EKONOMİ - 23 Ocak 2025 Perşembe 12:05

Vodafone dijitalleşmeyle sabit müşteri deneyimini iyileştirmeye devam ediyor

A
A
A
Vodafone dijitalleşmeyle sabit müşteri deneyimini iyileştirmeye devam ediyor

Vodafone, sabit internet şebekesinde geliştirdiği dijitalleşme adımlarıyla müşteri deneyimini daha akıllı ve güvenilir hale getirdiğini duyurdu. Şirket uçtan uca dijitalleştirilmiş yapay zekâ destekli uygulamalarıyla müşterilerinin yaşayabileceği merkezi altyapı problemlerini en kısa sürede çözüme kavuşturuyor.



Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, tüm müşterileri için operasyon stratejilerini yeni nesil teknolojileri kullanarak geliştirmeye devam ediyor. Yapılan açıklama göre şirket, hata payının minimize edildiği uçtan uca otomasyon süreçleriyle servis verimliliğini artırırken, müşterilerin kullandığı internet servislerinde oluşabilecek merkezi altyapı problemlerini dijitalleştirilmiş yapay zekâ destekli uygulamalarla çözümlüyor.



Konu hakkında değerlendirmede bulunan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Yago Lopez, şunları söyledi: “Bireysel ve kurumsal sabit internet müşterilerimize hizmet veren ana şebeke noktalarında oluşabilecek anomali durumlarında, servis kalitesi ve devamlılığını esas alarak kendi kendini iyileştirebilen, yapay zekâ destekli otomatik aksiyonlar almaya başladık. Bu sayede problemleri hızlı şekilde yakalayarak merkezi şebeke gibi kritik ve etki alanı geniş noktalarda, servis ve zaman kaybı ile insan hatasına ait dezavantajları ortadan kaldırıyoruz. Dijitalleşme vizyonumuzla müşteri deneyimini iyileştirmek için yenilikçi çözümler uygulamaya devam edeceğiz” dedi.



Ana şebeke operasyonlarında yüksek sürdürülebilirlik ve sadelik


Açıklamaya göre şirket, operasyonel mükemmeliyetçilik bakış açısı ile sabit internet müşterilerinin şebeke deneyimini dijitalleşme ve yapay zekâ uygulamalarıyla en iyi seviyede tutmaya devam ediyor. Dijitalleşmiş ’Bağlantı Temizliği’ ve ’İnternet Kapasite Artışı’ uygulamalarıyla 700 binden fazla müşterinin servis müdahale hızlarında yüzde 95’e kadar iyileşme sağlandı. Bu sayede, müşteriler daha sorun yaşamadan gerekli önlemler hızlı bir şekilde alınmış oluyor. Aylık ortalama 330 farklı senaryo için müşteri içerik analizlerinde yüzde 95 iyileşme ve 9 saatin üstünde verimlilik sağlayan müşteri operasyon uygulamaları geliştirildi. Bu sayede, müşteri veri analiz talepleri daha hızlı sağlanabiliyor. İnternet çıkış noktalarında binlerce kurumsal müşteriye otomatik ’Servis Yönlendirme ve Kurtarma’ uygulamaları ile yüzde 97’nin üzerinde verimlilik ve proaktif servis iyileştirme sağlanıyor. Bu sayede, şebeke anomalilerinde bile en iyi müşteri deneyimi sunuluyor.



