GÜNDEM - 04 Eylül 2024 Çarşamba 16:12

AJet’in rötar rekoru kırdığı uçuşta yolcu olan Rizeli tepkisini böyle dile getirdi

A
A
A

Türk Hava Yolları’na ait bölgesel havayolu şirketi olan AJet’in, İstanbul-Rize seferinde peş peşe 6 kez rötar meydana geldi. Rötarlı uçuşun yolcularından Mehmet Tüysüz, yaşadıkları mağduriyeti anlattı.

AJet’in, Pazartesi gerçekleştirdiği ve saat 11.00 olarak belirlenen İstanbul-Rize seferinde peş peşe 6 kez rötar meydana geldi. Saat 11.00’da gerçekleşmesi planlanan Rize-Artvin Havalimanı uçuşunun önce 17.30, ardından 18.10, sonra da 18.30’a ertelendiği öğrenildi. Ancak uçuş saati tekrar değişti ve 18.30 olan uçuş saati 19.30’a, daha sonra ise saat 22.00’ye ertelendi. Yolcular, sürekli değişen uçuş saatleri nedeniyle hava yolu şirketine tepki gösterdi. O anlar bazı yolcular tarafından cep telefonu kamerasıyla kayıt altına alındı. Saat 22.00’de Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan kalkış yapan uçak saat 23.45 sıralarında Rize-Artvin Havalimanı’na inişini gerçekleştirdi. Rötar yapan uçağın yolcularından olan Mehmet Tüysüz, biraz zaman geçtikten sonra Rize’ye gitmek için başka bir uçaktan bilet aldı. Geç saatlere kadar bekleyen Tüysüz, artık mecbur kalmadıkça AJet’ten bilet almayacağını söyledi.

“Bundan sonra mecbur kalmadıkça AJet’ten bilet alacak değilim”

Yolcuların büyük bir mağduriyet yaşadığını ifade eden Mehmet Tüysüz, “Pazartesi günü eşime bilet aldım. Ben arkadaşımla beraber karayolu üzerinden gelecektim. Bu sefer benim karadan gelme işim iptal olunca ben de aynı uçaktan bilet almak istedim. AJet’te aynı uçakta yer yoktu. Eşimi Sabiha Gökçen Havalimanına götürdüm. Yarım saat sonra eşim beni aradı. Uçağın 17.30’a ertelendiğini söyledi. Ben de şaşırdım. Bu kadar saat nasıl ertelenir. Ben de biletimi aldım. Baktım ki benim biletim eşimle aynı uçakta. Saat 13.30’da bana bir mesaj geldi ve uçağımın 18.30’a ertelenmiş. Yine bekliyorduk, bu sefer 19.00’a ertelendi. Bu uçağın neden bu kadar ertelendiğini öğrenmek istedim. Görevlilerle görüştüğümde uçağın yurt dışından geleceğini, ’burada bakımı yapılıp Rize’ye inecek’ dendi. Orada bir görevli vardı. ’17.20’deki uçağında kalkması garanti değil’ dedi. Ben de ’19.00’da kalkacak uçağın garantisi var mıdır’ diye sordum. Ona da ’yok’ dedi. Ben de başladım gülmeye. Biraz mücadele sonucu benim biletlerim değiştirildi. 17.20’deki uçağa binebildim. Buraya geldik. Telefonuma sürekli mesaj geliyor. Uçağınız 20.00’ye ertelendi, 21.00’e ertelendi ve sonrasında 22.00’ye ertelendi diye mesaj gelmiş. Bundan sonra mecbur kalmadıkça AJet’ten bilet alacak değilim. Bu kadar insan mağdur edilmez. Oradaki vatandaşlar çok mağdur oldu. Ben kurtardım. Benden önce olmuş. Benim hanım oradayken baya tepki olduğunu söylemişti. Bütün hemşerilerime de söylüyorum. Mecbur kalmadıkça o firmayı kullanmayın” ifadelerini kullandı.

