KÜLTÜR SANAT - 08 Temmuz 2025 Salı 14:55

Türk Eğitim-Sen 2026’nın Ziya Gökalp yılı ilan edilmesi için talepte bulundu

A
A
A
Türk Eğitim-Sen 2026’nın Ziya Gökalp yılı ilan edilmesi için talepte bulundu

Türk Eğitim-Sen, Ziya Gökalp’in doğumunun 150. yılı olan 2026 yılının ‘Ziya Gökalp Yılı’ olarak ilan edilmesi için Cumhurbaşkanlığı makamına resmi yazı gönderdi.


Türk Eğitim-Sen, 2026 yılının Ziya Gökalp’in doğumunun 150. yılı olması sebebiyle ‘Ziya Gökalp’ yılı ilan edilmesi için Cumhurbaşkanlığı’na, Milli Eğitim Bakanlığı’na, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Başkanlığı’na resmi yazı gönderdi. Türk Eğitim-Sen tarafından Cumhurbaşkanlığı makamına iletilen yazıda, "Cumhuriyetimizin kurucu felsefesinin oluşum sürecinde Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün de sıklıkla başvurduğu ve ‘fikirlerimin babası’ olarak nitelediği Ziya Gökalp’in 150. doğum yıldönümünün, ulusal ve uluslararası düzeyde anlamlı şekilde idrak edilmesi; okullarda, üniversitelerde, kültürel kurumlarımızda ve medya ortamında onun fikir mirasının yeniden değerlendirilmesi büyük önem arz etmektedir" ifadelerine yer verildi.


Türk Eğitim-Sen, 2026 yılının ‘Ziya Gökalp Yılı’ olarak ilan edilmesinin hem Türk devletine hem de Türk milletine şükran borcu olduğunu bildirdi. Türk Eğitim Sen Genel Merkezi tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:


"Ziya Gökalp, sadece bir düşünür değil; aynı zamanda Türk milletinin çağdaş kimliğinin, kültürel birliğinin ve millî idealinin mimarlarından biridir. O, Türk milletinin fikrî istiklâlini ve kültürel şahlanışını sağlamak adına ömrünü adamış, fikirleriyle Türkiye Cumhuriyeti’nin temel felsefesine yön vermiş, büyük bir millî önder, kültür mütefekkiri ve sosyologdur. Ziya Gökalp, Osmanlı’nın çözülme döneminde ‘millet nedir’, ‘medeniyet nedir’, ‘kültür nedir’ sorularına verdiği cevaplarla sadece bir akademik zemin değil, aynı zamanda bir millî diriliş çağrısı yapmıştır. Ona göre ‘Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak’ üçlü sacayağı, Türk milletinin var oluş kodlarını ifade eden derin bir felsefedir. Gökalp’in çizdiği yol haritası, kültür-medeniyet ayrımını yaparak Türk milletinin kendi öz değerlerine sarılarak modernleşmesini öneren, benzersiz bir stratejik fikriyat örneğidir. Bugün Türkiye Cumhuriyeti’nin eğitim sisteminde, millî kültür politikalarında, sosyal dokusunda ve devlet yapısında hâlâ etkisini sürdüren birçok temel kavram, Gökalp’in eserlerinde kök bulmaktadır. ‘Halka doğru, halkla birlikte, halk için’, ‘Millet, dil, din ve ahlâk birliğiyle oluşur’ gibi veciz ifadeleriyle, Türk milletinin birlik-beraberlik anlayışını şekillendirmiştir. Türk milliyetçiliğinin sadece etnik bir aidiyet değil, kültürel ve medeniyet boyutu olan bir bütünlük olduğunu vurgulamıştır."


