GÜNDEM - 25 Ocak 2020 Cumartesi 08:49

Elazığ Merkez'de depremin verdiği hasar gün ağarınca ortaya çıktı

A
A
A
Elazığ Merkez'de depremin verdiği hasar gün ağarınca ortaya çıktı

Elazığ’da 6.8 büyüklüğündeki depremin etkisi gün ağarınca ortaya çıktı.

Elazığ’da 16 kişinin hayatını kayıp ettiği 782 kişinin yaralandığı 6.8 büyüklüğündeki depremde gün ağarınca depremin bilançosu da ortaya çıktı. Sürsürü Mahallesi Halaylı Sokak No:9 bulunan 28 daireli 4 katlı bina da geceden beri çalışmalar devam ediyor.

Deprem anında yaşadıklarını ifade eden Kudret Koçdemir, "Evde kimisi korktu kaçtı kimisi oturdu. Kapılar kitlendi çıkamadık derken, Allah muhafaza etti. Ben kelimeyi şehadet getirdim. İnşallah enkaz altında kimse yoktur" dedi.
Evde 6 kişi olduğunu belirten Arif Solmaz, "Hepimiz bir yerlere çömeldik ve kelimeyi şehadet getirdik Allah'a teslim olduk. İnşallah içeride kimse yoktur varsa bir an önce ulaşmalarını istiyoruz” şeklinde konuştu.

Elazığ’ın yapısal olarak binaları çok çürük olduğunu aktaran bir vatandaş, “Deprem olduğu zaman kaçmadım annemden helallik istedim. Sonra komşularımıza baktık ölü ve yaralı var mı diye. Sonra enkaz bölgesine geldik elimizden bir şeyler gelir diye. Görevliler sağ olsun her yerden gelmişler. Allah yardım etsin ölenlerin başı sağ olsun” diye konuştu.

Mehmet Hanifi Şahin

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Reklam Kurulu’ndan 5 ayda yaklaşık 108 milyon lira ceza Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında, ele alınan 119 dosyadan 110’unun mevzuata aykırı bulunduğu ve bu dosyalar için durdurma cezası ile toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği bildirildi. Bakanlığın yaptığı açıklamada, geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamlarından sosyal medya fenomenlerinin reklamlarına, gıda takviyesi reklamlarından indirimli satış reklamlarına kadar birçok sektördeki reklam ve uygulamaların incelendiği belirtildi. Denetimler kapsamında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, ’sezon indirimi’ başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edilmesiyle yapılan kampanyaların, tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı meydana getirdiği gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi. ’Anne tarifi’ ifadesine durdurma cezası Açıklamada, hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımlarında kullanılan ’anneler tarafından hazırlanan ürünlere eş değer’ ifadelerinin mevzuata aykırı bulunduğu bildirildi. Gıda sektöründe, özellikle çocukların tüketimine yönelik ürünlerde, ’anne tarifi’, ’anne formülü’, ’anne dokunuşu’ gibi ifadelerin kullanımı, bu ürünlerin ev şartlarında hazırlanmış gibi gösterilerek yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle durduruldu. Reklam Kurulu’nun, bu yılın ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdiği bilgisi verilen açıklamada, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 664 dosya için durdurma cezası ve toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandığı bilgisi verildi.