GÜNDEM - 01 Ağustos 2015 Cumartesi 12:26

Buğdayda rekolte ve kalite düşük

A
A
A
Buğdayda rekolte ve kalite düşük

Hisarcık Ziraat Odası Başkanı Yusuf Çalışkan, aşırı yağışlardan dolayı buğday rekoltesi ve kalitesinde düşüş yaşandığını söyledi.

Başkan Yusuf Çalışkan, birkaç yıldan beri olumsuz hava şartları nedeniyle buğdayda ürün kaybı yaşadıklarını belirterek, aşırı yağışlar nedeniyle bu yıl da buğday rekoltesi ve kalitesinde düşüş olduğunu söyledi.
Geçen yıllara göre fiyatların da düşük olduğuna vurgu yapan Çalışkan,”Ekim ve nisan ayları arasında kuraklıkla karşı karşıya kalan çiftçimiz, mayıs ve haziran sonlarına kadar aşırı yağış etkisi altında kalmıştır. Bu da buğdayın gelişmesini büyük ölçüde engellemiş ve protein oranında bir miktar düşüş olmuştur. Geçtiğimiz yıl buğday 70 kuruşa alıcı bulurken, bu yıl 63-65 kuruşa alıcı buluyor. Hem verim kaybı hem de fiyat kaybı nedeniyle çiftçimiz çok büyük zarar içerisindedir.” Dedi.

Zahireci Mehmet Arı, bu yıl buğday kalitesinin düşük olduğuna dikkat çekerek, "Kalite iyi olmayınca buğdayı fabrikalar beğenmiyor ve ucuza alıyor. Proteini düşük olduğu için de un fabrikaları almıyor. Elde edilen ürün hayvan yemi olarak alınıyor. Onun için de esnaf olarak bizler düşük fiyata alıyoruz. Bizden kaynaklanan bir durum değil" diye konuştu.  

MUSTAFA AKÇAY
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Reklam Kurulu’ndan 5 ayda yaklaşık 108 milyon lira ceza Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında, ele alınan 119 dosyadan 110’unun mevzuata aykırı bulunduğu ve bu dosyalar için durdurma cezası ile toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği bildirildi. Bakanlığın yaptığı açıklamada, geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamlarından sosyal medya fenomenlerinin reklamlarına, gıda takviyesi reklamlarından indirimli satış reklamlarına kadar birçok sektördeki reklam ve uygulamaların incelendiği belirtildi. Denetimler kapsamında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, ’sezon indirimi’ başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edilmesiyle yapılan kampanyaların, tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı meydana getirdiği gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi. ’Anne tarifi’ ifadesine durdurma cezası Açıklamada, hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımlarında kullanılan ’anneler tarafından hazırlanan ürünlere eş değer’ ifadelerinin mevzuata aykırı bulunduğu bildirildi. Gıda sektöründe, özellikle çocukların tüketimine yönelik ürünlerde, ’anne tarifi’, ’anne formülü’, ’anne dokunuşu’ gibi ifadelerin kullanımı, bu ürünlerin ev şartlarında hazırlanmış gibi gösterilerek yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle durduruldu. Reklam Kurulu’nun, bu yılın ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdiği bilgisi verilen açıklamada, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 664 dosya için durdurma cezası ve toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandığı bilgisi verildi.