GÜNDEM - 01 Ağustos 2020 Cumartesi 15:20

Çin'den gelen dev yük treni İzmit'te

A
A
A
Çin'den gelen dev yük treni İzmit'te

Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattının en önemli kesimini oluşturduğu Demir İpek Yolu olarak da adlandırılan Orta Koridor üzerinden Çin’den yola çıkan bin 56 metrelik 5. Blok Tren Türkiye’ye ulaştı.

Çin’den Türkiye’ye doğru yola çıkan dev tren, 30 Temmuz tarihinde Gürcistan Ahılkelek’ten saat 09.00’da hareket ederek Kars’a ulaşırken, Gürcistan Ahılkelek-Köseköy İzmit parkurunu normalde 70 saat yerine gümrük işlemleri dahil 52 saatte tamamlayarak eski rekorunu tekrarladı. 1 Ağustos tarihinde saat 09.00’da Köseköy’e ulaşan 50 konteynerden oluşan bin 992 ton ağırlığındaki tren, bin 56 metre uzunluğu ile Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattından geçen en uzun ithalat treni olma özelliğine sahip.

Konuya ilişkin olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından yapılan açıklamada, Trans-Hazar Uluslararası Taşıma Konsorsiyumu üyeleri Azerbaycan’ın ADY Container, Kazakistan’ın KTZ Express, Gürcistan'ın GR Logistics ve Türkiye’nin Pacific Eurasia Logistics şirketleri işbirliğinde Çin'den Türkiye’ye gönderilen beşinci trenin Kars’tan yola çıktığı bildirildi. Açıklamaya göre Çin’den 20 Temmuz’da hareket eden 50 adet 40 feet konteyner yüklü tren, 1 Ağustos’ ta İzmit’in Köseköy istasyonuna ulaştı. Ağırlıklı olarak elektronik malzemeler ile maske gibi tıbbi malzemeler bulunan trende Almanya ve İtalya varışlı 4 adet konteyner yer alıyor.

Söz konusu trenin bin 992 ton ağırlığı ve bin 56 metre uzunluğu ile Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında seyreden en uzun ithalat treni olduğu belirtilen açıklamada, 50'şer adet 40 feet konteynerden oluşan altıncı ve yedinci blok konteyner trenlerinin de Gürcistan ve Kazakistan’dan Türkiye’ye doğru yola çıktığı aktarıldı.

Çin-İzmit taşımacılığı 10 güne düşecek

Bakü-Tiflis-Kars ve “Orta Koridor” üzerinden Çin (Xi'an)-Türkiye (İzmit-Köseköy) güzergahında trenlerin yakın zamanda ortalama 10 günde seferlerini tamamlayacağına işaret edilen açıklamada, haftada iki kez olmak üzere yılda 100 blok tren, takip eden yılda ise yıllık 200 blok tren işletilmesinin hedeflendiği kaydedildi. Açıklamada ayrıca Çin'in Rusya üzerinden Avrupa'ya yaptığı demiryolu yük taşımacılığının yüzde 30'unu da Orta Koridor'a kaydırmayı planladığına dikkat çekilerek, “Böylece kuzey hat olarak belirtilen Çin-Rusya (Sibirya)- Belarus üzerinden Avrupa’ya gerçekleşen yılda 5 bin 500 trenle yapılan taşımaların ilk etapta yılda bin, daha sonra ise bin 500 seferinin Türkiye üzerinden ulaştırılmaya başlanması öngörülmektedir” ifadelerine yer verildi.

Yeni rekorlar bekleniyor

TCDD Taşımacılık Genel Müdürlüğünün BTK ve Orta Koridor’un (TITR-Trans Hazar Uluslararası Taşımalar Birliği) daha aktif hale gelmesi yönünde bölge ülkeleriyle işbirliğini sürdürdüğünün altı çizilen açıklamada, Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü ile koordine edilerek gümrük işlemlerinin “Basitleştirilmiş Usul” kapsamında gerçekleştirildiği, gümrük işlemlerinin tren başına 10-15 dakikaya düşürüldüğü kaydedildi. BTK demiryolu hattından yapılan taşımalarda güzergah ülkeleri ile anlaşmalar yapılarak piyasa koşullarına uygun ortak tarifelerin uygulamasının da sağlandığı belirtilen açıklamada, “Söz konusu gelişmeler ışığında BTK demiryolunda birçok yeni rekor beklenmektedir” denildi.

