GENEL - 21 Eylül 2022 Çarşamba 15:55

AK Parti İstanbul İl Başkanı Kabaktepe’den Levazım Tüneli önünde açıklama

A
A
A
AK Parti İstanbul İl Başkanı Kabaktepe’den Levazım Tüneli önünde açıklama

AK Parti İstanbul İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe, yapımı durdurulan Dolmabahçe-Levazım Tüneli önünde yaptığı açıklamada, "İBB yönetimini, Büyükşehir Belediye Başkanı’nı 70 dakikayı 5 dakikaya indirecek, günde 50 bin aracın geçeceği, her yıl 200 binin üzerinde yeni arabanın trafiğe katıldığı İstanbul’un can damarı olacak bu ulaşım yatırımını ve benzerlerini planlayıp yapmaya davet ediyoruz" dedi.

AK Parti İstanbul İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe, yapımı durdurulan Dolmabahçe-Levazım Tüneli önünde yaptığı açıklamada, "İBB yönetimini, Büyükşehir Belediye Başkanı’nı 70 dakikayı 5 dakikaya indirecek, günde 50 bin aracın geçeceği, her yıl 200 binin üzerinde yeni arabanın trafiğe katıldığı İstanbul’un can damarı olacak bu ulaşım yatırımını ve benzerlerini planlayıp yapmaya davet ediyoruz" dedi.


AK Parti İstanbul İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe ile Bağcılar Belediye Başkanı, İBB Trafik ve Ulaşım Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir, İBB yönetimi tarafından yapımı durdurulan Dolmabahçe-Levazım Tüneli önünde basın açıklaması yaptı. AK Parti İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe; şehirlerin tarihleriyle kimliklerini ve ruhlarını kazandıklarını, bugünleriyle de ritimlerini kazandıklarını belirterek, "Yöneticilerinin vizyonlarıyla da geleceklerini belirlerler. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’nın da bir görevi var. Şehri geleceğe hazırlaması. Bu açıdan baktığımızda, Levazım, neme lazım diyen bir Büyükşehir yönetimi var. Şehrin geleceğine dair proje üretebilmek vizyon gerektirir. Şimdi siz, bildiğim kadarıyla TÜİK verilerine göre İstanbul’umuzda bir önceki yıl ortalama her gün 585 tane araç trafiğe katıldı. Yıllık 200 bin aracın trafiğe katıldığı bir kentten bahsediyoruz. Bu kenti yöneten büyükşehir belediye başkanı ise çıkıyor diyor ki; efendim 50 bin tane aracın geçeceği tünele niye yatırım yapalım diyor” dedi.



"İstanbul’un ulaşımıyla ilgili başlamış projeleri devam ettirin"


Trafik konusunda İmamoğlu yönetimimin çalışmalarını yetersiz bulduğunu söyleyen Kabaktepe, "Eğer köprü ve yol yapmayacaksanız bu kadar aracın trafiğe çıkmasına engel olun. İki tane sorunsal alan var burada. Birincisi, eğer siz bu kentin en temel sorunu olarak görünen trafik problemi ile ilgili yatırım yapmayacaksanız bu parayı nereye harcayacaksınız. İkincisi eğer ulaşım sorunuyla ilgilenmeyecekseniz bunun ifade yöntemini şöyle de söyleyebilirsiniz. Biz size kolaylık sağlamış olalım. İstanbul’a da bu kadar aracın trafiğe katılmasını lütfen engelleyin. İstanbul’umuzun en temel deprem ve trafik yaklaşımı konusunda Levazım neme lazım diyerek sınıfta kalmıştır. Çünkü şehrin yaşam kalitesini gösteren hususlardan bir tanesi de trafikte geçirdiğiniz süredir. Siz rahmetli Kadir abinin döneminde başlanmış 1.4 kilometresinin tamamlandığı bir projeyi durdurma bahtsızlığını gösterip bunun da üstüne ’neye lazım neme lazım’ diyorsanız İstanbul’u ileriye taşıyacak vizyon konusunda eksiklik içerisinde olduğunuzun en temel göstergesidir. İBB yönetimini, Büyükşehir Belediye Başkanı’nı 70 dakikayı 5 dakikaya indirecek, günde 50 bin aracın geçeceği, her yıl 200 binin üzerinde yeni arabanın trafiğe katıldığı İstanbul’un can damarı olacak bu ulaşım yatırımını ve benzerlerini planlayıp yapmaya davet ediyoruz. İstanbul’un ulaşımıyla ciddi olarak ilgilenmeye davet ediyoruz. Lütfen İstanbul’un sorunlarıyla samimi bir şekilde ilgilenin. Lütfen günde 500 yeni aracın trafiğe katıldığı İstanbul’un ulaşımıyla ilgili başlamış projeleri devam ettirin" dedi.



