YEREL HABERLER - 20 Ocak 2017 Cuma 17:25

KMÜ, Karaman’da boşanmış kadınların hayatlarıyla ilgili araştırma yaptı

A
A
A
KMÜ, Karaman’da boşanmış kadınların hayatlarıyla ilgili araştırma yaptı

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Sefa Şahan Birol’un yürütücülüğünü yaptığı, Yrd. Doç. Dr. Elif Aydın ve Yrd. Doç. Dr. Veysel Temel’in ise araştırmacı olarak görev aldığı projeyle Karaman’da yaşayan boşanmış kadınların, karar verme, kaygı ve umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi ve çözüm yolları araştırıldı.
KMÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu tarafından desteklenen çalışma kapsamında Karaman Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne kayıtlı boşanmış kadınların oluşturduğu araştırma grubuyla karar verme, kaygı ve umutsuzluk ölçekleri dikkate alınarak birebir görüşmeler yapıldı. Projenin araştırma grubundaki katılımcıların yüzde 70’inin ilkokul mezunu, yüzde 30’unun ise ortaokul mezunu olduğu ve yüzde 80’inin çalışmadığı saptandı. Araştırma sonucuna göre katılımcıların yüzde 90’ı karar verme yeteneklerine güvendiklerini ve geçmiş tecrübelerinin kendilerini geleceğe daha iyi hazırladığını düşündüklerini, ayrıca geleceğe umutla baktıklarını ifade ettiler. Katılımcıların kaygı düzeylerine bakıldığında ise yüzde 40’ı endişeli olduğu yönünde kanaat belirtirken, katılımcıların yüksek oranda kendilerine güvendiklerini fakat yine de keyifsiz olduklarını ifade ettikleri görüldü.

“Evliliği kötü giden ve boşanma kararı alan kadınlar birçok sorunla karşılaşıyor”
Yrd. Doç. Dr. Sefa Şahan Birol, projeye ilişkin değerlendirmesinde evliliği kötü giden ve boşanma kararı veren kadınların birçok sorunla karşılaştığını belirterek, “İlk olarak çocuklarının var olması ve onların geleceğinin nasıl olacağı ve velayeti hakkındaki sorunlar boşanma sürecinde kadınların duygusal anlamda oldukça olumsuz etkilenmesine neden oluyor. Bunun dışında özellikle çalışmayan ve herhangi bir geliri olmayan kadınların boşanma sürecinde ve sonrasında maddi sıkıntılar çektikleri biliniyor. Ayrıca toplumda boşanma eylemi, özellikle davayı açan kişi kadın ise suçlayıcı bir biçimde kadınlara yöneltilen bir çıkarım olabiliyor. Bunun nedeni de boşanmanın olumsuz çağrışımları ve toplumun bütünlüğünü tehdit eden bir olgu olarak toplumsal bilinçaltında yer edinmiş olmasıdır.” şeklinde konuştu.

