EKONOMİ - 26 Temmuz 2024 Cuma 15:04

Yeni Renault Kangoo Multix satışa sunuldu

A
A
A
Yeni Renault Kangoo Multix satışa sunuldu

Nisan ayında satışa sunulan Yeni Renault Kangoo E-Tech ve Yeni Renault Kangoo Van’ın ardından, Renault ticari ailesinin yeni amiral gemisi Renault Kangoo Multix de aileye dahil oldu.



Renault Kangoo, 1997 yılında pazara sunulduğu ilk günden bu yana; geniş ve modüler tasarımıyla müşterilerin tercihlerinden olarak simge haline geldi. Şimdi ise tüm orijinal özellikleri daha da geliştirilerek Yeni Renault Kangoo Multix’te birleştirildi. Yeni Renault Kangoo Multix, Yeni Kangoo ailesinin en genç üyesi olarak, Türkiye’de satışa sunuldu.



Yeni modeli değerlendiren MAİS Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Nisan ayında Renault’nun hafif ticari atağı olarak satışa sunduğumuz Kangoo ailesine bir yenisini daha eklediğimizi duyurmaktan mutluluk duyuyorum. Yeni Renault Kangoo E-Tech yüzde 100 Elektrikli ve Yeni Renault Kangoo Van’ın ardından, şimdi Yeni Renault Kangoo Multix de yollarla buluşuyor. Otomatik ve manuel vites seçenekleriyle satışa sunulan Kangoo Multix’in belki de en önemli özelliklerinden birisi, sahip olduğu geniş iç hacmi. Böylece hem bir aile otomobili olduğunu kanıtlarken hem de iş profesyonellerinin ihtiyaçlarını maksimum düzeyde karşılayacağını gösteriyor” dedi.



Yeni model hakkında şu bilgiler verildi:


Yeni Renault Kangoo Multix, geniş yaşam alanı ve ekipmanları ile modüler bir otomobile ihtiyaç duyan aileler ve işletmeler için üretildi. Kangoo’nun beş özelliği, yeni modelde geliştirilerek kullanışlı bir yolculuk deneyimi sunmak için tasarlandı:


Geniş yaşam alanı ile sınıfının en iyi arka yolcu diz mesafesi.


Easy-Life çekmece tipi torpido da dahil olmak üzere 49 litrenin üzerinde kolay erişilebilir saklama alanı


775 litreden 3 bin litreye kadar genişleyebilen sınıfının en hacimlilerinden geniş bagaj alanı.


Ek alan gereksinimlerine pratik bir çözüm sunan ve alet gerektirmeden kullanılabilen yenilikçi tavan barları.


Daha fazla güvenlik için standart olarak 14 adet yeni sürüş destek sistemi.



Dış tasarım


Yeni model; yatay oluklu motor kaputu, dikey ön cephesi ve belirgin omuz çizgisiyle tamamen yeni bir görünüme sahip. Gerek ön, gerekse arkada kullanılan Full LED farlar tasarımı tamamlarken, sürüş güvenliğini de destekliyor.


Ön cephe, krom vurgular, parlak siyah detaylar ve ikonik C-formunda far imzasıyla Renault tasarım dilini taşıyan yeni modelin arka kısımda da aynı C-formunda aydınlatma grubu yer alıyor. Güçlü omuz çizgisi onu kendi sınıfında sıklıkla görülen geleneksel modellerden ayrıştırarak binek otomobil dünyasına yaklaştırıyor. Ayrıca yeni modelin tamponu, kapı kolları ve diğer detayları; gövde rengiyle bütünlük oluşturarak hoş bir görsellik sunuyor. Parlak siyah renkteki yan aynaları ve FlexWheel LIMAN jantlar ise iç ve dış tasarımının bütünsel açıdan görselliğini tamamlıyor. Viraj aydınlatması özelliği, sürüş güvenliğini artırıyor ve park manevralarını kolaylaştırıyor.


Yeni model, altı farklı renk seçeneğiyle satışa sunuluyor. Metalik terracotta kahve, bulut gri, yıldız siyah, arsenik gri, yıldırım mavi renklerinin yanı sıra, opak mineral beyaz renk seçeneği de bulunuyor.



