EKONOMİ - 07 Ekim 2021 Perşembe 13:49

Gazaltı kaynak teli üretiminde Türkiye’de yüzde 20 pazar payı hedefliyor

A
A
A
Gazaltı kaynak teli üretiminde Türkiye’de yüzde 20 pazar payı hedefliyor

Konya’da gazaltı kaynak telleri üretimi yapan Orweld, Türkiye’de yüzde 10 olan pazar payını, yeni yatırımlar ve teknoloji ile ürün çeşitliğini artırarak yüzde 20’lere çıkarmayı hedefliyor.

Konya’da gazaltı kaynak telleri üretimi yapan Orweld, Türkiye’de yüzde 10 olan pazar payını, yeni yatırımlar ve teknoloji ile ürün çeşitliğini artırarak yüzde 20’lere çıkarmayı hedefliyor.


Orweld Kaynak Telleri, gelişen Dünya’da sanayinin en yaygın kullanılan kaynak tüketim malzemesi olan gazaltı kaynak tellerinde, yurtiçi ve yurtdışındaki müşterilerinin ihtiyaç duydukları özelleştirilebilir hizmetleri sağlıyor. 2019 yılı 2. çeyrekte üretime gazaltı kaynak teli olarak başlayan firma, 8 bin 500 ton olan yıllık üretim kapasitesini kısa vadede yeni makine parkuruyla 12 bin tona yükseltecek. Devam eden yeni üretim tesisiyle ürün çeşitliliğini artırarak kaynak sektöründe yurtiçinde ve yurtdışında taleplere karşılık vermek isteyen Orweld, yeni üretim tesisinde gazaltı kaynak teli üretiminde yıllık 30 bin ton hedefliyor. Türkiye’de pazar payı yüzde 10 olan firma, yeni yatırımlar ve teknoloji ile ürün çeşitliğini artırarak yüzde 20’lere ulaşmak istiyor. Orweld, otomotiv sektörü, savunma sanayi, makine üreticileri, tarım makinaları sektörü, inşaat sektörü, kaynak teli tüketimi yapan bütün bölümler, tersanelere hizmet veriyor.



“Yeni yapacağımız yatırımlarla 25-30 bin tona kadar çıkacağız”


Firmanın Satış Müdürü Duygu Elibol, gazaltı kaynak telleri üretimi yaptıklarını belirterek, “SG2 ve SG3 gazaltı kaynak telleri üretimi yapıyoruz. Bunu ilk başlarda aylık 300 ton gibi bir kapasiteyle başladık, şuanda 700 tona çıktık. 7 bin 500 - 8 bin ton bir kapasiteyle üretim yapıyoruz. Talepler doğrultusunda tozaltı kaynak telleri üretimine de başladık. Sektörde bunlar da çok kullanılıyor. Bu şekilde üretimimizi devam ettirmekteyiz. Yeni makine parkurlarımız ve yeni yatırımlarımızla biraz daha üretim kapasitemizi yukarı çıkarıp talepleri daha iyi karşılayacağımıza inanıyorum. Üretim kapasitemiz her geçen yıl artış sağlıyor. Şuanda 7 bin 500 - 8 bin arasında değişiyor. Yeni yapacağımız yatırımlarla bu 25-30 bin tona kadar çıkacak. Diğer ürünler de mesela tersanelerde gemi sektöründe, gemi inşaatlarında özlü teller kullanılıyor. Şuanda özlü tele doğru bir yönelme var. Özlü tel üretimimiz de başlayacak. Bunun yanında yine vazgeçilmez elektrot var kaynak sektöründe. Elektrot üretimimiz olacak, bu şekilde yelpazeyi genişleterek devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.