“Boşanmış kadınlar daha aktif bir sosyal hayata adapte edilebilmeli”
Yrd. Doç. Dr. Sefa Şahan Birol, çalışma neticesinde elde edilen veriler doğrultusunda önerilerde bulunarak, “Çalışmaya katılan boşanmış kadınların hepsinin çocuklarının velayeti kendilerinde; bu ortamda çocukların bir baba modelinden mahrum yetişmemesi konusunda yasal önlemler alınması lazım. Ayrıca boşanmış kadınların ve çocuklarının psikolojik destek görmesi, bununla birlikte bu kadınların çalışmalarının ve çocuklarının bakımının desteklenmesi faydalı olacaktır. Son olarak da boşanmış kadınların daha aktif bir sosyal hayata entegresinin sağlanması gerektiği kanaatindeyim. Projenin, yapılacak çalışmalar için öncülük edebilmesi temennisiyle destek veren herkese teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aydın Lise öğrencileri, ‘Milli Mücadele Dönemi’ni sahneleyecek Aydın Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri, sahneleyecekleri “Milli Mücadelenin Aydınlık Kahramanları” isimli tiyatro oyunuyla, izleyenleri milli mücadele ruhuyla geçmişte yolculuğa çıkaracak. Aydın Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri, tarihi bir dönemi canlandıracakları tiyatro oyunuyla dikkatleri üzerlerine çekti. "Milli Mücadelenin Aydınlık Kahramanları" adlı bu özel gösteri, 13 Mayıs Pazartesi günü saat 20.30’da Hidayet Sayın Kültür Merkezi’nde sahnelenecek. Gençlik Haftası etkinlikleri çerçevesinde hazırlanan gösteri, tarihin önemini vurgulamanın yanı sıra milli mücadele ruhunu da canlandırmayı hedefliyor. Okulun gönüllü öğrencilerinden oluşan tiyatro grubu, özenle hazırladıkları oyunla seyircileri geçmişe doğru bir yolculuğa çıkaracak. Aydın Sosyal Bilimler Lisesi yönetimi ise sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda “Yunan birliklerinin 15 Mayıs 1919’da İzmir’i işgaliyle başlayan süreçte Kuvay-ı milliye bünyesinde faaliyet gösteren Yörük Ali, Çete Emir Ayşe Efe, Çiftlikli Kübra gibi birçok Aydınlı efenin Aydın savunmasında milli mücadelede göstermiş oldukları kahramanlıklar, Milli Mücadelenin Aydınlık Kahramanları adlı tiyatro oyunuyla sahneye taşınıyor. Aydın Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin temsiliyle gerçekleşen iki perdelik oyun Kültür Merkezi Hidayet Sayın Salonu’nda 13 Mayıs 2024’de sahnede. Tüm halkımız davetlidir. Bekliyoruz” ifadelerine yer vererek tüm Aydınlıları milli mücadele ruhunu yaşamaya davet etti.
Adana Çiftçiler buğday fiyatlarının açıklanmasını bekliyor Yüreğir Ziraat Odası Başkanı Mehmet Akın Doğan, buğdayda 1 milyon tona yakın rekolte beklendiğini belirterek, “Çiftçilerimiz ve devlet güvencesinde olan lisanslı depolar, ürünleri ÇKS kayıtlarına göre almaları için buğday fiyatlarının açıklanmasını ve alım tebliğinin yayınlanmasını bekliyor” dedi. Buğday üretiminin desteklenmesinin, tarımsal üretimin artırılmasına ve ülke ekonomisinin güçlendirilmesine büyük katkılar sunacağına vurgu yapan Yüreğir Ziraat Odası Başkanı Mehmet Akın Doğan, ‘’ Buğday hasadı başladı. Bu yıl buğdayda 1 milyon tona yakın rekolte bekleniyor. Çiftçilerimiz ve devlet güvencesinde olan lisanslı depolar, ürünleri ÇKS kayıtlarına göre almaları için buğday fiyatlarının açıklanmasını ve alım tebliğinin yayınlanmasını bekliyor‘’ dedi. Doğan, üreticilerin beklentisinin adil ve güvenilir fiyatlar olduğunun altını çizerek, "Buğday fiyatları bu yıl ton başına 15 bin lira olmalı. Prim desteğinin de ovada 1, kıraç bölgelerde 2 lira olarak açıklanmasını bekliyoruz. Buğday alım fiyatlarının açıklanması, çiftçilerin ürünlerini satarken daha sağlıklı kararlar almalarını sağlayacak ve tarımsal üretimin sürdürülebilirliğine katkı sağlayacaktır. Hükümetimizin üreticileri desteklemek ve önümüzdeki sezonda tarımsal üretimi güçlendirmek için buğday alım fiyatlarını beklentiler doğrultusunda bir an önce açıklaması büyük önem taşımaktadır‘’ ifadelerini kullandı.