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Şişli’de dehşete düşüren kazada hayatını kaybedenlerin sayısı 3’e yükseldi İstanbul Şişli’de önceki gün meydana gelen ve 2 kişinin hayatını kaybettiği kazada ağır yaralı olarak hastaneye kaldırılan Anıl Püsküllü bu sabah saatlerinde hayatını kaybetti. Kazada hayatını kaybedenlerin sayısı 3’ü yükselirken, kaza sonrası gözaltına alınan otomobil sürücüsü Ekrem Y., sevk edildiği adliyede çıkarıldığı mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi. Sürücünün emniyetteki ilk ifadesinde bayılma rahatsızlığı olduğunu, olay esnasında da baygın olduğunu, hiçbir şey hatırlamadığını ve kendine geldiğinde kazanın olduğunu fark ettiğini söylediği öğrenildi. Kaza, önceki gün saat 16.30 sıralarında Şişli ilçesi Kaptanpaşa Mahallesi Darülaceze Caddesi üzerinde meydana gelmiş, iddiaya göre cadde üzerinde seyreden 34 TT 2213 plakalı araç sürücüsü ters yöne girmesi sebebiyle bir motosiklet sürücüsü ile tartışma yaşamıştı. Tartışmanın ardından ters yönde ilerlemeye devam eden araç sürücüsü, gaza basıp hızını artırınca önce cadde üzerindeki bir iş yerine ardından kaldırımda yürüyen yayalara çarpmıştı. Kaza sonrası hastaneye kaldırılan yaralılar Necmiye Kurtuluş Çelik ile Hakan Dündar yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamamıştı. Kazada ağır yaralanan ve hastaneye kaldırılarak tedavi altına alınan Anıl Püsküllü (30) ise bu sabah saatlerinde hayatını kaybetti. Kazada yaralanan E.Y., A.P. (30), U.B. (39), E.B. (62), Z.D.(76) ile H.H.A.’nın (24) tedavilerinin devam ettiği öğrenildi. Sürücü tutuklandı Kaza sonrası yaralanan ve hastanede tedavisi tamamlanan otomobil sürücüsü Ekrem Y., polis ekipleri tarafından gözaltına alındı. Emniyetteki işlemleri tamamlanan Ekrem Y. adliyeye sevk edildi. Ekrem Y.’nin emniyetteki ilk ifadesinde bayılma rahatsızlığı olduğunu, olay esnasında da baygın olduğunu, hiçbir şey hatırlamadığını ve kendine geldiğinde kazanın olduğunu fark ettiğini söylediği öğrenildi. Adliyeye sevk edilen Ekrem Y., çıkarıldığı mahkemece ’taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olma’ ve ’taksirle birden fazla kişinin yaralanmasına neden olma’ suçlarından tutuklanarak cezaevine gönderildi.
Balıkesir BUBFA’dan erken yaşta finansal bilinç kazandırmaya yönelik sosyal sorumluluk projesi başladı Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi(BUBFA), sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında ilkokul düzeyi çocuklara yönelik önemli bir finansal farkındalık projesini hayata geçirdi. Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. M. Oğuzhan İlban’ın danışmanlığında yürütülen ve Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi Finans ve Bankacılık Bölümü 3. sınıf öğrencileri Muhammet Taşçı, İrem Sultan Aydın, İpek Karasu, Rabia Çiçek, Nazife Kırkoç, Tuğba Bozkurt ve Minel Akar tarafından gerçekleştirilen "BUBFA ile Finansal Farkındalık" projesi ile ilkokul düzeyindeki öğrencilere finansal okuryazarlığın temel unsurları eğlenceli ve öğretici yöntemlerle aktarıldı. Düzenlenen etkinliğe Burhaniye Kaymakamı Cumali Atilla, Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. M. Oğuzhan İlban, Burhaniye İlçe Millî Eğitim Müdürü Bora Zihni, Ören Yüzüncü Yıl İlkokulu Müdürü Murat Kırbıyık ve Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi Öğretim Elemanı Arş. Gör. Setenay Melek Yurttabir katılım sağlayarak öğrencilerle bir araya geldi. Proje kapsamında düzenlenen eğitim etkinliğinde, ilkokulda öğrenim gören 50 öğrenciye; paranın doğru kullanımı, tasarruf bilinci, ihtiyaç ve istek kavramları ile bütçe yapmanın önemi oyun temelli uygulamalar aracılığıyla anlatıldı. Çocukların finansal kavramları daha kolay ve kalıcı biçimde öğrenmelerini sağlamak amacıyla 60 adet oyun kartı hazırlanırken, ayrıca ihtiyaç-istek ayrımını somutlaştırmaya yönelik özel kutular oluşturuldu. Etkinlik sonunda ise öğrencilerin finansal farkındalıklarını pekiştirmek amacıyla kendilerine kumbara hediye edildi. "Küçük adımlar, büyük birikimler" mottosuyla hayata geçirilen proje; çocukların erken yaşta finansal bilinç kazanmalarını, günlük yaşamlarında doğru harcama ve tasarruf alışkanlıkları geliştirmelerini hedefledi. Oyun temelli öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrencilerin sürece aktif katılımı sağlanırken, finansal konulara yönelik olumlu bir farkındalık oluşturmaya yönelik önemli kazanımlar elde edildi. Etkinlik sonunda Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. M. Oğuzhan İlban, "Bu proje ile çocuklarımızın erken yaşta finansal bilinç kazanmalarına katkı sunarken, aynı zamanda öğrencilerimizin toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini görmekten büyük memnuniyet duyuyoruz. Tasarruf, bilinçli harcama ve bütçe yönetimi gibi kavramların küçük yaşlarda kazandırılmasının, gelecekte daha bilinçli bireylerin yetişmesine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz. Fakülte olarak sadece akademik bilgi üretmekle sınırlı kalmayıp, topluma dokunan ve sürdürülebilir farkındalık oluşturan projeleri çok önemsiyoruz. Bu anlamlı çalışmada emeği geçen tüm öğrencilerimizi tebrik ediyorum." İfadelerini kullandı.