GÜNDEM - 21 Nisan 2024 Pazar 12:48

Beylikdüzü’nde yaşayan gayrimenkul danışmanı, uzaya giden üçüncü Türk olacak

Beylikdüzü’nde uluslararası bir emlak firmasında gayrimenkul danışmanı olan Ahmet Temel, dünya çapındaki satış kotasını aşarak "uzaya gitme" ödülü kazandı. Virgin Galactik firmasıyla uzaya gitmeye hazırlanan Ahmet Temel, uzaktan eğitimlerini tamamladı. Önümüzdeki günlerde Amerika’ya giderek yüz yüze eğitimlere katılacak Temel, yıl sonunda Alper Gezeravcı ve Tuva Cihangir Atasever’in ardından uzaya gidecek üçüncü Türk olacak.

Uzaya giden ilk Türk olan Alper Gezeravcı’dan sonra bir diğer astronot Tuva Cihangir Atasever de yaklaşık 80 kilometrelik bir yörünge altı uçuş için önümüzdeki günlerde uzaya gidecek ve 7 farklı deney gerçekleştirecek. Türkiye’nin Alper Gezeravcı ve Tuva Cihangir Atasever ile başlayan uzay serüveni, bu kez sivil bir girişimle devam edecek.

Uluslararası alanda faaliyet gösteren bir emlak firmasının Beylikdüzü’ndeki gayrimenkul danışmanı 41 yaşındaki Ahmet Temel, firmanın dünya çapında koyduğu satış kotasını aşarak dünya birincisi oldu ve "uzaya gitme" ödülü kazandı. Beylikdüzü’ndeki ofislerinde çalışarak 4 yılda hedefine ulaşan Temel, Virgin Galactic firması ile uzaya gidecek. Birçok aşamadan oluşan uzaya gidiş serüveninde hazırlıklara başlayan Temel, uzaktan eğitim programını tamamladı. Haziran ayında Amerika’da yüz yüze eğitimlere gidecek olan Temel, her şey yolunda giderse yıl sonunda uzay gezisine katılan ilk Türkler arasında yerine alacak.

Uzay macerasını anlatan 3 çocuk babası Ahmet Temel, "Şu anda uzayla alakalı Virgin Galactic firmasında eğitim alıyoruz. Önümüzdeki 1 takvim yılı için uzaya çıkıp dünyayı izlemeyi hayal ediyoruz. Dünyanın çeşitli ülkelerinden bu eğitimi almak isteyen uzak hayali olan firmalar var özel bir tur şirketi. Bu özel firmanın uzay seyahatine ilgi duyan insanları götürdüğü bir uzay programı. Buradan ben 4 eğitimi uzaktan bağlantı ile aldım. Haziran ayında da yüz yüze eğitimler var. Onları geçtikten sonra testleri geçtikten sonra uzaya çıkmayla alakalı seyahatimize başlayacağız. Ön görülen süre bu yıl sonuna kadar tüm eğitimleri bitirip yıl sonundaki uzay takvimine eklenmemiz” dedi.

“Bana son derece gurur veriyor”

Türkiye’den bir emlakçı olarak ilk kez uzaya çıkacak kişi olmasıyla ilgili duygularını dile getiren Temel, “Türkiye’de emlakçılar ve galericiler ile ilgili Türkiye’de iyi konuşulmayan şeyler var. Çok şükür biz bu algıyı Türkiye’de değiştirdik. Tabii bunu başarmışken bunun yanı sıra uzay programı gibi, uzaya çıkma hayalimizi de gerçekleştiren kişi olmak bunu başarmış bir kişi olmak bana son derece gurur veriyor. Sektöre girdiğimde dünya birincileri vardı. Ben sektöre girdiğimde bu bilinçle girdim. İyi bir kariyer planı yaparak girdim. Şu anda sıralamada dünya birincisiyim” diye konuşarak uzayın çocukluk hayali olduğunu söyledi.

Beylikdüzü’nde yaşayan gayrimenkul danışmanı, uzaya giden üçüncü Türk olacak

Murat Delice

İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.