İstanbul Vodafone Business, otomotiv sektöründeki çalışmalarına devam ediyor Otomobil sürücüleri ve yolcularına güvenlik ve çeşitli katma değerli hizmetler sunan Bağlantılı Araç çözümlerini başlatan Vodafone Business, şu anda 35’in üzerinde farklı otomobil markası için toplamda 1 milyondan fazla araca Acil Çağrı Sistemi servisi sağlıyor. Bunun yanında 300 binden fazla araca e-SIM ve 35 binden fazla araca da Bağlantılı Araç çözümleri hizmeti veren Vodafone Business, otomobil sürücüleri ve yolcularına teknoloji merkezli bir yolculuk deneyimi sunuyor. Dijitalleşme kavramı bugün dünya ekosistemi için en önemli gündem maddelerinden biri olurken; otomotiv, bu alanda rekabet avantajı sağlamak, müşteri deneyimini iyileştirmek ve iş süreçlerini verimli hale getirmek adına dijitalleşmeye yön veren sektörlerin başında bulunuyor. Teknolojinin hızla ilerlediği otomotiv sektörünün IoT teknolojisi ile etkileşimi gün geçtikçe artarken, bu sayede araçlar daha akıllı, daha verimli, daha güvenli ve daha eğlenceli bir hale geliyor. Türkiye de otomotiv sektöründeki bu IoT teknolojilerini son dönemde uygularken, bu teknolojinin kullanım durumu ve yaygınlığı, her yıl artmaya devam ediyor. Vodafone Business da otomotiv sektörünün dijital dönüşümüne destek olmayı sürdürürken, bugün 35’in üzerinde otomobil markasına sunduğu servislerle hem markalara hem de sürücülere yeni bir sürüş deneyimi sunuyor. Vodafone Business bugün Türkiye’de 1 milyondan fazla araçta Acil Çağrı Sistemi (e-Call) ve 300 binden fazla araçta da e-SIM hizmeti sağlarken, 35 binden fazla araçta ise sahip olduğu altyapısıyla Bağlantılı Araç (Connected Car) çözümünü aktif olarak sürücülerin kullanıma sunuyor. “37 farklı otomobil markasına bağlantı altyapısı sağlıyoruz” Bugün tüm sektörlerin odağında dijitalleşme ve IoT teknolojilerinin bulunduğunu ifade eden Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu, otomotivin bu alanda en fazla atılım yapan sektörlerin başında geldiğini hatırlattı. Kestioğlu, konuyla ilgili şu şekilde konuştu: “Dijitalleşme ve IoT devrimi neredeyse bütün sektörlerde tüm hızıyla devam ederken, bağlantılı araç kavramı da yoğun bir şekilde hayatımıza girmeye başladı. IoT, yapay zekâ, sensörler ve diğer iletişim protokollerini entegre ederek araçlar arası ve çevresel etkileşimi mümkün kılan teknolojilerden olan bağlantılı araçlar ise sürücü güvenliğini artırmak ve kullanıcı deneyimini geliştirerek kolaylaştırmanın yanında, araç içi verilerin anlık alınması, yazılım güncellemelerinin uzaktan yapılabilmesi de günümüzün en inovatif teknolojilerinin başında geliyor. Yani mobilite dediğimiz kavram, artık bir noktadan bir diğer noktaya ulaşımdan çok daha fazlasına evrilerek, bu yolculuk esnasında sürücü ve yolcuların hayatını kolaylaştıracak bir deneyime dönüşmüş durumda diyebiliriz. Bizler de Vodafone Business olarak tam da bu noktada şu anda 35’in üzerinde farklı otomobil markasına Türkiye’de toplamda 1 milyondan fazla araca Acil Çağrı Sistemi (e-Call) servisi sağlıyoruz. Bunun yanında 300 binden fazla araçta e-SIM çözümü sunarken, 35 binden fazla araçta