GÜNDEM - 11 Ekim 2024 Cuma 10:39

Hevesle aldığı Tesla’sında yaşadığı sorun sonrası markaya açtığı davayı kazandı

A
A
A

Osmaniye’de yaşayan Endüstri Yüksek Mühendisi Atakan Ertuğ, 1 yıl önce sıfır aldığı Tesla aracında yaşadığı teknik sorunlar nedeniyle başlattığı hukuk mücadelesini kazandı. Tesla marka araçlardan soğuduğunu ifade eden Ertuğ, kendisine verilen yüksek model yeni aracı piyasanın altında satarak elden çıkaracağını söyledi.

Osmaniye’de yaşayan Endüstri Yüksek Mühendisi Atakan Ertuğ (40) 2023 yılının Ağustos ayında Tesla marka sıfır araç aldı. Aracı aldıktan 2 ay sonra sonra peş peşe arızalar yaşamaya başlayan Ertuğ, Tesla’nın Türkiye distribütörünü arayarak araçta yaşadığı arızalarını bildirdi. Her defasında arızanın kendisiyle alakalı olduğu cevabını alan Ertuğ, bu konuyu mahkemeye taşıyarak hakkını aramaya başladı. Talep edilen bilirkişi raporunu inceleyen mahkeme, ’kusurlu’ olduğu tespit edilen aracın ’bir üst modeliyle’ ile iadesine hükmetti. Dünya devi Tesla’ya karşı başlattığı hukuk mücadelesini kazanan Ertuğ, kendisine verilecek aracı piyasanın altında satacağını ve başka bir marka elektrikli araç alacağını söyledi.

Hevesle aldığı Tesla’sında yaşadığı sorun sonrası markaya açtığı davayı kazandı

Aracı satın aldıktan 2 ay sonra sorunlar yaşamaya başladığını dile getiren Atakan Ertuğ, "Geçen sene 29 Ağustos’ta İstanbul’dan Tesla marka aracımızı sıfır olarak teslim aldık. İlk aldığımızda aracımızdan biz oldukça memnunduk ancak 2 aylık bir süreç sonunda otobanda arabayla sol şeritte ilerlerken birden araba hız kesmeye ve güvenliğiniz için arabayı güvenli bir yere çekin gibi bir uyarı aldık. Bu uyarı ile birlikte araba birden gaz kesti ve biz sol şeritteyken o yoğun trafikte arabayı çok zor bir şekilde en sağ emniyet şeridine aldık. Hız artık 40-50 km seviyelerinde geldiğinde bunu başarabilmiştik. Firmayı aradık, araba ile ilgili sorun yaşadığımızda arabanın 97 kilometreyi veya 103 kilometreyi geçmeden çalışacağını, bununla ilgili uyarılar aldığını söyledik. Uzaktan bağlandılar, belirli sıfırlama komutlarını takip ettik. Yalnız araçta herhangi bir düzelme olmadı. Ertesi gün biz 100 km’ye geçmeyecek şekilde arabayı kullandık. Ertesi gün de aracı alıp İstanbul’a götüreceklerini söylediler. Ondan dolayı teslimat noktasına giderken şehir içi trafiğinde yaklaşık 50 km gibi bir hızla giderken araba birden acil durum freni yaptı. Önümüzde, arkamızda hiçbir araba olmamasından dolayı ciddi bir kazadan daha kurtulmuş olduk, daha sonra araba artık 5 km, 10 km ile gider hale gelmişti. Arabayı çekiciyle alıp İstanbul’a gönderdiler. İlk konuşmamızda biz arabanın değiştirilmesini ve bu arabayla ilgili sıkıntının devam edebileceği olan korkularımızı söylemiştik. Yalnız firma bize bunun tekrar etmeyeceğini, şans eseri olabildiğini söyledi ve biraz da ikna ederek arabayı geri aldık biz tamirden. Bu süreçte biz hakkımız olduğunu, ilk 6 ay içerisinde elektronik hatalar olduğunda birebir değişim yapılması gerektiğini, bunun maddesinin olduğunu, tüketici hakem heyetine değil ama tüketici mahkemesinde bunun birebir değiştirilmesi gerektiğini söyledik. Firma kabul etmeyince biz resmi kurumlardan davamızı açtık" diye konuştu.