"Yeni bir firmayız fakat kaliteli ve hızlı bir giriş yaptık"


Türkiye’nin Dünya piyasasında ilk 5’te olduğunu belirten Elibol, “Bu da Avrupa ülkelerinin artık gazaltı kaynak teli üretmediği daha performanslı teller ürettiği için Türkiye biraz daha tercih ediliyor. Fiyat avantajımız da olduğu için ve ihracatla alakalı yurtdışı satışlarla biz de elimizden geleni yapabiliyoruz. Türkiye içerisinde de yüzde 10’luk bir pasta payı alıyoruz bu noktada ve ilk 5’e girebiliyoruz. Yeni bir firmayız fakat kaliteli ve hızlı bir giriş yaptık. Ürün yelpazemizi genişleterek büyüme hedeflerimiz var. Kapasite artırımı, düşük maliyetlerde rekabetçi ortam sağlayarak müşterilerimize daha iyi uygun fiyatta kaliteli bir ürün ürütmek, şuandaki hedeflerimiz arasında bunlar var. Önceliğimiz kalite, hep kaliteye odaklandık. Yani Ar-Ge çalışmalarımız kendi içimizdeki çalışmalarımız, müşterilerden gelen geri dönüşler, istekler o doğrultuda hedefimiz daha iyi yerlere getirmek” diyerek konuştu.


