenlenme yapılmasını talep etti. Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarında planlama hataları olduğunu ileri süren TEÇ-SEN ve DMK üyeleri, Milli Eğitim Bakanlığı önünde bir araya geldi. Mevcut sistemin çalışanların kariyer planlamalarında belirsizliklere neden olduğunu belirten sendika yetkilileri, sorunun düzelmesi için birçok eğitimciden topladıkları dilekçeleri de bakanlığı ileteceklerini kaydetti. "Kamu çalışanlarının ne zaman sınava gireceklerini bilmek istiyoruz" Grup adına basın açıklaması yapan TEÇ-SEN Genel Başkanı Ümit Demirel, "Artık merkezi bir sınav sistemi kurulması gerektiğini düşünüyoruz. Bir kişinin vicdanına bırakılsın bu sınavlar istemiyoruz. Sınavlar bir takvim çerçevesinde açıklansın istiyoruz. Bu takvim çerçevesinde kamu çalışanlarının ne zaman sınava gireceklerini bilmek istiyoruz" dedi. "Sınavlar yönetmelikte açıkça belirtilecek tarihlerde ve en geç iki yılda bir yapılmalıdır" TEÇ-SEN Genel Başkan Vekili Salih Burçin Poyraz ise, "Milli Eğitim Bakanlığı’ndan talebimiz nettir, görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları derhal açılmalı, sınav takvimleri gecikmeye mahal vermeden açıklanmalıdır. Sınavlar yönetmelikte açıkça belirtilecek tarihlerde, en geç iki yılda bir yapılmalıdır. Sınav takvimi Milli Eğitim Bakanlığı çalışma takviminin ayrılmaz bir parçası haline getirilmeli, şeffaf ve düzeni olan bir sistem kurulmalıdır. Sınav soruları, kadro ve görev tanımlarıyla uyumlu, ölçülebilir, anlaşılır ve adil bir zorluk düzeyinde hazırlanmalı. Geçmişte kadroların boş kalmasına yol açan aşırı zorlayıcı uygulamalara son verilmelidir" diye konuştu. "Kariyer hakkını savunmaya kararlılıkla devam edeceğiz" Düzenlemenin yapılması için verdikleri mücadeleyi sürdüreceklerini kaydeden Poyraz, "Sınava tabi kadrolara yapılan sınavsız atamalar iptal edilmeli. Kariyer ve liyakat ilkesi yalnızca kağıt üzerinde değil, fiilen hayata geçirilmelidir. 76. madde kapsamında gerçekleştirilmiş atamaların iptali için açtığımız ve kazandığımız davaların gereği derhal yerine getirilmelidir. Raporlarımızla, dilekçe eylemlerimizle, hukuki girişimlerimizle ve gerektiğinde alanlarda eğitim çalışanlarının kariyer hakkını savunmaya kararlılıkla devam edeceğiz. Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarında adalet tesis edilene kadar, sınav takvimleri standart, öngörülebilir ve iki yılda bir yapılır hale gelene kadar, sınav soruları makul, ölçülebilir ve görevle uyumlu bir çizgiye oturtulana kadar durmayacağız, susmayacağız, hep birlikte başaracağız" şeklinde konuştu. Basın açıklaması, konuşmalardan sonra sendika üyelerinin ellerindeki balonları gökyüzüne bırakmaları ile sona erdi.
