GENEL - 19 Ocak 2021 Salı 10:22

ASİMDER Başkanı Gülbey: “20 Yanvar şehitlerine tazminat ödenmeli”

A
A
A
ASİMDER Başkanı Gülbey: “20 Yanvar şehitlerine tazminat ödenmeli”

Uluslararası Asılsız Ermeni İddialarıyla Mücadele Derneği (ASİMDER) ve Azerbaycan Beynelxalk Diaspor Merkezi (BDM), 20 Ocak 1990 yılında yaşanan ve "Gara Yanvar" olayı olarak bilinen katliamı kınadı.

Uluslararası Asılsız Ermeni İddialarıyla Mücadele Derneği (ASİMDER) ve Azerbaycan Beynelxalk Diaspor Merkezi (BDM), 20 Ocak 1990 yılında yaşanan ve "Gara Yanvar" olayı olarak bilinen katliamı kınadı.


ASİMDER binasında her iki dernek adına basın açıklaması yapan ASİMDER Genel Başkanı Göksel Gülbey, Bakü’de 20 Ocak 1990 yılında "Gara Yanvar" bilinen ve Rus tanklarının altında kalarak hayatlarını kaybeden 170 Azeri Türkü’nün acısını unutmadıklarını, bu katliamın sorulmalarını burada lanetle kınadıklarını söyledi.


Gülbey, "Yıl 1990 aylardan Ocak. Bakü’de kızılca kıyamet koptu. 35 bin kişilik ağır silahlarla donatılmış alfa birlikleri ve DTK’a adlı özel imha birlikleriyle Moskova, Azerbaycan’ın başkentini işgale başlamıştı. T-72, T-80 ve BMP-3 tankları Bakü’de Azatlık Meydanı’nı kuşatmış, sesler karşısında yatağından fırlayan Azeri halkı Azatlık Meydanı’na yığılır. İşgal tanklarının üzerine bedeniyle yürüyen kalabalığı ezen Rus tankları, bir gün içinde 170 Azeri Türk’ü Azatlık Meydanı’nda ezerek katletmiş, kardeşlerimiz tankların altında can vermişlerdir. Ateş düştüğü yeri yakmıştır. Yanan Türk insanın yüreğidir, ama Ruslar bir şeyi hesap etmemişlerdi. Artık Azerbaycanlılar için bağımsızlık yolundan geri dönüş yoktu, binlerce şehit verseler de bağımsızlığa koşacaklardı. İşte bugün 20 Ocak olaylarının 23. yıldönümünü anıyoruz. Şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyoruz, bugün o şehitler Karabağ ve Hocalı şehitleri gibi şehitler hıyabanında yatmaktadırlar. 20 Ocak karanfillerin ağladığı gün, yüreklerin yandığı gündür. Bugün o şehitler hıyabanında 20 Ocak şehitleriyle Karabağ şehitleri koyun koyuna yatmaktadırlar. Azerbaycan’da 20 Ocak rahmetli Haydar Aliyev tarafından yas-matem günü ilan edilmiştir. Tüm Azerbaycanlı kardeşlerimiz bugün ellerinde karanfillerle 20 Ocak şehitlerini anmak için şehitliklere akın etmektedirler. Rusya’nın yapmış olduğu bu katliamdan dolayı Azerbaycan halkından özür dilemesi gerekmektedir. Katlettiği bu silahsız kardeşlerimizin geride kalan ailelerine tazminat ödemeli, aksi halde bu katliam Rusya’nın tarihinde bir kara leke olarak kalacaktır” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.