KÜLTÜR SANAT - 21 Temmuz 2018 Cumartesi 10:53

500 yıllık Mevlevihane restorasyon bekliyor

A
A
A
500 yıllık Mevlevihane restorasyon bekliyor

Dulkadirli Beyi Alaüddevle tarafından 1510 yılında dergah olarak kurulan ve daha sonra Mevlevihane’ye dönüştürülen ‘Yum Baba’ zaviyesi restorasyon bekliyor.

Dulkadirli Beyi Alaüddevle tarafından 1510 yılında dergah olarak kurulan ve daha sonra Mevlevihane’ye dönüştürülen ‘Yum Baba’ zaviyesi restorasyon bekliyor.


Araştırmacı tarihçi Ali Avgın, Kahramanmaraş’ta 500 yıldır kent merkezinde bulunan Mevlevihane’nin restore edilerek yeniden açılması gerektiğini söyledi. Kahramanmaraş’ın Dulkadiroğlu ilçesi Kurtuluş Mahallesi’nde yer alan tarihi mekan, Türkiye’de geçmişten günümüze kalan 30 Mevlevihane’den biri olma özelliği taşıyor.


Mevlevihane’nin cumhuriyet döneminde çeşitli tahribatlar yaşadığını söyleyen araştırmacı tarihçi Ali Avgın, kent merkezinde bulunan yerin yeniden eskisi gibi kültürel alanda hizmet vermesini istedi.


Avgın, "Burada türbeden başka hiçbir iz kalmasa da, elimizde 1510 tarihli Alüddevle Bey vakfiyesi var. Maraş Mevlevihane kent merkezinde çarşının tam ortasında yer alıyor. Bin metrekarelik alan 1510 tarihinden günümüze kadar gelmiş. Ancak 1915 Fransızların Kahramanmaraş’ı işgali sırasında yakılmıştır. 1940 yılında dönemin idarecileri, tarihi bir niteliği olmadığı düşüncesiyle açık artırmayla satılmıştır. Bir dönem köy garajı olarak kullanılmış. 1965 yılındaysa manifaturacılar çarşısına dönüştürülmüş. Burası Hz. Celalettin Rumi tarafından kurulan bir tasavvuf okuludur. Buralar tarih boyunca ülke coğrafyamızda tıpkı güzel sanatlar okulu gibi hizmet vermiş. Bir nevi vatandaşlarımız tasavvufi olarak faydalanmış. Buranın yeniden bir Mevlevihane yapılmasını istiyoruz. Kahramanmaraş bölge turizmi açısında önemli olacağını düşünüyoruz" diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Reklam Kurulu’ndan 5 ayda yaklaşık 108 milyon lira ceza Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında, ele alınan 119 dosyadan 110’unun mevzuata aykırı bulunduğu ve bu dosyalar için durdurma cezası ile toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği bildirildi. Bakanlığın yaptığı açıklamada, geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamlarından sosyal medya fenomenlerinin reklamlarına, gıda takviyesi reklamlarından indirimli satış reklamlarına kadar birçok sektördeki reklam ve uygulamaların incelendiği belirtildi. Denetimler kapsamında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, ’sezon indirimi’ başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edilmesiyle yapılan kampanyaların, tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı meydana getirdiği gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi. ’Anne tarifi’ ifadesine durdurma cezası Açıklamada, hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımlarında kullanılan ’anneler tarafından hazırlanan ürünlere eş değer’ ifadelerinin mevzuata aykırı bulunduğu bildirildi. Gıda sektöründe, özellikle çocukların tüketimine yönelik ürünlerde, ’anne tarifi’, ’anne formülü’, ’anne dokunuşu’ gibi ifadelerin kullanımı, bu ürünlerin ev şartlarında hazırlanmış gibi gösterilerek yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle durduruldu. Reklam Kurulu’nun, bu yılın ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdiği bilgisi verilen açıklamada, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 664 dosya için durdurma cezası ve toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandığı bilgisi verildi.