EĞİTİM - 15 Ağustos 2024 Perşembe 10:34

Van YYÜ yüzde 99.40 doluluk oranına ulaştı

A
A
A
Van YYÜ yüzde 99.40 doluluk oranına ulaştı

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından açıklanan 2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yerleştirme sonuçlarına göre, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesine (Van YYÜ) toplamda 2 bin 753 lisans ve 2 bin 763 ön lisans öğrencisi olmak üzere 5 bin 516 aday yerleşti.


Van YYÜ’den yapılan açıklamada, ÖSYM kılavuzunda ilan edilen 2 bin 689 lisans kontenjanına 2 bin 657 kişinin yerleştiği ve doluluk oranının yaklaşık yüzde 98.81 olarak gerçekleştiği belirtildi. Lisans bölümlerine okul birincisi kontenjanından 39 aday ve 34 yaş üstü kadın kontenjanından da 57 adayın yerleştirildiği ifade edilen açıklamada, “Böylece, lisans programlarına yerleşen toplam aday sayısı 2 bin 753 olmuştur. Bununla birlikte, ÖSYM kılavuzunda ilan edilen 2 bin 655 ön lisans kontenjanının tamamı dolarak, ön lisans programlarında yüzde 100 doluluk oranına ulaşılmıştır. Ayrıca, ön lisans programlarına okul birincisi kontenjanından 19 ve 34 yaş üstü kadın kontenjanından 89 aday yerleşmiştir. Bu şekilde, ön lisans programlarına yerleşen toplam aday sayısı 2 bin 763 olmuştur. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinin 2024 YKS sonuçlarına göre genel olarak 5 bin 344 kontenjandan 5 bin 312’si dolmuş ve doluluk oranı yüzde 99.40 olarak gerçekleşmiştir. Üniversitemize toplamda 58 aday okul birincisi ve 146 aday 34 yaş üstü kadın kontenjanı ile yerleşmiştir. Lisans programlarına 2 bin 753, ön lisans programlarına ise 2 bin 763 aday yerleşmiş olup, bu sayı toplamda 5 bin 516 kişiye ulaşmıştır” denildi.


2024 YKS sonuçlarına göre bu yıl ilk defa öğrenci alan Van YYÜ Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümünün ise ilk beş bin sıralamasına giren adayların tercih ettiği ve bu bölümün en çok tercih edilen ilk 10 devlet üniversitesi arasında yer aldığı belirtilen açıklamada, şöyle denildi:


“Van YYÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, 117.792 sıralamasıyla devlet üniversiteleri arasında 11. sırada yer aldı. Van YYÜ Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü ise en çok tercih edilen bölümler arasında yer aldı. Ayrıca, bu yıl ilk defa öğrenci alan Edebiyat Fakültesi Fars Dili ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye genelinde 409 tavan puanı ile öğrenci kabul ederek, 20 kişilik kontenjanına 21 öğrenci yerleştirip yüzde 100 doluluk oranına ulaştı. Van YYÜ’deki bazı bölümler metropol şehirlerdeki birçok köklü üniversiteyi geride bırakarak daha yüksek puanlı aday öğrenciler tarafından tercih edilmiş, daha yüksek başarı sıralamasıyla öğrenci almıştır. Van YYÜ’nün 2024 YKS sonuçlarındaki başarısı, üniversitenin sunduğu kampüs imkanları, uluslararası başarıları ve akademik performansıyla yakından ilişkilidir.


Üniversitenin son 5 yılda sunmuş olduğu modern, geniş ve yeşil kampüs imkanları, öğrencilere nitelikli bir eğitim ve sosyal yaşam alanı sağlamaktadır. Gelişmiş laboratuvarlar, kütüphaneler, spor tesisleri ve öğrenci yurtları, eğitim kalitesini artırarak öğrenci memnuniyetini üst seviyelere çıkarmaktadır. Ayrıca, Van YYÜ’nün çeşitli öğrenci kulüpleri ve etkinlikleri, öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerini desteklemektedir. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, İngiltere merkezli yükseköğretim kuruluşu “Times HigherEducation (THE) YoungUniversityRanking (Dünyanın En İyi Genç Üniversiteleri)”nde dünyada 401-500 bandında, Türkiye’de ise 13. sırada yer almıştır. Ayrıca 2023 THE ImpactRanking’de Türkiye’de 79 üniversite arasında 14. sırada yer alarak ulusal ve uluslararası başarılarını pekiştirmiştir. Üniversitemiz, Times HigherEducation (THE) 2024 Alan Bazlı Dünya Sıralamaları listesinde “Yaşam Bilimleri”, “Sağlık Bilimleri”, “Fizik Bilimleri” ve “Mühendislik” alanlarında Dünyada 801-1000 bandında yer alarak, bu alanlarda başarısını uluslararası düzeyde de ortaya koymuştur. Dünya Üniversiteleri Sıralamasında, “Yaşam Bilimleri” alanında Türkiye’den 29 üniversite arasında 7., “Sağlık Bilimleri” alanında Türkiye’den 52 üniversite arasında 9., “Fizik Bilimleri” alanında Türkiye’den 44 üniversite arasında 13. ve “Mühendislik” alanında Türkiye’den 51 üniversite arasında 19. sırada bulunarak önemli başarılar elde etmiştir. Bu uluslararası başarılar, Van YYÜ’nün akademik ve araştırma alanındaki yüksek kalitesini yansıtarak, ÖSYM tarafından açıklanan 2024 YKS yerleştirme sonuçlarına göre büyük ilgi görmesi ile yakından ilişkilidir. Üniversitenin güçlü akademik altyapısı ve uluslararası alandaki etkisi, yüksek tercih edilme oranlarına ve bölümlerindeki yüksek sıralamalara katkı sağlamıştır. Özellikle, özel eğitim öğretmenliği, hemşirelik, ebelik ve okul öncesi öğretmenliği gibi bölümlerindeki yüksek sıralamalardan öğrenci tercihleri, üniversitenin genel akademik başarısının ve eğitim kalitesinin bir göstergesidir. Bu başarının arkasında yatan akademik mükemmeliyet ve uluslararası standartlara uygunluk, Van YYÜ’nün YKS yerleştirme sonuçlarında ilgi görerek elde ettiği yüksek başarılarla doğrudan ilişkilidir.’


Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi ailesine yeni katılan öğrencilere seslenen Rektör Prof. Dr. Hamdullah Şevli ise “YKS sonuçlarınızı büyük bir heyecanla öğrendiniz ve artık Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi ailesinin bir parçasısınız. Sizleri bu önemli başarılarınızdan dolayı yürekten tebrik ediyorum. Yeni bir akademik yolculuğa başlamanın gururunu yaşadığınız bugünlerde, üniversitemizin size sunduğu tüm imkanları en iyi şekilde değerlendireceğinize olan inancımız tamdır. Van YYÜ, sizlerin bilgiye olan tutkusunu desteklemeyi ve gelişiminize katkıda bulunmayı dört gözle bekliyor. Van YYÜ ailesi olarak, sizinle birlikte bu yolculuğu paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Başarılarınızın devamını diler, üniversite hayatınızın her anında sizlere en iyi şekilde destek olacağımızı bilmenizi isteriz. Hep birlikte büyük başarılara imza atmak dileğiyle” ifadelerini kullandı.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Şırnak Şırnak Üniversitesi ilanları dikkat çekti Şırnak Üniversitesi’nde 17 Aralık 2025 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan akademik kadrolarla ilgili ilan dikkat çekti. Üniversite tarafından yayımlanan ilanda, Şırnak Meslek Yüksekokulu için, Makine ve Metal Teknolojileri bölümü Makine Programı için açılan Doçent kadrosunda, "Lisans, lisansüstü eğitimlerini ve doçentlik unvanını Makine Mühendisliği bilim alanından almış olup, ‘Titreşim kontrolü ve PID tabanlı kontrol sistemleri’ konularında bilimsel çalışmaları olmak" şartı arandı. İlahiyat Fakültesi için, Felsefe ve Din Bilimleri bölümü Din Felsefesi anabilim dalı Doktor Öğretim Üyesi kadrosu için "İlahiyat Fakültesi lisans mezunu olmak; Din Felsefesi alanında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamış olmak 17. ve 19. yüzyıl filozoflarının teoloji, antropoloji ve din eleştirisine ilişkin akademik çalışmalar yapmış olmak" özel şartı arandı. Güzel Sanatlar Fakültesinde, müzik bölümü için açılan Doktor Öğretim Üyesi kadrosu için aranan şartlarda, "Doktorasını müzik eğitimi alanında yapmış olmak; bağlama eğitiminde egzersiz ve uyarlamaların önemi ile ilgili çalışmalar yapmış olmak" ifadeleri yer aldı. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu için, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler bölümü, İlk ve Acil Yardım anabilim dalı için açılan Doktor Öğretim Üyesi kadrosunda, "Hemşirelik lisans mezunu olup Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında doktora yapmış olmak ve doğum ve kadın sağlığı alanında çalışmaları olmak" şartı arandı. Silopi Meslek Yüksekokulu için, Finans Bankacılık ve Sigortacılık bölümü, Bankacılık ve Sigortacılık anabilim dalı için açılan Doktor Öğretim Üyesi kadrosu için "Katılım bankacılığı alanında çalışmalar yapmış olmak" şartı arandı. Şırnak Meslek Yüksekokulu için, Mülkiyeti Koruma ve Güvenlik bölümü için duyurusu yapılan Doktor Öğretim Üyesi kadrosunda da "Çatışma çözme becerileri üzerine çalışmalar yapmış olmak" şartı arandı. Konuya ilişkin Şırnak Üniversitesi yönetiminden herhangi bir açıklama yapılmadı.
Gaziantep Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde "Akademik Ödül Töreni" Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde (HKÜ), 2024-2025 eğitim yılında üniversitenin akademik performansına en çok katkı sunan akademisyenler ödüllendirildi. Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde terfi alan aynı zamanda üniversiteye 2024 yılında en çok katkı veren akademisyenlere başarı belgelerinin sunulduğu ve toplam 185 ödülün verildiği, "Akademik Ödül Töreni" HKÜ Mütevelli Heyet Başkanı Haluk Kalyoncu’nun katılımıyla gerçekleşti. İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan törende Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde (HKÜ) Mütevelli Heyet Başkanı Haluk Kalyoncu törende yaptığı konuşmada, "Hasan Kalyoncu Üniversitesi olarak, önceliklerimiz nitelikli eğitim ve kaliteyi, yeniliği ve öğrenci odaklı eğitim anlayışını ön planda tutmaktır. Toplumsal sorumluluğu merkeze alan sosyal, kültürel spor ve sanat faaliyetlerimiz, son yıllarda artan bilimsel yayın sayımız, ulusal ve uluslararası araştırma projelerimiz, sanayi ve kamu iş birliklerimiz ile girişimcilik ve Ar-Ge odaklı çalışmalarımız içerisinde öğrencilerimizin doğrudan yer alması öğrenci odaklı eğitim anlayışımızın somut göstergeleridir. Üniversitemiz, 2025 Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması sonuçlarına göre Türkiye genelinde 5’inci, vakıf üniversiteleri arasında ise 3’üncü sırada yer alarak öğrenci memnuniyetinde önemli bir referans noktası haline gelmiştir. Buna benzer sıralamalarda derece elde eden, önemli başarılara imza atan ve üniversitemizi başarıyla temsil eden akademisyenlerimize, öğrencilerimize ve araştırma görevlilerimize, mütevelli heyetimiz adına şükranlarımı sunuyorum" ifadelerini kullandı. Açılışta konuşan Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) Rektör Vekili Prof. Dr. Gül Rengin Küçükerdoğan da, "Kurulduğu günden itibaren üniversitemizin başlıca amacı akademik bilgisi ve mesleki donanımı yüksek, milli ve etik değerleri önemseyen bireyler yetiştirmek ve ülkemizin geleceğinin biçimlenmesine katkıda bulunmaktır. Üniversitemiz yükseköğretim ekosisteminde hızla her alanda yükselişine devam etmektedir. 2025 yılı Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması sıralamasına göre üniversitemiz, Türkiye’deki 208 üniversite arasından ‘genel memnuniyet’ sıralamasında 5’inci sıraya yükselmiştir. Türkiye’deki 74 vakıf üniversitesi arasında da ise 3’üncü sırada yer almaktadır. Yerleşke ve Yaşamın Doyuruculuğu alanında öğrencilerin beklentilerini en üst düzeyde karşılayan ‘A+üniversite’ notunu almıştır. Aynı zamanda URAP sıralamasında Türkiye’deki vakıf üniversiteleri arasında 17’inci sırada ve Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksinde 8’inci sıradadır. Kampüsümüz GreenMetric 2025 sıralaması sonuçlarına göre, son 5 yılda 174 sıra birden yükselerek dünya genelinde 201’inci, Türkiye’de 23’üncü, vakıf üniversiteleri arasında 5’inci sıraya yerleşmiştir. Üniversitemiz ayrıca uluslararasılaşma konusunda da büyük adımlar atmaktadır. Tüm bu başarılar üniversitemiz idari ve akademik kadrosu tarafından gerçekleştirilmektedir. Hepsini kutluyorum" dedi. Akademisyenler ödüllendirildi Yaptıkları bilimsel çalışmalarla Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nin akademik performansına önemli katkılar sunan öğretim elemanları, törende ödül heyecanı yaşadı. Bu kapsamda akademik teşvik puanı en yüksek olan, saygın indeksli dergilerde en fazla yayın ve atıf gerçekleştiren, proje başvuruları kabul edilen, ulusal ve uluslararası patentleri tescillenen, Sosyal Girişimcilik, Güçlendirme ve Uyum Projesi (SEECO) kabul alan, Gaziantep OSB Teknokent’te şirket kuran, medyada görünürlüğü bulunan, uluslararasılaşmaya katkı sağlayan, uluslararası jürilerde görev alan, sanat ve tasarım alanında faaliyet yürüten, akademik unvan yükseltmesi alan ve uluslararası sıralamalara katkı sunan çalışma gruplarında yer alan akademisyenlere ödülleri takdim edildi. Ayrıca Gençlik ve Spor Bakanlığı Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı (ÜNİDES) kapsamında projesi kabul edilen öğrenci toplulukları, TEKNOFEST’te birincilik elde eden Viento UAV Takımı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından düzenlenen "Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversiteler Arası Ar-Ge Fikir Yarışması" Havacılık-Uzay kategorisinde "En Yerlileştirilebilir" mansiyon ödülüne layık görülen öğrenciler; savunma, güvenlik ve afet yönetimi alanlarında Türkiye’nin yerli ve millî kapasitesinin güçlenmesine katkı sunan yüksek lisans öğrencisi ile sinema alanında başarı gösteren öğrenciler de ödüllendirildi.