TEÇ-SEN ve DMK üyelerinden ‘Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği’ sınavları ile ilgili düzenleme talebi
25 Kasım 2025 Salı - 18:11 TEÇ-SEN ve DMK üyelerinden ‘Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği’ sınavları ile ilgili düzenleme talebi Tüm Eğitim Çalışanları Sendikası (TEÇ-SEN) ile Devlet Memurları Konfederasyonu (DMK) üyeleri, yaptıkları basın açıklamasıyla görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavıyla ilgili yeni düzenlenme yapılmasını talep etti. Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarında planlama hataları olduğunu ileri süren TEÇ-SEN ve DMK üyeleri, Milli Eğitim Bakanlığı önünde bir araya geldi. Mevcut sistemin çalışanların kariyer planlamalarında belirsizliklere neden olduğunu belirten sendika yetkilileri, sorunun düzelmesi için birçok eğitimciden topladıkları dilekçeleri de bakanlığı ileteceklerini kaydetti. "Kamu çalışanlarının ne zaman sınava gireceklerini bilmek istiyoruz" Grup adına basın açıklaması yapan TEÇ-SEN Genel Başkanı Ümit Demirel, "Artık merkezi bir sınav sistemi kurulması gerektiğini düşünüyoruz. Bir kişinin vicdanına bırakılsın bu sınavlar istemiyoruz. Sınavlar bir takvim çerçevesinde açıklansın istiyoruz. Bu takvim çerçevesinde kamu çalışanlarının ne zaman sınava gireceklerini bilmek istiyoruz" dedi. "Sınavlar yönetmelikte açıkça belirtilecek tarihlerde ve en geç iki yılda bir yapılmalıdır" TEÇ-SEN Genel Başkan Vekili Salih Burçin Poyraz ise, "Milli Eğitim Bakanlığı’ndan talebimiz nettir, görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları derhal açılmalı, sınav takvimleri gecikmeye mahal vermeden açıklanmalıdır. Sınavlar yönetmelikte açıkça belirtilecek tarihlerde, en geç iki yılda bir yapılmalıdır. Sınav takvimi Milli Eğitim Bakanlığı çalışma takviminin ayrılmaz bir parçası haline getirilmeli, şeffaf ve düzeni olan bir sistem kurulmalıdır. Sınav soruları, kadro ve görev tanımlarıyla uyumlu, ölçülebilir, anlaşılır ve adil bir zorluk düzeyinde hazırlanmalı. Geçmişte kadroların boş kalmasına yol açan aşırı zorlayıcı uygulamalara son verilmelidir" diye konuştu. "Kariyer hakkını savunmaya kararlılıkla devam edeceğiz" Düzenlemenin yapılması için verdikleri mücadeleyi sürdüreceklerini kaydeden Poyraz, "Sınava tabi kadrolara yapılan sınavsız atamalar iptal edilmeli. Kariyer ve liyakat ilkesi yalnızca kağıt üzerinde değil, fiilen hayata geçirilmelidir. 76. madde kapsamında gerçekleştirilmiş atamaların iptali için açtığımız ve kazandığımız davaların gereği derhal yerine getirilmelidir. Raporlarımızla, dilekçe eylemlerimizle, hukuki girişimlerimizle ve gerektiğinde alanlarda eğitim çalışanlarının kariyer hakkını savunmaya kararlılıkla devam edeceğiz. Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarında adalet tesis edilene kadar, sınav takvimleri standart, öngörülebilir ve iki yılda bir yapılır hale gelene kadar, sınav soruları makul, ölçülebilir ve görevle uyumlu bir çizgiye oturtulana kadar durmayacağız, susmayacağız, hep birlikte başaracağız" şeklinde konuştu. Basın açıklaması, konuşmalardan sonra sendika üyelerinin ellerindeki balonları gökyüzüne bırakmaları ile sona erdi.