İlgili Haberler

Ali Maşalacı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Kağıthane’de 2 bin genç tablet sahibi oldu Kağıthane Belediyesi, ilçedeki sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte "Gençlik Uyanıyor, Ailecek Duada Buluşuyor" projesini hayata geçirdi. Proje kapsamında camilere gelen çocuk ve gençler ödüllendirilerek teşvik edildi. Programın sonunda en az sekiz kez camiye gelen 2 bin gence tablet hediye edildi. Kağıthane Belediyesi, ilçedeki sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte "Gençlik Uyanıyor, Ailecek Duada Buluşuyor" projesini hayata geçirdi. Her pazar ilçenin farklı camilerinde düzenlenen buluşmalara katılan gençler hem dini bilgilerini artırdı hem de manevi bir atmosferde vakit geçirme fırsatı buldu. Proje kapsamında camilere gelen çocuk ve gençler ödüllendirilerek teşvik edildi. Projede, en az sekiz kez camiye gelen çocuk ve gençlere Yahya Kemal Spor Kompleksi’nde düzenlenen törenle toplam 2 bin adet tablet dağıtıldı. "Gençlerimizin manevi gelişimlerini desteklemek bizim için çok önemli" Törende konuşan Kağıthane Belediye Başkanı Mevlüt Öztekin, projenin amacının gençlerin cami kültürünü benimsemelerini sağlamak ve manevi değerleriyle bağlarını güçlendirmek olduğunu vurguladı. Başkan Öztekin, "Gençlerimizin manevi gelişimlerini desteklemek bizim için çok önemli. Camilerimize gelen, burada vakit geçiren, dinimizi öğrenen ve bu atmosferi yaşayan gençlerimizi ödüllendirmek istedik. En az sekiz kez camiye gelerek bu sürecin bir parçası olan çocuk ve gençlerimize tabletlerini takdim ettik. Onların eğitimlerine ve gelişimlerine katkı sağlamak için her zaman yanlarında olmaya devam edeceğiz" dedi.
İstanbul Sultangazi Belediyesi Ramazan’da ihtiyaç sahiplerinin yanında Sultangazi Belediyesi, Ramazan’da da ihtiyaç sahibi aileleri yalnız bırakmadı. Ailelere maddi-manevi destek olan Sultangazi Belediyesi, Ramazan’ın bereketini ihtiyaç sahibi ailelerle paylaştı. Sultangazi Belediyesi, ilçedeki ihtiyaç sahiplerine verdiği destekle onların yanında olduklarını hissettirdi. Birlik, beraberlik ve yardımlaşma ayı olan Ramazanda da ihtiyaç sahibi aileler yalnız bırakılmadı, maddi manevi destekte bulunuldu. Gıda Kolisi yardımı İçinde sıvı yağ, un, bakliyat gibi temel gıda malzemelerinin bulunduğu yaklaşık 15 bin gıda kolisi ihtiyaç sahibi ailelere dağıtıldı. Ayrıca çölyak hastaları için de yaklaşık 300 glütensiz gıda kolisi dağıtımı gerçekleştirildi. Sosyal destek kartı Post cihazının kullanıldığı her yerde geçerli olan Sosyal Destek Kartları da ilçe genelindeki ihtiyaç sahibi ailelere güç oldu. Kartlara yüklenen paralarla beslenme, giyinme, temizlik ve kırtasiye gibi temel ihtiyaçlar satın alınabiliyor. Ramazanda da 2 bin ailenin istifade ettiği sosyal destek kartı hizmetiyle Ramazan’ın bereketi paylaşıldı. Sıcak yemek dağıtımı Yemek yapmakta zorlanan, kronik rahatsızlığı bulunan, tek yaşayan, engelli ve 65 yaş üstü vatandaşlar için her gün iftarlık ve sahurluk hazırlandı. Hijyen kurallarına uyularak titizlikle hazırlanan yemekler paketlendikten sonra ihtiyaç sahibi ailelere teslim edildi. Ramazan boyunca günlük 2 bin 500 kişiye sıcak yemek dağıtımı gerçekleştirildi. Giyim yardımı Ramazan boyunca 4 bin aileye