Hevesle aldığı Tesla’sında yaşadığı sorun sonrası markaya açtığı davayı kazandı

"Otobanda bir anda fren yaptı kaza yapıyordum"

Dava devam ederken hiç yaşanmaması gereken bir olayın başına geldiğini söyleyen Ertuğ, "Otobanda otoban hızları dahilinde sol şeritte ilerlerken ki biz bu arada arabayla ilgili sorun yaşadığımız için bütün özelliklerini kapatıp kullanıyorduk arabanın artık. Sol şeritte etrafında hiçbir araba yokken, önünde ve arkasında hiçbir engel yokken araba kendi kendine ani bir fren yaptı, fren yaptıktan sonra kaymaya başladı sağ tarafa doğru. Aktif olarak arabayı kullandığım için, yani o anda ilgim başka bir yerde olmadığı için direksiyonu sola kıvırdığımda arabayı tekrar yolda tuttuk. Daha sonra biz bunu da bildirdik. Görüntüleri ve hataları ilettim firmaya bana 6-7 gün sonra benim ısrarlarımla dönüş yaptı ve bu hatanın neden olduğunu bulamadıklarını, Avrupa’daki Tesla’yla da görüştüklerini ve bununla ilgili neden böyle bir süreç işlediğini anlatamadılar. Bana söyledikleri şuydu, ’110 kilometreye geçmeyin, 100 kilometreden sonrası risktir, böyle kullanmasanız daha iyi olur arabayı’ gibi. Yani çocuk avuturcasına bir geçiştirme telefonu aldım ve hatanın neden olduğunu söylemeden, bir daha nüksedip etmeyeceğini söylemeden bize arabayı tekrar teslim ettiler" dedi.

Hevesle aldığı Tesla’sında yaşadığı sorun sonrası markaya açtığı davayı kazandı

"Elektrikli arabalardan soğumadık ama Tesla’dan soğuduk"

Mahkeme kararı sonrası kendisine verilecek bir üst model Tesla aracı fiyatı düşürerek başka birisine satacağını ifade eden Ertuğ, Tesla’ya karşı güven sorunu yaşadığını belirterek, "Geçen hafta da mahkemeyle ilgili bir sonuç geldi. Sağ olsun avukat arkadaşlarımız bilirkişi raporlarının bizim lehimizde olduğunu söyledi. 2 tane bilirkişiden görüş alınmış ve tüketicinin haklı olduğu bir üst modelle değiştirilebileceğini söylemişler. Şu anda mahkemeyi kazanmış durumdayız. Arabanın birebir bir üst modeliyle değiştirilmesi kararlaştırılmış. Arabayı aldığımızda da şöyle bir planımız var. Bizim artık Tesla ile ilgili kesinlikle güven sorunumuz var. Aynı şeyleri yaşayıp yaşayamayacağımıza emin olmadığım için aldığım arabayı da aldığım gibi hatta belirli bir indirim yaparak Tesla almak isteyen başka bir kişi varsa yüzde 10-15 indirim yaparak ben o arabayı zaten satmayı planlıyorum. Onun yerinde aklımızda başka elektrikli arabalar var. Doğaya saygımızdan dolayı ve az yakıyor olmasından dolayı biz elektrikli arabalardan soğumadık ama Tesla’dan soğuduk. Başka bir araba planımız var onları alacağız" şeklinde konuştu.