Modüler, pratik ve çok amaçlı


Katlandığında tamamen düz bir zemin oluşturan arka koltuklar ile kullanışlı bir yük alanı oluşturuyor. Bu özellik, yeni modele yüzde 15 daha fazla alan sağlıyor. Yenilikçi tavan barları, yeni Kangoo’ya pratik olduğu kadar şık ve ek depolama alanı da sağlıyor. 80 kilograma kadar yük taşıyabilen tavan barları, hiçbir alet ya da kol gücü gerektirmeden, sadece mandalı açarak uzunlamasına veya enlemesine yerleştirilebiliyor.


Yeni model; ön bölümde 49 litre, arka koltukların katlanmadığı durumda 775 litre ve arka koltuklar katlandığında ise 3 bin litreye varan bir bagaj hacmi sunuyor. Arka pandizot, arka koltukların sırtlığına yerleştirilebiliyor. Böylece tavana kadar yükleme yapmak mümkün olurken bagaj sabitleme kancaları da ek güvenlik sağlıyor.


Akıllı ve pratik bir ekipman olan Renault Easy-Life çekmece tipi torpido, tüm içeriğinin net bir şekilde görülebilmesi için kızaklı olarak açılıyor ve sürücü dahil herkes tarafından kolayca erişilebiliyor. Ayrıca torpido gözünün klasik versiyonu da tercih edilebiliyor.



Gelişmiş güvenlik düzeyi


Yeni model, 14 adet sürüş destek sistemi ile sürüş deneyimini daha güvenli, park manevralarını daha kolay hale getiriyor. Güvenli mesafe uyarısı, aktif acil fren destek sistemi, yarı otonom sürüş, adaptif hız sabitleme sistemi, gelişmiş şerit takip sistemi, ön arka ve yan park sensörleri, eller serbest park sistemi, geri görüş kamerası, kör nokta uyarı sistemi, trafik işareti tanıma sistemi, sürücü yorgunluk ve dikkat asistanı, aktif yan rüzgar yardımcısı, yokuş kalkış destek sistemi ve otomatik uzun/kısa farlar.



Yüksek yakıt verimliliğine sahip yeni motor


Yeni model, en güncel Renault motorlar teknolojisiyle donatılarak Euro 6E emisyon normunu karşılıyor. 1.3 TCe 130 bg benzinli motor 7 ileri EDC otomatik veya 6 ileri manuel şanzımanla tercih edilebiliyor.


Çift kavramalı otomatik şanzıman EDC, 7 vites arasında pürüzsüz ve hızlı bir geçişi sağlayarak ek konfor ve akıcı bir sürüş deneyimi sunuyor.



Daha düşük tüketim için daha fazla teknoloji


Yeni model ayrıca, ön konsol üzerinden Eco-Mode etkinleştirildiğinde yüzde 12’ye varan ek yakıt tasarrufu sağlayabiliyor.