Çin ve Uzakdoğu ülkelerinin ilk sıralarda olduğu kaynak teli üretiminde artan konteyner fiyatları ve pandemi döneminde birçok Uzakdoğu ve Avrupa ülkesinin ağır etkilenmesinden dolayı Türkiye’nin kalitesi, fiyat avantajı talep oluşturdu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Uçağın düştüğü gören vatandaşlar, o anları anlattı Libya Genelkurmay Başkanı Al-Haddad’ı taşıyan uçağın düşmesin ardından vatandaşlar o anları anlattı. Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Ahmed Al-Haddad’ı taşıyan 9H-DFJ kuyruk numaralı Falcon 50 tipi uçağın Haymana ilçesi Kesikkavak köyü yakınlarında düşmesi sonrası köylüler gördüklerini anlattı. Evinde istirahat ettiği sırada bir patlama sesi geldiğini ifade eden vatandaş, "İkinci patlama sesi gelince herkes sokağa döküldü. Biri trafo patlamış dedi. Sonradan uçağın düştüğünü durduk. Zaten parçaları hep görünüyordu. Sonra Jandarma ekipleri gelince bizleri oradan çıkarttılar. Oradan sağ çıkma ihtimalleri yok, kötü bir patlama oldu. Herkese geçmiş olsun" dedi. Gazi Özgür’se saat 20.00-21.00 sıralarında yüksek bir patlama sesi duyduğunu ifade ederek, "Bir de yoğun bir sis ve hafif bir yağmur vardı. Patlamanın neticesini bilemediğimizden dolayı anlık haberler yayılmaya başladı. Haberler yayılmaya başlayınca arabaya bindim. Bölgede Jandarma ekipleri dronlarla arama yapıyorlardı. Deprem oluyor ve depremden önce gelen patlama sesi gibi bir ses geldi. Kalıntıları ilk gençler görünce Jandarmaya haber vermişler. Jandarma da olay yerine geldi ve herkesi uzaklaştırdı. Uçağın enkazı bulundu" diye konuştu. Olayı anlatan Gökhan Tekin ise, "Otelde teknik servis olarak çalışıyorum. Bir patlama sesi duydum. Otelde doğalgaz patlaması oldu diye bizim otelin ismini verdiler. Bizim otelde öyle bir patlama olmadı. Sonra uçak düştüğünü söylediler. Uçak parçaları vardı, ceset vardı jandarma sokmadı bizi oraya. Ses büyüktü, deprem oldu ya da bomba patladı sandık ama sonradan uçağın düştüğünü öğrendik" şeklinde konuştu.
Ankara İletişin Başkanı Duran’dan düşen uçakla ilgili açıklama İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Libya Genelkurmay Başkanını taşıyan uçağın düşmesi ile ilgili sosyal medya hesabından açıklama yaptı. İletişim Başkanı Duran, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, uçağın elektrik arızası nedeniyle acil durum bildirdiğini belirterek, "23 Aralık 2025 günü Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Ahmed Al Haddad ve maiyetindeki dört kişi ile üç mürettabatı taşıyan bir özel jet, 20:17’de Esenboğa havalimanından kalktıktan sonra 20:33’te hava kontrol merkezine elektrik arızasından kaynaklı acil durum bildirmiş ve acil iniş talebinde bulunmuştur. Uçak hava kontrol merkezi tarafından tekrar Esenboğa havalimanına yönlendirilmiş ve havalimanında gerekli önlemler alınmaya başlamıştır. Acil iniş için alçalmaya başlayan uçak 20:36’da radar ekranından kaybolmuş ve sonrasında irtibat kurulamamıştır" ifadelerine yer verdi. Olay yerinde gerekli çalışmaların devam ettiğini ve sadece resmi makamlar tarafından yapılan açıklamalara itibar edilmesi gerektiğini vurgulayan Duran, "İçişleri Bakanlığımıza bağlı ekiplerce başlatılan arama faaliyetleri sonucunda düştüğü anlaşılan uçağa ait enkaza ulaşılmış olup, ilgili tüm kurumlarımızca gerekli çalışmalar titizlikle sürdürülmektedir. Bu süreçte başta basın-yayın kuruluşlarımız olmak üzere kamuoyumuzun sadece resmi makamlar tarafından yapılan açıklamalara itibar etmesi; bunun haricinde sosyal medyadaki teyitsiz bilgi, spekülasyon ve komplo teorilerini dikkate almaması, dezenformasyon girişimlerine prim verilmemesi adına oldukça önemlidir" ifadelerini kullandı.
Kars Masalsı yolculuğun son durağı: Turistik Doğu Ekspresi Kars’ta coşkuyla karşılandı Türkiye’nin en prestijli demiryolu rotalarından biri olan ve Ankara’dan yola çıkan Turistik Doğu Ekspresi, kış sezonunun en yoğun seferlerinden birini tamamlayarak son durağı olan Kars’a ulaştı. Yaklaşık bin 300 kilometrelik etkileyici bir parkuru geride bırakan tren, Kars Garı’nda büyük bir coşkuyla karşılandı. Yolcuları Kars Garı’nda karşılayan Vali Ziya Polat, yolculara hoş geldin dileklerini ileterek karanfil takdim etti. Kars’a Ankara’da geldiğini ifade eden İrem Büğrü, "Ankara’da Kars’a turistik tren ile geldik. Her şey çok güzeldi. Çok güzel karşılandık. Kars halkına teşekkür ediyorum" dedi. "Sevgi dolu sıcak bir karşılama ile bu ayazı hiç hissetmedik" Turistik Doğu Ekspresi ile Kars’a gelen TCDD Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Şems Çakıroğlu, "Biz Kars’a trenimizi dün Ankara’dan 13.55’de yola çıkardık. Yüzlerce kişiyle beraber inanılmaz keyifli, neşeli bir yolculukla buraya kadar geldik. Öncesinde Erzincan’a uğradık. Erzurum’a uğradık. Kars’a geldik, inanılmaz sevgi dolu sıcak bir karşılama ile bu ayazı hiç hissetmedik. Çok teşekkür ediyorum" diye konuştu. Kars’ın marka şehir olduğunu dikkat çeken Vali Ziya Polat, "Kars’ın soğuk gecesinde sıcak bir karşılama ile Turistik Doğu Ekspresi Kars’a, Kars’ta Turistik Doğu Ekspresi’ne kavuştu. Tabi Kars’ın en önemli turizm markalarından biri olan Turistik Doğu Ekspresi buraya yolcu edenlere teşekkür ediyoruz. Gazi Kars’ımız Ani, Çıldır, Sarıkamış, Şehitler diyarı Baltık mimarisi ile bu bölgenin, ülkemizin en önemli turizm destinasyonlarından biri artık, bu turizm merkezi olma yolunda tabi ki Turistik Doğu Ekspresi başlangıç noktası, buraya çok büyük bir marka kattığını hepimiz biliyoruz. Kars’a gelen misafirlerimize hoş geldiniz diyoruz" şeklinde konuştu. Daha sonra gar binasına geçen yolcuları burada aşıklar türküleriyle karşıladı. Yolcular son olarak çıkıştı ateşle yakılan Kars yazısıyla otellerine uğurlandı. Öte yandan, Turistik Doğu Ekspresi’nin şehre gelişiyle birlikte Kars’taki otellerde doluluk oranları yüzde 100 seviyesine ulaştı. Geceyi Kars’ta geçirecek olan yolcular sabahın ışıklarıyla sırasıyla UNESCO Dünya Miras Listesi’ndeki tarihi şehir Ani Ören Yerini gezecek. Donmuş Çıldır Gölü üzerinde atlı kızak keyfi yapacak. Kars Mutfağının olmazsa olmazı Kaz eti ve gibi yöresel lezzetlerin tadına bakacak.