GARDEN Projesi Türkiye’de SUBÜ liderliğinde ilerliyor
25 Kasım 2025 Salı - 17:57 GARDEN Projesi Türkiye’de SUBÜ liderliğinde ilerliyor Üniversiteler, araştırma kurumları ve uzman enerji kuruluşlarının yer aldığı uluslararası konsorsiyum tarafından yürütülen ‘GARDEN’ isimli Avrupa Birliği projesinin Türkiye ayağındaki çalışmaları SUBÜ liderliğinde gerçekleştiriliyor. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ), Driving Urban Transitions (DUT) çağrısı çerçevesinde desteklenen ‘Grid-Aware Decarbonization of Electricity-driven Neighbourhoods (GARDEN) isimli proje çerçevesinde çalışmalar yürütüyor. Avrupa’nın enerji dönüşümü ve sürdürülebilir kentsel yaşam hedefleri doğrultusunda yürütülen projede SUBÜ Türkiye ulusal ortağı olarak; enerji konsepti, mekansal analiz, elektrikli araç davranış modelleme, şarj rezervasyon sistemi, paydaş etkileşimi ve yaygınlaştırma faaliyetlerinde de aktif görev alıyor. Proje; Avusturya, İsviçre ve Güney Kıbrıs’tan üniversiteler, araştırma kurumları ve enerji alanında uzman kuruluşların yer aldığı uluslararası bir konsorsiyum ile birlikte yürütülüyor. Proje kapsamında, SUBÜ’den Proje Yürütücüsü olarak Dr. Öğretim Üyesi İlker Dursun ile Araştırmacı Dr. Öğretim Üyesi Abdulkadir Özden, Akdeniz Üniversitesi’nden ise Dr. Öğretim Üyesi Sıtkı Güner görev alıyor. Sakarya Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (SEDAŞ), Sakarya Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Akıllı Ulaşım Sistemleri Derneği’nin paydaş olarak destek verdiği projede Türkiye’deki pilot bölgelerde enerji talebi, elektrikli araç kullanım eğilimleri ve bölgesel şarj altyapısına ilişkin veri toplama ve analiz çalışmaları devam ediyor. SUBÜ’nün proje kapsamında Avrupa’daki konsorsiyum ile yürüttüğü iş birliğinin, Türkiye’nin enerji dönüşümü hedeflerine önemli katkı sunması, üniversitenin uygulamalı araştırma ve sürdürülebilir şehirler vizyonunu güçlendirmesi hedefleniyor. 2027 yılına kadar devam edecek projede SUBÜ tarafından geliştirilen çıktılar, Avrupa genelindeki uygulamalarla entegre edilerek uluslararası etki üretilmeye çalışılacak.
Miniklerle suyun geleceği için farkındalık buluşması
25 Kasım 2025 Salı - 17:55 Miniklerle suyun geleceği için farkındalık buluşması SASKİ, Büyükesence ve Sarıcalar İlkokulu’nda düzenlediği eğitimlerle çocukları suyun korunmasına yönelik eğitim verdi. Sakarya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ), suyun geleceğini güvence altına almayı hedefleyen Su Müfettişi eğitimlerine hızla devam ediyor. Son olarak Erenler Büyükesence ve Sarıcalar İlkokulu’nda düzenlenen eğitimde, Birleşmiş Milletler (BM) verilerine dayanan küresel riskler anlatıldı. Suyun vücuttaki temel işlevleri, dünya üzerindeki dağılımı ve doğal döngüsü örneklerle aktarıldığı eğitimde minik öğrenciler, vücudun büyük bölümünün sudan oluştuğunu öğrendi ve suyun yalnızca içecek olarak değil, yaşamı sürdüren temel unsur olduğunu kavradı. Ayrıca minik su koruyucularına evlerde uygulanabilecek pratik tasarruf yöntemleri aktarıldı. Damlatan bir musluğun yıl içinde ciddi miktarda su kaybına neden olabileceği belirtilerek düzenli bakımın önemine dikkat çekildi. Diş fırçalarken musluğun kapatılmasının dakikada yaklaşık 9 litre suyu koruyabileceği, sebze ve meyvelerin akan su yerine kap içinde yıkanmasıyla yılda yüksek miktarda suyun kazanılabileceği animasyonlarla anlatıldı. Eğitimin sonunda öğrenciler, Hızırilyas İçmesuyu Arıtma Tesisi’nde suyun uzun ve meşakkatli bir işlem sürecinden geçerek musluklara ulaştığını öğrendi. Minik su koruyucuları açık muslukları kontrol etmek, bilinçsiz kullanıma karşı çevrelerini uyarmak ve suyun değerini korumak için söz verdiler. Eğitim sonunda öğrencilere su tasarrufunu teşvik eden hediyeler ile bilgilendirici çizgi romanlar dağıtıldı.