“Önemli bir yatırımın, projenin başladığı noktadayız”


Bağcılar Belediye Başkanı, İBB Trafik ve Ulaşım Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir ise “İstanbul adına önemli bir yatırımın, projenin başladığı noktadayız. Bildiğiniz gibi İstanbul’da özellikle Cumhurbaşkanımızın belediye başkanı olduğu dönem ile başlayan geleneğin devamında 2002 yılında AK Parti hükümeti ile 2004 yılında da AK Parti Belediye Başkanlığı ile tanışan İstanbul’da, ulaşım alanında önemli yatırımlar yapıldı. İlk olarak İstanbul’un geneli ele alındı. Ulaşım ana planları düzenlendi. Bu ana planlar çerçevesinde de özellikle raylı sistemleri merkeze alan, ardından da lastikli trafiği düzenleyen çalışmalar söz konusu oldu. Bildiğiniz gibi raylı sistemlerde 2004 yılından 2019 yılına kadar 5 kilometre olan raylı sistemler, 300 kilometreye çıktı. Bunun yanında tüneller boyutunda da önemli yatırımlar yapıldı. Ve yine şu anda üzerinde bulunduğumuz noktadan başlayan Kilyos’a kadar devam edecek olan, İstanbul adına bir gerdanlık şeklindeki önemli 6 tünelden bir tanesinin olduğu noktadayız. Dolmabahçe-Levazım tüneli, 7.7 kilometre uzunluğunda iki tüp şeklinde toplamda 4 kilometreye yakın bir mesafeyle başlanmış bir tünel. Bu noktada özellikle Kağıthane’den gelen trafiği, Kabataş’tan gelen trafiği ve Taksim’den gelen trafiği alarak Levazım bölgesine, Levent’e, Ortaköy’e gidecek trafiği düzenleyecek bir projeydi. Bu noktada 70 dakikada geçilen trafiği, 5 dakikaya kadar düşürecek, sonrasında da üçüncü köprüye uzanacak boyutta planlanmış bir tüneldi. Fakat maalesef bu tünelin bin 400 metrelik uzunluğu tamamlandıktan sonra, 220 milyonluk da bir yatırım gerçekleştirildikten sonra yeni yönetim tarafından durdurulduğunu gördük. Sonrasında durdurmadık açıklamaları yapıldı. Devam ediyoruz açıklamaları yapıldı. Fakat yine yaptığımız incelemeler neticesinde durdurulduğunu gördükten sonra başka bir açıklama yapılmadı. Ben belediye başkanımızı İstanbulluların yararına olacak bu projenin devam ettirilmesi için göreve davet ediyorum” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul L’oréal Türkiye genç bilim kadınlarını ödüllendirmeye devam ediyor Tekno-güzellik şirketi L’Oréal Türkiye’nin UNESCO Türkiye Milli Komisyonu iş birliğiyle yürüttüğü "Bilim Kadınları İçin" programı 23 yıldır devam ediyor. Program, bugüne kadar Türkiye’den 128 bilim kadınını destekledi. Bu yıl Boğaziçi Üniversitesi Biyomedikal Mühendisliği Enstitüsü’nden Doç. Dr. Banu İyisan, Üçlü Negatif Meme Kanseri için tamamen doğal biyomalzemelerle akıllı ve hedefli nanoilaç teknolojileri geliştirmeyi amaçlayan projesiyle ödüllendirildi. Türkiye’nin önde gelen kurumsal sosyal sorumluluk programlarından biri olan "Bilim Kadınları İçin" programında, bu yıl ödül alan bilim kadınları L’Oréal Türkiye’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen tören ile duyuruldu. Bu