GENEL - 21 Eylül 2022 Çarşamba 15:55

AK Parti İstanbul İl Başkanı Kabaktepe’den Levazım Tüneli önünde açıklama

A
A
A
AK Parti İstanbul İl Başkanı Kabaktepe’den Levazım Tüneli önünde açıklama

AK Parti İstanbul İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe, yapımı durdurulan Dolmabahçe-Levazım Tüneli önünde yaptığı açıklamada, "İBB yönetimini, Büyükşehir Belediye Başkanı’nı 70 dakikayı 5 dakikaya indirecek, günde 50 bin aracın geçeceği, her yıl 200 binin üzerinde yeni arabanın trafiğe katıldığı İstanbul’un can damarı olacak bu ulaşım yatırımını ve benzerlerini planlayıp yapmaya davet ediyoruz" dedi.

AK Parti İstanbul İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe, yapımı durdurulan Dolmabahçe-Levazım Tüneli önünde yaptığı açıklamada, "İBB yönetimini, Büyükşehir Belediye Başkanı’nı 70 dakikayı 5 dakikaya indirecek, günde 50 bin aracın geçeceği, her yıl 200 binin üzerinde yeni arabanın trafiğe katıldığı İstanbul’un can damarı olacak bu ulaşım yatırımını ve benzerlerini planlayıp yapmaya davet ediyoruz" dedi.


AK Parti İstanbul İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe ile Bağcılar Belediye Başkanı, İBB Trafik ve Ulaşım Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir, İBB yönetimi tarafından yapımı durdurulan Dolmabahçe-Levazım Tüneli önünde basın açıklaması yaptı. AK Parti İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe; şehirlerin tarihleriyle kimliklerini ve ruhlarını kazandıklarını, bugünleriyle de ritimlerini kazandıklarını belirterek, "Yöneticilerinin vizyonlarıyla da geleceklerini belirlerler. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’nın da bir görevi var. Şehri geleceğe hazırlaması. Bu açıdan baktığımızda, Levazım, neme lazım diyen bir Büyükşehir yönetimi var. Şehrin geleceğine dair proje üretebilmek vizyon gerektirir. Şimdi siz, bildiğim kadarıyla TÜİK verilerine göre İstanbul’umuzda bir önceki yıl ortalama her gün 585 tane araç trafiğe katıldı. Yıllık 200 bin aracın trafiğe katıldığı bir kentten bahsediyoruz. Bu kenti yöneten büyükşehir belediye başkanı ise çıkıyor diyor ki; efendim 50 bin tane aracın geçeceği tünele niye yatırım yapalım diyor” dedi.



"İstanbul’un ulaşımıyla ilgili başlamış projeleri devam ettirin"


Trafik konusunda İmamoğlu yönetimimin çalışmalarını yetersiz bulduğunu söyleyen Kabaktepe, "Eğer köprü ve yol yapmayacaksanız bu kadar aracın trafiğe çıkmasına engel olun. İki tane sorunsal alan var burada. Birincisi, eğer siz bu kentin en temel sorunu olarak görünen trafik problemi ile ilgili yatırım yapmayacaksanız bu parayı nereye harcayacaksınız. İkincisi eğer ulaşım sorunuyla ilgilenmeyecekseniz bunun ifade yöntemini şöyle de söyleyebilirsiniz. Biz size kolaylık sağlamış olalım. İstanbul’a da bu kadar aracın trafiğe katılmasını lütfen engelleyin. İstanbul’umuzun en temel deprem ve trafik yaklaşımı konusunda Levazım neme lazım diyerek sınıfta kalmıştır. Çünkü şehrin yaşam kalitesini gösteren hususlardan bir tanesi de trafikte geçirdiğiniz süredir. Siz rahmetli Kadir abinin döneminde başlanmış 1.4 kilometresinin tamamlandığı bir projeyi durdurma bahtsızlığını gösterip bunun da üstüne ’neye lazım neme lazım’ diyorsanız İstanbul’u ileriye taşıyacak vizyon konusunda eksiklik içerisinde olduğunuzun en temel göstergesidir. İBB yönetimini, Büyükşehir Belediye Başkanı’nı 70 dakikayı 5 dakikaya indirecek, günde 50 bin aracın geçeceği, her yıl 200 binin üzerinde yeni arabanın trafiğe katıldığı İstanbul’un can damarı olacak bu ulaşım yatırımını ve benzerlerini planlayıp yapmaya davet ediyoruz. İstanbul’un ulaşımıyla ciddi olarak ilgilenmeye davet ediyoruz. Lütfen İstanbul’un sorunlarıyla samimi bir şekilde ilgilenin. Lütfen günde 500 yeni aracın trafiğe katıldığı İstanbul’un ulaşımıyla ilgili başlamış projeleri devam ettirin" dedi.