Hız rekoru 12 günle kırıldı

Trans-Hazar Uluslararası Taşıma Konsorsiyumu tarafından Xi’an’den Orta Koridor üzerinden Köseköy/İzmit (Türkiye) istasyonuna kadar organize edilen üçüncü tren iki parkurda hız rekoru kırmıştı. Tren, Khorgoz (Çin) geçiş noktasında Khorgoz-Kazakistan (Altınkol) sınırını geçtikten sonra İzmit Köseköy İstasyonu’na 12 günde ulaşmıştı. Konteynerlerin Bakü limanından Azerbaycan’da bulunan Beyuk-Kesik istasyonuna kadar taşınması standart 24 saat yerine, rekor seviyede 14 saat içinde gerçekleşirken, Türkiye parkurunda normalde belirlenen 70 saat yerine konteyner treni Türkiye’yi 50 saatte aşmıştı. Bu taşımalarda yük taşımacılığında ortalama 28 kilometre olan ticari hız 42 kilometreye çıktı.

Çin’den Türkiye’ye yola çıkacak olan 6’ncı tren ise Marmaray’dan geçerek İstanbul Halkalı’ya, oradan da Avrupa’ya ulaşacak.

Mevlüt Hasgül

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Vehbi Koç Ortaokulu öğrencilerinden bilimsel ve sportif başarı İnönü Vehbi Koç Ortaokulu öğrencileri, bilimsel ve sportif alandaki başarılarıyla ön plana çıkıyor. İnönü Vehbi Koç Ortaokulu öğrencileri 22 Nisan ile 28 Nisan tarihleri arasında iki büyük başarıya imza attı. Bu yıl 18’incisi düzenlenen TÜBİTAK 2204-B Ortaokullar Arası Araştırma Projesi Yazma Yarışması’nda tarih alanında ’Türk Damgalarına Can Suyu’ adlı proje ile Bursa Bölge Birinciliği elde edildi. Vehbi Koç Ortaokulu 6.sınıf öğrencileri Azra Gök, Irmak Karagöz ve Zehra Ecrin Aslan’ın, Türkçe öğretmeni Sema Şeker danışmanlığında hazırladığı proje, Bursa bölge sergisinde başarı göstererek birinciliğe layık görüldü. Bu sayede 26 Mayıs ile 30 Mayıs tarihleri arasında Ankara’da düzenlenecek olan ve Türkiye’nin 12 ayrı bölge birincilerinin yarışacağı Türkiye finaline katılmaya hak kazandı. Beden eğitimi öğretmenleri Tuğba Koç ve Esabil Ballı ile bilek güreşine hazırlanan sporcular, Eskişehir il ve bölge müsabakalarında başarı elde ederek katıldıkları Türkiye şampiyonasında 1 altın, 3 gümüş ve 1 bronz madalya kazandı. Sol kolda 60 kilogram Eylül Karaardıç Türkiye Şampiyonu, 35 kilogram Hayrunnisa Karademir Türkiye İkinciliği, 35 kilogram Emine Bozkurt Türkiye İkinciliği, sağ kolda ise 60 kilogram Eylül Karaardıç Türkiye İkinciliği, 40 kilogram Eminenur Yeniçay Türkiye Üçüncülüğü elde etti. "Gelecek yıllarda da başarılarımızın üstüne koyarak çalışmalarımıza devam edeceğiz" Öğretmen ve öğrencilerinin başarıları hakkında konuşan Okul Müdürü Fazıl Özkara “Bizi diğer meslek gruplarından ayıran en önemli özelliğin gelişiminde rol oynadığımız evlatlarımızın başarıları olduğuna inanıyorum. Eğitimin her alanında öğretmen ve öğrencilerimizin yanında olmanın gururunu yaşıyoruz. Son yıllarda okulumuzun başarıları sadece Eskişehir’de değil ülke çapında ses getirmeye başladı. Öğretmenlerimizin özverili yaklaşımları, öğrencilerimizin ise büyük gayretleri ile İnönü’den tüm Türkiye’ye açılımın öncüsü olduğumuza inanıyorum. Gelecek yıllarda da başarılarımızın üstüne koyarak çalışmalarımıza devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