ise sahip olduğumuz altyapımız sayesinde Bağlantılı Araç (Connected Car) çözümümüzle sürücülerin ve yolcuların sürüş deneyimlerine yepyeni bir soluk getiriyoruz. Yolculuk paradigmasını yepyeni bir dünyaya dönüştüreceğini düşündüğümüz bağlantılı araçlar teknolojisinin önümüzdeki dönemde çok daha büyük potansiyellere sahip olduğunun farkındayız. Vodafone Business olarak işletmelerin dijitalleşmesine liderlik ederken, önümüzdeki dönemde özellikle bu alandaki yatırım payımızın daha da artacağını belirtebilirim.” Acil durumlarda otomatik olarak acil yardım çağrısı yapabilen bir sistem olan Acil Çağrı Sistemi (e-Call), otomobil kazası gibi acil bir olayda, araçtaki sensörler ve GPS yardımıyla aracın konumunu ve durumunu acil yardım çağrı merkezine iletebiliyor. Acil Çağrı Sistemi hizmeti için araç içerisine üretim sırasında Vodafone Türkiye SIM profilleri entegre ediliyor. Bu sayede herhangi bir kaza durumunda araç içerisinde sistemler, kaza anına dair verileri alarak otomatik olarak 112 Acil Yardım Çağrı Merkezi’ni arıyor. 112 çağrısı içerisinde aracın lokasyon bilgileri bulunurken, 112 arandıktan sonra ekipler aracı geri arayarak, gerçekleşen konuşmaya istinaden durumun aciliyetini netleştirebiliyor. Bu sayede insan müdahalesine gerek kalmadan acil çağrı merkezleri koordinasyonunda, ekiplerin olay yerine hızlı gelmesi ile trafik kazalarında gerçekleşebilecek olası can kayıplarının önüne geçilebiliyor. Ayrıca tüm bunlara ek olarak aracın otomatik araması dışında, acil durumlarda manuel olarak düğmeye basılarak da 112 Acil Yardım Çağrı Merkezi’ne ulaşım sağlanabiliyor. Araçlara internet bağlantısını sağlayan ve kullanıcıların farklı operatörler arasında geçiş yapmasını kolaylaştıran bir teknoloji olan e-SIM hizmeti ise Türkiye’de akıllı telefonlar ve diğer cihazlarla birlikte otomobillerde de kullanılmaya başlandı. Bu hizmet, otomobil sahiplerine daha dijital bir deneyim sunuyor. Geleneksel SIM kartların aksine plastik kullanımı söz konusu olmadığından, çevreci bir teknoloji olan e-SIM daha geç arızalanmasının yanında, uzaktan müdahale ile değişiklikler yapılmasına fırsat tanıyabiliyor. Böylelikle herhangi bir fiziksel müdahaleye de gerek kalmıyor. Bağlantılı Araç hizmetiyle navigasyon, eğlence ve uzaktan kontrol imkânı Otomobillerin internete bağlanabilme yeteneğini ifade eden Bağlantılı Araç (Connected Car) hizmetiyle de Türkiye’de birçok modeldeki otomobil markası kullanıcılarına, bağlantılı araç özellikleri sunuyor. Bağlantılı Araç teknolojisi otomobillerin uzaktan yazılım güncellemelerinin yapılabilmesi (OTA) bu sayede de en yeni ve güncel yazılımlarla otomobillerin kullanılabilmesine olanak sağlıyor. Telemetre verilerinin araç üreticilerine otomatik gitmesiyle önleyici bakım planlamasına imkân sunan Bağlantılı Araç teknolojisi, araç için internet ve eğlence sistemi ve navigasyon servisi kolaylığı da sunuyor. Sistem ayrıca aracın anlık takibi ve uygulama üzerinden kapı açma/kapama, klima açma/kapama, elektrikli araçların şarj durumunun görüntülenmesi vb. hizmetlerin uzaktan kontrol edilebilmesine de mümkün kılıyor.