Hızlı ve hata payı sıfıra yakın aksiyon


Şirketin global tecrübesiyle yaptığı yeni dijital geliştirmeler, Vodafone Türkiye müşterilerine veri iletişim servisi sağlayan 55 ana şebeke ve 15 internet erişim noktasında toplam 1,5 milyon sabit bireysel, kurumsal ve toptan satış internet servisi üzerinde çalışıyor. Anomali anında, anlık veri analizi ve servis tipine göre önceden tasarlanmış çözümler devreye girerek, akıllı algoritmalarla hızlı ve hata payı sıfıra yakın şekilde aksiyon alınıyor. Bu sayede, müşteri servis iyileştirmesi ve izleme-düzeltme süreçlerinin otomatik uygulanması ile operasyonel verimlilik artıyor.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Kayseri’de komşuluk örneği: Ulaşamadığı komşusundan soğuk havada haber bekledi Kayseri’nin Kocasinan ilçesinde şeker hastası olan komşusuna ulaşamayan aile ekiplere haber verdi. Adeta komşuluk örneği gösteren aile komşularının evden sağ salim çıkması için dua ederken, soğuk havada umutla bekledi. Komşusundan iyi haberi alan yaşlı kadın derin nefes aldı. Edinilen bilgiye göre, ilçeye bağlı Barbaros Mahallesi Akgün Sokak’ta 3 katlı binada meydana gelen olayda, şeker hastası komşusu C.A.’yı art arda arayan komşusu Şemsi Erzurum, C..A.’nın telefonuna bakmaması üzerine telaşlanarak, 112 Acil Çağrı Merkezi’ni aradı. İhbar üzerine bölgeye polis, sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Polis ekipleri çevrede güvenlik önlemi alırken, itfaiye ekipleri de C.A.’nın son kattaki evine platformlu merdivenle ulaştı. Pencereden eve giren ekipler C.A.’nın hareketsiz şekilde yattığını gördü. C.A. sağlık ekiplerinin olay yerindeki ilk müdahalesinin ardından tedbir amaçlı ambulansla hastaneye kaldırıldı. Ekiplerden iyi haberi alan Şemsi Erzurum ise komşusu C.A.’ya ambulansa kadar eşlik ederken, derin nefes aldı. "Vicdanen rahatsız oldum" Ekiplerin çalışması sırasında komşusundan iyi bir haber bekleyen Şemsi Erzurum, "Komşumuz şeker hastası ve kimsesi yok. Bende kendisini akşam saatlerinde hastaneye gitmesi için aramıştım. Çok kez aradım ve geceye kadar ulaşamadığım için vicdanen rahatsız oldum. Polisi ve itfaiyeyi aradım. İnşallah sağ çıkar inşallah bir şey olmaz. İyi bir komşumuz. İnşallah sağlığı, sıhhati yerinde olur. Komşum inşallah iyi olur. Bende mutlu olurum. Soğukta olsa ben vicdanen rahatsız oldum" dedi. "Çok şükür bulundu" Komşusundan gelen iyi haberi gülücüklerle karşılayan Erzurum, "Çok şükür bulundu. Sağ salim bulunduğuna çok sevindim. Bayılmış içeride ve şimdi de hastaneye götürüyorlar. İnşallah iyi olur. Geçmiş olsun" ifadelerini kullandı.
Kırıkkale Kırıkkale’de "kız meselesi" nedeniyle çıkan kavgada 3 kişi yaralandı: 5 gözaltı Kırıkkale’de iki grup arasında "kız meselesi" nedeniyle çıkan tartışmanın silahlı kavgaya dönüşmesi sonucu 3 kişi yaralanırken, olayla ilgili 5 şüpheli gözaltına alındı. Olayın ardından firar eden 3 şüphelinin yakalanmasına yönelik çalışma başlatıldı. Olay, Sanayi Mahallesi Alparslan Türkeş Bulvarı üzerinde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, O.D. (29), Y.K.K. (21), Y.Ö. (19) ile M.D. (19), T.C. (21), Y.K. (21), M.D. (17), M.K. (23), H.M.C. (23), U.K. (18) ve A.A.U. isimli şahıslar arasında "kız meselesi" nedeniyle tartışma çıktı. Kısa sürede büyüyen tartışmanın silahlı kavgaya dönüşmesi üzerine, O.D. tüfekle, Y.Ö. bıçakla, Y.K.K. ise darp edilerek yaralandı. İhbar üzerine olay yerine sevk edilen sağlık ekipleri, yaralılara ilk müdahaleyi olay yerinde yaptı. Yaralılar, ambulanslarla hastaneye kaldırılarak tedavi altına alındı. Hastanede tedavileri süren 3 yaralının da hayati tehlikesinin bulunmadığı öğrenildi. Saldırının ardından araçla kaçan şüpheliler, Asayiş Şube Müdürlüğü Cinayet Büro Amirliği ekiplerince kısa sürede yakalanarak gözaltına alındı. Olayla bağlantılı olduğu belirlenen H.M.C., U.K. ve A.A.U. isimli firari şüphelilerin yakalanmasına yönelik çalışmaların sürdüğü bildirildi. Silahlı kavganın yaşandığı bölgede Olay Yeri İnceleme ekiplerince yapılan çalışmada, bir adet tabanca ile 4 adet kovan ele geçirildi. Şüphelilerin yakalandığı araçta ise bir adet av tüfeği ve sentetik ecza hapı bulundu. Şüpheliler hakkında "kasten yaralama", "mala zarar verme" ve "genel güvenliğin kasten tehlikeye sokulması" suçlarından adli işlem başlatılırken, her iki tarafın da çeşitli suçlardan sabıkalarının bulunduğu öğrenildi.