Anadolu Üniversitesi’nden Şam’a açıköğretim köprüsü
25 Kasım 2025 Salı - 17:43 Anadolu Üniversitesi’nden Şam’a açıköğretim köprüsü Şam Üniversitesi’nde düzenlenen tanıtım ve iş birliği etkinliğine katılan Anadolu Üniversitesi heyeti, Açıköğretim Programları ile Türk Dili ve Kültürü Önlisans Programı’nı tanıttı. Etkinlik; Suriye’deki üniversitelerin rektörleri, bakanlar, bakan yardımcıları ve yükseköğretim temsilcilerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel, Açıköğretim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Hasan Uçar ve Genel Sekreter Ecevit Öksüz de etkinliğe katılım gösterdi. Bahse konu etkinliğin 2 ülke arasında açık ve uzaktan eğitim alanındaki iş birliği çalışmalarına önemli bir zemin oluşturduğu belirtildi. Türkiye ile Suriye arasında geliştirilebilecek çalışmalar değerlendirildi Rektör Adıgüzel, program kapsamında ilk olarak Suriye Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanı Dr. Merwan el-Halebi ile bir araya geldi. Görüşmede, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi uluslararası öğrencilere yönelik sunduğu imkânlar ve yürütülen akademik faaliyetler hakkında kapsamlı bilgi verildi. Bakan el-Halebi, Türkiye ile Suriye arasında yükseköğretim alanında geliştirilebilecek ortak çalışmalara olumlu yaklaştığını ifade etti. Türk Dili ve Kültürü Önlisans Programı tanıtıldı Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel daha sonra, Türkiye’nin Şam Büyükelçiliği Geçici Maslahatgüzarı Büyükelçi Burhan Köroğlu’nu ziyaret etti. Görüşmede, Açık ve uzaktan öğretim faaliyetleri hakkında bilgi paylaşımında bulunuldu ve özellikle Türk Dili ve Kültürü Önlisans Programı detaylı şekilde tanıtıldı. Programın, Suriyeli öğrenciler için kültürel ve akademik açıdan önemli fırsatlar sunduğu vurgulandı. Açık ve uzaktan eğitim alanındaki iş birliği potansiyeli görüşüldü Ziyaret kapsamında, Suriye Sanal Üniversitesi Rektörü Dr. Obada Muhammad Al-Tamer ile de bir toplantı gerçekleştirildi. Bu görüşmede, 2 ülke arasında açık ve uzaktan eğitim alanındaki iş birliği potansiyeli ele alındı. Ortak programlar, akademik değişim imkanları ve dijital eğitim altyapılarının geliştirilmesi gibi konular da toplantıda masaya yatırıldı. Gerçekleştirilen uluslararası temasların Anadolu Üniversitesi’nin açık ve uzaktan eğitimdeki uluslararası iş birliği ağını genişletmeyi amaçladığı ifade edildi.
Gençler, ’Dijital Okuryazarlık ve Dezenformasyonla Mücadele’ konularında bilinçleniyor
25 Kasım 2025 Salı - 17:28 Gençler, ’Dijital Okuryazarlık ve Dezenformasyonla Mücadele’ konularında bilinçleniyor Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Afyonkarahisar Bölge Müdürlüğü ile Kütahya İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde, dijital medya okuryazarlığı konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla eğitim programı düzenlendi. Kütahya İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenen iki lisede gerçekleştirilen etkinliklerde öğrencilere, "Dezenformasyonla Mücadele Baglamında Dijital Medya Okuryazarlığı" başlıklı sunum yapıldı. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Afyonkarahisar Bölge Müdürü Uğur Ülgen tarafından verilen sunumda; dijital ortamlarda sık karşılaşılan bilgi kirliliği, dezenformasyonun yayılma yöntemleri, bireysel ve toplumsal etkileri ile doğru bilgiye ulaşma yolları detaylı şekilde ele alındı. Ülgen, gençlerin dijital içerikleri tüketirken eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerinin önemine dikkat çekti. Etkinlik kapsamında, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM) tarafından hazırlanan bilgilendirici broşürler öğrencilere dağıtıldı. Broşürlerde, yanıltıcı içeriklerle başa çıkma yöntemleri ve dijital ortamda doğru bilgiye erişim stratejileri yer aldı. Eğitim programı, gençlerin dijital dünyada daha bilinçli hareket etmelerini, bilgi kirliliğine karşı direnç kazanmalarını ve doğru bilgiye ulaşma yetkinliklerini güçlendirmeyi amaçlayan önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Programın önümüzdeki dönemde farklı okullarda da devam ettirilmesi planlanıyor.