kapsamda Boğaziçi Üniversitesi Biyomedikal Mühendisliği Enstitüsü öğretim üyesi Doç. Dr. Banu İyisan, tamamen doğal biyomalzemeler kullanarak Üçlü Negatif Meme Kanseri (ÜNMK) tedavisinde hedefli ve akıllı nanoilaç sistemleri geliştirmeyi amaçlayan projesiyle öne çıkıyor. Kadınlarda en sık görülen kanser türü olan meme kanserinin agresif alt türlerinden Üçlü Negatif Meme Kanseri’ne yönelik bu çalışma, mevcut tedavilerin sınırlılıklarını aşmayı hedefleyen önemli bir yaklaşım sunuyor. Eğitim ve araştırma yolculuğu: Almanya’dan Türkiye’ye uzanan bilim kariyeri Programın uluslararası ayağı olan L’Oréal-UNESCO For Women in Science, 140’dan fazla ülkede 4 bin 700’den fazla bilim kadınını desteklemiş ve bu isimlerden 7’si daha sonra Nobel Ödülü’ne layık görülmüştü. Türkiye, bu programın en aktif yürütüldüğü ve en çok destek veren ilk beş ülkeden biri olarak öne çıkıyor. İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünde lisans ve yüksek lisansını tamamlayan Doç. Dr. Banu İyisan 2012 yılında doktora eğitimi için Almanya’ya taşındı. Leibniz Polimer Enstitüsü’nde biyomedikal nanomalzemeler, kontrollü ilaç salım sistemleri, sentetik biyoloji ve biyosensör uygulamaları üzerine çalıştı; 2016’da Dresden Teknik Üniversitesi’nden doktora derecesini aldı. Doktora sürecinde International Helmholtz Research School for Nanoelectronic Networks (IHRS NANONET) programında nanoteknoloji ve malzeme bilimi üzerine eğitim alan araştırmacı, 2017-2020 yılları arasında Max Planck Polimer Araştırma Enstitüsü’nde yürütülen bir AB projesinde, meme kanseri teşhisi için nanofotonik sistemler geliştirmeye yönelik doktora sonrası çalışmalar yaptı. 2023 yılında Max Planck Partner Grup Lideri seçilerek, MPIP ile uluslararası iş birliğini güçlendirdi. Üçlü negatif meme kanserine yönelik yenilikçi tedavi yaklaşımı Yürüttüğü akıllı hibrit nanoilaç teknolojisi projesiyle, meme kanserinin en agresif alt türlerinden biri olan Üçlü Negatif Meme Kanseri’nin hedefli tedavilere yanıt vermemesi ve mevcut kemoterapi ilaçlarının ciddi yan etkilere yol açması nedeniyle ortaya çıkan ihtiyaca çözüm sunmayı amaçlayan İyisan, proje kapsamında tamamen doğal biyomalzemeler kullanarak Üçlü Negatif Meme Kanseri hücrelerini seçici biçimde hedefleyebilen ve pH gibi çevresel uyarılara duyarlı çalışan akıllı hibrit nanoilaç taşıyıcılarının tasarlanmasını hedefliyor. Bu yaklaşım, tedavi etkinliğinin artırılmasına ve yan etkilerin önemli ölçüde azaltılmasına katkı sağlamayı amaçlarken, sürdürülebilir teknolojilerle geliştirilen sistemin gelecekte farklı agresif kanser türlerinde de uygulanabilir olması hedefleniyor. 2020 yılından bu yana Boğaziçi Üniversitesi Biyomedikal Mühendisliği Enstitüsü’nde görev yapan Doç. Dr. Banu İyisan aldığı fonlarla Biyofonksiyonel Nanomalzeme Tasarım Laboratuvarı’nı kurarak araştırmalarını burada sürdürmeye devam ediyor.