EKONOMİ - 05 Mayıs 2020 Salı 10:43

Kapıya yemek servisleri yüzde 45 talep artışı yaşadı

A
A
A
Kapıya yemek servisleri yüzde 45 talep artışı yaşadı

Genellikle ofis ve iş yerlerinde öğle yemeği için tercih edilen kapıya teslim yemek servisleri, koronavirüs nedeniyle uzaktan çalışma modeline geçilmesine karşın talep artışı yaşadı.

Genellikle ofis ve iş yerlerinde öğle yemeği için tercih edilen kapıya teslim yemek servisleri, koronavirüs nedeniyle uzaktan çalışma modeline geçilmesine karşın talep artışı yaşadı.



Türkiye ve dünyanın birçok ülkesinde ağırlıklı olarak ofis çalışanlarının öğle yemekleri için tercih ettiği kapıya yemek servisleri, koronavirüs salgınıyla birlikte eve yemek servisi hizmetlerine ağırlık verdi. Abonelik usulüyle istenilen menüleri belirli bir program dahilinde tüketiciyle buluşturan kapıya yemek servisleri, sosyal izolasyon tedbirlerinin alındığı dönemde evinden çıkmak istemeyenler için yemek servisi yapıyor. Kapıya yemek servisi Mekreme’nin verilerine göre, son bir ayda eve yemek taleplerinde yüzde 45 artış yaşandı. Ofislerde çalışan insan sayısındaki büyük azalmaya rağmen yaşanan bu artışta steril yemek kavramının en önemli etken olduğu belirtildi. Standart paket yemek dağıtımının aksine, yapım aşamasında vakumlanarak hava almayacak şekilde paketlenen yemekler, sıcaklığı koruyan ve dış etkilerden arındıran kutularda kişiye özel olarak servis ediliyor. Konuyu Mekreme Genel Müdürü Mustafa Taptık değerlendirdi.



’’Gıda güvenliği tedirginliği ortadan kaldırıyor’’


Koronavirüs salgınıyla birlikte insanların kafasında birçok sorunun oluştuğunu ifade eden Mustafa Taptık, ’’Virüsün ortaya çıkmasıyla birlikte koronavirüs yemek yoluyla bulaşır mı, yemek piştikten sonra temas olduysa hasta olur muyum gibi soruları zihnimizi kurcaladı. Uzmanlar benzer sorularla ilgili detaylı açıklamalar yaptı ve dışarıdan verilen siparişlerde hava ile teması olmayan paketli yiyeceklerin tercih edilmesi gerektiğine vurgu yapıldı. Müşterilerimizden aldığımız geri dönüşlerde de yaşanan talep artışının yemeklerin steril ortamda hazırlanması ve güvenli şekilde paketlenmesiyle doğrudan ilgili olduğunu gördük’’ dedi.



’’Evden çalışanlar için yemek aboneliği büyük kolaylık oldu’’


Evden çalışmaya devam edenlerin yemek konusunda ayıracak çok zamanlarının olmadığını söyleyen Taptık, “Sağlıklı beslenmek isteyen ancak evden çalışmaya devam edenler de kapıya yemek hizmetinden yararlanıyor. Ayrıca Ramazan nedeniyle oruç tutanlar hem iftar hem de sahur için kapıya yemek talebinde bulunuyor ve yemek hazırlama zahmetine girmiyor. Gıda mühendislerimiz tarafından hazırlanan reçetelerle, sağlıklı beslenmek isteyenlere sıcak ve güvenilir yemeği ulaştırıyoruz’’ şeklinde konuştu.



’’Yatırımlarımız 10 milyon TL’yi bulacak’’