“Önemli bir yatırımın, projenin başladığı noktadayız”


Bağcılar Belediye Başkanı, İBB Trafik ve Ulaşım Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir ise “İstanbul adına önemli bir yatırımın, projenin başladığı noktadayız. Bildiğiniz gibi İstanbul’da özellikle Cumhurbaşkanımızın belediye başkanı olduğu dönem ile başlayan geleneğin devamında 2002 yılında AK Parti hükümeti ile 2004 yılında da AK Parti Belediye Başkanlığı ile tanışan İstanbul’da, ulaşım alanında önemli yatırımlar yapıldı. İlk olarak İstanbul’un geneli ele alındı. Ulaşım ana planları düzenlendi. Bu ana planlar çerçevesinde de özellikle raylı sistemleri merkeze alan, ardından da lastikli trafiği düzenleyen çalışmalar söz konusu oldu. Bildiğiniz gibi raylı sistemlerde 2004 yılından 2019 yılına kadar 5 kilometre olan raylı sistemler, 300 kilometreye çıktı. Bunun yanında tüneller boyutunda da önemli yatırımlar yapıldı. Ve yine şu anda üzerinde bulunduğumuz noktadan başlayan Kilyos’a kadar devam edecek olan, İstanbul adına bir gerdanlık şeklindeki önemli 6 tünelden bir tanesinin olduğu noktadayız. Dolmabahçe-Levazım tüneli, 7.7 kilometre uzunluğunda iki tüp şeklinde toplamda 4 kilometreye yakın bir mesafeyle başlanmış bir tünel. Bu noktada özellikle Kağıthane’den gelen trafiği, Kabataş’tan gelen trafiği ve Taksim’den gelen trafiği alarak Levazım bölgesine, Levent’e, Ortaköy’e gidecek trafiği düzenleyecek bir projeydi. Bu noktada 70 dakikada geçilen trafiği, 5 dakikaya kadar düşürecek, sonrasında da üçüncü köprüye uzanacak boyutta planlanmış bir tüneldi. Fakat maalesef bu tünelin bin 400 metrelik uzunluğu tamamlandıktan sonra, 220 milyonluk da bir yatırım gerçekleştirildikten sonra yeni yönetim tarafından durdurulduğunu gördük. Sonrasında durdurmadık açıklamaları yapıldı. Devam ediyoruz açıklamaları yapıldı. Fakat yine yaptığımız incelemeler neticesinde durdurulduğunu gördükten sonra başka bir açıklama yapılmadı. Ben belediye başkanımızı İstanbulluların yararına olacak bu projenin devam ettirilmesi için göreve davet ediyorum” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Diyarbakır Diyarbakır’a nefes aldıracak Naturapark’ta altyapı çalışmaları başladı Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 300 bin metrekarelik alana kurulacak ve kentin en büyük parkı olacak Naturapark’ta altyapı çalışmalarına başladı. Projede bisiklet ve yürüyüş yollarından engelsiz oyun alanlarına kadar birçok sosyal donatı yer alacak. Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen Naturapark projesi kapsamında, Prof. Dr. Necmettin Erbakan Bulvarı ile Fırat Bulvarı’nın kesiştiği noktada yer alan alanda ilk kazma vuruldu. 7’den 70’e her kesime hitap etmesi planlanan Naturapark’ın, aynı zamanda ekolojik yaşam kültürüne önemli katkılar sunması hedefleniyor. 300 bin metrekarelik alanı kapsaması nedeniyle Diyarbakır’ın en büyük parkı olma özelliğini taşıyan Naturapark’ta çalışmalar, altyapı işlemleriyle başladı. Kentin en önemli lokasyonunda inşa edilecek olan parkta ekipler, altyapı çalışmaları kapsamında yapıların temeli, yağmur suyu drenajları, elektrik altyapı kazıları, sulama tesisatları ve benzeri işlemleri yürütüyor. Altyapı çalışmalarının tamamlanmasının ardından ekiplerin, üstyapı düzenlemelerine geçerek parkın kullanım alanlarını hayata geçirmesi planlanıyor. Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı, proje alanında daha önce dikilen ağaçları koruyarak Naturapark’ı inşa edecek. Çalışmalar kapsamında alana yeni bitkilerin dikimi de yapılacak. Büyükşehir Belediyesi, sağlıklı yaşamı teşvik etmek amacıyla projede bisiklet yolları ve yürüyüş aksları oluşturacak. Yürüyüş güzergahlarının farklı noktalarına fitness aletleri yerleştirilerek vatandaşların spor yapmasına imkan sağlanacak. Engelsiz oyun alanları oluşturulacak Naturapark’ta engelli çocukların da rahatlıkla yararlanabilmesi amacıyla engelsiz oyun alanları oluşturulacak. Parkta, klasik çocuk oyun gruplarının yanı sıra yeşil alanın belirlenen bölümlerine survivor parkuru da kurulacak. Parkta biyolojik göletler yer alacak Fazla enerji tüketiminin doğaya zarar verdiği gerçeğinden hareket eden Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, projede klasik havuzlar yerine biyolojik göletlere yer verecek. Bu uygulamayla enerji tüketiminin önemli ölçüde azaltılması amaçlanıyor. Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı, Naturapark’ta ayrıca oturma alanlarına, serbest etkinlik alanlarına, kadın ve erkek lavabolarına, mescit ile gezinti akslarına da yer verecek.
İstanbul Bursa uçağında hayatını kaybedenlerin yakınlarından yürek burkan istek İzmir-İstanbul seferini yaparken Marmara Denizi’ne düşen ve 50 yıl boyunca ulaşılamayan "Bursa" adlı uçağın enkazının bir YouTuber tarafından görüntülenmesi, kazada yakınlarını kaybeden aileler için umut ışığı oldu. İzmir-İstanbul seferini yapan Bursa isimli uçak 1975 yılında inişe geçtiği esnada Marmara Denizi’ne düştü. 42 kişinin hayatını kaybettiği facianın ardından 50 yıl geçmesine rağmen sadece 5 kişinin cansız bedenine ulaşılabilmişti. Aileler, cenazelerine kavuşma ve bir anıt mezar talebiyle yetkililere seslendi. Kule hatası iddiaları ve 50 yıllık ulaşılmazlık 1975 yılında yaşanan trajedide, inişe hazırlanan Bursa uçağı, pistteki başka bir uçak nedeniyle pas geçmek zorunda kalmış ve Marmara Denizi’ne düşmüştü. Uçakta 42 kişi bulunuyordu. Dönemin zorlu şartları ve derinlik nedeniyle enkazına ulaşılamayan kaza, yarım asırdır Türkiye’nin çözülemeyen sırlarından biri olarak kaldı. Geçtiğimiz günlerde YouTuber Nedim Kuru tarafından enkazın yeri ve parçalarının görüntülenmesi, İhlas Haber Ajansı (İHA) tarafından haberleştirilerek büyük yankı uyandırdı. Eşini kaybeden Zehra Nebioğlu: "Felç geçirdim, tek dileğim eşime ulaşmak" Kazada hayatını kaybeden, dönemin Malatya Belediye Başkanının oğlu ve iş insanı Bedir Nebioğlu’nun yakınları, yaşadıkları büyük acıyı anlattı. Eşi Bedir Nebioğlu’nu kaybeden Zehra Nebioğlu, eşinin kendilerini özlediği için bir gün erken geldiğini ve acı haberi öğrendiğinde felç geçirdiğini dile getirdi. Zehra Nebioğlu, yaşadığı acı dolu günlerden bahsederek, "Eşim İzmir’e gitti. Bizi özlediği için bir gün önce geldi. Gece yatıyordum. Herkes toplanmış. Benim kapılarımı kapatmış. Uyandım. Herkesin bana bakıyor. Denize düştü dediler. Çok güzel yüzüyordu eşim. Fakat bu olmadı. Ben felç geçirdim. İnşallah ben ölmeden o da gelse dedim. DNA yapılır. Kızım var onun DNA örneği alınır. Çıksın. Çok istiyorum. Çok ağlayacağım ama bir taraftan da sevineceğim" dedi. Kaza anında henüz 3 yaşında olan ve babasını hiç hatırlamayan Banu Nebioğlu, artık 53 yaşında olmasına rağmen babasına bir mezar dahi yapamamış olmanın derin üzüntüsünü yaşıyor. Aktif bir iş insanı ve Malatyaspor Başkanı olan babası Bedir Nebioğlu’nun, ailesine sürpriz yapmak için uçak biletini 1 saat öne çektiğini ve bunun felakete yol açtığını söyledi. Nebioğlu, "Ben babamı kaybettiğimde 3 yaşındaydım. Şu an 53 yaşındayım. Olayın üzerinden 50 sene geçti. Ama sanki cenazeyi görmediğimiz için inanamıyorsunuz. Biz cenazemizi yıkayıp kefenleyip toprağa koyamadık. Benim araştırmalarıma göre baştan sona kule hatası var. Çok çok derinde olması bizim lehimize bir şey. Çünkü derinleştikçe oradaki suyun soğukluğu arttıkça bence kemikler, yok olmuyor. Herkesin cenazesinin bulunabileceğini düşünüyorum" dedi. Banu Nebioğlu en büyük isteğinin anıt mezar yapılması olduğunu belirterek, "Bizim isteğimiz bir anıt mezarımızın olmasını istiyorum. Ben babamı hiç tanımadım. Hiç kokusunu, sesini hiç hatırlamıyorum. Tanımadığım bir adamı her gün resminden seviyorum. Resmiyle konuşuyorum. Anıt mezarı neden olmasın. Cenazelerimize ulaşılsın. Bir anıt mezarımızı olsun istiyoruz" diye konuştu.