Yeni Renault Kangoo Multix satışa sunuldu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Nilüfer’deki çile sona erdi...Çamlık Bulvarı asfaltlandı Bursa’da Çınarcık Barajı’nın içme suyunu Nilüfer’e ulaştırma amacıyla 30 Ağustos Zafer Mahallesi’nde 2 aydır devam eden çalışmalar tamamlanarak Çamlık Bulvarı asfaltlandı. 30 Ağustos Zafer Mahallesi Muhtarı Halil Özçoban, gece gündüz yapılan çalışmalardan dolayı Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’e teşekkür etti Bursa Büyükşehir Belediyesi, Nilüfer ilçesinde asfaltlama işlemini tamamladığı Çamlık Bulvarı’nı daha konforlu hale getirerek halkın kullanımına sundu. Bursa’nın içme suyu ihtiyacını karşılayacak olan ‘Çınarcık İçme Suyu’ projesini tüm hızıyla sürdüren Büyükşehir Belediyesi, Çınarcık Arıtma Tesisi’nden suyu alarak kente taşıyacak olan altyapı işlemlerine de aralıksız devam ediyor. Boru döşeme işlemleri tamamlanan bölgelerde, Ulaşım Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından asfalt kaplama çalışması tamamlandı. Nilüfer ilçesi 30 Ağustos Zafer Mahallesi sınırlarında yer alan, bin 600 metre uzunluğunda ve 8 metre genişliğindeki Çamlık Bulvarı’nda gece gündüz demeden çalışan ekipler, 2 bin 800 ton asfalt kaplama ve 10 bin ton kazı dolgu gerçekleştirdi. Yol çizgisi ve çevre düzenleme işlemlerinin de tamamlanmasının ardından Çamlık Bulvarı, vatandaşların kullanımına sunuldu. 30 Ağustos Zafer Mahallesi Muhtarı Halil Özçoban, çalışmaların tamamlanmasıyla bölgedeki trafiğin rahatlamış olduğunu dile getirdi. Yaklaşık 10 dakikada İzmir Yolu’na bağlantı sağlanabildiğini anlatan Özçoban, "Öğrenciler okullarına, çalışanlar işlerine daha erken ve rahat bir şekilde ulaşabiliyor. Mahalle halkı adına Bursa Büyükşehir Belediye Başkanımız Mustafa Bozbey’e çok teşekkür ediyorum" dedi. 30 Ağustos Zafer Mahallesi Muhtarı Halil Özçoban, çalışmaları yakından takip ederek mahalle sakinlerini düzenli olarak bilgilendirdi. Muhtar Halil Özçoban, "Çamlık Bulvarı’nda, Çınarcık Barajı’ndan gelen su isale hattı çalışması yapıldığından iki ay kapalı kalan yol nedeni ile trafik akışı sürücülere Atlıçayır Bulvarı’ndan İzmir yolu Görükle köprülü kavşağına verildi. Çamlık Bulvarı kapalı kaldığı süre içerisinde sabah ve akşam saatlerinde yoğun olan trafik akışı mahalle sakinlerimize ve sürücülere zor saatler yaşattı. İki aylık süre sonrasında bugün yolumuz asfaltlaması tamamlanarak trafiğe açıldı. Trafik Çamlık Bulvarı ile Atlıçayır Bulvarı’nda rahat nefes aldı. Yolumuz mahallemize ve sürücülerimize hayırlı olsun. Beton mikser kamyon şoförlerin dikkatli kullanmalarını, yollarımıza betonlarını dökmeden gitmelerini istiyoruz. Çünkü, yollara dökülen betonlar hem yolu bozuyor, hem de tümsekler oluşturduğundan sürücülere tehlike oluşturuyor" dedi. Yaklaşık iki aydır Atlıçayır Bulvarı’nda yaşanan trafik yoğunluğunun, Çamlık Bulvarı’nın açılmasıyla birlikte bir nebze de olsa rahatlaması bekleniyor.
Yozgat Kesmek için aldığı koyunlara şimdi antrenörlük yapıyor Yozgat’ın Sorgun ilçesine bağlı Araplı kasabasında yaşayan Erol Önal, kesmek amacıyla aldığı iki koyunla kurduğu bağ sayesinde kasabanın ilgi odağı oldu. Kendisine alışan koyunları kesmekten vazgeçen Önal, şimdi her sabah onlarla birlikte kilometrelerce yol yürüyerek spor yapıyor. İstanbul’daki çalışma hayatının ardından 45 yaşında emekli olan ve memleketi Araplı kasabasına yerleşen Erol Önal, vakit geçirmek amacıyla iki adet koyun satın aldı. İlk etapta kesmek ve beslemek için alınan koyunlar, kısa sürede sahiplerine bağlılık gösterdi. Koyunların kendisini bir gölge gibi takip ettiğini gören Önal, bu duruma kayıtsız kalamayarak onları kesmekten vazgeçti. Erol Önal ve koyunları arasındaki bu bağ, her sabah sıra dışı bir görüntüye sahne oluyor. Önal sabahın erken saatlerinde yürüyüşe çıktığında, iki koyunu da bir an olsun yanından ayrılmıyor. Kasaba yollarında Erol Önal önde, koyunlar arkada yapılan bu yürüyüşler hem hayvanların hem de sahibinin günlük spor aktivitesi haline geldi. Koyunların sadakati karşısında oldukça şaşıran Erol Önal, "Emekli olduktan sonra köyüme döndüm. İki tane koyun aldım kesmek için. Spora çok meraklıyım. En büyük hobim spor yapmak. Günlük burada yarım saat spor yapıyorum. Bu hayvanlar da benimle yarım saat koşuyorlar. Günümüzü böyle geçiriyoruz. Doğaya çıkıp mantar topluyorum, bana eşlik ediyorlar. Beni adım adım takip ediyorlar. Bana alıştılar, ben de kesmekten vazgeçtim. Onlara antrenörlük yapıyorum. 3 aydır böyle devam ediyoruz" dedi.