Müslüm Balko

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Başkan Çolakbayrakdar: "Hizmetimiz 24 saat devam ediyor" Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, Kayseri Valisi Gökmen Çiçek ile birlikte Cumhuriyet Meydanı’nda yürütülen kar temizleme çalışmalarını yerinde inceleyerek, özellikle dar sokaklar ve kaldırımlarda etkin temizlik sağlayan modern nilfisk araçları hakkında bilgiler verdi. Vatandaşların kış mevsimini güvenli ve huzurlu bir şekilde geçirmesi adına tüm hazırlıkların önceden yapıldığını vurgulayan Başkan Çolakbayrakdar, "Kar, rahmettir ve berekettir. Hemşehrilerimizin bu süreci sorunsuz şekilde geçirebilmeleri için ekiplerimiz 24 saat esasına göre görev başındadır" dedi. Kar yağışının başlamasıyla birlikte özellikle merkez ve kırsal mahallelerde ana arterlerin açık tutulması için yoğun mesai harcayan ekiplerin, ilk kar sınavını başarıyla verdiğine dikkat çeken Başkan Çolakbayrakdar, "Başta ilgisi ve alakasından dolayı Sayın Valimize çok teşekkür ediyorum. Meteorolojik uyarıları dikkate alarak tüm önlemlerimizi önceden aldık. Fen İşleri, Temizlik İşleri ve Kırsal Hizmetler Müdürlüğümüze bağlı ekiplerimiz; ana caddelerden sokaklara, kaldırımlardan yaya yollarına kadar her noktada çalışmalarını sürdürüyor. Modern ekipmanlarımız, nilfisk araçlarımız, greyderlerimiz ve kar küreme ekiplerimizle birlikte özellikle yaya güvenliğini ön planda tutuyoruz. Don riskine karşı da tuzlama çalışmalarımız aralıksız devam ediyor" ifadelerine yer verdi. Yoğun kar yağışlarına karşı tüm ekiplerin teyakkuz halinde olduğunu belirten Başkan Çolakbayrakdar, "Önceliğimiz her zaman vatandaş memnuniyetidir. Hemşehrilerimizin kışı daha sağlıklı, daha güvenli ve konforlu geçirmesi için çalışmalarımızı aralıksız sürdüreceğiz" diye konuştu. Öte yandan, sabahın erken saatlerinden itibaren yapılan çalışmalardan memnuniyet duyan vatandaşlar da, "Güne başladığımızda yollarımız ve kaldırımlarımız temizlenmişti. Ulaşımda hiçbir sıkıntı yaşamadık. Bu özverili çalışmaları için Kocasinan Belediye Başkanımıza ve tüm belediye ekiplerine teşekkür ediyoruz" diyerek memnuniyetlerini dile getirdi.
Bursa Nilüfer’de afet bilinci için güç birliği Nilüfer Belediyesi, sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yaparak afet bilincini artırıyor. Nilüfer Belediyesi Dr. Ceyhun İrgil Sağlık Müzesi, Nilüfer Belediyesi Yüksek Öğrenim Kız Öğrenci Yurdu ve Pancar Deposu’nda düzenlenen eğitimlerde, deprem ve yangın anında yapılması gerekenler uygulamalı olarak anlatıldı. Afetlerde dirençli bir kent oluşturma hedefiyle çalışmalarını sürdüren Nilüfer Belediyesi, personelini ve vatandaşları tehlikelere karşı bilinçlendiriyor. Nilüfer Belediyesi, BAKUT, ANDA ve MAG-AME Arama Kurtarma dernekleriyle iş birliği yaparak kapsamlı bir eğitim programı gerçekleştirdi. İş birliği kapsamında Nilüfer Belediyesi Yüksek Öğrenim Kız Öğrenci Yurdu, Nilüfer Belediyesi Dr. Ceyhun İrgil Sağlık Müzesi ve Pancar Deposu’nda bir dizi etkinlik düzenledi. Eğitimlerde teorik bilgilendirmelerin yanı sıra, tahliye planları gözden geçirildi ve afet anında paniğin önüne geçilmesi için yapılması gerekenler anlatıldı. Eğitimler kapsamında, tatbikatlar da gerçekleştirildi. Senaryo gereğin alarmın çalmasıyla birlikte binaların tahliyesi sağlandı. "Çök-Kapan-Tutun" uygulamasını başarıyla gerçekleştiren personel, güvenli bir şekilde toplanma alanlarına ulaştı. Tatbikatlarda, yangın tüplerinin doğru kullanımı ve başlangıç aşamasındaki yangınlara müdahale teknikleri uygulamalı olarak gösterildi.