giyim yardımında bulunuldu. Ayrıca 300 engelli komşuya medikal malzeme desteği sağlandı. "Uzatılmamış el kalmasın diye" Sultangazi Belediye Başkanı Abdurrahman Dursun, "11 ayın Sultanı Ramazan’ın sonuna geldik. İlçemizde uzatılmamış el kalmasın diye gayret gösteriyor, ihtiyaç sahibi ailelerimize her daim destek oluyoruz. Bizler ellerimizdeki imkanları her kesimin hizmet alabilmesi için adil kullanmak durumundayız. İhtiyaç sahibi ailelerimize yardım etmek boynumuzun borcudur. Elimizden geldiğinde ihtiyaç sahibi ailelerimizin ve yalnız yaşayan yaşlılarımızın yanında oluyor, onlara maddi ve manevi desteğimizi esirgemiyoruz. Özellikle yardımlaşma ve beraberlik ayı olan Ramazan ayında sosyal yardımlarımızı gerçekleştirdik" diye konuştu. "5 milyon liralık destek" Sadece Ramazan değil, sosyal yardımların sürekli yapıldığına dikkat çeken Başkan Dursun, "Yardımlarımız sadece Ramazan ayıyla sınırlı değil. Her gün 2 bin 500 kişiye sıcak yemek ulaştırıyoruz. Evlerine kadar ücretsiz olarak yemeklerini götürüyoruz. Aylık 2 bin 800 kişinin sosyal destek kartına para yüklüyoruz. Üniversite öğrencilerimize ulaşım desteği sağlıyoruz. Bu yardımlar toplamda 5 milyon lirayı geçiyor. İhtiyaç sahibi ailelerimizi yalnız bırakmıyoruz" dedi.
Balıkesir Burhaniye Meslek Yüksekokulu’nda Kurumsal Bilişim Uzmanlığı Bölümü Açılıyor Balıkesir Üniversitesi’ne bağlı Burhaniye Meslek Yüksekokulu, bilişim alanında önemli bir adım atarak "Kurumsal Bilişim Uzmanlığı" programını açıyor. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanan yeni ön lisans programı, çağın ihtiyaçlarına uygun olarak bilişim sektörüne nitelikli uzmanlar kazandırmayı hedeflemektedir. Kurumsal Bilişim Uzmanlığı bölümü, günümüz iş dünyasının dijital dönüşüm ihtiyacına yönelik olarak özel sektör ve kamu kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu yetkinliklere sahip bireyler yetiştirecek. Program kapsamında, veri yönetimi, siber güvenlik, kurumsal yazılım çözümleri, bulut bilişim ve dijital dönüşüm gibi alanlarda kapsamlı dersler verilecek. Burhaniye MYO Müdürü Doç. Dr. Muammer Bezirgan, Burhaniye Meslek Yüksekokulu olarak kendilerine yeni bir vizyon belirlediklerini ve bu kapsamda bilişim teknolojileri alanında eğitim imkanlarını genişletmeyi amaçladıklarını ifade etti. Bezirgan, "Kurumsal Bilişim Uzmanlığı programı ile öğrencilerimizi çağın gerektirdiği dijital yetkinliklerle donatarak sektörde aranan bireyler haline getirmeyi hedefliyoruz. Gelecek dönemlerde teknoloji konusundaki hamlelerimiz devam edecek. Burhaniye’yi Balıkesir’in teknoloji üssü haline getirmeyi amaçlıyoruz. Yeni programın açılmasında Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Yücel Oğurlu’nun kurumumuza vermiş olduğu desteklerden dolayı kendisine çok teşekkür ederiz. Yeni programımız üniversitemize ve şehrimize hayırlı olsun’’ dedi. Önümüzdeki eğitim-öğretim döneminde öğrenci kabulüne başlanması planlanan Kurumsal Bilişim Uzmanlığı bölümü, Türkiye’de sadece iki üniversitede mevcut olup, üçüncüsü Burhaniye’de açılmış oldu. Program, teknolojiyi etkin şekilde kullanabilen, çözüm odaklı ve yenilikçi bireyler yetiştirmeyi amaçlıyor. Yeni bölümün Burhaniye ve çevresinde bilişim sektörüne canlılık kazandırması bekleniyor