Kapıya yemek servisi modelinin gelecekte daha fazla insan tarafından tercih edileceğini belirten Taptık, ’’Avrasya Catering olarak yemek sektöründeki 22 yıllık tecrübemizi Mekreme’yi hayata geçirerek taçlandırdık. Bu süreçte tüketicilerin yemek yeme alışkanlıklarını da yakından takip ettik. Gıda güvenliği ve lezzeti konusunda deneyimli ekibimizi hızla kapıya yemek teslimatı konusunda donattık. Yemeklerin hazırlanmasından, abonelere dağıtılmasına kadar tüm süreci öz kaynaklarımızla gerçekleştirdik. Ayrıca aldığımız talepler ve geri dönüşler neticesinde yatırım kararı alarak toplamda 5 milyon TL altyapı ve teknoloji yatırımı yaptık. Bu rakama ilerleyen döneminde yine tamamını öz kaynaklarımızdan sağlayacağımız 10 milyon TL daha ekleyeceğiz’’ ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kırıkkale Kırıkkale Belediye Başkanı Önal: "Şebeke suyu mevzuata uygun, halk sağlığı güvende" Kırıkkale Belediye Başkanı Ahmet Önal, yapılan resmi analizler sonucunda şebeke suyunun mikrobiyolojik açıdan mevzuata uygun olduğunu ve halk sağlığını riske atacak herhangi bir durum bulunmadığını açıkladı. Kırıkkale Belediye Başkanı Ahmet Önal, Yeşil Vadi Su Birliği’nde yaptığı açıklamada, sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Başkan Önal, şebeke suyuyla ilgili bugüne kadar açıklama yapılmamasının temel nedeninin resmi analiz sonuçlarını beklemek olduğunu ifade etti. 04 Aralık 2025 tarihinde yapılan ilk analizlerde mikrobiyolojik değerlerin mevzuata uygun bulunduğunu belirten Önal, koku ve tat açısından da herhangi bir olumsuzluğa rastlanmadığını ifade etti. Başkan Önal, tedbir amacıyla ikinci bir analiz talep ettiklerini belirterek, 11 Aralık 2025 tarihli raporların da aynı şekilde olumlu sonuç verdiğini kaydetti. "Milyonlarca liralık tasarruf sağladık" Süreçte yapılan siyasi açıklamalara da değinen Önal, ellerinde herhangi bir resmi analiz bulunmadan yapılan beyanların kamuoyunu yanıltmaya yönelik olduğunu ifade etti. Yeşil Vadi Su Birliği üzerinden yöneltilen eleştirilere de yanıt veren Önal, geçmiş dönemde birliğin uzun yıllar boyunca ihmal edildiğini, rutin bakım ve yatırımların yapılmadığını söyledi. 2009 yılından itibaren durultucu ünitesinin devre dışı olduğunu, ultrafiltrasyon ve ters osmoz sistemlerinin yıllardır çalışmadığını hatırlatan Başkan Önal, kamu kaynaklarıyla yapılan bu yatırımların neden kullanılmadığının sorgulanması gerektiğini dile getirdi. Göreve geldikleri günden itibaren altyapı sorunlarını gidermek için yoğun çalışma yürüttüklerini belirten Önal, ana iletim hattındaki büyük patlağın onarıldığını, motor ve pompaların yenilendiğini ve milyonlarca liralık tasarruf sağlandığını ifade etti. "Yeşil Vadi Su Birliği 20 yıldır sizin kontrolünüzdeydi" Yeşil Vadi Su Birliği’nin geçmişten kalan SGK borçlarının da Kırıkkale Belediyesi tarafından ödendiğini aktaran Başkan Önal, şeffaf ve hesap verebilir bir yönetim anlayışıyla çalışmaya devam edeceklerini vurguladı. Başkan Önal, "Yeşil Vadi Su Birliği 20 yıldır sizin kontrolünüzdeydi. Kırıkkale Belediyesi’ni de 20 yıl boyunca tek başınıza yönettiniz. Bu 20 yılda Yeşil Vadi Su Birliği için ne yaptınız? Herhangi bir yatırım yaptınız mı? Kurulduğu günden bugüne yapılması gereken rutin bakımlar neden yapılmadı?" dedi. "Algı oluşturulmasını doğru bulmuyoruz" Başkan Önal, "7 yıldır çalışmayan ön klorlama ünitesi devreye alınmış, 20 yıldır yapılmayan havuz temizlikleri gerçekleştirilmiştir. Bu temizlikler sonucunda havuzlardan tonlarca midye çıkarılmıştır. Daha önce benzer mevsimsel sorunlar yaşandığında yapılan açıklamalar kamuoyuyla paylaşılmıştır. Bugün yaşanan bu durum sanki ilk kez yaşanıyormuş gibi bir algı oluşturulmasını doğru bulmuyoruz. Yeşil Vadi Su Birliği’nin 2006 yılından bu yana ödenmeyen SGK borçları da Kırıkkale Belediyesi tarafından tek seferde ödenmiştir. Bugüne kadar şeffaf, katılımcı, adil ve hesap verebilir bir yönetim anlayışıyla çalışmalarımızı sürdürdük. Mekanik anlamda Yeşil Vadi Su Birliği’ni ayağa kaldırdık, ana hat arızalarını kentte su kesintisi yaşanmadan giderebilecek bir altyapı oluşturduk" diye konuştu. "Halkımıza verdiğimiz sözlerin arkasındayız" Başkan Önal, "Bundan sonra da kapatılan üniteleri planlı bir şekilde yeniden devreye alarak şehrimize sağlanan suyun kalitesini daha da artıracağız. Asılsız ve gerçek dışı beyanlara itibar etmemenizi rica ediyorum. Ben bu kentin evladı, kardeşi olarak dün ne söylediysem bugün de arkasındayım. Yeşil Vadi Su Birliği müdürümüze ve 7 gün 24 saat fedakarca çalışan tüm emekçilerimize teşekkür ediyorum. Halkımıza verdiğimiz sözlerin arkasındayız. Bu kentin tüm sorunlarını çözmek için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz" değerlendirmesini yaptı.