İzmir Aort damarı yırtılan Libyalı hasta, İzmir’de kapalı yöntemle tedavi edildi Libya’nın Mısrata şehrinde yaşayan, emekli ve 5 çocuk babası Alhussein Ahmed Mohamed Abdulkafi, hayati risk taşıyan aort damarı yırtılması nedeniyle yatırıldığı Acıbadem Kent Hastanesi’nde kapalı yöntemle gerçekleştirilen "stentli yapay damar" uygulamasıyla şifa buldu. Doç. Dr. Cüneyt Narin, hastada hayatı tehdit eden Tip III aort diseksiyonu (yırtılması) olduğunu belirterek, "Yırtığın ilerleyerek beyin damarlarını etkileme riski vardı. Girişimsel yöntemle yırtığı kontrol altına aldık ve hastanın şikâyetlerinde belirgin düzelme sağladık. Sağlıkla ülkesine uğurladık" dedi. Uzun süredir yüksek tansiyon hastası olan ve daha önce kalp damarlarındaki darlıklar nedeniyle stent takılan Libyalı hastada, ani gelişen karın, sırt ve bel ağrıları üzerine yapılan tetkiklerde hayati risk taşıyan Tip 3 aort diseksiyonu tespit edildi. Yapılan tetkiklerde, aort damarının sol kol damarının çıktığı bölgeden başlayarak sol bacak damarına kadar uzanan ciddi bir yırtık olduğu belirlendi. "Tip III aort diseksiyonu" olarak adlandırılan bu hayati tablo, böbrek damarlarına giden kan akımını da azaltarak böbrek yetmezliğine yol açtı. Hasta bu süreçte diyalize alınmak zorunda kaldı. Tedavi amacıyla bir dönem Tunus’ta da izlenen hasta, daha sonra Türkiye’ye getirilerek farklı merkezlerde takip edildi. Şikâyetlerinin medikal tedaviyle gerilememesi üzerine 21 Ekim 2025 tarihinde Acıbadem Kent Hastanesi’ne sevk edilen Abdulkafi, Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Doç. Dr. Cüneyt Narin ve Girişimsel Radyoloji Uzmanı Prof. Dr. Mustafa Parıldar tarafından multidisipliner olarak değerlendirildi. Stentli yapay damar uygulandı Hastaya, yırtılan damarın stabilize edilmesi ve yırtığın beyin damarları gibi hayati bölgelere ilerlemesinin önlenmesi amacıyla kapalı (anjiyografik) yöntemle operasyon planladıklarını belirten Doç. Dr. Narin, şu bilgileri verdi: "Hastamızda hayatı tehdit eden Tip III aort diseksiyonu mevcuttu. Çok şanslıymış. Yırtığın ilerleyerek beyin damarlarını etkileme riski vardı. Geçtiğimiz 23 Ekim’de Prof. Dr. Parıldar ile birlikte girişimsel yöntemle hem yırtığın başladığı bölgeye hem de yırtık nedeniyle kapanan sol böbrek atar damarına stentli yapay damar yerleştirdik. Uygulanan tedaviyle, aort damarındaki anormal kan akışı engellenerek kanın olması gereken damar boşluğundan akması sağlandı. Operasyon öncesinde sırt üstü yatmakta zorlanan, şiddetli karın ve bel ağrıları nedeniyle sürekli eğilmek zorunda kalan hastanın, işlem sonrası ağrıları geçerken, rahatça yürüyebilir ve günlük aktivitelerini sorunsuz şekilde yapabilir hale geldi. Tedavi sürecinde diyetisyen eşliğinde beslenmesi düzenlenen hastamız, haftada üç gün diyaliz programına alındı ve kalp ritim bozukluğu nedeniyle pıhtı önleyici tedavisi planlandı. Genel durumunun düzelmesi üzerine taburcu ettik ve ülkesine uğurladık." 2022 yılında sağlığının bozulduğunu, kalp damarlarından birine stent takıldığını, kalp kasında zayıflık, kol ve bacaklarında ödem olduğunu belirten Abdulkafi ise ülkesine yeniden doğmuş olarak döneceğini belirterek, "Ne oturabiliyor, ne yürüyebiliyordum. Sadece sağ tarafıma sabit yatıyordum. Aorttaki yırtık yaşamımı tehdit ediyordu. Yani her an ölümle burun burunaydım. Öldürmeyen Allah öldürmüyor, çok şanslıymışım. Libya’da bu tedaviler yapılmıyor, keza Tunus’ta da öyle. Ben de tedavi olmak için İzmir’e geldim. Çok çektim ama Acıbadem Kent Hastanesi’nde gördüğüm başarılı tedaviyle şikayetlerimden kurtuldum. Emeği geçen tüm doktorlarıma çok teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.