MTM'nin araştırmasına göre, bazı firmalar temkinli davranıp reklam bütçesinde önemli kısıtlamalara giderken, bazı firmalar ise indirimler nedeniyle daha küçük bir bütçeyle ekranlarda çok sık boy gösterme fırsatı yakaladı.
Araştırmalara göre, kriz döneminde reklam yatırımını sürdüren markalar, krizden güçlenerek çıktı. MTM, 2009 yılında 12 TV kanalında yayınlanan reklam spotlarının tek tek raporlayarak, yılın en büyük reklam verenlerini tespit etti.
Önceki yılın en çok reklam veren markası Turkcell, 2009 yılında ise ikinci sıraya geriledi. Önceki yılın en çok reklam veren dördüncü markası İstikbal'in reklamları yüzde 44'e yakın düşüş gösterdi ve marka en çok reklam veren markalar listesinde 14. sıraya geriledi. Yılın en dikkat çekici reklam çıkışını Vodafone gösterdi. Markanın reklamları iki katına çıktı.
Medya Takip Merkezi'nin 2009 yılını kapsayan aynı araştırma raporuna göre, çeşitli markaları için televizyona en fazla reklam veren kurum, 162 bin 444 spotla Unilever oldu. Önceki yılın en çok reklam veren kurumu olan Ülker ise, televizyon reklamlarını yüzde 36'ya yakın oranda azaltarak, listede dördüncü sıraya geriledi. Araştırmanın dikkat çeken noktalarından bir diğer ise yılın en çok reklam veren üç kurumunun da uluslararası firmalar olmasıydı.