Ankara Eğitim Bir-Sen: “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ yeni müfredat taslağı değerlendirmemizi tamamladık” Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim Bir-Sen), “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” yeni müfredat taslağı konusunda detaylı ve veri temelli titiz bir değerlendirme yapıldığını ve Milli Eğitim Bakanlığı ile paylaşmak üzere çalışmanın tamamlandığını açıkladı. Eğitim Bir-Sen Sendikası, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” yeni müfredat taslağı kapsamında öğretim programları ortak metni ve 26 ders öğretim programının kamuoyu ile paylaşılarak, görüş ve önerilere açıldığını hatırlatarak, konu ile ilgili veri temelli çalışmalar gerçekleştirdiklerini açıkladı. Sendika tarafından yapılan açıklamada, yürütülen çalışmalarda sendika üyelerine gönderilen ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Yeni Müfredat Taslağı Değerlendirme Anketi’ ile 4 bin 630 üyenin fikir ve önerilerinin alındığı ve bu doğrultuda analizlerin hazırlandığı belirtildi. “Ders kitaplarından toplumsal gelişim ve gerçeklere uygun olması ve bu kapsamda değer aktarımına katkıda bulunması beklenmektedir” Açıklanan öğretim programının felsefesi, yönü, pedagojik yaklaşımları ve bağlamı da ele alınarak incelendiği ve Milli Eğitim Bakanlığı ile paylaşmak üzere çalışmanın tamamlandığı belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi: “Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim sistemlerinin aktarımında önemli bir yere sahip olan öğretim programlarının, müfredatın bir felsefesinin olması gerekmektedir. Bu felsefenin meydana gelmesinde ise toplumun sosyolojik, psikolojik ve fiziksel unsurlarının bir arada olduğu bağlamın oluşturulması gerekmektedir. Öğretim programlarından, ders kitaplarından sosyal yapıya uygun olması, pedagojik gereklilikleri karşılaması, toplumsal gelişim ve gerçeklere uygun olması ve bu kapsamda değer aktarımına katkıda bulunması beklenmektedir. Mevcut öğretim programlarımızın değerlere yaklaşımı sistematik ve planlı olmaktan uzaktır. Evrensel, millî ve manevi değerler kapsamında yapılan analizlerde özellikle milli ve manevi değerler bakımından programların genellikle çok sınırlı bir içeriğe sahip olduğu anlaşılmaktadır. Programlarda değer eğitiminin sistematik bir şekilde ele alınmadığı, program açıklamalarında belirtilenlerle kazanım düzeyindeki durumun birbiriyle örtüşmediği, dolayısıyla değerlere yaklaşımı bakımından iç tutarlılığı yüksek olmayan programlarla karşı karşıya olduğumuz görülmektedir.” Öğrencilere belli değerlerin kazandırılması sürecinin sadece belirli derslerle sınırlı olmaması gerektiği vurgulanan açıklamada, “Okulda değerler eğitimine bütünsel bir anlayışla yaklaşılmalıdır. Bu kapsamda değerler ilgili tüm derslerde verilmeli ve değer aktarımı okuldaki genel atmosfere yansıtılmalıdır. Değerler sadece bilişsel alanda ele alınmamalı, duyuşsal açıdan da ele alınmalı ve beceri boyutu ihmal edilmemelidir. Programlarda değerlerin duyuşsal alanla ilişkilendirilmesi yapılmalı ve sadece bilişsel boyutta kalan değer aktarımının uzun vadede etkili olamayacağı unutulmamalıdır” ifadelerine yer verildi. Açıklamada Milli Eğitim Bakanlığı’nın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Müfredat Taslağı’na yönelik yaptığı çalışmalar ve emekleri dikkate alıp milli, manevi ve evrensel değerlerine önem veren, fiziksel, bedensel, zihinsel, ruhsal ve ahlaki gelişimini sağlayacak, nitelikli nesillerin yetiştirilmesine katkıda bulunacak bir müfredat oluşturmasının temenni edildiği dile getirildi.